Skrevet av Emne: Leeds dårligere år for år  (Lest 3154 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Leeds dårligere år for år
« på: August 10, 2009, 18:33:59 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #1 på: August 10, 2009, 18:37:44 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!



Det er noe med disse Leeds brillene da :)

Erik_

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #2 på: August 10, 2009, 18:54:57 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2007/08: 91 poeng i L1

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!
Hvis du først skal bruke statistikk, så må du bruke den riktig. Med 91 poeng hadde det blitt CCC-spill i forrige sesong. Av visse grunner skjedde ikke dette, pga poengtrekk. Når du dermed trekker fra 15 poeng, så blir det altså:

  • 2007/2008: 76 poeng

Ergo ser du at forrige sesongs 84 poeng var starten på oppturen. Satser på at det er god nok begrunnelse. ;)
« Siste redigering: August 10, 2009, 18:57:11 av Enrique »

GeirO

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #3 på: August 10, 2009, 19:00:34 »
Morsom, men litt tynn begrunnelse da vi tross alt innkasserte 91 poeng. Hva FA gjør bryr vi oss ikke om  ;) :)
MOT

Sleivind

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #4 på: August 10, 2009, 19:05:35 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!


1. Etter at Grayson tok over ble vi det beste laget i league 1.

2. Delph var periodvis veldig god, men også lengre perioder der han var forferdelig dårlig. Ble brukt mye på venstrekanten, og spilte ikke en SÃ… stor rolle for oss i fjor. Vi har derimot fått en kriger på midtbanen. Noe som ofte var problemet vårt i fjor, midtbanen ble for lett.

3. Snoddgrass, Becchio, Parker, White og Howson fortsetter fremgangen.

4. Beckford vet fremdeles hvor målet står.

5. Vi har spennende folk på benken. Hva skjer med Grella? Kommer Robbo ned i matchvekt.

6. Vi har fått en ny keeper, som forhåpentligvis er bedre enn Ankergren. Har hvertfall imponert hittil.

7. Vi har fått en solid tilvekst i Kirsnobo.

8. Ny høyreback som umulig kan være dårligere enn Douglas/Richardson.

bwirum

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #5 på: August 10, 2009, 19:13:44 »
Jeg holder med Sleivind ;D
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #6 på: August 10, 2009, 19:34:12 »
Det er jo såre enkelt å regne seg fram til at Leeds er mye bedre enn i fjor:

Crowe er litt bedre enn Frazer – 1 plusspoeng
Doyle er litt bedre enn Douglas – 1 plusspoeng
Kisnorbo er litt bedre enn Sodje – 1 plusspoeng *)
Higgs er litt bedre enn både Lucas og Ankergren – 2 plusspoeng

Snodgrass, Becchio, Robinson, Naylor, White gjorde alle sin første sesong i Leedstrøya i fjor – er mer varme i trøya nå – blir 5 plusspoeng totalt.

Legger også til 5 plusspoeng for at vi har et mer samspilt lag nå enn i fjor.

Tapet av Delph – 5 minuspoeng

Med fjorårets poengsum 84 poeng blir det:

84+1+1+1+2+5+5-5 = 94 poeng, som holder i lange baner til opprykk.

*) De som er uenig at Kisnorbo er bedre enn Sodje kan trekke fra 2 poeng – og vi står fortsatt på 92.

Dessuten tror jeg ikke vi finner noe Leicester eller Peterboro i denne divisjonen iår.... ;D 8)

Going up, going up, going up.....
« Siste redigering: August 10, 2009, 19:36:14 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Pettersen97

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #7 på: August 10, 2009, 19:42:15 »
Det er jo såre enkelt å regne seg fram til at Leeds er mye bedre enn i fjor:

Crowe er litt bedre enn Frazer – 1 plusspoeng
Doyle er litt bedre enn Douglas – 1 plusspoeng
Kisnorbo er litt bedre enn Sodje – 1 plusspoeng *)
Higgs er litt bedre enn både Lucas og Ankergren – 2 plusspoeng

Snodgrass, Becchio, Robinson, Naylor, White gjorde alle sin første sesong i Leedstrøya i fjor – er mer varme i trøya nå – blir 5 plusspoeng totalt.

Legger også til 5 plusspoeng for at vi har et mer samspilt lag nå enn i fjor.

Tapet av Delph – 5 minuspoeng

Med fjorårets poengsum 84 poeng blir det:

84+1+1+1+2+5+5-5 = 94 poeng, som holder i lange baner til opprykk.

*) De som er uenig at Kisnorbo er bedre enn Sodje kan trekke fra 2 poeng – og vi står fortsatt på 92.

Dessuten tror jeg ikke vi finner noe Leicester eller Peterboro i denne divisjonen iår.... ;D 8)

Going up, going up, going up.....


HEHEHE ;D Geniale argument McMidjo :) hehehe ;D
The Mighty Whites

GeirO

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #8 på: August 11, 2009, 07:55:22 »
Ser ut til at mange tror (eller vil tro) at de fire nye (Doyle, Kisnorbo, Higgs og Crowe) er bedre enn Frazer, Douglas, Sodje og Ankers.

Får håpe det. Det gjenstår å se. Så ikke så bra ut i går kveld. Tross alt hadde de tre sistnevnte en stort sett bra sesong.
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #9 på: August 11, 2009, 08:13:58 »
Ser ut til at mange tror (eller vil tro) at de fire nye (Doyle, Kisnorbo, Higgs og Crowe) er bedre enn Frazer, Douglas, Sodje og Ankers.

Får håpe det. Det gjenstår å se. Så ikke så bra ut i går kveld. Tross alt hadde de tre sistnevnte en stort sett bra sesong.
Nå glemte du Delph.
Hvis kampen i går er representativ for standaren.  League 2. Here we come :D :D ;D

Frode

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #10 på: August 11, 2009, 08:34:35 »
Ser ut til at mange tror (eller vil tro) at de fire nye (Doyle, Kisnorbo, Higgs og Crowe) er bedre enn Frazer, Douglas, Sodje og Ankers.

Får håpe det. Det gjenstår å se. Så ikke så bra ut i går kveld. Tross alt hadde de tre sistnevnte en stort sett bra sesong.
Har i flere innlegg stilt meg svært spørrende til nettopp det.  At Kisnorbo kan være en lurere investering enn Sodje er mulig (jfr. Sodjes skadesituasjon) men at han er bedre, betviles sterkt.  Så tar vi utgangspunkt i det Sodje presterte på banen i fjor, blir nok Kisnorbo et lite steg tilbake.  Crowe er muligens et lite pluss, Higgs også.  Doyle tror jeg løper (takler) raskt fra seg, men håper jeg tar feil.  Tror de fire byttene går stort sett ut i null.  Men så har også Delph dratt ...
 

flynn

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #11 på: August 11, 2009, 09:10:41 »
Ser ut til at mange tror (eller vil tro) at de fire nye (Doyle, Kisnorbo, Higgs og Crowe) er bedre enn Frazer, Douglas, Sodje og Ankers.

Får håpe det. Det gjenstår å se. Så ikke så bra ut i går kveld. Tross alt hadde de tre sistnevnte en stort sett bra sesong.
Har i flere innlegg stilt meg svært spørrende til nettopp det.  At Kisnorbo kan være en lurere investering enn Sodje er mulig (jfr. Sodjes skadesituasjon) men at han er bedre, betviles sterkt.  Så tar vi utgangspunkt i det Sodje presterte på banen i fjor, blir nok Kisnorbo et lite steg tilbake.  Crowe er muligens et lite pluss, Higgs også.  Doyle tror jeg løper (takler) raskt fra seg, men håper jeg tar feil.  Tror de fire byttene går stort sett ut i null.  Men så har også Delph dratt ...

Agreed!

Jeg er sterkt tvilende til at noen av disse på sikt er bedre enn de de erstatter.

Jeg bedømmer Crowe utfra kampen i går. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd vi fortsatt hadde Frazer der. Fryktelig balltap i starten, grov opphevelse av offsidelinja som fører til halvsjanse for Darlo og en og annen ball på lykke og fromme. Men, det spruter innsats og lyst til å komme oppover i banen. Altså, som Frazer.

Doyle: Tja, er han hakket bedre enn Douglas med ballen ? Kanskje det, men han er neppe bedre defensivt og taktisk, der var Douglas det nærmeste vi har vært Batty på laaang tid.

Higgs: Hvis han er klart bedre enn Ankergren så er det underlig at han var 10 sesonger i Cheltenham...

Kisnorbo: Han har jeg stor tro på. Men, Sodje var jo helt majestetisk i den korte perioden han fikk i fjor. Bedre stopper enn det er nok desverre ikke Kis.


flynn, sjepisk


baste

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #12 på: August 11, 2009, 09:41:58 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!


1. Etter at Grayson tok over ble vi det beste laget i league 1.

2. Delph var periodvis veldig god, men også lengre perioder der han var forferdelig dårlig. Ble brukt mye på venstrekanten, og spilte ikke en SÃ… stor rolle for oss i fjor. Vi har derimot fått en kriger på midtbanen. Noe som ofte var problemet vårt i fjor, midtbanen ble for lett.

3. Snoddgrass, Becchio, Parker, White og Howson fortsetter fremgangen.

4. Beckford vet fremdeles hvor målet står.

5. Vi har spennende folk på benken. Hva skjer med Grella? Kommer Robbo ned i matchvekt.

6. Vi har fått en ny keeper, som forhåpentligvis er bedre enn Ankergren. Har hvertfall imponert hittil.

7. Vi har fått en solid tilvekst i Kirsnobo.

8. Ny høyreback som umulig kan være dårligere enn Douglas/Richardson.

9 DOYLE- rutinert spiller, god start.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #13 på: August 11, 2009, 13:07:53 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!



Tallenes tale er jo klar for å si det sånn, men det kan neppe benyttes til å "bevise" fortsettelsen for å si det slik. Det er vanskelig å spå utfallet av denne sesongen. Det som imidlertid kan tale for at Grayson gjør en bedre jobb er nettopp at han nå får en hel sesong å gjøre det på. han disponerer mange spillere han selv har plukket ut selv om vi på forumet ikke lar oss imponere! Han setter sammen det han mener er et slgakraftig mannskap på dette nivået noe jeg tror tidligere managere slet litt med. Jeg innbiller meg at Grayson ikke er så opptatt av jåleriet om storklubben Leeds United som "hører hjemme" i toppen. Dit kommer vi ikke uten hardt arbeid og jeg synes kanskje vi ser konturene av at Grayson klarer å få dette inn i hodet på spillerne.
Yeboahs vitne

berlin

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #14 på: August 11, 2009, 14:56:51 »
En ny sesong har startet, og alle er spent på hvordan dette vil ende. De fleste tror som vanlig på "endelig opprykk", men statistikken viser at Leeds har blitt dårligere år for år siden 2005/06:

  • 2005/06: 78 poeng i CCC
  • 2006/07: 46 poeng i CCC
  • 2007/08: 91 poeng i L1
  • 2008/09: 84 poeng i L1


Vil dette snu i år?

Tror selvfølgelig også at vi gjør det bedre enn siste sesong, men HVORFOR tror jeg og vi det?
Har vel ikke skjedd så mye nytt i sommer. Vi mistet Delph men beholder foreløpig Beckford. Grayson er jevnt bra, men var ikke "best når det gjelder" i mai. Nykjøpene er vel ikke noen store spillere?

Hvorfor gjør vi det bedre i år? Greier ikke å begrunne det. Håper noen har svaret!


Statistikk kan (mis)brukes til mangt, men dette er den tynneste begrunnelsen jeg har sett på lenge (statistikken altså).

At du stiller spm om vi er bedre i år en forrige sesong er imidlertid helt riktig. Jeg aner ikke, men håper det.
Vil føle meg tryggere om vi faktisk handler inn en eller 2 (hvis mulig) for noe av Delph-pengene, og da er det er det v.flanke og mb jeg er mest opptatt av. Forutsetter at Becks blir, hvis ikke......

GeirO

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #15 på: August 11, 2009, 15:30:52 »
Vi er aldri bedre enn antall poeng vi tar. Det er grunnpilaren min.

Selvfølgelig kan statistikk misbrukes. Eksempelvis var vi sikkert et bedre lag i sesongen 07/08 enn 06/07, men synes det er litt greit å se på de tørre tall også.
MOT

Runar

Sv: Leeds dårligere år for år
« Svar #16 på: August 11, 2009, 17:24:49 »
Et spørsmål til alle de som påpeker at vi var det beste laget i divisjonen under Grayson... Var ikke det mye det samme året før under Macca! Etter de første kampene, så vant vi vel alt?

Dersom man skal sammenligne Leeds de siste sesongene så er jeg uenig med de som sier at vi trengte en "takler" på midten... Kilkenny og Howson viste vel ifjor at det ikke var nødvending. Med Kilkenny som playmaker og "sittende" midtbanespiller og Howson som "runner" så tror jeg at det skal holde i massevis... Doyle imponerte ikke meg nevneverdig i går ihvertfall, men for all del han kan være bra han. Den største utfordringene er at vi må ha flere spillere med fart. Delph er vekke og når Beckford er ute så er vi tempoløs på banen.