avstemning

Hvem ville du stemt på i dag ved valget 2009?

Rødt
3 (7.9%)
SV
3 (7.9%)
Arbeiderpartiet
11 (28.9%)
Senterpartiet
4 (10.5%)
Venstre
0 (0%)
KrF
0 (0%)
Høyre
10 (26.3%)
Fremskrittspartiet
6 (15.8%)
Andre
1 (2.6%)

Stemmer totalt: 35

Avstemning er avsluttet: August 16, 2009, 16:19:21

Skrevet av Emne: VALG 09  (Lest 13316 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ToreLA

VALG 09
« på: August 06, 2009, 16:19:21 »
Det nærmer seg valg. Det er litt godt-vondt, for nå starter hardkjøret med personangrep, etterpåklokskap og skramlende skjeletter, og dertil manglende politisk debatt.

Hva stemmer du?

Vi kan kjøre en ny avstemning når det nærmer seg 14. september for å se om valgkampen bærer frukter i den ene eller den andre retningen.


Corto Maltese

  • Gjest
Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #1 på: August 06, 2009, 16:25:15 »
Jeg helder mot AP så det blir nok dem men jeg har ikke helt bestemt meg ennå

lojosang

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #2 på: August 06, 2009, 16:39:28 »
Det som er festlig er at de rødgrønne, som ved forrige valg mente det slett ikke var så nøye om man hadde framforhandla noen politisk platform for regjering før valget så velgerne visste hva de stemte på nå plutselig har overtatt Sentrum-høyreargumentasjonen fra forrige valg om "du vet hva du får, og vi har bevist at vi kan samarbeide".

De borgerlige på sin side mener at det i motsetning til for fire år siden, da det var ren gambling å stemme på et rødgrønt parti fordi man ikke visste hva man fikk i år bør stemme på et av de fire partiene som ENTEN vil samarbeide med alle de andre tre, ikke vil samarbeide med det største partiet, eller som ikke vet helt hva de vil.

- Leif Olav

Dennis

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #3 på: August 06, 2009, 20:25:26 »
Dessverre er det de politiske partiene klarer å ytre i media omtrent kun personsjikane og arrestasjoner på hva ANDRE partier IKKE klarer å gjennomføre, enn hva de selv står for. I tillegg til dette gjør de nødvendige koalisjonene for regjeringsplass det omtrent umulig å få igjennom viktige fanesaker, eller i det minste utgjør en enorm liste med mislykkede lovnader.

Personlig stemmer jeg på den røde/venstre siden, men det er per i dag inget parti som jeg stemmer på. Kommer nok likevel til å stemme, men det er trist å si at jeg nok avleverer stemme mest for å unngå at FrP får en ekstra, enn at jeg stemmer på et bestemt parti.
Marching on together!

berlin

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #4 på: August 06, 2009, 20:46:19 »
Vanligvis ville jeg ikke utbasunert hvilket parti jeg stemmer på, men denne gangen er det greit.

Jeg leverer blank stemmeseddel, og håper at andre også ser at det er et alternativ til sofaen.

I så måte er jeg på linje med h.b når han sier at det eneste som for tiden kan få Bates bort fra Leeds, ville vært hvis nok (veldig, veldig mange) supportere hadde holdt seg borte fra Elland Road. (Uten sammenligning forøvrig, eller kanskje ikke så helt ueffen?  ???)

Det er selvfølgelig en grunn til at jeg stemmer blankt, men her stopper min politiske flagging,
altså "End Of Discussion" - eller rettere sagt "no discussion".

For orden skyld, jeg har brukt "Andre" i pollen, skulle kanskje ikke gjort det?

Med håp om at "de blanke" gjør et brakvalg! (og jeg gir "blanke" i hva dere andre mener)

Berlin
President and founder of
Committee for deeper understanding   8) ;)
« Siste redigering: August 06, 2009, 20:48:22 av berlin »

Robert

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #5 på: August 06, 2009, 21:04:41 »
De gjør uansett ikke hva de 'lover', men i det minste bør man vel stemme blankt, slik at man bruker stemmeretten sin.
Jeg får uansett ikke lov til å stemme, så hva jeg mener spiller ingen rolle :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

ToreLA

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #6 på: August 06, 2009, 23:52:14 »
Det som er festlig er at de rødgrønne, som ved forrige valg mente det slett ikke var så nøye om man hadde framforhandla noen politisk platform for regjering før valget så velgerne visste hva de stemte på nå plutselig har overtatt Sentrum-høyreargumentasjonen fra forrige valg om "du vet hva du får, og vi har bevist at vi kan samarbeide".

De borgerlige på sin side mener at det i motsetning til for fire år siden, da det var ren gambling å stemme på et rødgrønt parti fordi man ikke visste hva man fikk i år bør stemme på et av de fire partiene som ENTEN vil samarbeide med alle de andre tre, ikke vil samarbeide med det største partiet, eller som ikke vet helt hva de vil.



Norsk politikk er tuftet på hykleri. Det eneste fornuftige er egentlig å lese prinsipprogrammene til de forskjellige partiene, og gjøre seg opp en ideologisk mening. Likevel kan det jo være god underholdning med tv-debatter fremover.


Ronald

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #7 på: August 07, 2009, 08:12:58 »
Det som er festlig er at de rødgrønne, som ved forrige valg mente det slett ikke var så nøye om man hadde framforhandla noen politisk platform for regjering før valget så velgerne visste hva de stemte på nå plutselig har overtatt Sentrum-høyreargumentasjonen fra forrige valg om "du vet hva du får, og vi har bevist at vi kan samarbeide".

De borgerlige på sin side mener at det i motsetning til for fire år siden, da det var ren gambling å stemme på et rødgrønt parti fordi man ikke visste hva man fikk i år bør stemme på et av de fire partiene som ENTEN vil samarbeide med alle de andre tre, ikke vil samarbeide med det største partiet, eller som ikke vet helt hva de vil.



Norsk politikk er tuftet på hykleri. Det eneste fornuftige er egentlig å lese prinsipprogrammene til de forskjellige partiene, og gjøre seg opp en ideologisk mening. Likevel kan det jo være god underholdning med tv-debatter fremover.


Hvilket lands politikk er IKKE tuftet på hykleri. Norges er verken bedre eller verre enn det man finner andre steder. Når det er sagt er jeg svært usikker på mitt eget standpunkt denne gangen. Det kan godt være mulig det blir blank stemme for en gangs skyld.

h.b

  • Gjest
Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #8 på: August 07, 2009, 08:19:34 »
Er det bare gamle bautaer her på forumet. AP. Dette partiet drar oss baklengs inn i fortiden

ToreLA

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #9 på: August 07, 2009, 09:25:22 »
En bauta er jo en god ting!


berlin

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #10 på: August 07, 2009, 10:45:24 »
Det som er festlig er at de rødgrønne, som ved forrige valg mente det slett ikke var så nøye om man hadde framforhandla noen politisk platform for regjering før valget så velgerne visste hva de stemte på nå plutselig har overtatt Sentrum-høyreargumentasjonen fra forrige valg om "du vet hva du får, og vi har bevist at vi kan samarbeide".

De borgerlige på sin side mener at det i motsetning til for fire år siden, da det var ren gambling å stemme på et rødgrønt parti fordi man ikke visste hva man fikk i år bør stemme på et av de fire partiene som ENTEN vil samarbeide med alle de andre tre, ikke vil samarbeide med det største partiet, eller som ikke vet helt hva de vil.



Norsk politikk er tuftet på hykleri. Det eneste fornuftige er egentlig å lese prinsipprogrammene til de forskjellige partiene, og gjøre seg opp en ideologisk mening. Likevel kan det jo være god underholdning med tv-debatter fremover.


Hvilket lands politikk er IKKE tuftet på hykleri. Norges er verken bedre eller verre enn det man finner andre steder. Når det er sagt er jeg svært usikker på mitt eget standpunkt denne gangen. Det kan godt være mulig det blir blank stemme for en gangs skyld.

Hør, hør! Nå blir vi flere!  :D

fjellhaugen

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #11 på: August 07, 2009, 11:15:00 »
Er det bare gamle bautaer her på forumet. AP. Dette partiet drar oss baklengs inn i fortiden

hør hør; jeg følger deg håkon ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Budda

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #12 på: August 07, 2009, 11:18:53 »
Høyre som vanlig
Endre

ToreLA

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #13 på: August 07, 2009, 11:30:56 »
Det ser ut som om Rødt gjør et brakvalg!


isak

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #14 på: August 07, 2009, 11:55:00 »
Fyrste gong eg kan stemma og valget fell nok på senterpartiet. :)

Giske

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #15 på: August 07, 2009, 12:11:24 »
Har tatt diverse "tester" på internett, og jeg har hatt en underlig tendens til å havne på Senterpartiet. Kanskje ikke så underlig likevel... da hele familen min er Sp-folk, er vel arvelig belasta... Liker også Ap. Så det blir uansett rødgrønt på meg!

Bjorn

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #16 på: August 07, 2009, 12:28:18 »
Samme her Giske. Tok Aftenposten testen og fikk Senterpartiet. Noe som forøvrig ikke er så dumt men av frykt for alternativet lenger til høyre blir det vel AP igjen for meg. Skal forøvrig forhåndsstemme til uka. Godt å få det overstått. Kan da slappe av og med trygghet skru av TV skjermen frem til morgenen 15 Sept og hååååpe at vår nye statsminister ikke heter Siv.
Marching On! 4276

ToreLA

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #17 på: August 07, 2009, 13:57:41 »
Nå hadde Jagland vært hårfine 0,5 prosent fra regjeringsmakt..  :)


fjellhaugen

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #18 på: August 07, 2009, 23:34:17 »
Har tatt diverse "tester" på internett, og jeg har hatt en underlig tendens til å havne på Senterpartiet. Kanskje ikke så underlig likevel... da hele familen min er Sp-folk, er vel arvelig belasta... Liker også Ap. Så det blir uansett rødgrønt på meg!

kan vel strengt tatt ikke bli noe aent enn rødgrønt på deg med giske som nick :o :o

du driver ikke og bærer rundt på mira craig i tide og utide også vel ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Giske

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #19 på: August 08, 2009, 08:39:07 »
Må få presisere at nicket mitt er etternavnet mitt, og ikke en tribute til kulturministeren  ;)

Lord-Meta

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #20 på: August 08, 2009, 14:28:10 »
huff fikk faktisk frp på parti testen...må ha trykket feil :(

fjellhaugen

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #21 på: August 09, 2009, 12:24:55 »
huff fikk faktisk frp på parti testen...må ha trykket feil :(



hærlig:)
gå for gull og gjør som i testen
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Ronald

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #22 på: August 12, 2009, 18:30:33 »
huff fikk faktisk frp på parti testen...må ha trykket feil :(



hærlig:)
gå for gull og gjør som i testen
Svarte usikker på alle tema, bare for å teste ;D
Ble en soleklar Venstre velger  :D :D :D

Tidligere ble partiet kalt vinglepartiet.

lojosang

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #23 på: August 12, 2009, 19:27:24 »
huff fikk faktisk frp på parti testen...må ha trykket feil :(



hærlig:)
gå for gull og gjør som i testen
Svarte usikker på alle tema, bare for å teste ;D
Ble en soleklar Venstre velger  :D :D :D

Tidligere ble partiet kalt vinglepartiet.

Nå vet de ikke helt hva de skal kalle seg.  8)
- Leif Olav

ToreLA

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #24 på: August 17, 2009, 17:33:27 »
Det ser ut som om Rød-grønt fortsetter på nåde fra Rødt...


Lids

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #25 på: August 18, 2009, 08:56:09 »
Tok "testen" på Aftenposten.no og fikk 48% AP og 42% på H og V. 21% på FrP. Jeg gjør ALT for å slippe Siv Jensen som Statsminister.
Thomas

Bites Yer Legs

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #26 på: August 20, 2009, 15:33:21 »
Det ser ut som om Rød-grønt fortsetter på nåde fra Rødt...

Ser Rødt står på vippen til å komme på tinget, hvorfor får ikke Thorstein Dahle slippe til i partilederdebattene? :-\  Det hadde vært interessant..
KEEP FIGHTING!!

josoer

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #27 på: August 20, 2009, 15:40:11 »
Rødt på vippen du. Er nok bare media som prøve og gjøre dette valget interessant.

Sjekk denne: http://www.minerva.as/?p=6290

Den viser borgerlig ledelse med 89 mandater mot 80 til de rød-grønne(uten Rødt inne på tinget).

Og trenden for Høyre sin del er meget dårlig.

josoer

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #28 på: August 20, 2009, 16:01:14 »
Ã…j...ser at Høyre har bra oppslutning her på forumet. Kanskje vi skulle danne et lokallag her  ;D

Bites Yer Legs

Sv: Valg 2009: En måned igjen.
« Svar #29 på: August 20, 2009, 16:01:46 »
Rødt på vippen du. Er nok bare media som prøve og gjøre dette valget interessant.
Sjekk denne: http://www.minerva.as/?p=6290

Den viser borgerlig ledelse med 89 mandater mot 80 til de rød-grønne(uten Rødt inne på tinget).

Og trenden for Høyre sin del er meget dårlig.

Det tviler jeg ikke et sekund på, men da hadde det jo vært enda mer interessant (for dem) å invitere Dahle til debattene..

Er det forresten tv-kanalene som bestemmer hvem som får komme til debatt?
KEEP FIGHTING!!