Skrevet av Emne: Ny kontrakt for Grella  (Lest 8706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torivar

  • Gjest
Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #30 på: August 13, 2009, 08:51:03 »
Grella er desverre for lett i denne knokkeldivisjonen. Morro å se på hans  kjappe føtter. Men for å være helt ærlig så skjer det absolutt ingenting ut av det og Grella er like farlig innenfor 16 meteren som en gullfisk i en pirayastim

Kan godt hende du har rett i at han blir for lett, men han er ikke gamle karen ennå - så kanskje han fortsatt kan beefes opp litt og likevel beholde farten sin og bli flinkere foran mål. I en annen tråd er Grella mitt forslag til den som tar steget denne sommeren. Håper JEG får rett i det. 

Det jeg ser for meg akkurat nå er kanskje en Carl Shutt rolle på litt sikt. Han var vel ikke den helt store goalgetteren, men du verden så mange mål han jobbet frem for Chapman


GeirO

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #31 på: August 13, 2009, 09:08:42 »
Har aldri skjønt dette uttrykket "at man er for lett".

Det finnes vel millioner av syltynne, lette spillere på ca. 1.65 meter rundt om i verden som gang på gang lurer kjempene der bak. Av og til blir de tatt knallhardt, men sjelden blir de skadet - nettopp fordi de er så lett!

Alanzinho var vel rundt 1,50 m og 46 kg  ;), og møtte ukentlig nordmenn på rundt 1,95 m. Han ble best i tippeligaen og var aldri skadet.

Tror heller ikke på at League One er hardere og mer fysisk enn alle andre ligaer i verden. Er bare en helt vanlig liga, med de sedvanlige frisparkene og gule kortene....

Om Grella er god nok: Jeg tror det ut fra det jeg har sett. Er kanskje litt i tvil, ble litt mye nesten mot Darlington. La han få nye sjanser!
MOT

sveifors

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #32 på: August 13, 2009, 09:56:28 »
Har aldri skjønt dette uttrykket "at man er for lett".

Det finnes vel millioner av syltynne, lette spillere på ca. 1.65 meter rundt om i verden som gang på gang lurer kjempene der bak. Av og til blir de tatt knallhardt, men sjelden blir de skadet - nettopp fordi de er så lett!

Alanzinho var vel rundt 1,50 m og 46 kg  ;), og møtte ukentlig nordmenn på rundt 1,95 m. Han ble best i tippeligaen og var aldri skadet.

Tror heller ikke på at League One er hardere og mer fysisk enn alle andre ligaer i verden. Er bare en helt vanlig liga, med de sedvanlige frisparkene og gule kortene....

Om Grella er god nok: Jeg tror det ut fra det jeg har sett. Er kanskje litt i tvil, ble litt mye nesten mot Darlington. La han få nye sjanser!

Alanzinho hadde vel ekstreme egenskaper som kompenserte (rask, ballkontroll,blikk)
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Borge

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #33 på: August 13, 2009, 10:59:30 »
Jeg ble heller ikke helt imponert over Grella`s innsats mot Darlington. Men jeg ser nok at andre har sett noe mer, og det er gledelig. Banens beste, tja hvorfor ikke. Var jo ikke noen andre som imponerte heller egentlig. I tillegg har nok de som ser han hver dag sett et visst potensiale siden han får ny kontrakt... Kanskje han kun trenger selvillit og kamperfaring for å fremstå som en glitrende spiller? Og imens kan vi alle tro og synse så mye vi vil - herlige diskusjoner :D
Borge

Ferre

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #34 på: August 13, 2009, 11:08:22 »
Har aldri skjønt dette uttrykket "at man er for lett".

Det finnes vel millioner av syltynne, lette spillere på ca. 1.65 meter rundt om i verden som gang på gang lurer kjempene der bak. Av og til blir de tatt knallhardt, men sjelden blir de skadet - nettopp fordi de er så lett!

Alanzinho var vel rundt 1,50 m og 46 kg  ;), og møtte ukentlig nordmenn på rundt 1,95 m. Han ble best i tippeligaen og var aldri skadet.

Tror heller ikke på at League One er hardere og mer fysisk enn alle andre ligaer i verden. Er bare en helt vanlig liga, med de sedvanlige frisparkene og gule kortene....

Om Grella er god nok: Jeg tror det ut fra det jeg har sett. Er kanskje litt i tvil, ble litt mye nesten mot Darlington. La han få nye sjanser!

Helt enig! Se for eksempel på Owen som nå spiller i Englands beste klubb(!). En spiller på ca. samme størrelse som Owen, er han for "lett" for Premier League? Tror ikke Grella har noen som helst problemer med å tilpasse seg fysikken og tempoet i League One - dere må ikke glemme at han bare har vært profesjonell fotballspiller i 6 mnd.

Hvis det er noe jeg savner hos Grella så må det være litt "råskap". Klarer han å bli rårer og mer bestemt innenfor sekstenmeteren kan han utvikle seg til å bli en meget god spiller og målscorer for Leeds i årene som kommer. For at han har talent er det ingen som helst tvil om, og det har selvfølgelig Grayson også skjønt.

auren

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #35 på: August 13, 2009, 11:12:58 »
Har aldri skjønt dette uttrykket "at man er for lett".

Det finnes vel millioner av syltynne, lette spillere på ca. 1.65 meter rundt om i verden som gang på gang lurer kjempene der bak. Av og til blir de tatt knallhardt, men sjelden blir de skadet - nettopp fordi de er så lett!

Alanzinho var vel rundt 1,50 m og 46 kg  ;), og møtte ukentlig nordmenn på rundt 1,95 m. Han ble best i tippeligaen og var aldri skadet.

Tror heller ikke på at League One er hardere og mer fysisk enn alle andre ligaer i verden. Er bare en helt vanlig liga, med de sedvanlige frisparkene og gule kortene....

Om Grella er god nok: Jeg tror det ut fra det jeg har sett. Er kanskje litt i tvil, ble litt mye nesten mot Darlington. La han få nye sjanser!

Helt enig! Også lei disse flosklene! At L1 er en så tøff liga og bla bla bla. Høres ofte ut som at verdensstjerner ikke ville gjort det bra i L1 fordi det er så tøft og rått. Jaja mensann!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #36 på: August 13, 2009, 11:16:08 »
God nyhet - hadde unektelig vært interessant å se ham som kantspiller sammen med B&B ja....

Intelligent spiller - ikke så mange av de, verken i Leeds eller i L1.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #37 på: August 13, 2009, 12:02:05 »
Maverick Whites i referat fra Darlo-kampen:

The second half saw United move up several gears, with Mike Grella proving the difference between the two teams. His ability to take players on, to make the clever pass, his running off the ball intelligently reminded me of a certain Mark Viduka, all be it a considerably lighter version, than the rotund antipodean.

Grella – quality touches, best man on the pitch by a country mile 8

http://homepage.ntlworld.com/md.holmes/maverickwhites.html

Arjen Robben - nei takk, for lett!  ::)

AndyMathie

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #38 på: August 14, 2009, 08:49:08 »
Leeds har en stor spiller på gang i Grella. Han har noe helt spesiellt over seg som jeg ikke har sett i Leeds siden Cantona debuterte i den hvite trøya. At ikke folk klarer å se at det er noe med han som er vanvittig spennende(spesiellt etter andre omgang mot Darlington) skjønner jeg ikke!

Han har en teknikk som heller minner om noen som spiller for Barca enn Leeds i league one. Jeg er helt sikker i min sak når det gjelder Grella. Gleder meg til å trekke frem denne tråden igjen å spotte enkelte som har gått skikkelig i baret i sin vurdering av Grella.

For lett.. he he he.. my ass...
We are Leeds and we are proud of it!

flynn

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #39 på: August 14, 2009, 09:00:32 »
Jeg går litt mot strømmen jeg da; hittil har jeg ikke sett noe som tyder på at Grella blir en hit i Leeds, eller i engelsk fotball ellers. God teknikk har han nok, men som spiss i dagens fotball må man nesten enten være utpreget rask, eller utpreget sterk i duellspillet. Grella er ingen av delene, og faller gjennom.

Jeg gleder meg til den dagen du trekker fram denne tråden igjen AndyMathie, bare for å bevise hvor stor dust jeg var og hvor feil det gikk an å ta. Intet ville gledet meg mer enn om Grella motbeviste min skepsis med en kanonkarriere i hvitt!

flynn

Promotion 2010

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #40 på: August 15, 2009, 12:24:45 »
Leeds United: Time is on my side says Leeds United striker Mike Grella

Date: 14 August 2009
By Phil Hay
Mike Grella will make way for Leeds United's favoured strikers with good grace tomorrow after admitting a fine week is unlikely to keep him in the club's starting line-up.
The American's career at Elland Road has taken a positive turn with his first competitive start against Darlington followed by the announcement that he had agreed a new contract with Leeds, but he does not expect to break United's status quo up front this weekend.

Jermaine Beckford and Luciano Becchio have returned to contention for Leeds' trip to Wycombe Wanderers after injury ruled them out of the starting line-up for Monday's Carling Cup tie, and their anticipated return will relegate Grella to bench duty.

The striker has not started a league fixture for Leeds and is still to score his first competitive goal, but he sees no justification in growing impatient while two of League One's finest forwards – a pair worth 53 goals last season – occupy the starting places in Simon Grayson's team.

Grella said: "I've just signed a three-year deal so I've got quite a lot of time to get into the first team.

"The situation isn't something I'm happy about because they're obviously in front of me, but they're great guys and two of my closest friends in the team so I don't want to see anything happen to them. I don't want to see them fall out of the starting line-up.

"They've been doing their jobs and it's not a matter of me not doing what I need to do – it's just that they've been class together. That's quite obvious."

United opened their season with a 2-1 win over Exeter City last weekend, when Grella was an unused substitute, and Grayson intends to revert to his strongest line-up for the club's first away league fixture.

He was reluctant to discuss possible changes, but alterations to the team that beat Exeter are unlikely after he admitted he was committed to fielding a full-strength side in the Carling Cup until injuries and international call-ups revised his plans.

Wycombe – the second newly-promoted team to face Leeds – conceded seven goals in their first two games but United's boss has warned Beckford and Becchio not to feel too assured about their places.

Grayson said: "People probably haven't seen the best of Mike – not what we've see in training anyway.

"He's progressed a lot quicker than we thought he would and he's got this reward for what he's done already and what we think he can do in the future.

"He needs to be patient because of what he's got in front of him but he's confident enough in his ability to think he can get in front of them and I expect him to try.

"If Jermaine and Luciano have poor games, or rest on their laurels, then I won't be afraid of changing the team, just because of people's names or what they've done in the past."

United have never played Wycombe, though Grayson made his debut for Aston Villa at Adams Park 12 years ago, but Leeds have carried out numerous scouting exercises aimed at assessing the qualities of Peter Taylor's squads.

Grayson said: "They're not an unknown quantity to us because we've had them watched three or four times. They're a good footballing team.

"They lost to Charlton last weekend but the reports we received said they did well and could have earned a draw."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #41 på: August 16, 2009, 11:22:08 »
Tja, tiden får vise. Voldsomme sammenligninger her med navn som Owen og Cantona. Hadde Grella vært i nærheten av disses kvaliteter hadde han vel spilt i en høyere divisjon, ihvertfall vært på førstelaget i L1?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

testo

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #42 på: September 25, 2010, 11:34:29 »
Leeds United: Grayson's warning to Grella


Simon Grayson has expressed disappointment at Mike Grella's decision to reject another chance to leave Leeds United on loan.
Grella, who turned down a temporary deal with Oxford United at the end of the summer transfer window, is understood to have refused an offer from Bradford City in the past fortnight.

The League Two side, managed by the experienced Peter Taylor, agreed a deal with Leeds to take Grella to Valley Parade on a temporary basis, but the American striker opted to remain with his parent club despite his peripheral role at Elland Road.

Grella has not contributed to United's season since a brief appearance in last month's Carling Cup tie against Lincoln City, and Grayson has warned him that he is unlikely to see his opportunities increase in the near future.

The 23-year-old is more than a season into the three-year deal he received from Leeds in 2009 but is no closer to establishing himself as a regular first-team player, and Grayson has urged Grella to seriously consider future opportunities to move elsewhere.

The United boss said: "He had the opportunity to go out on loan and turned it down. That's disappointing.

"He needs a run of games and he tells me he needs a run of games.

"He's entitled to turn opportunities down and wait for something else to come along, and I've no problem with that, but he needs to play some football.

"He's feels that it's not quite right for him to go out at this time and I respect that but Grella's, pictured right, going to have to work hard to get back into my first-team plans."

Grayson, meanwhile, revealed that left-back Ben Parker – missing since April with a ruptured Achilles tendon – could play in a behind-closed-doors friendly next week.

Parker is training with United's youth team as part of his rehabilitation and is doing what Grayson called a "mini pre-season" after months on the sidelines.

Grayson said: "He's still going to be three or four weeks away if everything goes to plan."
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

GeirO

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #43 på: September 25, 2010, 12:35:49 »
Merkelig.
Bradford hadde jo være perfekt, både sportslig som geografisk (slipper å flytte på seg).
MOT

flynn

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #44 på: September 25, 2010, 19:49:56 »
Jeg går litt mot strømmen jeg da; hittil har jeg ikke sett noe som tyder på at Grella blir en hit i Leeds, eller i engelsk fotball ellers. God teknikk har han nok, men som spiss i dagens fotball må man nesten enten være utpreget rask, eller utpreget sterk i duellspillet. Grella er ingen av delene, og faller gjennom.

Jeg gleder meg til den dagen du trekker fram denne tråden igjen AndyMathie, bare for å bevise hvor stor dust jeg var og hvor feil det gikk an å ta. Intet ville gledet meg mer enn om Grella motbeviste min skepsis med en kanonkarriere i hvitt!

flynn

Du verden, rene oraklet dette her jo. Takk for at dere dro fram igjen tråden folkens  ;D

flynn

Jon R

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #45 på: September 25, 2010, 21:22:00 »
Helt uforståelig at Grella ikke vil prøve seg annet steds. Han har aldri blitt satset på i L1 og får nå tydelige signaler fra Grayson om at han ikke vil bli satset på i CCC. Get real, man!  :o
Jon R.

Henning

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #46 på: September 26, 2010, 12:17:30 »
Det kan jo vere at Grella håpar på tilbod frå League One og det kan ein vel forstå???

Evig Pint

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #47 på: September 26, 2010, 18:00:09 »
Tja, han har jo aldri bevist noe i League 1 da. Se på Somma, banket inn mål i noen mnd i League 2 i tre mnd, det gjorde underverker for både selvtillitten og karrieren hans. Grella bør vel kanskje ta en titt i speilet og komme seg bort før det er for sent. En spiller som ikke har bevist noe som helst kan ikke forvente å velge å vrake i kjempetilbud. Nå har han takket nei til utlån to ganger. Merkelig spør du meg.
Marching on together

lojosang

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #48 på: September 26, 2010, 23:49:10 »
Tja, han har jo aldri bevist noe i League 1 da. Se på Somma, banket inn mål i noen mnd i League 2 i tre mnd, det gjorde underverker for både selvtillitten og karrieren hans. Grella bør vel kanskje ta en titt i speilet og komme seg bort før det er for sent. En spiller som ikke har bevist noe som helst kan ikke forvente å velge å vrake i kjempetilbud. Nå har han takket nei til utlån to ganger. Merkelig spør du meg.

Han er amerikaner. IKanskje han lider av folkesykdommen der borte: Overdreven tro på egnen fortreffelighet?
- Leif Olav

Evig Pint

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #49 på: September 27, 2010, 01:04:16 »
Mulig det ;D
Marching on together

AndyMathie

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #50 på: September 27, 2010, 11:14:00 »
Litt flaut føler jeg nå at denne tråden blir trekt fram igjen etter å ha vært veldig bombastisk :-[
We are Leeds and we are proud of it!

stefan

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #51 på: September 27, 2010, 22:44:29 »
Kanskje Grella får et låneopphold snart med samme resultat som Somma og Beckford?  ;)
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Jon R

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #52 på: September 27, 2010, 23:35:56 »
Litt flaut føler jeg nå at denne tråden blir trekt fram igjen etter å ha vært veldig bombastisk :-[

På dette forumet simpelthen elsker vi slike tråder, Anders.  ;D
Jon R.

HåvardK

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #53 på: September 28, 2010, 10:36:55 »
Litt flaut føler jeg nå at denne tråden blir trekt fram igjen etter å ha vært veldig bombastisk :-[

På dette forumet simpelthen elsker vi slike tråder, Anders.  ;D
Og bombastisk blir man først når man lover å spise hatten sin hvis et eller annet skjer.  ;)

magnuer

Sv: Ny kontrakt for Grella
« Svar #54 på: September 28, 2010, 16:34:39 »
Har ikke akkurat sett noe potensiale i Grella jeg heller