Skrevet av Emne: Grayson har det sportslige ansvar  (Lest 10051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Borge

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #30 på: August 16, 2009, 21:55:13 »
Kan vi ikke samle sammen litt penger (for det er jo ikke mye som trengs tydeligvis) så kjøper vi Leeds. Så ansetter vi h.b som manager, med jarle som assistent. De kan låne alle pengene de vil for å kjøpe spillere (for det er vel heller ikke noe problem?).

Ser ikke at vi kommer tilbake til PL på noen annen måte. Kanskje vi også rykker opp to divisjoner på ett år ;D

Nei, dette var tull - men skal ikke fotball og support være morsomt. Kan dere være så snill å iallefall komme med noe positivt når vi har full pott så langt i sesongen....eller er det ingenting?
Borge

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #31 på: August 16, 2009, 21:58:12 »
h.b har rett... og de som er skeptiske har hatt rett i 6 år på rad...

de positive har hatt feil i 6 år...

stallen burde vært forsterket fra fjorårs sessongen... den er svekket med salget av Delph.
han var vår eneste spiller av PL format..


Gud bedre om Grella og Showmann må spille kamper fra start...



Men vi har en sterk stall. Kanskje L1's beste! Sånn ar det i fjor - da Macca ødela sesongen med Arsenalinspirert rotasjon (i en meget svak stall*) og Liverpoolstil med possessionorientert spillestil.

I sommer har dette reservelaget vårt med Showgummi og Grella vunnet borte mot Burnley i PL. Laget vårt har startet med 3 strake seire. Manageren vår har vist en kløkt i oppkjøringen til sesongen som ingen jag kan huske har lagt opp til før. Meningsfull stigning i kampprogrammet og bedring i resultatene....som altså ender i 3 strake seire.

*Les Westlake, Sweeney, Weston, Frazer, Douglas og Lucas.

Hvor svake er vi egentlig! Ikke så veldig.
Legg så til et par spillere: 1 kjøp og 1 lån, og vi er OK!  :)


1.ste 11'er                                           2.re elver:
Higgs                                                  Ankers

Crowe                                                 HUghes / Darvill
Naylor                                                 Margues
Kisnorbo                                              HUntingdon / LUbo
Parker                                                Sheehan

Snoddy                                               Prutton
Kilkenny                                              Howson
Doyle                                                 Johnson
Robbo                                                White

Beckford                                             GRella
Becchio                                              Showumni

 Andre elveren der er direkte svak

auren

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #32 på: August 16, 2009, 22:04:20 »
Jeg tror faktisk den 2.elleveren hadde hevdet seg OK i L1 og ihvertfall unngått nedrykk.

auren
« Siste redigering: August 16, 2009, 22:06:26 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #33 på: August 16, 2009, 22:18:51 »
Jeg tror faktisk den 2.elleveren hadde hevdet seg OK i L1 og ihvertfall unngått nedrykk.

auren

Utvilsomt!

Få L1-rivaler kunne stilt et slikt reservelag.

Direkte svak i forhold til.... Arsenal? Scumchester? Ja. I forhold til Exeter og Wycombe? Neppe.
« Siste redigering: August 16, 2009, 22:20:47 av Mr Kaizer »
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #34 på: August 16, 2009, 22:29:05 »
jeg har hele tiden ment at denne stallen er for tynn for opprykk, men mulig det er feil.Uansett tror jeg vi alle er enige om at vi trenger en kvalitetsspiss i tilfelle skader på Becks og Becchio.Jeg tror også Grayson har noen i kikkerten,men jeg kjøper nok ikke den med at Bates har lovt ham midler, men at han anser stallen som så god at det ikke trengs å kjøpes-ennå.....Vi vet alle at det er viktig å kjøpe igjen TA og ER så noen pengesløsing er uansett lite lurt...Vel,la oss gjøre et lite tankeeksperiment alikevel:
Hva om Bates hadde gått til Grayson og sagt:"hent Alan Smith hjem.vi tilbyr ham det han og Newcastle skal ha"
Dette er idioti vil noen her på forumet si, men stopp og tenk litt-hva vil dette bety?
jo følgende:
-et vanvittig signal til alle om at klubben har midler og satser
-en voldsom optimisme blant supporterne
-større publikumstall og dermed langt større inntekter...
-økt trøyesalg-mer inntekter...
-Bates vil også få mye av fokuset bort fra seg selv(feks idiotiske flagg og plakater med "die Bates")
Det var vel noe slikt newcastle gjorde da de hentet hjem Shearer....
Dessverre kommer nok ikke dette til å skje,og jeg tror faktisk Bates også selger Beckford fordi han forlanger for mye i lønn i forhold til det vår eneveldige styreformann har bestemt.Etter min mening er det småpenger å sprenge lønnsbudsjettet for å beholde Beckford istedenfor å bli nummer 3 og selvfølgelig ryke ut i playoff....
Dessverre blir nok vår neste spiller en på free transfer-ikke fordi Grayson vil, men fordi han må....

Masinga

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #35 på: August 16, 2009, 22:36:39 »
Dessverre blir nok vår neste spiller en på free transfer-ikke fordi Grayson vil, men fordi han må....
Frykter du har rett. Skal bli interessant å lese biografien om Bates den dagen han er borte, i hvert fall fra Elland Road. Han er og forblir en gjøk som legger egg i andres reir. Så lenge Bates har vært i Leeds, har jeg til gode å høre hvilke sportslige ambisjoner han har for klubben.
Masinga, medl.nr. 1250

stefan

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #36 på: August 16, 2009, 22:41:53 »
h.b har rett... og de som er skeptiske har hatt rett i 6 år på rad...

de positive har hatt feil i 6 år...

stallen burde vært forsterket fra fjorårs sessongen... den er svekket med salget av Delph.
han var vår eneste spiller av PL format..


Gud bedre om Grella og Showmann må spille kamper fra start...



Men vi har en sterk stall. Kanskje L1's beste! Sånn ar det i fjor - da Macca ødela sesongen med Arsenalinspirert rotasjon (i en meget svak stall*) og Liverpoolstil med possessionorientert spillestil.

I sommer har dette reservelaget vårt med Showgummi og Grella vunnet borte mot Burnley i PL. Laget vårt har startet med 3 strake seire. Manageren vår har vist en kløkt i oppkjøringen til sesongen som ingen jag kan huske har lagt opp til før. Meningsfull stigning i kampprogrammet og bedring i resultatene....som altså ender i 3 strake seire.

*Les Westlake, Sweeney, Weston, Frazer, Douglas og Lucas.

Hvor svake er vi egentlig! Ikke så veldig.
Legg så til et par spillere: 1 kjøp og 1 lån, og vi er OK!  :)


1.ste 11'er                                           2.re elver:
Higgs                                                  Ankers

Crowe                                                 HUghes / Darvill
Naylor                                                 Margues
Kisnorbo                                              HUntingdon / LUbo
Parker                                                Sheehan

Snoddy                                               Prutton
Kilkenny                                              Howson
Doyle                                                 Johnson
Robbo                                                White

Beckford                                             GRella
Becchio                                              Showumni

Jeg synes du oversimplifiserer litt Jarle, men jeg tar poenget ditt.
Promotion: Fremfor å finne navn på reserver som kan forsvare en plass på førstelaget, så tror jegg det kunne vært fruktbart å diskutere hva man savner kollektivt av et Leedslag kontra det laget som bare klarte en play off plass i sist sesong. I Macca perioden så var det organisering og guts som manglet. Vi forsøkte også å være et fintspillende lag, noe som funker dårlig i L1 og med en spillerstall som også manglet litt på den tekniske biten. Videre savnet jeg ofte trøkk fremover kollektivt, og ikke minst fart i laget. Fart i laget er noe jeg fortsatt savner med det mannskapet vi har. Jeg savner en midtbane som scorer flere mål og som kan ta fokus vekk fra spissparet vårt. Ikke minst i kamper der forsvarerne er flinke til å ta ut Beckford, som vi er alt for avhengig av (som i feks Millwall kampene).

Av enkeltspillere så mener jeg vi trenger vi en spiss som kan avlaste B og B, en målfarlig venstreving, en sentralmidtbanemann som kan score mål, og et alternativ til Crowe på høyrebacken da jeg ikke er overbevist om at andre kan gjøre den jobben.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

testo

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #37 på: August 16, 2009, 23:41:28 »
Kan ikke se at Kandol er nevnt noen steder her ?
Ikke glem at han fortsatt er Leeds spiller og skal ha spillt en bra kamp og putta en drøss med mål for reservene.Jeg tror vi får se han i slag i første ellveren igjen i år.
Jeg sier ikke at TK blir noen reddene engel for oss men jeg tør påstå han ikke er noe dårligere valg enn det Showumni er idag.

Og til hb.Slutt å ta opp det samme om igjen hele tiden,skriv en bok istedet.
Leser du innlegget til SA så har du svar på noe av det som irriterer deg.


-------------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra SA

Vi glir vel glatt ut av trådens opprinnelige tema, men kjapt svart i TPN-deadline-tåka:

Vi har et stort intervju med Shaun Harvey i kommende utgave. Ikke voldsomme avsløringer for de som har fulgt med, men det er Thorp Arch det haster med å kjøpe, deadline går ut i oktober.
Shaun Harvey virket rimelig sikker på at klubben vil lykkes med nettopp det, og jeg forholder meg rolig inntil fristen evt er passert uten at noe har skjedd. Ã… hyle om vissomatte-dersom er for søkt for meg.

Elland Road har man lenger tid på mtp tilbakekjøp, men det er klart at det er to hovedmomenter for å få det på plass så raskt det er mulig:
1) leieutgiftene (kunne vært brukt på låneutgifter om vi hadde fått et lån til kjøp)
2) planene om utbygging, etc. Det kan ikke skje før vi eier stadion.

Ã… finansiere tilbakekjøpet av ER (pluss utbygging) krever ekstern finansiering, og Harvey gjorde det helt klart at det ikke er enkelt å skaffe i dagens klima. Engelske banker står ikke i kø for å låne bort noen hundre millioner til en klubb med Leeds finansielle historie.

Hva gjelder driften stemmer det jo at det er begrenset hva klubben trenger å vise frem av dokumenter så lenge de ikke er børsnotert. De la likevel frem et resultat i fjor (driftåret som sluttet i juni 2008) på drøye £900,000 ekskludert transfers. Med transfers var det vel over 4 mill i pluss.

Resultatet for påfølgende driftsår (juli 08-juni 09) kommer i desember, og selv om vi har spart inn ytterligere på lønninger til gamle folk (fotballrelatert gjeld fra administrasjonen), må vi nok også vente et inntektstap. Det er opplagt at finanskrisen har preget også fotballen, bl.a. på hospitality og sponsorinntekter. Vi kom heller ikke til Wembley, som ga gode inntekter.

Salget av Delph vil komme i regnskapsåret vi nettopp har begynt på, men jeg minner igjen om at den vanlige måten å gjøre en transfer på er å betale halve overgangssummen med en gang, og resterende halvdel om et år. Jeg vet ikke om det skjer her, men det er ikke utenkelig at i cash kan Leeds foreløpig bare ha mottat £3 millioner for Delph. Med overskuddet fra foregående år, og uten andre utlegg medregnet, blir det "just about enough" til å dekke et kjøp av TA.

Som jeg altså føler meg trygg på vil skje innen utgangen av oktober.

Les mer i neste TPN.

SA
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12714.30
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Erik_

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #38 på: August 16, 2009, 23:43:11 »
jeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzesss!!!
You said it, man. ::)

Lite fantasifullt selv for deg, Håkon. Manageren HAR det sportslige ansvaret, det er da hevet over enhver tvil. Ser egentlig ikke poenget med denne tråden, men greit nok. At den har utartet seg til å omhandle akkurat de samme temaene som blir diskutert i andre tråder, overrasker meg ikke. Virker som å være gjengangsmelodien på dette forumet for tiden. Dette begynner rett og slett å bli litt kjedelig lektyre...

Våkn opp Bjønna! Kampanjen du har jobbet med har funket. Og det ved å gå helt under jorda. Mye mer oversiktlig nå, ikke sant...

Slagordet hans er forøvrig: "Same shit, different wrapping". :)

Promotion 2010

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #39 på: August 16, 2009, 23:45:48 »
Jeg tror ikke vi savner så mye.

Vi har en manager som har satset på det kollektive; selvoppofrende forsvarere, hardt arbeid på midten og et dødelig spisspar. Ifjor delte B&B 53 mål, i tillegg hadde du midtbanemannen din Snoddy med 11 mål. Vi manglet defensiv organisering og en Die Hard mentalitet der bak. Det har vi nå, selv med et amannskap som mangler både Naylor og Parker.

Dermed er den mest relevante sammenligningen med Wise sitt Leeds eller Macca sitt Leeds! Wise var en motivator som gjorde en god jobb frem til ass'en Poyet forsvant, deretter gikk alt (Dave Bassett) galt. Men det mest fordi Wise var en liten rotte og manglet det som ligger i bunn for gode medmenneskelige relasjoner. Macca gjorde det meste galt. Forsvaret mistet selvtilliten pga et avansert internationalt system. De gode angriperne mistet evnen fordi de måtte bøtte inn for  kompensere for forsvarets manglende stabilitet. Videre kan nevnes et underlig rotasjonssystem som bare skapte kaos (spør Ankers).

Grayson har vist kløkt på transfermarkedet - til en rimelig penge - og at han har gode motivasjonsegenskaper. I tillegg har han en evne til å snu kampene md sine innbytter, samt å få det beste ut av laget slik at vi nå har historiens lengste seiersrekke på hjemmebane: 12 kamper! Han har vært klok i valget av backroom-staff og kjenner godt til klubben og hva fansen forventer! Han er vanskelig å undervurdere som menneske og trener på dette nivået. Han har samlet spillere med opprykkserfaring og lederegenskaper, og blandet dette med ung entusiasme.

Vi derimot er en gjeng med rørete sutrekopper som presterer å klage etter 3 strake seire i begynnelsen av en sesong. Er det noen som forlanger Sir Ferdi sitt hode på et fat etter svake 1-0 mot the Brums? NEI!!!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #40 på: August 16, 2009, 23:46:27 »
Kan ikke se at Kandol er nevnt noen steder her ?
Ikke glem at han fortsatt er Leeds spiller og skal ha spillt en bra kamp og putta en drøss med mål for reservene.Jeg tror vi får se han i slag i første ellveren igjen i år.
Jeg sier ikke at TK blir noen reddene engel for oss men jeg tør påstå han ikke er noe dårligere valg enn det Showumni er idag.

Og til hb.Slutt å ta opp det samme om igjen hele tiden,skriv en bok istedet.
Leser du innlegget til SA så har du svar på noe av det som irriterer deg.


-------------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra SA

Vi glir vel glatt ut av trådens opprinnelige tema, men kjapt svart i TPN-deadline-tåka:

Vi har et stort intervju med Shaun Harvey i kommende utgave. Ikke voldsomme avsløringer for de som har fulgt med, men det er Thorp Arch det haster med å kjøpe, deadline går ut i oktober.
Shaun Harvey virket rimelig sikker på at klubben vil lykkes med nettopp det, og jeg forholder meg rolig inntil fristen evt er passert uten at noe har skjedd. Ã… hyle om vissomatte-dersom er for søkt for meg.

Elland Road har man lenger tid på mtp tilbakekjøp, men det er klart at det er to hovedmomenter for å få det på plass så raskt det er mulig:
1) leieutgiftene (kunne vært brukt på låneutgifter om vi hadde fått et lån til kjøp)
2) planene om utbygging, etc. Det kan ikke skje før vi eier stadion.

Ã… finansiere tilbakekjøpet av ER (pluss utbygging) krever ekstern finansiering, og Harvey gjorde det helt klart at det ikke er enkelt å skaffe i dagens klima. Engelske banker står ikke i kø for å låne bort noen hundre millioner til en klubb med Leeds finansielle historie.

Hva gjelder driften stemmer det jo at det er begrenset hva klubben trenger å vise frem av dokumenter så lenge de ikke er børsnotert. De la likevel frem et resultat i fjor (driftåret som sluttet i juni 2008) på drøye £900,000 ekskludert transfers. Med transfers var det vel over 4 mill i pluss.

Resultatet for påfølgende driftsår (juli 08-juni 09) kommer i desember, og selv om vi har spart inn ytterligere på lønninger til gamle folk (fotballrelatert gjeld fra administrasjonen), må vi nok også vente et inntektstap. Det er opplagt at finanskrisen har preget også fotballen, bl.a. på hospitality og sponsorinntekter. Vi kom heller ikke til Wembley, som ga gode inntekter.

Salget av Delph vil komme i regnskapsåret vi nettopp har begynt på, men jeg minner igjen om at den vanlige måten å gjøre en transfer på er å betale halve overgangssummen med en gang, og resterende halvdel om et år. Jeg vet ikke om det skjer her, men det er ikke utenkelig at i cash kan Leeds foreløpig bare ha mottat £3 millioner for Delph. Med overskuddet fra foregående år, og uten andre utlegg medregnet, blir det "just about enough" til å dekke et kjøp av TA.

Som jeg altså føler meg trygg på vil skje innen utgangen av oktober.

Les mer i neste TPN.

SA
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12714.30
Jeg glemte det. SA er jo mezzias med alle riktige svar

testo

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #41 på: August 17, 2009, 00:00:34 »

[/quote]
Jeg glemte det. SA er jo mezzias med alle riktige svar
[/quote]

Sorry hb, men har vanskelig for å forstå deg i innleggene dine,men ser frem til å ta en pint en gang vi treffes i mecca. ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Runar

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #42 på: August 17, 2009, 00:02:07 »
Vi har "bredden" med nok jevnt over brukbare spilllere.

Jeg er mer enig med de som mener at vi skal hente 1 EKTE spiller. En spiller med skikkelig kvalitet. Delph hadde denne typen skills, så vi må ersatte det. Vi trenger ikke nødvendigvis ikke erstatte han med en sentrale midtbane, kan være med en ving eller en spiss. Forhåpentligvis henter man en spille med pure pacy.

Til de som mener at vi ikke bruke penger (noe jeg tar meg selv i å være ening i) så hvordan forklarer vi de 3 600 000£ som spiste overskuddet fra 4,5 millioner £ til 900 000£ i fjor da?
 

Svend Anders

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #43 på: August 17, 2009, 00:04:21 »
Jeg glemte det. SA er jo mezzias med alle riktige svar

Takk for det Håkon.
Hyggelig å høre.  :)

SA,
fire minutter på overtid av endelig TPN-deadline

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #44 på: August 17, 2009, 00:04:57 »

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12714.30
Jeg glemte det. SA er jo mezzias med alle riktige svar

Hehe, i alle fall for noen her inne ;)  Håper at han får rett i at TA blir kjøpt tilbake i løpet av oktober.  Synes det er viktig.

Erik_

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #45 på: August 17, 2009, 00:14:54 »
Jeg tror ikke vi savner så mye.

Osv.
Godt innlegg, Promo. Men samtidig så vet jeg at du godt kan skifte mening totalt etter neste kamp. :)

Jeg tror Grayson har det som trengs for å føre oss opp. Selv med en gnien styreformann som støtte.

stefan

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #46 på: August 17, 2009, 08:19:22 »

Vi derimot er en gjeng med rørete sutrekopper som presterer å klage etter 3 strake seire i begynnelsen av en sesong. Er det noen som forlanger Sir Ferdi sitt hode på et fat etter svake 1-0 mot the Brums? NEI!!!  ::)
Jo jeg, vekk med ham!   ;)
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #47 på: August 17, 2009, 08:25:15 »
Bare for å ikke nevne at Manu spiller i Premier League mens Leeds holder til på 3 nivå. Manu har cover på alle plasser med spillere som ikke vil svekke laget.
Jeg tror faktisk Leeds er i den situasjonen  at hvis 1 spiller blir skadet. Ja da svekkes laget.
Jeg kan faktisk ikke se for meg en eneste plass som ikke vil bli svekket hvis en spiller blir skadet

Borge

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #48 på: August 17, 2009, 08:36:07 »
Bare for å ikke nevne at Manu spiller i Premier League mens Leeds holder til på 3 nivå. Manu har cover på alle plasser med spillere som ikke vil svekke laget. Jeg tror faktisk Leeds er i den situasjonen  at hvis 1 spiller blir skadet. Ja da svekkes laget.
Jeg kan faktisk ikke se for meg en eneste plass som ikke vil bli svekket hvis en spiller blir skadet
Dette må vel i beste fall være en drøm....
Du maser i vei om at Leeds ikke har stall nok til å takle noen skader, suspensjoner mv. Mulig det, men det er jo noe alle lag sliter med. Hvilken oversikt har du egentlig over de andre stallene i L1 som gir deg grunnlag for å si at Leeds har det verre enn andre? Påstand, påstand og påstand....evner du å si tre positive ting om Leeds idag?
Borge

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #49 på: August 17, 2009, 08:43:44 »
Jeg bryr meg ikke om andre lag ikke har cover. Vi er Leeds United og skal ha den beste stallen i League One. Og det betyr at spillere som kommer inn skal forsterke laget og ikke bare være squadplayere. De nye som har kommet har ikke gjort seg bort, men vi trenger en sterk stall for å være sikret opprykk. En spiller blir ikke automatisk bedre fordi han spiller på Leeds. Historien har vist oss at mange spillere ikke takler presset av å spille for Leeds United.
Hvorfor er uvisst, men uansett så må Leeds forsterke laget hver sommer for å bli bedre. Og jeg føler at det å forsterke laget. Ja det har ikke Grayson gjort.
Men nå er det snart slutt på overgangsvinduet og dermed kjøp. Så vi får se hvoran klubben gjør det etterhvert

jarle

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #50 på: August 17, 2009, 09:48:08 »
La oss gi laget 15-20 kamper... da vil vi se hvor dette bærer...

Det må da være lov for h.b å være skeptisk til at stallen er bred nok... eller?

Desverre rykker man ikke opp med halve sessonger eller 2 spilte kamper...
Dette er året da Larry skal døpes...

Lykke til alle...
Et år til i nivå 3 og mange må spise hattene sine...
Rykker vi opp er jeg kjempeglad for at jeg har tatt feil... (i 1 år av 6 årlige vurderinger av laget)

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #51 på: August 17, 2009, 10:02:58 »
Kan si grunnen til min skepsis og negativitet. Hele tiden etter at ( mannen jeg ikke skal nevne navn på ) kom til klubben ble vi fortalt at det skal satses. Laget har blitt dårligere og dårligere for hvert år. Mannen lover oss spillere inn, men kun rejects har ankommet klubben. Leeds er i dag dårlig forspent på de fleste plasser og vil mest sannsynlig ikke rykke opp denne sesongen heller.
At laget har vunnet 3 kamper på rad mot meget svak motstand gir meg ikke en aha. Nå rykker vi opp.
Men bevares. Muliugens Grayson kan gjøre gull av Gråstein. Men tviler på det. For da hadde ikke Blackpool ligget så dårlig utsatt i CCC under hans ledelse.
At Blackpool rykka opp fra League one var delvis hans fortjeneste. Men det er faktisk lettere å rykke opp med et lite lag enn et lag som har forventningspresset på seg. Et mindre lag regner ikke alle med og andre lag tar derfor lettere på de mindre lagene. Mot Leeds så vil jo alle andre lag spille best mulig. Men nå er det snart å tenke på Leeds som et stort lag.
Så til deres forundring. Jeg støtter Grayson 100%, men hadde forventet at han hentet inn bedre spillere. men min støtte er kun til det faktum at Leeds ikke har noen mulighet til opprykk. Hvis det skjer. Ja da må grayson forate Leeds

flynn

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #52 på: August 17, 2009, 10:43:22 »
h.b, her oppsummer du dine tanker og meninger på en meget grei måte! Selv om mange her inne er dundrende uenig med deg er det din soleklare rett å kunne uttrykke din misnøye.

Det jeg vil anbefale deg er å konsentrere klagingen til noe færre tråder enn du har gjort i det siste. Det oppfattes som noe "slitsomt" å få de samme synspunktene dine i nær sagt enhver tråd, og gjerne i flere meldinger i samme tråden. Dette resulterer tilslutt i én av to ting; enten blir folk irriterte og slenger dritt tilbake til deg, eller så blir man likegyldig til deg og dine meninger og hopper over dine innlegg.

Som ekte krigere vet gjelder det å velge sine slag med omhu, og i ditt tilfelle tror jeg faktisk at "less is more."

flynn

Borge

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #53 på: August 17, 2009, 11:13:05 »
Det jeg sliter med er at man er så grunnleggende fornøyd eller misfornøyd - det er jo noe bra og noe mindre bra som må gripes fatt i. Det tror jeg Grayson gjør, men jeg skulle jo også gjerne sett at det kom inn noen kvalitetsspillere, selv om jeg mener at dagens tropp er god nok til å rykke opp...historien får vise om jeg tar feil...

Det beste er jo at uansett uenighet håper vi jo alle at Leeds rykker opp - og om noen år kan gjøre PL mindre rød og mer hvit :-)

Lykke til alle sammen ;D
Borge

Dennis

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #54 på: August 17, 2009, 12:41:50 »
Muliugens Grayson kan gjøre gull av Gråstein. Men tviler på det. For da hadde ikke Blackpool ligget så dårlig utsatt i CCC under hans ledelse.
At Blackpool rykka opp fra League one var delvis hans fortjeneste. Men det er faktisk lettere å rykke opp med et lite lag enn et lag som har forventningspresset på seg. Et mindre lag regner ikke alle med og andre lag tar derfor lettere på de mindre lagene. Mot Leeds så vil jo alle andre lag spille best mulig. Men nå er det snart å tenke på Leeds som et stort lag.

Først av alt; helt fair innlegg, dette er dine tanker om saken.

Dog er jeg uenig i beskrivelsen du gir av Graysons tid i Blackpool. Til tross for at Grayson ikke har ledet en liten klubb som Blackpool til PL eller til cup-triumfer, så gjorde han utvilsomt en meget god jobb der - noe han må ta det positive ansvar for!

Simon tok over sent i 2005, etter at Colin Hendry var i ferd med å ta klubben til L2. Han reddet klubben fra nedrykk og fikk permanent kontrakt fra 2006-07 sesongen. Sent i 2006 tapte Blackpool kun en av fjorten kamper. Samme sesong røk de ut av FA-cupen etter ekstraomgager borte mot Norwich, en seier ville resultert i sekstendelsfinale. Sesongen endte i opprykk via playoff.

I CCC tok Grayson Blackpool til 4. runde av ligacupen, noe som var klubbens første på 35 år. Her røk de 0-2 for Tottenham på White Hart Lane. Blackpool endte sesongen på 19. plass. Ikke en imponerende plass isolert sett, men Blackpool hadde dårlig økonomi og bestod i enda større grad enn Leeds-laget av rejects og lånespillere! Dette var forøvrig også Blackpools høyeste ligaplassering siden 1971-72!

At det er lettere å rykke opp med et mindre lag, er jeg på ingen måte enig i. Jo da, det er nok noe i dette psykologiske (opptatt av det mentale i fotball, selv) ved at små lag spiller "cup-finale" mot Leeds. Likevel bør det være sånn at Elland Road, med sitt 25k snitt, virker skremmende på motstanderen, ikke oppildnende på dem. Jeg mener Leeds har (i alle fall bør ha, avhengig av mentalitet på egne spillere) en stor fordel i Elland Road, ikke akilleshæl. Leeds kan også tiltrekke seg langt mer profilerte spillere til klubben, om det så er lånespillere og rejects, som vi har blitt så overmåte glad i å bruke om spillere som har utløpt kontrakt.

Det overrasker meg faktisk at du kun gir SG deler av æren for jobben han gjorde i Blackpool - fra bunnen av L1 til opprykk kort tid etter, for så å overleve CCC på sparsommelige midler - til å opprette en tråd om at han har det fulle og hele ansvar i Leeds. Hva er forskjellen?

En ting er jeg selvsagt enig med deg i; det er en ganske så annen setting å være manager i Leeds United, kontra Blackpool. Klubben er større, presset er høyere og kravene til suksess enorme. Da han rykket opp med Blackpool, antar jeg at klubben var i ekstase, mens et opprykk i Leeds vil bety at forventningene ble innfridd, knapt noe mer. Om SG er en god nok manager til Leeds-jobben, på grunnlag av en bra innsats i Blackpool, gjenstår å se.

Resultatene hans så langt på Elland Road tyder på at han kan være det.


Marching on together!

jarle

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #55 på: August 17, 2009, 12:48:24 »
he he...

Når Leeds er i div 3 er det grunn til å være grunnleggende missfornøyd!!!


Promotion 2010

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #56 på: August 17, 2009, 12:53:43 »
Kan si grunnen til min skepsis og negativitet. Hele tiden etter at ( mannen jeg ikke skal nevne navn på ) kom til klubben ble vi fortalt at det skal satses. Laget har blitt dårligere og dårligere for hvert år. Mannen lover oss spillere inn, men kun rejects har ankommet klubben. Leeds er i dag dårlig forspent på de fleste plasser og vil mest sannsynlig ikke rykke opp denne sesongen heller.
At laget har vunnet 3 kamper på rad mot meget svak motstand gir meg ikke en aha. Nå rykker vi opp.
Men bevares. Muliugens Grayson kan gjøre gull av Gråstein. Men tviler på det. For da hadde ikke Blackpool ligget så dårlig utsatt i CCC under hans ledelse.
At Blackpool rykka opp fra League one var delvis hans fortjeneste. Men det er faktisk lettere å rykke opp med et lite lag enn et lag som har forventningspresset på seg. Et mindre lag regner ikke alle med og andre lag tar derfor lettere på de mindre lagene. Mot Leeds så vil jo alle andre lag spille best mulig. Men nå er det snart å tenke på Leeds som et stort lag.
Så til deres forundring. Jeg støtter Grayson 100%, men hadde forventet at han hentet inn bedre spillere. men min støtte er kun til det faktum at Leeds ikke har noen mulighet til opprykk. Hvis det skjer. Ja da må grayson forate Leeds

Til din og min forbauselse, h.b, så er jeg tildels enig med deg! Jeg er mest skuffet over innkjøpet av Doyle, men så var det dette med å skape gull av gråstein da. Akkurat det tror jeg er mulig i denne divisjonen!  ;) Det som skurrer hos meg er at du påstår at Bates har lovet suksess. Det har han nok ikke, men han har lovet å få økonomien på fote! Det er han i ferd med å greie.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #57 på: August 17, 2009, 12:55:43 »
he he...

Når Leeds er i div 3 er det grunn til å være grunnleggende missfornøyd!!!



Når Leeds er i CCC er det grunn til å være grunnleggende misfornøyd!
Når Leeds er i PL er det grunn til å være grunnleggende misfornøyd!
Når Leeds er i Uefa-cupen er det grunn til å være grunnleggende misfornøyd!
Når Leeds er i CL er det grunn til å være fornøyd!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #58 på: August 17, 2009, 13:20:10 »
Kan si grunnen til min skepsis og negativitet. Hele tiden etter at ( mannen jeg ikke skal nevne navn på ) kom til klubben ble vi fortalt at det skal satses. Laget har blitt dårligere og dårligere for hvert år. Mannen lover oss spillere inn, men kun rejects har ankommet klubben. Leeds er i dag dårlig forspent på de fleste plasser og vil mest sannsynlig ikke rykke opp denne sesongen heller.
At laget har vunnet 3 kamper på rad mot meget svak motstand gir meg ikke en aha. Nå rykker vi opp.
Men bevares. Muliugens Grayson kan gjøre gull av Gråstein. Men tviler på det. For da hadde ikke Blackpool ligget så dårlig utsatt i CCC under hans ledelse.
At Blackpool rykka opp fra League one var delvis hans fortjeneste. Men det er faktisk lettere å rykke opp med et lite lag enn et lag som har forventningspresset på seg. Et mindre lag regner ikke alle med og andre lag tar derfor lettere på de mindre lagene. Mot Leeds så vil jo alle andre lag spille best mulig. Men nå er det snart å tenke på Leeds som et stort lag.
Så til deres forundring. Jeg støtter Grayson 100%, men hadde forventet at han hentet inn bedre spillere. men min støtte er kun til det faktum at Leeds ikke har noen mulighet til opprykk. Hvis det skjer. Ja da må grayson forate Leeds

Til din og min forbauselse, h.b, så er jeg tildels enig med deg! Jeg er mest skuffet over innkjøpet av Doyle, men så var det dette med å skape gull av gråstein da. Akkurat det tror jeg er mulig i denne divisjonen!  ;) Det som skurrer hos meg er at du påstår at Bates har lovet suksess. Det har han nok ikke, men han har lovet å få økonomien på fote! Det er han i ferd med å greie.  :)

Amen, Bruddah!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Grayson har det sportslige ansvar
« Svar #59 på: August 17, 2009, 14:28:41 »
La oss gi laget 15-20 kamper... da vil vi se hvor dette bærer...Det må da være lov for h.b å være skeptisk til at stallen er bred nok... eller?

Desverre rykker man ikke opp med halve sessonger eller 2 spilte kamper...
Dette er året da Larry skal døpes...

Lykke til alle...
Et år til i nivå 3 og mange må spise hattene sine...
Rykker vi opp er jeg kjempeglad for at jeg har tatt feil... (i 1 år av 6 årlige vurderinger av laget)


....eller 44 kamper, da vet vi jo veldig sikkert hvor dette bærer!!!  8)
Yeboahs vitne