Skrevet av Emne: Taktikeren Grayson  (Lest 8099 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Taktikeren Grayson
« på: Oktober 20, 2009, 00:29:00 »
Interessant intervju med Grayson på YR etter kampen:

Vokes og Gradel ble signet på lørdag morgen, men ville holde det hemmelig lengst mulig for å holde Norwich i det uvisse.

Nevnte ikke primært skadesituasjonen som årsak til at de to ble lånt inn, men at det er et psykologisk bra tidspunkt å låne inn spillere når en er ’top of the league’ for å heve lista for resten av laget.

Norwich diamantformasjon på midten var en nøtt, og de hadde trent på å møte en slik formasjon de siste treningene. Valgte å gå med vår vanlige 4-4-2-formasjonen og trodde at vi ville få dominere kampen mer på hjemmebane.

Snudde om på taktikken ca halvveis, og forsøkte å utligne Norwich sin diamant med å legge Doyle lavt for å ta ut Hoolahan, og Snoddy/Gradel sentralt bak de to spissene våre.

Mente ellers at Norwich er det beste laget vi har møtt så langt, og at de voldte oss mer problemer enn det Liverpool gjorde.
« Siste redigering: Oktober 20, 2009, 00:30:53 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

nord

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #1 på: Oktober 20, 2009, 00:34:13 »
Synes også at Norwich havde et meget højt tempo og spilte god fodbold!. Det godt at Kandol fik lov til at vise at han stadigvæk er en stærk spiller som kan overraske!.  :D. Håper at vi får lov til at beholde Grayson et par år til!
 

berlin

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #2 på: Oktober 20, 2009, 00:45:10 »
Det var freskt gjort å hive inn på Kandol og Gradel. Blackwell hadde helt klart være defensiv i en slik situasjon.

Må si jeg er imponert over de byttene Grayson har gjort så langt.

Tom S

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #3 på: Oktober 20, 2009, 07:19:27 »
Taktikeren Larry bommet fullstendig med utgangstaktikken i denne kampen.
Men, med gode bytter mot slutten reddet han situasjonen mesterlig.
(det er ikkje alltid langt mellom geni og kørka.... ::))

COME ON LEEDS !!

Kato

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #4 på: Oktober 20, 2009, 08:32:50 »
Fint å se intervjuet av han på Sky Sports etter kampen.

Starter med å vise respekt for motstanderen, og er ærlig nok til å si at vi ikke hadde fortjent å vinne.
 

DenHviteYeboah

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #5 på: Oktober 20, 2009, 08:38:20 »
Grayson har til nå vist at han er en glimrende manager.Jeg er faktisk litt nervøs for at en klubb i ccc eller PL vil tilby ham kontrakt.Vi vet jo alle at snart vil sikkert en manager i en stor klubb få sparken etter dårlige resultater.Hva Grayson har gjort med laget vårt blir sikkert lagt merke til på foppaløya.Hva tror egentlig dere om dette?kan vi frykte at han blir fristet av en større klubb?eller er dette dommedagsprofetier...?Og hvis han får et tilbud,vil han forlate oss?

auren

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #6 på: Oktober 20, 2009, 09:43:19 »
Fint å se intervjuet av han på Sky Sports etter kampen.

Starter med å vise respekt for motstanderen, og er ærlig nok til å si at vi ikke hadde fortjent å vinne.

Merkelig uttalelse hvis han mener Leeds ikke fortjente å vinne. Jeg tror vi vinner sjansestatistikken. Kampen var jevn, tett og tøff. Leeds vant til slutt fortjent nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

abbe

  • Gjest
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #7 på: Oktober 20, 2009, 09:49:00 »
Grayson har til nå vist at han er en glimrende manager.Jeg er faktisk litt nervøs for at en klubb i ccc eller PL vil tilby ham kontrakt.Vi vet jo alle at snart vil sikkert en manager i en stor klubb få sparken etter dårlige resultater.Hva Grayson har gjort med laget vårt blir sikkert lagt merke til på foppaløya.Hva tror egentlig dere om dette?kan vi frykte at han blir fristet av en større klubb?eller er dette dommedagsprofetier...?Og hvis han får et tilbud,vil han forlate oss?

Store klubber ansetter jo ingen som er født nord for Calais så vi har ingenting å frykte.

auren

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #8 på: Oktober 20, 2009, 09:54:20 »
Så lenge det er middelshavsfarere i PL, så er nok Grayson helt klart et valg de eventuelt vil vurdere. Forundrer meg ikke at Tottenham snapper ham opp til slutt. Vi får håpe Grayson er tro mot Leeds. Han virker som en lojal type. Men man vet aldri noenting i fotball.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #9 på: Oktober 20, 2009, 12:06:40 »
Vi tapte midtbanen igår, nesten alle andreballer gikk Norwich sin vei, og førsteballer for den saks skyld. Alt av oppspill til spissene våre ble jo fanget opp(Kandol gjorde en forandring her).  Synes Vokes burde lagt seg dypere i 1.omg, og hjulpet til.
Alle klareringer fra våre forsvarsspillere ble snappet opp av deres midtbanespillere, utrolig frustrerende!

Vet ikke om det var Norwich som var så jævlig gode, synes vi virket slappe og nesten litt unfit. Er ihvertfall tydelig at Naylor, Crowe og Snodgras har vært skadet.

Med tanke på de 2-3 SYKE beckford sjansene så var det kanskje greit at vi vant.
Faen hvor jeg bantes då beckford ikke nådde innlegget fra Gradel.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #10 på: Oktober 20, 2009, 12:08:45 »
Så lenge det er middelshavsfarere i PL, så er nok Grayson helt klart et valg de eventuelt vil vurdere. Forundrer meg ikke at Tottenham snapper ham opp til slutt. Vi får håpe Grayson er tro mot Leeds. Han virker som en lojal type. Men man vet aldri noenting i fotball.

auren

Ser det for meg, forbanna spurs!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

stian

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #11 på: Oktober 20, 2009, 12:30:35 »
Vi tapte midtbanen igår, nesten alle andreballer gikk Norwich sin vei, og førsteballer for den saks skyld. Alt av oppspill til spissene våre ble jo fanget opp(Kandol gjorde en forandring her).  Synes Vokes burde lagt seg dypere i 1.omg, og hjulpet til.
Alle klareringer fra våre forsvarsspillere ble snappet opp av deres midtbanespillere, utrolig frustrerende!

Vet ikke om det var Norwich som var så jævlig gode, synes vi virket slappe og nesten litt unfit. Er ihvertfall tydelig at Naylor, Crowe og Snodgras har vært skadet.




Veldig enig i dette. Særlig i starten av kampen var midtbanen veldig treg med å sideforskyve når Nprwich vendte spillet. Viljen/evnen til å komme etter fra midtbanen på kontringer var også elendig kampen gjennom. Jeg tror vi var heldige som ikke ble straffet hardere på dette.

DenHviteYeboah

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #12 på: Oktober 20, 2009, 12:45:37 »
Fint å se intervjuet av han på Sky Sports etter kampen.

Starter med å vise respekt for motstanderen, og er ærlig nok til å si at vi ikke hadde fortjent å vinne.

Merkelig uttalelse hvis han mener Leeds ikke fortjente å vinne. Jeg tror vi vinner sjansestatistikken. Kampen var jevn, tett og tøff. Leeds vant til slutt fortjent nok.

auren
Ifølge Jørn Andersen er det ingenting som heter fortjent eller ufortjent i foppal... ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #13 på: Oktober 20, 2009, 12:57:17 »



Veldig enig i dette. Særlig i starten av kampen var midtbanen veldig treg med å sideforskyve når Nprwich vendte spillet. Viljen/evnen til å komme etter fra midtbanen på kontringer var også elendig kampen gjennom. Jeg tror vi var heldige som ikke ble straffet hardere på dette.

Ifølge Ritchie i Sky Studio-pausen og Grayson etter kampslutt handlet dette om 'et 442-system' å spille mot en diamant på midtbanen. Ifølge Grayson klarte de å justere dette i pausen bl.a. ved at Doyle lå dypere.

...men selvfølgelig, en kar som Snoddy virket rimelig rusten ja.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

LEO

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #14 på: Oktober 20, 2009, 19:02:25 »
Hvis man ser statistisk på det å få inn nye spillere kontra at andre i gruppa forsvinner.

Ingen tvil om at Grayson gjorde det riktig å få inn nye spillere. Dette hever gruppa og nå var det betimelig å gjøre det.

Tapet var nært forestående.

Takk Grayson for at du så det !!!
 

TrJ

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #15 på: November 09, 2009, 13:19:16 »
Vår kjære manager har ledet Leeds i 47 kamper og står med 31 seire, noe som tilsvarer 66%!
Hvis vi sammenligner med alle 4 øverste divisjoner i England så er det kun en manager som har flere seire (regnet i prosent). Det Ancelotti i Chelsea (men han har bare ledet de i 19 kamper).
Under Grayson har Leeds kun tapt 8 kamper og der også er han statistisk sett i toppen.

Ingen tvil om Bates og co. har gjort et "kupp" med Grayson. Spørsmålet er nesten hvor lenge han blir sittende..
Nå tror jeg ikke at Grayson vil forlate Leeds til fordel for en L1 eller Championshipklubb, men hva dersom en av de store/mellomstore klubbene i PL sparker sin manager og kaster sine øyne på vår manager..?

(tallene er hentet fra soccerbase.com)
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

nord

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #16 på: November 10, 2009, 00:46:19 »
Grayson forlader ikke Leeds før vi har vundet PL minst 3 gange :-). Han er vores Ferguson  :P
 

Budda

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #17 på: November 10, 2009, 09:23:57 »
Trur nok at han man må vise mer på Championship-nivå før han kan bli attraktiv for klubber i Premier League.
Endre

Kato

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #18 på: November 10, 2009, 11:08:44 »
31 seire på 47 kamper er UHYRE sterkt.
 

Karl Hot Shot

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #19 på: November 10, 2009, 16:26:55 »
Graysons statistikk i Leeds United omhandler bare en tilværelse på tredje nivå i engelsk fotball. Denne defensivt orienterte fotballen kommer nok til å medføre opprykk, men i Championship tror jeg Grayson som taktiker kommer til å ha sine begrensninger. Han er tvilsomt noe bedre enn Blackwell på akkurat det området.
 

Runar

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #20 på: November 10, 2009, 16:49:57 »
I frykt for å kaste stein i glasshus, men om du ser på statistikken vår i League One de årene vi har vært der så kan vi ikke forvente så mye MINDRE enn det vi har prestert. At SG er en meget god manager betviler jeg ikke, men om han er PL materiet er jeg mer usikker på. Snakker da om en manager som ikke evner å lære sine profesjonelle spillere soneforsvar her altså.
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #21 på: November 10, 2009, 17:46:55 »
Grayson har som manager aldri prestert på noe høyere nivå enn Blackpool, som da var et middels Championshiplag (og knapt det), så det er all grunn til å se ganske nøkternt på dette.

Nettopp derfor er jeg heller ikke så bekymret for at han skal bli headhuntet av en klubb på et høyere nivå. Det måtte isåfall være Blackburn eller Leicester, hvor han antakeligvis kan ha noen relasjoner fra tidligere - men jeg ser ikke at noen av disse klubbene vil være i markedet for en ny manager med det aller første.

Hvor god han kan bli som manager kan vi jo bare spekulere i, men jeg synes det er vanskelig å sette fingeren på åpenbare svakheter, basert på det han har vist så langt. Når det gjelder Wise og Macca (og for den del flere av de som var manager før de) var det vel forsåvidt mulig å se svakhetene ganske tidlig i deres Leedskarriere....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Inge

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #22 på: November 10, 2009, 17:47:37 »
Er det noen som har en statistik på hvordan blackpool har gjort det etter grayson forsvant?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #23 på: November 10, 2009, 17:51:27 »
Grayson har som manager aldri prestert på noe høyere nivå enn Blackpool, som da var et middels Championshiplag (og knapt det), så det er all grunn til å se ganske nøkternt på dette.

Nettopp derfor er jeg heller ikke så bekymret for at han skal bli headhuntet av en klubb på et høyere nivå. Det måtte isåfall være Blackburn eller Leicester, hvor han antakeligvis kan ha noen relasjoner fra tidligere - men jeg ser ikke at noen av disse klubbene vil være i markedet for en ny manager med det aller første.

Hvor god han kan bli som manager kan vi jo bare spekulere i, men jeg synes det er vanskelig å sette fingeren på åpenbare svakheter, basert på det han har vist så langt. Når det gjelder Wise og Macca (og for den del flere av de som var manager før de) var det vel forsåvidt mulig å se svakhetene ganske tidlig i deres Leedskarriere....

Jeg er ganske så overbevist om at 'veteranen' har analysert Larry både opp og ned, forlengst.

Hva har du funnet ut, Asbjørn?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #24 på: November 10, 2009, 18:07:06 »
Er det noen som har en statistik på hvordan blackpool har gjort det etter grayson forsvant?

Blackpool har gjort det vesentlig bedre - resultatmessig - så langt denne sesongen (27 poeng og playoffplass) enn de gjorde med Grayson de foregående to sesonger (hhv 16p og 21p etter tilsvarende antall kamper).

Kan jo sikkert trekke forskjellige konklusjoner av det......  :)





So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #25 på: November 11, 2009, 13:32:35 »
Graysons statistikk i Leeds United omhandler bare en tilværelse på tredje nivå i engelsk fotball. Denne defensivt orienterte fotballen kommer nok til å medføre opprykk, men i Championship tror jeg Grayson som taktiker kommer til å ha sine begrensninger. Han er tvilsomt noe bedre enn Blackwell på akkurat det området.

Laget er bygget rundt et solid forsvar, men å si at laget er defensivt orientert tyder på en ganske upresis obeservasjon av de faktiske forhold.  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #26 på: November 11, 2009, 13:52:59 »
SG minner litt om GG. Vel har vi ikke endeløse 0-0 kamper, men vi slipper ikke inn mål og vi er hele tiden i stand til å vinne. Forskjellen ligger i at SG har et bedre mannskap iforhold til nivået han konkurrerer på.

I Blackpool har de forsatt suksess, gjerne mye pga grunnlaget SG hadde bygget opp og det er betryggende og se. Igjen minner det litt om GG som la grunnlaget for DOL's sin suksess
 

nord

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #27 på: November 11, 2009, 14:21:41 »
Jeg tror også at Grayson vil vokse sammen med Leeds, de næste 3 år ! manden er genial og er  faktiskt den bedste træner vi har havt i mindst 10 år! O´Leary go home ;-)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #28 på: November 24, 2009, 16:25:21 »
Litt om Graysons måte å angripe ting på kommer frem her:

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=178582

Grayson`s not been scared to give his players a dressing down since being installed as the boss last December.

After the defeat at Hereford in February last season, it`s reported that he locked the players in the dressing room for almost an hour after the game.
The players responded by losing only one more game during the rest of the normal season.

Even after a 2-1 victory, in the Johnstone`s Paint Trophy against Darlington in October, he was quick to lambaste some of his players on a poor performance.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sviper

Sv: Taktikeren Grayson
« Svar #29 på: November 24, 2009, 17:42:18 »

vi har vel ikke mye å utsette på SG,hverken på defansiv strukrur,
ant scora mål eller plassering på tabellen? ;D
om jeg skulle sette fingeren på noe,så måtte det vere at Gradel fikk litt mer spilletid....
var og så heldig å få prata med SG da jeg var over i vår på swindon kampen,og dette med plan og struktur var nøkkelord,samt det å ha et godt nivå i ungomsavdelingene.
Ken Bates ville han ikke si så mye om ;)
LIFE IS LEEDS