Skrevet av Emne: VM i Sør-Afrika  (Lest 2309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

VM i Sør-Afrika
« på: November 18, 2009, 23:00:32 »
Et av lagene jeg gledet meg til å se i sommer var Russland, som spilte festfotball i EM. Men nå sender vi istedenfor et av fotballeuropas største onder til VM. Og om ikke det var nok så greier faktisk Hellas å kvalifisere seg i tillegg. Hva gir dere meg?

Norge er vel et bedre lag enn både Hellas og Slovenia, eller?  ::)

h.b

  • Gjest
Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #1 på: November 18, 2009, 23:13:54 »
Kan jo spandere en Mythos på deg  ;)

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #2 på: November 18, 2009, 23:32:43 »
Da blir vel Hiddink ledig. Mangler vi keeper-trener?  8)

Sleivind

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #3 på: November 18, 2009, 23:34:14 »
Og hva har egentlig skjedd med Frankrike? Fra å være et hardtarbeidende lag som spilte fantastisk fotball til et dørgende kjedelig fotballag med en rekke usportsligheter.

I dag tok de seg videre på en soleklar hands av Henry.

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #4 på: November 18, 2009, 23:36:41 »
Alltid tapre Irland måtte se seg slått etter at William Galei scoret (for Frankrike) i ekstraomgangene.

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #5 på: November 18, 2009, 23:39:56 »
Og hva har egentlig skjedd med Frankrike? Fra å være et hardtarbeidende lag som spilte fantastisk fotball til et dørgende kjedelig fotballag med en rekke usportsligheter.

I dag tok de seg videre på en soleklar hands av Henry.

Kanskje et nytt Tyskland/Italia?
Skal ikke se bort fra at de blir en overraskelse i Sør-Afrika.  ::)

Budda

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #6 på: November 18, 2009, 23:58:45 »
Kjenner jeg blir forbannet når jeg ser handsen til Henry. I etterkant jubler han vilt også. J.vla juksemaker
Endre

Bites Yer Legs

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #7 på: November 19, 2009, 00:20:29 »
Og hva har egentlig skjedd med Frankrike? Fra å være et hardtarbeidende lag som spilte fantastisk fotball til et dørgende kjedelig fotballag med en rekke usportsligheter.

I dag tok de seg videre på en soleklar hands av Henry.

Domenech har skjedd! Under at den smålige fyren forsatt er trener for verdens vakreste fotballnasjon!!  >:( Det er et onde å se Frankrike spille, eneste som holder dem over vannet er fantastiske individuelle ferdigheter (og desverre juks i dag).  :(  Har alltid holdt entusiastisk med Frankrike, men seieren i dag ga en seriøs bismak..
KEEP FIGHTING!!

h.b

  • Gjest
Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #8 på: November 19, 2009, 10:51:35 »
Skandale. Svensk dommer. Nok en grunn til å hate Sverige

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #9 på: November 19, 2009, 11:37:11 »
Har alltid hatt et greit inntrykk av Henry som en spiller med riktig moral.

Hånden søkte ballen, det er hele verden enig i.

Jeg vet likevel med meg selv at reflekser som dette kan skje, så det er ikke sikkert det var med intensjon. Om så var, hva skal han da gjøre? Løpe bort til dommeren og si fra? Ja, det kunne han gjort, det hadde vært enestående, men det har vel knapt skjedd før.

Uansett, det er for jævli at sympatiske Irland skulle ryke ut slik, og attpåtil etter å ha dominert store deler av kampen.

Jeg husker Arne Larsen Økland fikk "heltestatus", da han løp bort til dommeren og forklarte at skuddet hans gikk i nettveggen utenfor stanga, ikke innenfor. Det ville vært hans 4 scoring i den kampen for Bayer Leverkusen, han hadde allerede hatrick. Vel, de ledet jo klart, men slikt ser en sjeldnere i dag.

At ikke Bristol City spillerne hjalp Crystal Palace med å få godkjent det helt klare målet i åpningskampen i CCC i år, er også vannvittig irriterende å være vitne til. Det er nesten rart at den temperamentsfulle Neil Warnock ikke gikk helt bananas i det tilfellet.

Denne gangen stod det om VM-plass, det siste for Thierry Henry, det siste for Robbie keane.

Men er virkelig for mye forlangt at spillere skal vise såpass moral, uansett kamp?

For det står rimelig klart for meg: Supportere har betydelig høyere moral, og Henry hadde blitt rost opp i skyene hvis han hadde gjort noe med saken der og da. Også av sine egne.

Paolo Di Canio kan man si mye negativt om, både politiske holdninger/ytringer på banen og en del annet. Men i 2001 valgte han å gripe ballen med hendene fordi Everton-keeperen ble skadet i samme angrep. Han kunne kanskje scoret....men avbrøt spillet. Fikk for den handlingen FIFA Fair Play Award. Minnes svakt en ligenende situasjon i årets tippeliga, hvor angrepsspilleren ikke reagert helt likt Di Canio...eh...kremt.
« Siste redigering: November 19, 2009, 11:51:51 av berlin »

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #10 på: November 19, 2009, 11:44:57 »
Skandale. Svensk dommer. Nok en grunn til å hate Sverige

Skjønner at du tuller ad Sverige her.  ;)

Dommeren gjorde en meget god kamp ellers, bl.a ved Anelka-episoden.
At dommer-duoen ikke så episoden kan ha være svakt, men ennå kan ikke teknologi demme opp for menneskelige svakheter, og da er det spillernes plikt å utvise god moral i klare situasjoner. Det påligger selvfølgelig ikke spillerne å gjøre objektive dommervurderinger når de selv er i tvil.

Nå er det sånn at det faktiskt er mulig rent teknologisk å hjelpe dommeren i slike situasjoner,
men det ville være ekstremt kostnads- og ressurskrevende. Jeg mener dessuten det er farlig å innføre "endringer" i etterkant, bortsett fra vurderinger av gule eller røde kort som er gitt eller burde vært gitt.

Budda

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #11 på: November 19, 2009, 11:50:20 »
Det er en klart bevist handling fra Henry. Han handser jo to ganger! Først en liten demping med overarmen og deretter en føring innover med selve håndflaten. I tillegg så jubler han som om ingenting har skjedd. Har alltid likt Henry, og han har virket som en sympatisk spiller. Men etter dette her, så greier jeg ikke å se på Henry som noen annet enn en forbanna juksemaker

Har alltid hatt et greit inntrykk av Henry som en spiller med riktig moral.

Hånden søkte ballen, det er hele verden enig i.

Jeg vet likevel med meg selv at reflekser som dette kan skje, så det er ikke sikkert det var med intensjon. Om så var, hva skal han da gjøre? Løpe bort til dommeren og si fra? Ja, det kunne han gjort, det hadde vært enestående, men det har vel knapt skjedd før.

Uansett, det er for jævli at sympatiske Irland skulle ryke ut slik, og attpåti etter å ha dominert store deler av kampen.

Jeg husker Arne Larsebn Økland fikk "heltestatus", da han løp bort til dommeren og forklarte at skuddet hans gikk i nettveggen utenfor stanga, ikke innenfor. Det ville vært hans 4 scoring i den kampen for Bayer Leverkusen, han hadde allerede hatrick. Vel, de ledet jo klart, men slikt ser en sjeldnere i dag.

At ikke Bristol City spillerne hjalp Crystal Palace med å få godkjent det helt klare målet i åpningskampen i CCC i år, er også vannvittig irriterende å være vitne til. Det er nesten rart at den temperamentsfulle Neil Warnock ikke gikk helt bananas i det tilfellet.

Denne gangen stod det om VM-plass, det siste for Thierry Henry, det siste for Roy keane.

Men er virkelig for mye forlangt at spillere skal vise såpass moral, uansett kamp?

For det står rimelig klart for meg: Supportere har betydelig høyere moral, og Henry hadde blitt rost opp i skyene hvis han hadde gjort noe med saken der og da. Også av sine egne.

Paolo Di Canio kan man si mye negativt om, både politiske holdninger/ytringer på banen og en del annet. Men i 2001 valgte han å gripe ballen med hendene fordi Everton-keeperen ble skadet i samme angrep. Han kunne kanskje scoret....men avbrøt spillet. Fikk for den handlingen FIFA Fair Play Award. Minnes svakt en ligenende situasjon i årets tippeliga, hvor angrepsspilleren ikke reagert helt likt Di Canio...eh...kremt.
Endre

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #12 på: November 19, 2009, 11:56:44 »
Det er en klart bevist handling fra Henry. Han handser jo to ganger! Først en liten demping med overarmen og deretter en føring innover med selve håndflaten. I tillegg så jubler han som om ingenting har skjedd. Har alltid likt Henry, og han har virket som en sympatisk spiller. Men etter dette her, så greier jeg ikke å se på Henry som noen annet enn en forbanna juksemaker

Har alltid hatt et greit inntrykk av Henry som en spiller med riktig moral.

Hånden søkte ballen, det er hele verden enig i.

Jeg vet likevel med meg selv at reflekser som dette kan skje, så det er ikke sikkert det var med intensjon. Om så var, hva skal han da gjøre? Løpe bort til dommeren og si fra? Ja, det kunne han gjort, det hadde vært enestående, men det har vel knapt skjedd før.

Uansett, det er for jævli at sympatiske Irland skulle ryke ut slik, og attpåti etter å ha dominert store deler av kampen.

Jeg husker Arne Larsebn Økland fikk "heltestatus", da han løp bort til dommeren og forklarte at skuddet hans gikk i nettveggen utenfor stanga, ikke innenfor. Det ville vært hans 4 scoring i den kampen for Bayer Leverkusen, han hadde allerede hatrick. Vel, de ledet jo klart, men slikt ser en sjeldnere i dag.

At ikke Bristol City spillerne hjalp Crystal Palace med å få godkjent det helt klare målet i åpningskampen i CCC i år, er også vannvittig irriterende å være vitne til. Det er nesten rart at den temperamentsfulle Neil Warnock ikke gikk helt bananas i det tilfellet.

Denne gangen stod det om VM-plass, det siste for Thierry Henry, det siste for Roy keane.

Men er virkelig for mye forlangt at spillere skal vise såpass moral, uansett kamp?

For det står rimelig klart for meg: Supportere har betydelig høyere moral, og Henry hadde blitt rost opp i skyene hvis han hadde gjort noe med saken der og da. Også av sine egne.

Paolo Di Canio kan man si mye negativt om, både politiske holdninger/ytringer på banen og en del annet. Men i 2001 valgte han å gripe ballen med hendene fordi Everton-keeperen ble skadet i samme angrep. Han kunne kanskje scoret....men avbrøt spillet. Fikk for den handlingen FIFA Fair Play Award. Minnes svakt en ligenende situasjon i årets tippeliga, hvor angrepsspilleren ikke reagert helt likt Di Canio...eh...kremt.

Ja, ikke sant. Hele omdømmet hans fikk en alvorlig knekk, og jeg er sikker på at tusenvis, eller titusener (eller mer) tenker likt som deg og meg. Han falt ned fra pidestallen og glorien er borte. Til og med Zidanes "klikk" i forrige sluttspill er bedre, det var i hvertfall ikke juks.

fjellhaugen

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #13 på: November 19, 2009, 12:39:38 »
bare for å spore litt bort fra henry;

hyggelig å se at algerie slo ut egypt etter at de ble truet, slått og bakbundet i bortekampen i kairo(?) i helgen  :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

berlin

Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #14 på: November 19, 2009, 12:58:20 »
bare for å spore litt bort fra henry;

hyggelig å se at algerie slo ut egypt etter at de ble truet, slått og bakbundet i bortekampen i kairo(?) i helgen  :)

Algerie-Frankrike vil kanskje være en spesiell VM-kamp.  ???


h.b

  • Gjest
Sv: VM i Sør-Afrika
« Svar #15 på: November 19, 2009, 14:54:01 »
Tror slikt juks/hands som dette i fremtiden kan bli oppdaget i fremtiden når man får en måldommer ved stengene