Skrevet av Emne: Keepersituasjonen  (Lest 15245 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

morten1966

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #30 på: Mai 17, 2019, 07:44:19 »
Kan nesten ikke huske at han har gjort noen redninger....litt vel mye Widevald i han.

Kato

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #31 på: Mai 17, 2019, 08:27:51 »
Kiko og BPF er keeperne neste år.

Sånn er spillestilen til Kiko og det er nok derfor han ble hentet av Bielsa. Noen ganger går det til helvete. Ser det samme med Neauer, Allison og sånne keepere. Spiller på små marginer. Enten liker man stilen eller ikke. Ã… juble når han lykkes og slakte den ene gangen det blir bom nytter ikke.

Mener fortsatt at det var riktig å gå ut. Sånn er spillet i dag. Skal ikke stå på strek i en sånn duell. Er jo logisk da..keeper kan klarere med sikt til hele banen. Cooper kan i beste fall sparke til innkast og han har null kontroll på det bak seg. I stedet for å gi bort ball kan keeper spille ut til medspiller, pælme den ut på banen eller klarere trygt. Roper han keeper skal Cooper skjerme unna spissen. Roper han ikke er det en gedigen tappe av Kiko.

Syntes Kiko har stått veldig bra. Det er alltid noen han burde tatt. Stort sett har utrusningene gått bra! Ser at noen av som klaget på BPF nå mener at han burde stå igjen..snur fort! dem stiller nok likt neste sesong. Den beste står.

100% uenig, dessverre. Du analyserer den ene skogturen mot Derby. Hva med alle de andre? Var jo katastrofe fra Ã… til A. Ligger når skudd går, reddet altfor lite utover våren. Bokser i alle retninger. De vinklede pasningen til høy back er også under all kritikk. Altfor dårlig på alle andre områder enn nærteknikk.
 

HåvardK

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #32 på: Mai 17, 2019, 12:13:26 »
Kiko og BPF er keeperne neste år.

Sånn er spillestilen til Kiko og det er nok derfor han ble hentet av Bielsa. Noen ganger går det til helvete. Ser det samme med Neauer, Allison og sånne keepere. Spiller på små marginer. Enten liker man stilen eller ikke. Ã… juble når han lykkes og slakte den ene gangen det blir bom nytter ikke.

Mener fortsatt at det var riktig å gå ut. Sånn er spillet i dag. Skal ikke stå på strek i en sånn duell. Er jo logisk da..keeper kan klarere med sikt til hele banen. Cooper kan i beste fall sparke til innkast og han har null kontroll på det bak seg. I stedet for å gi bort ball kan keeper spille ut til medspiller, pælme den ut på banen eller klarere trygt. Roper han keeper skal Cooper skjerme unna spissen. Roper han ikke er det en gedigen tappe av Kiko.

Syntes Kiko har stått veldig bra. Det er alltid noen han burde tatt. Stort sett har utrusningene gått bra! Ser at noen av som klaget på BPF nå mener at han burde stå igjen..snur fort! dem stiller nok likt neste sesong. Den beste står.

100% uenig, dessverre. Du analyserer den ene skogturen mot Derby. Hva med alle de andre? Var jo katastrofe fra Ã… til A. Ligger når skudd går, reddet altfor lite utover våren. Bokser i alle retninger. De vinklede pasningen til høy back er også under all kritikk. Altfor dårlig på alle andre områder enn nærteknikk.
+1

ingve1960

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #33 på: Mai 17, 2019, 13:24:47 »
En skogtur??han hadde minst 3 og kansje 10 de siste 6 kampene utrolig at vi ikke er hardere staffet..i tillegg legger han seg så tidlig att lumpeskudd går inn motsatt..liker bedre totalen med peacock, ikke tilfeldig att han er landslagskeeper..

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #34 på: Juni 08, 2019, 15:18:17 »
Sesongen over, og Leeds skal i ro og fred bygge seg opp til neste sesong. Folk er mest opptatt av om Clarke og Phillips blir, men en situasjon er mye mer prekær: keepersituasjonen.

Let's face it: Leeds' to hovedkeepere er ikke noe å hoppe i taket av begeistring over. Og begge to bidrar til uro i klubben, ved å stille spørsmålstegn ved framtida si i klubben. Vel, i min bok er det dette: get rid. Keeperen skal være en støtte i klubben, en som bidrar til å spre ro og lagfølelse på både og utenfor banen. Hverken Kikos eller BPFs oppførsel i det siste viser at de forstår at de er sitt ansvar bevisst i så måte.

1. keeper, Kiko Casilla: Hentet inn i januar av en grunn: BPF er ikke god nok pr. dags dato til å være førstekeeper i Leeds United. Han ble også solgt inn som "opprykksgarantist". Det var det kjøpet som skulle sikre Leeds opprykket, selve prikken over i-en. Vi vet åssen det gikk. Rett etter sesongslutt kom spekulasjonene om at han var på vei/ville bort. Sur sesongavslutning? Javel, men ingen grunn til en sånn melodramatisk holdning, vel? Det spekuleres i om han ønsker å aktivere en non-promotion klausul. Så, førstekeeperplassen ble med ett usikker.

2. keeper, Bailey Peacock-Farrell: Startet sesongen bra, og fikk fansen med seg. Men alle tabbene og den ofte nølende oppførselen gjorde det nødvendig å skaffe en ny mann i januar. BPF spilte seg altså ut av førstekeeperplassen i kraft av sine egne prestasjoner. Så, benken for BPF, da. Sikkert en nedtur, men han er forsatt under opplæring, og det er ingen selvfølge at han skal være førstevalget mellom stengene. At han er annetvalg er helt logisk. Bortsett for han selv, da. Siste uke benyttet han likesågodt landskampene til å promotere seg selv. Hans kontrakt går ut i '20. Han ønsker både ny kontrakt, og en garanti for å være førstevalget. Hvis ikke, så drar han! Wow. Kontraktforhandlinger i pressen med trusler mot klubben. Fansens reaksjoner lot ikke vente på seg. Mange karakteriserer BPF som "average", og ber han bremse litt i svingene. Mange sier rett ut: "Get rid!". Dessverre, men BPF er et klassisk eksempel på "self before side". I tillegg til usikkerhet om førstekeeperplassen, bidrar BPF nå også til usikkerhet om 2. keeperplassen. Ufattelig illojalt.

Så, hva gjør vi? Vel, behold Kiko (hvis han vil bli). BPF må settes på transferlisten umiddelbart. Klubben må sette ned foten for slik usømmelig selvpromotering. BPF er ikke uunnværlig. Både Huffer og Miazek kan med letthet forfremmes til 2. keeper. Dersom Kiko drar, må det kjøpes inn ny 1.keeper ASAP. Og dette må få sin avklaring snarest. Her må Leeds-ledelsen være tøffe å si i fra at en vente å se-holdning ikke godtas.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #35 på: Juni 08, 2019, 17:25:20 »

Ta en kikk her! Keepertreninger i Leeds United er også ekstremt detaljfokuserte.

Coach Ellis Reilly

For any goalkeeping coach or coach interested in the level of detail that goes into exposing players to so many situational concepts @marcosabad_EDP has done a phenomenal job at LEEDS UNITED -  Goalkeeper Training - 2018-19 - Marcos Abad youtu.be/0xHfjRsa1Pc via @YouTube

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0xHfjRsa1Pc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #36 på: Juni 08, 2019, 19:26:19 »

Ta en kikk her! Keepertreninger i Leeds United er også ekstremt detaljfokuserte.

Coach Ellis Reilly

For any goalkeeping coach or coach interested in the level of detail that goes into exposing players to so many situational concepts @marcosabad_EDP has done a phenomenal job at LEEDS UNITED -  Goalkeeper Training - 2018-19 - Marcos Abad youtu.be/0xHfjRsa1Pc via @YouTube

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0xHfjRsa1Pc
Får det til å se lett ut på trening. Mange fine redninger fra kampene også. :)
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #37 på: Juni 08, 2019, 19:54:05 »
Blir helt kvalm av å lese hvor lite som skal til før man slakter noen i denne klubben. Det er en trend i tiden, som forsåvidt ikke er unikt for fotballen, men jeg tviler på at det finnes noen som er verre enn oss. Det er kanskje ikke en fantastisk lur uttalelse av BPF, men finnes det ingen mellomreaksjon av og til. Jeg forstår ikke at det er mulig...

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #38 på: Juni 08, 2019, 21:30:22 »
Blir helt kvalm av å lese hvor lite som skal til før man slakter noen i denne klubben. Det er en trend i tiden, som forsåvidt ikke er unikt for fotballen, men jeg tviler på at det finnes noen som er verre enn oss. Det er kanskje ikke en fantastisk lur uttalelse av BPF, men finnes det ingen mellomreaksjon av og til. Jeg forstår ikke at det er mulig...
Han får slutte å bruke media til å kritisere klubben. Er og blir illojalt (drite i eget reir). Reaksjonene mot BPF er helt på sin plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #39 på: Juni 09, 2019, 09:23:38 »
Jeg beholder heller Bailey enn Kiko. Kiko er nok et eksempel på keepere som har kommet til oss fra en flerårig benketilværelse, og vist hvorfor de aldri var førstevalg. Bailey er ung og gjør feil, men med den kamprutinen han fikk i fjor høst er det muligheter for å ta steg. Hva angår medieutbruddet så var det ikke maks heldig, men jeg kan også forstå frustrasjonen over å ha blitt benket til fordel for en som egentlig ikke var bedre.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #40 på: Juni 09, 2019, 09:33:51 »

Ta en kikk her! Keepertreninger i Leeds United er også ekstremt detaljfokuserte.

Coach Ellis Reilly

For any goalkeeping coach or coach interested in the level of detail that goes into exposing players to so many situational concepts @marcosabad_EDP has done a phenomenal job at LEEDS UNITED -  Goalkeeper Training - 2018-19 - Marcos Abad youtu.be/0xHfjRsa1Pc via @YouTube

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0xHfjRsa1Pc

Spennende å se. Videoen på slutten får det nesten til å se ut som at keeperne var gode denne sesongen.
 

Jon R

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #41 på: Juni 09, 2019, 14:09:00 »

Ta en kikk her! Keepertreninger i Leeds United er også ekstremt detaljfokuserte.

Coach Ellis Reilly

For any goalkeeping coach or coach interested in the level of detail that goes into exposing players to so many situational concepts @marcosabad_EDP has done a phenomenal job at LEEDS UNITED -  Goalkeeper Training - 2018-19 - Marcos Abad youtu.be/0xHfjRsa1Pc via @YouTube

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0xHfjRsa1Pc

Spennende å se. Videoen på slutten får det nesten til å se ut som at keeperne var gode denne sesongen.
Håper de legger inn ekstra økter med «intervensjoner utenfor 16 meteren».  ;)
Jon R.

Josch

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #42 på: Juni 09, 2019, 15:00:07 »
Med så bra keeper trening er det merkelig at Kiko har gjort så mye rart i kamper. Kan det være mannen i skoene det er noe feil med?  ;) Eller de som kjøpte ham inn.?

Leedsfan

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #43 på: Juni 09, 2019, 15:30:08 »
Synes det er bra de har forstått at begge keeperne koster mer enn de smaker, BPF er ikke god nok og Kiko er for dyr (han var jo helt krise på slutten av sesongen).

Vi trenger å signere enn "kjedelig" keeper som Green som samtidig er en matchvinner.

Må innrømme at jeg ikke aner hvem denne nye keeperen er, men synes det er kjedelig at Wednesday signerer/har signert ny kontrakt med Keiren Westwood!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #44 på: Juni 09, 2019, 15:34:22 »
Med så bra keeper trening er det merkelig at Kiko har gjort så mye rart i kamper. Kan det være mannen i skoene det er noe feil med?  ;) Eller de som kjøpte ham inn.?
Har 3-års kontrakt. For tidlig å slippe han. Har vært flere spillere som har har en middels førstesesong for så å få det til i andresesongen. Det stiller seg annerledes hvis han ønsker å dra selv. Nå er det vel litt fansens skyld, som støtt og stadig tror at vi skal få inn en "frelser" i januarvinduet, som skal rette opp i mangler i spillerstallen. Den største feilen var at vi ikke hadde bedre førstekeeper enn BPF ved sesongstart. Etterhvert som sesongen skred frem, så man at han ikke er noen toppkeeper. Så ble en benkesliter uten kamptrening solgt inn som redningsmannen. Nå er Kiko førstevalget, og vil få en helt annen oppkjøring, da han får pre season til å forberede seg på.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #45 på: Juni 09, 2019, 15:47:50 »
Synes det er bra de har forstått at begge keeperne koster mer enn de smaker, BPF er ikke god nok og Kiko er for dyr (han var jo helt krise på slutten av sesongen).

Vi trenger å signere enn "kjedelig" keeper som Green som samtidig er en matchvinner.

Må innrømme at jeg ikke aner hvem denne nye keeperen er, men synes det er kjedelig at Wednesday signerer/har signert ny kontrakt med Keiren Westwood!

Ja, en som Green. Nå blir dette litt sarkastisk  etterpåklokskap, men Green kunne fint stått i mål de siste to sesongene i stedet for de keepere Leeds har hentet inn siden 2017. Men så var det dette men en "spillende" keeper da. Det er visst viktig.

Leedsfan

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #46 på: Juni 09, 2019, 17:34:31 »
Synes det er bra de har forstått at begge keeperne koster mer enn de smaker, BPF er ikke god nok og Kiko er for dyr (han var jo helt krise på slutten av sesongen).

Vi trenger å signere enn "kjedelig" keeper som Green som samtidig er en matchvinner.

Må innrømme at jeg ikke aner hvem denne nye keeperen er, men synes det er kjedelig at Wednesday signerer/har signert ny kontrakt med Keiren Westwood!

Ja, en som Green. Nå blir dette litt sarkastisk  etterpåklokskap, men Green kunne fint stått i mål de siste to sesongene i stedet for de keepere Leeds har hentet inn siden 2017. Men så var det dette men en "spillende" keeper da. Det er visst viktig.

Felix var jo en meget "spillende" keeper, han reddet bare ikke det han skulle.

Keepere som har alt er dyre, må innrømme at jeg foretrekker en som redder det han skal. Har jo vært altfor lett å score på oss de siste sesongene, når keeperen har holdt nullen så har det vært fordi utespillerne har gjort jobben sin og ikke sluppet til skudd/sjanser!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #47 på: Juli 25, 2019, 19:31:31 »
Med BPF snarlige avgang(?) får Leeds en keeper i beit. Det kan spes på med unge talenter som kan være Casillas læregutter. Denne artikkelen lister opp 5 forslag til unge keepertalenter. Et av dem har Leeds selv i U-23 troppen.

https://the72.co.uk/140025/leeds-united-looking-to-sell-peacock-farrell-five-potential-young-replacements/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #48 på: Juli 25, 2019, 22:13:36 »
Green nytter ikke i systemet vi spiller. Prinsippet med å spille oss ut bak og frispille kantene står jo ganske sterkt.

Green er jo ikke i nærheten av å kunne klare dette.
Vil være som å spille med Frode Grodås i Barcelona

Carl Fisker

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #49 på: Juli 26, 2019, 12:02:33 »
Med BPF snarlige avgang(?) får Leeds en keeper i beit. Det kan spes på med unge talenter som kan være Casillas læregutter. Denne artikkelen lister opp 5 forslag til unge keepertalenter. Et av dem har Leeds selv i U-23 troppen.

https://the72.co.uk/140025/leeds-united-looking-to-sell-peacock-farrell-five-potential-young-replacements/

Hvor er det blitt av Will Huffer? En meget lovende keeper.

RoarG

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #50 på: August 05, 2020, 16:56:11 »
Er vi fornøyd med keepersituasjonen? Leeds har kjøpt Meslier på permanent basis (3 1/2 års kontrakt). Meget bra. Hva med Casilla? Blir han værende? I så fall, hva blir hans rolle? Back up for Meslier? Førstevalget? I så fall, er han god nok? Hvis han ikke blir værende, hva da? Regner med at bare Meslier blir litt vel tynt. Er så fall Miazek og Caprile troverdige back ups for Meslier? M.a.o. trenger vi ny keeper?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #51 på: August 05, 2020, 17:25:13 »
Er vi fornøyd med keepersituasjonen? Leeds har kjøpt Meslier på permanent basis (3 1/2 års kontrakt). Meget bra. Hva med Casilla? Blir han værende? I så fall, hva blir hans rolle? Back up for Meslier? Førstevalget? I så fall, er han god nok? Hvis han ikke blir værende, hva da? Regner med at bare Meslier blir litt vel tynt. Er så fall Miazek og Caprile troverdige back ups for Meslier? M.a.o. trenger vi ny keeper?

Synes ikke Meslier er blitt testet ordentlig i kamp. Leeds slapp til veldig få sjanser i de 11 siste kampene, da han var aktuell.
Kiko vet vi (ikke) hvor står: kan gjøre skovtur i feltet og varte opp med gode redninger. Men tabbene kommer før eller senere. Jeg mener han er maks nummer 2. Vi må ha en ny keeper til å konkurrere med Meslier om plassen.

Torpe-do

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #52 på: August 05, 2020, 17:28:54 »
Samtidig så vert det litt teit å ha den (?) best betalte spelaren i stallen som reservekeeper. Det gjer han vel heller ikkje til noko enkel spelar å selge. Eit anna spørsmål er korvidt Casilla "tålar/tolererar" å gå ifrå 2/3-keeper på Real Madrid til å bli andrekeeper hjå Leeds..

Det kan tenkast at Casilla kjem meir til sin rett i PL, gitt kva nivå erfaringa hans hovudsakleg kjem ifrå. For min del kunne me godt fått på plass ein annan andrekeeper, bak Meslier. Eg ser i alle fall helst at ungguten får sjansen.

sportcarl1

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #53 på: August 05, 2020, 19:27:58 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2
 

Eriksen55

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #54 på: August 06, 2020, 08:29:38 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

Kato

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #55 på: August 06, 2020, 08:40:07 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

What? Ingen dager i uka.

Viktig å få troppens største lønnsslipp ut porten denne sommeren.

Josch

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #56 på: August 06, 2020, 11:42:50 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

What? Ingen dager i uka.

Viktig å få troppens største lønnsslipp ut porten denne sommeren.

Kiko vil ikke være lønnskonge i den nye hverdagen i PL. Flere vil gå forbi ham i lønn. Enten nye spillere, eller de som tegner ny kontrakt. Lønnsivået har nå økt i ny divisjon. Jeg vil si han har moderat lønn.

Runar

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #57 på: August 06, 2020, 12:36:37 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

What? Ingen dager i uka.

Viktig å få troppens største lønnsslipp ut porten denne sommeren.

Kiko vil ikke være lønnskonge i den nye hverdagen i PL. Flere vil gå forbi ham i lønn. Enten nye spillere, eller de som tegner ny kontrakt. Lønnsivået har nå økt i ny divisjon. Jeg vil si han har moderat lønn.

Du tror 40k er moderat i Leeds i PL?
Vil tippe at samtlige spillere har en prosentuell økning i lønnen ved opprykk. Kiko har gjerne det også.

Om Kiko sin lønn på da 40+ er moderat, betyr det at du tenker at 60+ er normalen på resten?

Vil nok gå enda 18-24 mnd før det er sannsynlig at 40+ er moderat i Leeds vil jeg tro.
 

NT

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #58 på: August 06, 2020, 13:51:35 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

What? Ingen dager i uka.

Viktig å få troppens største lønnsslipp ut porten denne sommeren.

Kiko vil ikke være lønnskonge i den nye hverdagen i PL. Flere vil gå forbi ham i lønn. Enten nye spillere, eller de som tegner ny kontrakt. Lønnsivået har nå økt i ny divisjon. Jeg vil si han har moderat lønn.

Du tror 40k er moderat i Leeds i PL?
Vil tippe at samtlige spillere har en prosentuell økning i lønnen ved opprykk. Kiko har gjerne det også.

Om Kiko sin lønn på da 40+ er moderat, betyr det at du tenker at 60+ er normalen på resten?

Vil nok gå enda 18-24 mnd før det er sannsynlig at 40+ er moderat i Leeds vil jeg tro.

Er jo interessante artikler ute om dagen, bl.a. denne hvor de mixer poeng mot lønnskostand.  En tabell Sheff Utd vinner overlegent og United bånner skikkelig. https://www.planetfootball.com/quick-reads/the-2019-20-pl-bang-for-your-buck-table-pounds-per-point-per-player/

Denne her anslår 20/21 sesongen https://www.spotrac.com/epl/payroll/-estimert at United topper med 114` pr uke pr spiller i snitt.

jaho

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #59 på: August 06, 2020, 14:09:57 »
Var reportage om Joe Hart i Aftonbladet idag, kontraktslös, grymma bilder på honom från gymmet, Casilla uppgradering *2

Kiko > Hart alle dager i uka!

What? Ingen dager i uka.

Viktig å få troppens største lønnsslipp ut porten denne sommeren.

Kiko vil ikke være lønnskonge i den nye hverdagen i PL. Flere vil gå forbi ham i lønn. Enten nye spillere, eller de som tegner ny kontrakt. Lønnsivået har nå økt i ny divisjon. Jeg vil si han har moderat lønn.

Du tror 40k er moderat i Leeds i PL?
Vil tippe at samtlige spillere har en prosentuell økning i lønnen ved opprykk. Kiko har gjerne det også.

Om Kiko sin lønn på da 40+ er moderat, betyr det at du tenker at 60+ er normalen på resten?

Vil nok gå enda 18-24 mnd før det er sannsynlig at 40+ er moderat i Leeds vil jeg tro.

Er jo interessante artikler ute om dagen, bl.a. denne hvor de mixer poeng mot lønnskostand.  En tabell Sheff Utd vinner overlegent og United bånner skikkelig. https://www.planetfootball.com/quick-reads/the-2019-20-pl-bang-for-your-buck-table-pounds-per-point-per-player/

Denne her anslår 20/21 sesongen https://www.spotrac.com/epl/payroll/-estimert at United topper med 114` pr uke pr spiller i snitt.

Mye ville lønninger i den ligaen...Jack Harisson står oppført mrd 51 000 pund i uka hos City også..