Skrevet av Emne: Ã… spille hjemme på Elland Road  (Lest 1934 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ã… spille hjemme på Elland Road
« på: Januar 24, 2010, 22:29:38 »
Til tider har gutta våre slitt på hjemmebane, vi trenger ikke gå lenger tilbake enn tiden under Gary Mac for diskusjoner rundt om at vi trengte spillere som taklet å spille på Elland Road (men jeg fant ingen tråder om dette når jeg søkte  ::) )

Ankergren kommer inn på nettopp dette i dette intervjuet


http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1784_5883195,00.html

Leeds keeper sensed Lane tension
Casper Ankergren is the latest White Hart Lane visitor to accuse home fans of contributing to Tottenham's patchy recent form on their own turf.


Earlier this month, Hull boss Phil Brown told his players to frustrate Tottenham fans after speaking to Tony Pulis and Mick McCarthy, who both earned wins away to Harry Redknapp's men this season.

Brown's tactic was to make the home supporters anxious and get them to turn on their own players, something goalkeeper Ankergren also felt during Leeds' 2-2 draw in the FA Cup fourth-round clash.

The Dane, who saved Jermain Defoe's penalty in the first half, said: "You could hear that sometimes. It's similar to our own fans when we play at home because they expect us to win every time and if we're not winning then they will get on our back.

"That's the kind of pressure that you have to deal with at a club like Leeds and like Tottenham. Obviously it's not very nice when your crowd does that to you. We know that for ourselves."

Ankergren expects a frenzied atmosphere for the Elland Road replay, which is scheduled for February 2.

"It will definitely be full," he said.

"It will be buzzing, that's for sure. It will probably be noisy. Hopefully it will be a good game again."

« Siste redigering: Januar 24, 2010, 22:42:59 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

LeedsU878

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #1 på: Januar 24, 2010, 22:37:36 »
Gode gamle Casper har nok fått tak i noe her. Personlig drar jeg på så mange Leeds-kamper som mulig, MEN jeg liker best å være på tur med Leeds. Uansett hva som skjer, støtter Leeds-fansen opp gjennom hele kampen. I går var et fantastisk eksempel. Da Tottenham skåra til 2-1 brøt jubelen løs på WHL, men de fulgte ikke opp. Vi derimot sang høyere, og hjemmefansen klarte ikke å svare. Jeg tror at dette var noe av grunnen til at vi klarte å få et såpass bra resultat på en så vanskelig bane.

Jeg hørte mange klage på tribunen (spesielt over Becks), men dette hørte ikke spillerne. De samme menneskene støttet Becks høylytt med sang.

Hvem har ikke opplevd "et frustrert Kop" på ER?
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Masinga

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #2 på: Januar 25, 2010, 09:07:32 »
Forventningene stiger når Leeds spiller hjemme. Derfor frykter jeg omkampen mot Tottenham. De kommer skjerpet og vinner sannsynligvis med ett mål. Når det er sagt, er slike kamper gull verdt for Leeds.
Masinga, medl.nr. 1250

Cbas10an

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #3 på: Januar 25, 2010, 09:57:22 »
Forventningene stiger når Leeds spiller hjemme. Derfor frykter jeg omkampen mot Tottenham. De kommer skjerpet og vinner sannsynligvis med ett mål. Når det er sagt, er slike kamper gull verdt for Leeds.


Vel påstå at kampen mot Tottenham er under middels viktig. Hadde så klart vært ufattelig gøy med seier, men om det ender med tap har det ikke noen betydning. Det at vi fikk returkamp var genialt mtp at det genererer en del ekstra penger i kassa, og at spillerne får føle litt på nivået.
Men jeg håper spillere og støtteapparat nå har 100% fokus på serie, og tenker minst mulig på returmøtet.
MOT


Joachim

flynn

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #4 på: Januar 25, 2010, 10:12:52 »
Enig med siste taler. Men, det er lettere sagt enn gjort for spillerne å gjennomføre dette i praksis. Tipper at de fleste allerede har startet å glede seg til kamp mot Tottenham foran 35.000 gærninger på ER.
De andre kampene vi spiller både før og etter den er viktigere, men samtidig vanskeligere. Hver gang laget spiller jevnt med PL-motstand øker sjansen for at man helt ubevisst senker nivået i møte med våre langt mindre meritterte divisjonskollegaer. Dessuten blir det vanskeligere og vanskeligere for den jevne publikummer å forstå at man kan ha problemer med å vinne kamper mot "møkkalag", all den tid laget beviselig er istand til å kjempe jevnt med langt bedre lag. Dermed kan fort Caspar's frykt bli en realitet, ved at fansen mister tålmodigheten og lar sin frustrasjon komme til uttrykk mot våre egne.

Uansett, perioden fram til 1.mars blir en virkelig syretest på Graysons evner som lagleder og motivator!

flynn

Svend Anders

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #5 på: Januar 25, 2010, 10:49:06 »
Det Casper griper tak i her, med eget publikum som mer eller mindre vender seg mot en, kan bli en trussel for oss i flere kamper utover. Kanskje spesielt med store prestasjoner som det vi har levert i cupen, for da økes forventningene til hva man skal levere ytterligere.

Samtidig skal det sies at dagens stall antakeligvis er mer skikket til å tåle nettopp disse forventningene enn hva vi har hatt av tropper på ganske lenge. I mine øyne var Blackwell-tiden særs ille. Det var forsåvidt også en trend utover i 03/04-sesongen, men da var misnøyen selvsagt mer preget av langvarig sportslig nedtur og kaos i klubben forøvrig.

Som LeedsU878 nevner, "det frustrerte Kop" er ikke lett å spille for, men la oss håpe at alle klarer å holde fokus og lidenskap oppe også i de "tråkke" kampene utover. Vi trenger å holde sammen også i oppgang.

SA

trondt

Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #6 på: Januar 25, 2010, 11:10:30 »
Jeg har dessverre ikke den største erfaringen med kamper ER (1 stk.). Har vært på en del kamper ellers i england, skottland, tyskland og spania. Det som slår meg er at 20.000 på ER skapte like mye liv og stemning som 50.000 på Celtic Park og for ikke snakke om 70.000 på Nou Camp. Er folk fra Yorkshire (og Leeds-fans generelt) spesielt "gærne" eller er det andre ting som gjør at vi skaper en sånn sinnsyk stemning på ER og på bortekamper ? Tror nesten det er slik at trøkket på ER kanskje skremmer våre egne spillere og skaper et forventningspress de ikke er i stand til å takle (enda).

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #7 på: Januar 25, 2010, 12:02:50 »
Det Casper griper tak i her, med eget publikum som mer eller mindre vender seg mot en, kan bli en trussel for oss i flere kamper utover.

...hm. Det er gjerne ikke så gæ'rnt da at vi har flere 'viktige' bortekamper i ligaen foran oss nå :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã… spille hjemme på Elland Road
« Svar #8 på: Januar 25, 2010, 14:01:31 »
Forventningene stiger når Leeds spiller hjemme. Derfor frykter jeg omkampen mot Tottenham. De kommer skjerpet og vinner sannsynligvis med ett mål. Når det er sagt, er slike kamper gull verdt for Leeds.


Frykter den på samme måte! Hjemme er vanskelig, mye forventninger og greier!!! Likevel, vil møter PL laget or røverlaget Spurs! Fansen kommer sikkert til å støtte gutta våre skikkelig!! Marching on...!!!!
Yeboahs vitne