Skrevet av Emne: En vanlig søndag i januar  (Lest 826 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leeeeeeeeeeeeds

En vanlig søndag i januar
« på: Januar 05, 2010, 09:52:05 »
Ville bare dele et innlegg jeg skrev i avisen der jeg jobber, for å få ut litt glede.

Det nye året har akkurat åpnet sine dører. Folk er døsige etter all julematen, men i Yorkshire sitter 11 mann klare for å reise kjerringa. Manchester United har vunnet FA-cupen 11 ganger, fem av dem under Ferguson, men det blir ingen Wembley-triumf i mai på laget fra Manchester. 43 plasser og to divisjoner bak storlaget fra Manchester kjemper Leeds United en innbitt kamp for å reise fordums storhet. Disse 11 menn har ikke spist mye julemat. De er sultne og det skal Alex Ferguson og hans menn snart få klar beskjed om.
19 minutter tar det. 19 minutter! Vi hadde en drøm om akkurat dette, men da Beckford lurer ballen mellom beina på både keeper og forsvarer så blir plutselig drømmen en realitet. Små og store Leedsfans jubler hemningsløst og snøstormen som raser utenfor klubblokalet til Mo IL får seg en farlig konkurrent. Vi kaster oss om halsen på hverandre og mange får seg en aldri så liten føling på at kanskje ikke all akevitten er forsvunnet fra blodårene. Fjesene til mange får en litt småblek farge etter ti minutter med hoiing og hyling og besvimelsen er nær.
Det spiller en sekundær rolle der og da. Kjempen fra Manchester er sjokkert og Ferguson tygger på tyggisen i et tempo som nok får de aller fleste tannleger til å gni seg i hendene. Spørsmålet alle stiller seg er om dette virkelig kan holde helt inn? 19 minutter er ikke lang tid og vi snakker tross alt om en ledelse på bare ett mål mot laget som ligger på andreplass i Premier League. En fotballkamp spilles jo i 90 minutter pluss tillegg og dermed setter nervene inn.
For dem som ikke forstår hva denne kampen betyr så vil jeg si følgende; Dette oppgjøret kalles for «War of the roses» og har vært en klassiker i lang tid. I England så har dette blitt sett på som kampen om det virkelige herredømmet i fotball og fansen har virkelig tatt dette til sitt hjerte.
Leeds har ikke vunnet dette oppgjøret på bortebane siden 1981. Den gang ble Brian Flynn matchvinner. Nå, 29 år seinere, heter helten Jermaine Beckford og det på en helt vanlig søndag i januar... For en søndag det skulle bli. For en ære, for et rush, for en glede og for en ære.
For selv om fansen til Manchester ville møtes til dyst på Oskar så valgte 60 Leedssupportere å glede seg med sine egne denne dagen. Ingen røde djevler skulle få ødelegge vår store dag og det greide de heller ikke. Da dommeren blåser i fløyta etter nesten 100 minutter så er vi verdige vinnere. Vi er kongene på haugen og svever på skyer. Nå spiller cupen ingen rolle lenger og vi ryker sikkert ut før finalen. Opprykk er det viktigste nå og det står for døren.
Til alle de røde som så kampen så vil jeg si gratulerer. Ã… tape med bare ett mål mot selveste Leeds er ikke å kimse med. Dere kommer sikkert sterkere tilbake. Marching On Together.
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En vanlig søndag i januar
« Svar #1 på: Januar 05, 2010, 10:21:03 »
Til alle de røde som så kampen så vil jeg si gratulerer. Ã… tape med bare ett mål mot selveste Leeds er ikke å kimse med. Dere kommer sikkert sterkere tilbake. Marching On Together

.....gøy å slå lillebror lenger vest som jeg sa til en kompis som er ihuga scum fan!!! Iallefall var han kompis, har ikke hørt fra ham siden søndag...... ::)
Yeboahs vitne