Skrevet av Emne: Vår gode mann Ken Bates  (Lest 3327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

AndyRobinson

Vår gode mann Ken Bates
« på: Januar 25, 2010, 16:00:08 »
Newcastle Bid £1.8M For Beckford
January 25th, 2010 by Ed Harrison · 12 Comments

Leeds United chairman Ken Bates has said today that a bid of £1.8M for top striker Jermaine Beckford from Newcastle, was rejected before his FA Cup heroics even started.

Jermaine Beckford - hero again on Saturday with 2 goals

Leeds Chairman Bates said today:

    “I have always said the Beckford decision was down to Simon Grayson,”

    “We could have picked up a quick £1.8M cash from Newcastle for Beckford’s transfer and Becks wanted to go.”

    “But Simon has always said he would do what was best for Leeds United and that means getting promotion, which is what we are doing.”

    “I am not particularly impressed with his (Beckford’s) agent but as long as Jermaine stays on the pitch and scores goals I think all the fans will be happy and that is the important thing – the fans being happy in the short and long term.”

Leeds United were knocked out of top place in League One on goal difference on Saturday, when Norwich City went top of the league on goal difference, after a 1-0 home win against Brentford.

But Leeds still have two games in hand.

Ken Bates is one of those guys who selectively issues facts with his comments, so he looks good, and with Beckford scoring two goals and looking really good against Tottenham,  the keeping of Beckford seems a good deal for Leeds right now.

But Bates could still lose Beckford in the summer for nothing – since we understand Beckford is still very keen to join Newcastle, and that’s especially true if Newcastle get promoted this season, and then that’s £1.8M down the drain for Leeds.

Just another way of looking at the situation.

But Leeds will hope they can persuade Beckford to stay on board, because there is a good chance the famous club could be back in the Premier league the season after next, with impressive manager Simon Grayson performing wonders at the Yorkshire club.

We would have been happy to have seen Beckford arrive at Newcastle, and with Harewood injured and Beckford looking good against top class opposition Manchester United and Spurs,  we wonder aloud whether Newcastle may try one more time for Beckford this week.

Probably not, since we’ll hope to get him for nothing in the summer.

mannen lar Grayson styre skuta! d er godt å høre og d er som d skal være!

Dennis

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #1 på: Januar 25, 2010, 16:26:53 »
Nå kan vi vel også legge en demper på alle påstandene om at Ken Bates kommer til å bite hendene av alle som kommer med vekslepungen, uten at jeg mener det som et stikk i siden til noen, for dette er jo meget gode nyheter for fremtiden!

Uansett en veldig riktig avgjørelse å beholde spilleren og eventuelt ikke få noe for han, ettersom han er dødsens viktig for en opprykksjager. Selvsagt ser Bates denne balansegangen også - sannsynligvis bedre enn noen av oss, ettersom han ser hvilke penger som finnes - men det er meget beroligende at vi har råd til å takke nei til slikt.
Marching on together!

Tom S

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #2 på: Januar 25, 2010, 17:02:56 »
Januar er ikkje over...
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #3 på: Januar 25, 2010, 17:59:05 »
Nå kan vi vel også legge en demper på alle påstandene om at Ken Bates kommer til å bite hendene av alle som kommer med vekslepungen, uten at jeg mener det som et stikk i siden til noen, for dette er jo meget gode nyheter for fremtiden!

Uansett en veldig riktig avgjørelse å beholde spilleren og eventuelt ikke få noe for han, ettersom han er dødsens viktig for en opprykksjager. Selvsagt ser Bates denne balansegangen også - sannsynligvis bedre enn noen av oss, ettersom han ser hvilke penger som finnes - men det er meget beroligende at vi har råd til å takke nei til slikt.
Ja, nå ble jeg virkelig beroliget....Bates må være helt fantastisk som lar Grayson avgjøre Beckfords skjebne ;D ;D ;D

Dennis

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #4 på: Januar 25, 2010, 18:10:30 »
Nå kan vi vel også legge en demper på alle påstandene om at Ken Bates kommer til å bite hendene av alle som kommer med vekslepungen, uten at jeg mener det som et stikk i siden til noen, for dette er jo meget gode nyheter for fremtiden!

Uansett en veldig riktig avgjørelse å beholde spilleren og eventuelt ikke få noe for han, ettersom han er dødsens viktig for en opprykksjager. Selvsagt ser Bates denne balansegangen også - sannsynligvis bedre enn noen av oss, ettersom han ser hvilke penger som finnes - men det er meget beroligende at vi har råd til å takke nei til slikt.
Ja, nå ble jeg virkelig beroliget....Bates må være helt fantastisk som lar Grayson avgjøre Beckfords skjebne ;D ;D ;D

Det sa jeg vel ikke, heller?

Poenget mitt er at mange har sagt at Bates selvsagt vil selge så fort det kommer bud og det skal liksom være allmenn godkjent at slik er det bare med han. Nå har Leeds altså takket nei til tre bud, hvis informasjonen stemmer; det siste budet nesten dobbelt så stort som det første som skal ha vært på 1 million pund.

Jeg ser du bruker smiletegn og sier det litt sarkastisk, men jeg sa jo ikke dette for å opphøye Bates, men han motbeviser (vrang)forestillingene om at han alltid vil cashe inn uten å tenke på konsekvensene. Var ikke også det et av argumentene, at han alltid vil overkjøre Grayson? Som sagt sier du det med smiletegn, for du kan vel ikke mene seriøst at først skal man si "Becks vil bli solgt" og når han ikke blir det så sier du "Jada, så nå er Bates liksom gud"? Da vil man jo bare se det negative uansett utfall da...

Som Tom S sier, nå er ikke januar over, men jeg syns slike avgjørelser er et meget godt tegn. Hadde vi vært tre sesonger tilbake hadde han vel gått for 2-300.000 pund? Om han nå til slutt forsvinner for 2,5-3mill pund etter enda en god match i et profilert oppgjør, så er det uansett mange penger for en (tredjedivisjons)spiller som snart er gratis.

Det er et Leeds det har vært årevis siden sist vi fikk oppleve.
« Siste redigering: Januar 25, 2010, 18:12:10 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Boxman

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #5 på: Januar 25, 2010, 18:18:21 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....
Proud to be Leeds!

DenHviteYeboah

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #6 på: Januar 25, 2010, 18:24:59 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....
Nemlig!det er jo slike historier som gjør at en liksom ikke klarer å la seg rive med.Men håper jo at dette kan være et godt tegn som Mr.Kaizer påpeker :)og dessuten så er nok Bates noe bedre i "brøkregning" enn Ridsdale ;D ;D ;D

Dennis

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #7 på: Januar 25, 2010, 18:32:10 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....

Godt poeng dette, men her har vi valget. Snaue to millioner pund (rundt regnet) nå eller ingenting til sommeren? Jeg trodde vi ville savne Fabian Delph denne sesongen, men fram til jul i det minste har vi ikke gjort det. Tror likevel Beckford er viktigere for et opprykk enn hva Delph ville vært; han var jo tross alt bedre under Macca enn Grayson også.

Skal vi cashe inn og håpe Becchio/Grella/Kandol skyter oss opp? Får vi en erstatter av tilstrekkelig kvalitet for en pris som gjør at vi ikke kun går ut i null + en spiss fra høsten av også. Eller tar vi fortjenesten i form av opprykk?

Uten tvil en interessant problemstilling vedrørende overgangssummer. Bowyer er eksempelet på en feilslått politikk, Rio Ferdinand eksempelet på det motsatte. Økonomisk er vi derimot langt mer stabile nå, men vi er ekstremt avhengige av å komme oss opp snart og etter årets cupkamper kan momentet vi har skapt oss i media, skaffe oss spillere at litt hvassere nivå enn vi kanskje kunne fått uten? Er vi bittelitt i ferd med å bli en liten yndling igjen, slik vi var under O'Leary?

Men steg eventuelt Becks' markedsverdi ytterligere i helga, eller gjorde han kun seg selv mer interessant til sommeren? Skal vi cashe inn om vi får 3.000.000 og håpe vi kan signe Hooper, Sharp eller en annen for 1.000.000?

En vanskelig balansegang, men ekstremt interessant. Selv ønsker jeg at vi beholder Jermaine Beckford ut året, ettersom han er proven i Leeds-trøya. Jeg er neimen ikke helt sikker på at han forsvinner da heller, selv om ting tyder på det. Hver eneste gang det har virket klart at han forsvinner, så har den aller største interessen latt vente på seg...
« Siste redigering: Januar 25, 2010, 18:35:45 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Same

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #8 på: Januar 25, 2010, 18:35:26 »
City kommer kanskje til å miste Robinho, så da spyr de ut £15 000 000 for Beckford i ekte City-stil.  ;D

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #9 på: Januar 25, 2010, 18:46:00 »
City kommer kanskje til å miste Robinho, så da spyr de ut £15 000 000 for Beckford i ekte City-stil.  ;D

Og i tillegg får vi låne Tevez kostnadsfritt frem til sommeren ;)

lojosang

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #10 på: Januar 25, 2010, 18:53:41 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....

Vi kan vel håpe at Beckford ikke går til rasistisk motivert angrep på noen utenfor nattklubb da. Og om et halvt på er jo Beckfords kontrakt utløpt uansett.  8)
- Leif Olav

AndyRobinson

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #11 på: Januar 25, 2010, 22:49:27 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....

Synes å huske at økonomien var katastrofal og klubben måtte bare samle inn de pengene de kunne. Økonomisk har vi det veldig mye bedre i dag, derfor kan vi avslå bud på £ 2 millioner på en spiller som har igjen 6mnd av kontrakten!

baste

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #12 på: Januar 25, 2010, 23:32:05 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....
Nå er det slik at det var managern i Liverpool som uttalte at han ikke likteLee Bowyers "attitude" og dermed avblåste evt overgang. Det var IKKE Leeds som nektet Bowyer..

Evig Pint

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #13 på: Januar 26, 2010, 00:48:44 »
Jeg bare minner om Lee Bowyer, som nesten var klar for Liverpool for £9mill 1 år før kontrakten utløp, men som gikk til West Ham for £100 000 6 måneder senere....
Nå er det slik at det var managern i Liverpool som uttalte at han ikke likteLee Bowyers "attitude" og dermed avblåste evt overgang. Det var IKKE Leeds som nektet Bowyer..

Nettopp. De forhandlet vel om lønn, og ble ikke enige. Bowyers holdning var visst et problem for Liverpool.

Nå har han jo funnet tilbake til noe av det han var i Leeds. Morsomt for ham, liker faktisk den ofrende fotballen Birmingham spiller.
Marching on together

baste

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #14 på: Januar 26, 2010, 04:34:07 »
Får håpe Bates og Grayson står han av..nå er Everton frampå med ett bud på 32 mil for Becks...Steng nu det jævla vinduet..fort !!!

JanH

Sv: Vår gode mann Ken Bates
« Svar #15 på: Januar 26, 2010, 07:51:58 »

Nettopp. De forhandlet vel om lønn, og ble ikke enige. Bowyers holdning var visst et problem for Liverpool.

Nå har han jo funnet tilbake til noe av det han var i Leeds. Morsomt for ham, liker faktisk den ofrende fotballen Birmingham spiller.

oppofrende ...  ::)