Skrevet av Emne: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010  (Lest 76411 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Yeboahs vitne

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #630 på: Februar 22, 2010, 11:20:16 »
Mye å skuffelse og frustrasjon å få ut her nå. Poengfangsten har vært laber så langt i år - det er ikke til å stikke under en stol. Men; og her er noen men - spillet mot Leyton var rett og slett tidvis strålende. At vi ikke vinner den kampen er bortimot et under. Samtidig klarer vi å hente inn ett poeng på overtid. Walsall-kampen var grell - og Brighton-kampen var heller ikke av det oppløftende slaget. Men; vi utligner IGJEN laaangt på overtid. Så selv om vi taper på et heller tvilsomt mål mot Walsall og slipper inn en straffe av det billige slaget mot Brighton - så klarer vi i alle fall å hente inn 2 poeng på overtid i kampene mot LO og Brighton. Det er utrolig viktig.

Vi har 7 poeng på 8 kamper i 2010. Mange maler fanden på veggen - men tror det er smart å se litt rundt oss på tabellen også. Etter en periode med 8 (!) seire på rad har Norwich gått på 2 karameller på de siste 3 kampene. De er slett ikke uslåelige. Charlton har 12 poeng på 8 kamper i 2010 - og hjemmeseieren mot Yeowil var kun årets andre seier. Ingen formtopp å spore der kan man vel si. Charlton har så og si kun vanskelige bortekamper igjen. Colchester har 13 poeng på siste 5 kamper og er med det formlaget i League one. Er jo først og fremst et solid hjemmelag - og har en del tricky bortekamper igjen.

Det er ingen walk in the park å komme seg ut av denne gryta - men om vi spiller på oss litt selvtillit igjen - og ikke minst; får Kishnorbo 100 % tilbake etter skaden (uten tvil den viktigste spilleren vår spør dere meg) så kommer vi i flytsona igjen. Men noe annet enn at det blir knallhard kamp hele veien inn vil overraske meg.

Men dette klarer vi!!!

MOT

B_Ød

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #631 på: Februar 22, 2010, 11:36:54 »
Har ikke sjekket tabelllen uten at vi har vært på direkte opprykk på det jeg kan huske, er ikke det godt nok??
Ups & Ups!!

Hobben

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #632 på: Februar 22, 2010, 15:22:35 »
Så ikke ut som Brighton skulle hatt straffe, han snubler i egene føtter, men slike ting er vansklig og sjå for en dommer, av og til går det i mot oss og avtil for oss!
Rogaland Whites

Tom S

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #633 på: Februar 22, 2010, 16:52:10 »
Mye å skuffelse og frustrasjon å få ut her nå. Poengfangsten har vært laber så langt i år - det er ikke til å stikke under en stol. Men; og her er noen men - spillet mot Leyton var rett og slett tidvis strålende. At vi ikke vinner den kampen er bortimot et under. Samtidig klarer vi å hente inn ett poeng på overtid. Walsall-kampen var grell - og Brighton-kampen var heller ikke av det oppløftende slaget. Men; vi utligner IGJEN laaangt på overtid. Så selv om vi taper på et heller tvilsomt mål mot Walsall og slipper inn en straffe av det billige slaget mot Brighton - så klarer vi i alle fall å hente inn 2 poeng på overtid i kampene mot LO og Brighton. Det er utrolig viktig.

Vi har 7 poeng på 8 kamper i 2010. Mange maler fanden på veggen - men tror det er smart å se litt rundt oss på tabellen også. Etter en periode med 8 (!) seire på rad har Norwich gått på 2 karameller på de siste 3 kampene. De er slett ikke uslåelige. Charlton har 12 poeng på 8 kamper i 2010 - og hjemmeseieren mot Yeowil var kun årets andre seier. Ingen formtopp å spore der kan man vel si. Charlton har så og si kun vanskelige bortekamper igjen. Colchester har 13 poeng på siste 5 kamper og er med det formlaget i League one. Er jo først og fremst et solid hjemmelag - og har en del tricky bortekamper igjen.

Det er ingen walk in the park å komme seg ut av denne gryta - men om vi spiller på oss litt selvtillit igjen - og ikke minst; får Kishnorbo 100 % tilbake etter skaden (uten tvil den viktigste spilleren vår spør dere meg) så kommer vi i flytsona igjen. Men noe annet enn at det blir knallhard kamp hele veien inn vil overraske meg.

Men dette klarer vi!!!

MOT

Fornuftige ord.

Det vert eit rotterace om topp 2, men vi skal klare det!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #634 på: Februar 22, 2010, 18:11:34 »
Mange ord om kampen ser jeg, og jeg er kanskje litt sen etter Norgesreturen - but for what it's worth:

Brighton kom til Elland Road uten ambisjon om noe mer enn ett poeng. Fra første spark på ballen var det drøying av tid ved hver eneste dødball, utspill og innkast. Ingen videre interesse av å angrepsfotball, og et par bøller som får lov til å dra noen tjuvtriks bak ryggen på dommeren.

Ufattelig irriterende, men desto mer irriterende at Leeds (for denne gang) ikke makter å heve seg over det, og istedet spille sitt spill og vinne kampen. Med et lag som for tiden ikke er samspilt (mange skifter på laget hver uke, spillere ute av posisjon og med stadig mindre selvtillit) ble det istedet Brightons search-and-destroy som dominerte. Leeds så istedet kjedelig tamme og hjelpesløse ut.

Av enkeltspillere må jeg trekke frem Killa med stort negativt fortegn. Feilpasning på feilpasning (egentlig ulikt ham), og alt for ofte på etterskudd. Med alle feilpasningene fikk også Doyle alt for mye å hente opp, og ble også hengende etter.

Howson på kanten er og forblir et sløseri av talent. Jeg er skuffet over at Grayson ikke tør å bruke spillerne der de passer best. Jeg tror Howson og Doyle i midten er rett vei å gå. Snodgrass må få spille på høyre, og jeg tror vel McSheffrey er best på kanten.

Både McSheffrey og Beckford fikk til fint lite på lørdag. Lett å si de var dårlige, men som påpekt over fikk de særdeles lite å jobbe med. Da mener jeg ikke "pasning mot spissen og la han score mot fire forsvarere på egenånd"-jobbing. Det er laget som må angripe som helhet. Det ble overraskende mange lange baller opp på relativt lille McSheffrey, og det nytter ikke uten mer support.

Noe av det mest frustrerende er å se hvor lett Leeds virkelig overkjører motstanderen så fort de bretter opp ermene littegrann og bestemmer seg for å gjøre det bra. Det tok vel 85 minutter på lørdag, og det blir for sent å sette inn ekstragiret 5,5 minutter på overtid.

Nesten helt uavhengig av at det bare ble ett poeng - for jeg skylder ikke på andre enn oss selv for at vi ikke minner med klare sifre - må jeg bare få si hvor skremmende dårlig dommeren på lørdag var. Mistet fullstendig kontroll på kampen, og jeg blir ikke overrasket over å lese Doyles uttalelser om at han faktisk kommer med direkte spydige kommentarer til spillerne.

Straffa imot oss er håpløst idømt. Det røde kortet for taklingen på Max var soleklart, men kommer som en konsekvens av at han ikke har tatt grep før og at det koker mellom spillerne. Mindre enn to minutter tidligere overså både hoveddommer og en stokk blind linjemann et par stygge incidenter nede ved cornerflagget der det ble gitt flere slag, inkludert et i ansiktet, på Leeds-spillere. Tjuvtriks fra noe som må være en svært oppdatert Vinnie Jones-lærebok. I tillegg klarer linjemannen på to meters avstand å se at en Brighton-spiss som feier ballen over dødlinjen skal være corner til nettopp Brighton.

Men til tross for denne dommerskandalen - ja jeg vil kalle det det - må både jeg selv og spillerne be oss selv om å holde fokus på eget spill. Vi får ikke gjort noen ting under kampen med dommeren. Det blir bare nok en unødvendig forstyrrelse - akkurat som motstanderen hadde håpet på.

SA

Erik_

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #635 på: Februar 23, 2010, 15:08:23 »
Vi bør selvsagt ikke være fornøyde med det som skjer nå, men det er ikke akkurat slik at vi har blitt rundspilt av motstanderne våre, heller ikke i denne kampen. DET hadde vært krise. Noen små justeringer offensivt og ikke minst defensivt så er nok Leeds i gang igjen.

Venter på stang inn...

"Stang inn" kommer.
Blir riktignok ikke overrasket om nedturen varer i to kamper til (Oldham og Huddersfield), men det snur snart.

Og i Mai måned blir det opprykk. Banna bein!  :)
Håper du har rett i det, Asbjørn. Og du tar jo sjelden eller aldri feil.:)

B-m

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #636 på: Februar 23, 2010, 15:11:14 »
Positive siste innlegg. Håper det snur i dag! Skal være sagt at både Walsall og Brighton er bedre  bortelag enn hjemmelag, selv om vi SEFF bør vinne mot dem.



I dag snur det! =D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Evig Pint

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, 20/2 2010
« Svar #637 på: Februar 23, 2010, 18:17:59 »
Nettopp sett høydepunktene fra denne kampen.

Leeds virker å være det klart beste laget (highlights fra LUTV, men likevel..), uten at de skaper alt for mye. Gradel BØR skåre på sin store sjangse. Samme med Kisnorbo, enda avslutninger ikke er hans sterkeste side.

Straffen til Brighton er latterlig!! Kjenner det koker inni meg nå. Drittdommer.

Kjempemål av Snoddy. Fint gjort av Kisnorbo i forkant.

Ser vi produserte en del gode innlegg, spesielt mot slutten av kampen. Håper vi kan fortsette med dette i dag. Med McSheffery og Snoddy på kantene og Gradel som innbytter har vi flere som kan slå gode baller inn. Spill da med Becchio og Beckford fra start, og muligens Grella etterhvert. Vi må ha spisser foran mål som kan skåre på disse innleggene. McSheffery bør så absolutt spille kant.

Vil kalle Brighton sitt poeng et ran, og er langt mer optimistisk nå. Ikveld skal det vinnes!
Marching on together