Skrevet av Emne: Playa del Ingles (Gran Canaria)  (Lest 1811 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LeedsU878

Playa del Ingles (Gran Canaria)
« på: Februar 15, 2010, 11:32:27 »
Nå begynner jeg å bli ganske lei denne evige høsten her i England, og må snart ta meg en tur sørover. Marbella har jeg besøkt alt for mange ganger etterhvert, så tenkte jeg måtte finne på noe nytt. Jeg vurderer derfor å ta en tur til Playa del Ingles på Gran Canaria, da både hotell og fly er ganske så billig. Dessverre har jeg ingen erfaring med øya, og håpet derfor at noen herinne kanskje hadde en mening om stedet?
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

h.b

  • Gjest
Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #1 på: Februar 15, 2010, 11:47:06 »
Playa del Ingles er desverre ødelagt av bebyggelse og fyll gjennom mange år. Det spørs jo hva slags ferie du vil ha.
Mine valg på denne øya ville vært
Puerto De Mogan. Et rolig fint sted med passe turisme og ikke så masete
Puerto Rico. Et feststed, men så mye mer. Roligere enn Playa del Ingles
Puerto Rico men bo rett utenfor på et sted som heter Amadore. Dette er en hektisk strand 5 euro i Taxi inn til Puerto Rico
Playa Ingles for fest og morro. Kanskje litt for harrypartyfaktor

Så hvis jeg skulle hatt det morro med fest. Ja da ville jeg bodd ved Amadore, men skulle jeg tatt det rolig. Ja da ville jeg valgt Puerto De Mogan. Playa del Ingles blir masete

LeedsU878

Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #2 på: Februar 15, 2010, 11:59:02 »
Takk for svar, Håkon.

Ingen tvil om at det skal være plass til en fest, men hadde vært deilig om man kunne sette seg i sola med en øl eller 2 uten alt for mye stress rundt og.

Høres kanskje ut som Puerto Rico (eller Amadore) passer litt bedre. Andre forslag til feriesteder hadde også vært fint. Eneste kravet er egentlig sol (24-25 grader) og at det ikke skal være alt for dyrt :)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

h.b

  • Gjest
Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #3 på: Februar 15, 2010, 12:22:40 »
Takk for svar, Håkon.

Ingen tvil om at det skal være plass til en fest, men hadde vært deilig om man kunne sette seg i sola med en øl eller 2 uten alt for mye stress rundt og.

Høres kanskje ut som Puerto Rico (eller Amadore) passer litt bedre. Andre forslag til feriesteder hadde også vært fint. Eneste kravet er egentlig sol (24-25 grader) og at det ikke skal være alt for dyrt :)

Da anbefaler jeg Amadore på det varmeste. Er foresten en engelsk pub der som viser fotball på kvelden. Det finnes også en engelsk pub litt bortenfor ved et sted som heter Playa del Cura. De viser også engelsk fotball og har Tetley øl- Samtidig så har du en fin irsk pub i Puerto Rico som heter noe som Scruffy Murphy`s

h.b

  • Gjest
Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #4 på: Februar 15, 2010, 12:26:38 »
Her er amadorestranda.
det du ser i underkant på bildet er takene på diverse butikker og restauranter




LeedsU878

Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #5 på: Februar 15, 2010, 12:31:23 »
Uff - Ikke legg ut sånne bilder da. Hadde det vært mulig hadde jeg gjerne dratt nå  8)

Men jeg tror nok det blir Amadore.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

h.b

  • Gjest
Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #6 på: Februar 15, 2010, 12:37:42 »
Uff - Ikke legg ut sånne bilder da. Hadde det vært mulig hadde jeg gjerne dratt nå  8)

Men jeg tror nok det blir Amadore.

Hvis du ser helt øverst i bildet. Ja da ser du Playa del Cura. Det er forresten der mine forelldre har sin leilighet i syden. Du ser litt av blokka de bor i på bildet

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #7 på: Februar 15, 2010, 15:14:14 »
Takk for svar, Håkon.

Ingen tvil om at det skal være plass til en fest, men hadde vært deilig om man kunne sette seg i sola med en øl eller 2 uten alt for mye stress rundt og.

Høres kanskje ut som Puerto Rico (eller Amadore) passer litt bedre. Andre forslag til feriesteder hadde også vært fint. Eneste kravet er egentlig sol (24-25 grader) og at det ikke skal være alt for dyrt :)

Da anbefaler jeg Amadore på det varmeste. Er foresten en engelsk pub der som viser fotball på kvelden. Det finnes også en engelsk pub litt bortenfor ved et sted som heter Playa del Cura. De viser også engelsk fotball og har Tetley øl- Samtidig så har du en fin irsk pub i Puerto Rico som heter noe som Scruffy Murphy`s

Denne tråden passet meg som hånd i hanske akkurat nå gitt – reiser til Playa Del Cura på fredag, og blir borte i 15 dgr! (Ser også ut som jeg blir nesten nabo med mor og far h.b der nede!!)

Er enig med h.b her – skal du ha en litt balansert sydenferie på Gran Canaria uten bare fyll og fest er både Puerto Mogan og Puerto Rico/Amadores meget gode valg.

Puerto Mogan gir deg et intimt småbymiljø med et bra tilbud barer/restauranter, mens Amadores gir en kilometerlang stripe med barer/restauranter direkte plassert på en av øyas absolutt beste strender.

Tror ellers du ville fått mye ut av en billigtur til Playa Ingles også, for klimaet/sommeren der nede er normalt herlig på denne tida av året, og noen roligere utelivsflekker finnes det sikkert i Playa Ingles også.

Værmessig sett har jeg inntrykk av at været er mer ustabilt rundt Playa Ingles og sør på øya – mens du gjerne får lengre godværsperioder oppover vestkysten mot Puerto Mogan.

Playa del Cura er en rolig ’soveby’ for oss småbarnfamilier, men det er nok lenge siden det har vært mulig å få Tetleys på fat der, h.b – selv om skiltet fortsatt henger utenfor puben!
 :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

LeedsU878

Sv: Playa del Ingles (Gran Canaria)
« Svar #8 på: Februar 15, 2010, 16:23:58 »
Takk for mange gode input. Jeg er sikker på at dette blir bra, og se nå at det kanskje er greit å komme seg litt ut av Playa del Ingles. :)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"