Skrevet av Emne: Rygge - Newcastle starter!  (Lest 3353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Rygge - Newcastle starter!
« på: Februar 24, 2010, 17:36:27 »
Ryanair kunngjør idag at de starter rute mellom Rygge og Newcastle, med første avgang i slutten av mai.

Gledelig med nytt alternativ, spesielt for oss på Østfoldsiden.

Men hvorfor i huleste lager de rute til Newcastle og ikke Leeds? Jeg mener, selv utenom Leeds-supportere burde det vært mer smart, mtp...

* Leeds er større by
* "Turistområdet" i York/Yorkshire Dales er mye nærmere i Leeds
* Det studerer masse norske studenter i Leeds (sikkert flere enn N, uten at jeg har tall)
* Avstanden til Manchester, Liverpool og Sheffield (som også har mange norsk studenter) er vel også kortere fra Leeds.

Jeg kommer til å lage en reportasje til neste TPN på temaet, og håper å få flere flyselskaper og aktører i tale.

Jeg vil gjerne også høre hva dere reisende tenker om temaet - hvor bra/dårlig er det med Newcastle kontra både Liverpool, London og Manchester + Leeds selvsagt?

Dere kan lese dagens sak i Moss Avis - og gjerne legge igjen en oppfordring om å velge Leeds i fremtiden på følgende link: http://www.moss-avis.no/nyheter/ryanair-med-ny-rute-til-newcastle-fra-moss-lufthavn-rygge-1.4133821
(linken er oppdatert!)

SA
« Siste redigering: Mars 02, 2010, 10:44:51 av Svend Anders »

Geiremann

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #1 på: Februar 24, 2010, 23:11:56 »
Jeg rakk dessverre ikke å legge inn en kommentar i Moss-avis, men det var fint at mange andre hadde gjort det.

Det hadde jo vært suverent med Ryanair direkte fra Rygge til Leeds, ihvertfall for oss fra Østfold, men sikkert for andre også.
Member of "The Peterborough eight".

trondt

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #2 på: Februar 25, 2010, 10:36:46 »
Såvidt jeg har fått med meg så er også Leeds/Bradford ifra mars i år Ryanairs hovedbase i England. De har flyttet denne ifra scumchester. Ville jo være naturlig å velge denne da som rute fra Norge, synes jeg.

Bjorn

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #3 på: Februar 25, 2010, 11:02:41 »
Vil tenke meg at det kommer på et eller annet tidspunkt. Kan ha noe med kapasitet og avgifter å gjøre.
Forsåvidt litt merkelig at man ikke velger en mer sentral by enn Newcastle som Leeds.
Men ikke så mange aktører på denne flyplassen ennå og trolig derfor Ryanair denne gangen velger Newcastle.
Men digger at de drar fra Rygge ihvertfall. Nå kan det bli mye lettere reise for meg selv. Synd den ikke var klar før 8 Mai...  ::)

Marching On! 4276

pale

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #4 på: Februar 25, 2010, 12:49:52 »
For oss på Vestfoldsida så spiller dette liten rolle.
Vi kan like gjerne fly inn til London, og så ta tog opp, som å fly til Newcastle.

Får bare håpe at det kommer direkte fly til Leeds, da blir det virkelig interessant.

Men det kan kanskje gjøre returbillettene på søndag noe rimeligere, du skal ha bra flaks for å få billig billett hjem fra Liverpool søndag.

fjellhaugen

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #5 på: Februar 25, 2010, 16:42:08 »
For oss på Vestfoldsidalandet så spiller dette liten rolle.
Vi kan like gjerne fly inn til London, og så ta tog opp, som å fly til Newcastle.

Får bare håpe at det kommer direkte fly til Leeds, da blir det virkelig interessant.

Men det kan kanskje gjøre returbillettene på søndag noe rimeligere, du skal ha bra flaks for å få billig billett hjem fra Liverpool søndag.

hyggelig for dere, vi har fortsatt flesland/sola alt.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ØBS

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #6 på: Februar 28, 2010, 21:12:53 »
Jeg rakk dessverre ikke å legge inn en kommentar i Moss-avis, men det var fint at mange andre hadde gjort det.

Det hadde jo vært suverent med Ryanair direkte fra Rygge til Leeds, ihvertfall for oss fra Østfold, men sikkert for andre også.

Synd Geir, det med Moss avis.  Kunne ikke ha skadet.  For folk øst for Oslofjorden, kanskje til og med helt til Bærum har kortere reisetid til Rygge enn til Torp.  Normalt prøver jeg å unngå RA, men siste tur med deg og RuneR var jo bare på et knapt døgn.  Da får jeg plass til tannbørste i lomma og slipper masse annet praktisk pes med uskrevne regler i eninga...

Når det gjelder Newcastle kontra Leeds, tror jeg RA tenker mer på geografisk dekning.  Hvis ikke er jeg faktisk enig med SA.  En rute til Leeds frakter mer fotballsupportere enn handlereisende til Newcastle vil jeg tro...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Svend Anders

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #7 på: Mars 02, 2010, 10:52:47 »
Ser at denne tråden nok døde litt av at linken jeg la ut i øverste innlegg ikke funket dagen etter.

Moss Avis har lagt om publiseringssystemet, og dermed både linken endret og alle kommentarene under artikkelen mistet.

Håper folk likevel tar turen innom artikkelen og poster en kommentar om temaet på Moss Avis. Merk dere at boksen med mobilnummer IKKE GJELDER, den er feil lagt inn og dere trenger bare fylle inn kommentar/tittel, koden som dere ser i "skravert felt" og et nick.

Uavhengig av Moss Avis har jeg de siste dagene skrevet til en rekke aktører for en reportasje i TPN. Fem-seks flyselskaper, inkludert Ryanair er kontaktet, og flere av dem har allerede svart. Tilbakemeldingen fra Ryanair er provoserende (taktisk) nok.
Turistkontorer i Leeds/Yorkshire samt flyplassen i Leeds er også oversendt spørsmål og henvendelse.

Om noen kommer på andre aktører eller personer som kunne vært interessant å få i tale, bring it up! Dette kan være en sjeldent god mulighet til å få nødvendig oppmerksomhet rundt en fremtidig direkterute til Leeds. Den må vi ta!

SA

Leedsulf

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #8 på: Mars 02, 2010, 12:59:18 »
Gjelder dette bare fra Rygge?
Hvis ikke, ring Kjos og si jeg skal ta turen flere ganger årlig dersom Norwegian setter opp en direkterute fra Sola til Leeds.
Slik som det er nå, må jeg innom Amsterdam begge veiene, i tillegg til at turen ligger på ca 6500,- for 2 personer dersom jeg skal fly fra Sola til Leeds. (KLM)
En direkterute til Leeds, uten mellomlandinger eller mye tid på tog/buss hadde vært utmerket.

Svend Anders

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #9 på: Mars 02, 2010, 22:35:06 »
Gjelder dette bare fra Rygge?
Hvis ikke, ring Kjos og si jeg skal ta turen flere ganger årlig dersom Norwegian setter opp en direkterute fra Sola til Leeds.
Slik som det er nå, må jeg innom Amsterdam begge veiene, i tillegg til at turen ligger på ca 6500,- for 2 personer dersom jeg skal fly fra Sola til Leeds. (KLM)
En direkterute til Leeds, uten mellomlandinger eller mye tid på tog/buss hadde vært utmerket.

Saken til TPN er ikke spesielt vinklet på en spesiell flyplass.
Det er likevel naturlig å vinkle det litt innom Rygge spesielt i forbindelse med opprettelsen av Newcastle-ruten nå nylig. I tillegg er det en flyplass Ryanair og tildels Norwegian utvider voldsomt fra i disse tider.

SA

dtage

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #10 på: Mars 04, 2010, 19:23:43 »
Så lenge Oslofjordtunnellen er så ofte stengt som den er tar ikke jeg sjansen på å reise fra Rygge. Jeg bor i Røyken og foretrekker Sandefjord som bare er en time unna. De må gjerne sette opp direktefly til Leeds. Da vil jeg nok vurdere det igjen. Eller er Torp til Stansted et greit alternativ med de togalternativene som finnes fra Stansted. Like greit som fra Newcastle i alle fall.
;D Always Leeds, Always Loyal! ;D

FredRaw

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #11 på: Mai 01, 2010, 10:50:52 »
Er det noen som har flydd med KLM fra Torp til Leeds??

Voluptas nobilissima gaudium intellegendi est.

- Leonardo Da Vinci -

Adis

Sv: Rygge - Newcastle starter!
« Svar #12 på: Mai 04, 2010, 21:30:51 »
Er det noen som har flydd med KLM fra Torp til Leeds??


Du må vel via Amsterdam så det er ikke spes lettvint
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!