Skrevet av Emne: Bates - Yorkshire Radio intervju  (Lest 13883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ferre

Bates - Yorkshire Radio intervju
« på: Mai 19, 2010, 22:39:10 »
En fra WACCOE som har oppsummert intervjuet:

Just took this from his Yorkshire Radio interview - I think they're the only ones who'll listen to him now. It's not word for word but is near enough. Enjoy...

How are things looking on the transfer front?


Having sobered up from our promotion party, it's now down to serious thoughts. Some players have left the club on free transfers and go with our wishes. Some others have been told they can go elsewhere and they should actively seek new clubs.

We have been planning who we want for some time but this has been delayed because we did not know what league we would be in. It has made it difficult for us. Some players we wanted have agreed to go elsewhere because we couldn't say what league we would be in.

We cannot exceed transfer or wages budgets or we'll end up doing a Ridsdale MKII. We still owe £1.2m in bonuses and wages to old players.

We're after a player outside the EC, I won't name him, and he wants £1m a year, I said he should think more like a third of that. These foreign players think of England and they think it's like El Dorado. They earn £300 a week in Eastern Europe but come over here wanting £6k a week. They can think again, England's not like that.

We never comment on speculation. Most of the stories in the newspapers are put there by agents who want their clients to get better wages. Simon is now back from Dubai and working on things. We can expect some news on deals soon.

Can we compete with other clubs in this league for players?


There's six clubs in the Championship getting £16m a year so it's difficult. But there's a player who could earn more money elsewhere but wants to sign for leeds that's the type of players we want at the club.

What's happening with Jermaine Beckford?

Jermaine will be leaving. We gave him an offer but his agent thinks he'll get a great deal elsewhere. We say we're not gonna bust our budget for him. I think Jermaine may regret it in the future when he's sitting on the bench in the Premier League when he could be starting for Leeds United.

How are season ticket sales going?


Season Ticket sales are going well at about 11,000. (he then slagged off a fan from Leicester who complained we weren't selling enough season tickets).

There's no games now but are you busy over next few weeks?


We'll be spending next few weeks looking at the squad, briefing the backroom staff, and expanding scouting networks. Also, we've got to spend a lot of money on other things. We have to spend £100,000 on painting steel girders on the East Stand because when it was built they put the wrong paint on and if we don't we can't open the East Stand. There's rabbits digging holes at Thorp Arch so we've got to spend money on a fence to stop the rabbits getting in. We're also improving computer system, even though we have the best in the country. We've put new six toilets in the Kop for women because we had complaints about them. There are no more deals on East Stand boxes, "we don't do deals at Leeds United". We're also negotiating beer prices.

How did the players enjoy the trip to Dubai?


The players went to dubai had a great time, players behaved themselves. Players thought they'd get a longer holiday because of the volcanic ash but Grayson told them they'd have to pay for the extra days if they did get delayed so everyone soon changed their tune and wanted to be able to get the flights.

Anything else?

Big gripe with appearance fees. I've had two players this week, both from the same agent, who want £11,000-£13,000 a week plus a £3,000 appearance fee. Why should we have to pay them extra for playing games? Those type of players aren't going to join Leeds because they have the wrong attitude.

What about the Lord Triesman saga?

I don't think it'll affect the bid. Triesman is a former communist who never did a days work in his life. He's a fool. (Moaning about Terrance Burns, I think that's the name he said). Government and football shouldn't mix. (Moaning about the government, saying FA don't do a bad job) The government should concentrate on buggering up the country and they should stay away from football. I've worked in football for 60 years and never taken a penny out of the game. I love it.


« Siste redigering: Mai 20, 2010, 00:03:59 av Ferre »

Masinga

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #1 på: Mai 19, 2010, 22:56:35 »
Sitat
Big gripe with appearance fees. I've had two players this week, both from the same agent, who want £11,000-£13,000 a week plus a £3,000 appearance fee. Why should we have to pay them extra for playing games? Those type of players aren't going to join Leeds because they have the wrong attitude./quote]

Det er jeg helt enig i.
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #2 på: Mai 19, 2010, 23:04:43 »
"There's rabbits digging holes at Thorp Arch so we've got to spend money on a fence to stop the rabbits getting in."

 :D

Marching on together!

auren

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #3 på: Mai 19, 2010, 23:44:14 »
"There's rabbits digging holes at Thorp Arch so we've got to spend money on a fence to stop the rabbits getting in."

 :D



Ja, der forsvant det transferbudsjettet  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #4 på: Mai 19, 2010, 23:58:47 »
Jeg blir helt kvalm av å lese dette intervjuet.Og det gir oss kritikere dessverre rett: det finnes ikke/er ingen vilje til å bruke midler for å få oss tilbake til PL. Vi skal altså håpe på at spillere uten kontrakt som ønsker å spille for klubben for en langt lavere lønn enn andre skal bidra til opprykk for oss......Og folk snakker om å rykke rett opp...yeah right....

Ferre

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #5 på: Mai 20, 2010, 00:24:18 »
Nei, det oser ikke akkurat av ambisjoner over Bates sine ord.

Vi må nok, ikke overraskende, belage oss på free transfers og lånespillere i sommer, og det blir nok ikke brukt mye mer enn £1m - £1.5m. Tror jeg.
Det kan selvfølgelig holde til å kjempe om en play-off-plass, men jeg har mine tvil. Uten en styreformann med ambisjoner og penger nok på bok skal det bli svært vanskelig å noensinne bli et PL-lag igjen. Finnes det ingen reddende engler der ute?

Vi skal selvfølgelig ikke grave oss ned før overgangsvinduet i det hele tatt er åpnet, og det er kanskje like greit at vi ikke får for høye forhåpninger - så kanskje vi kan få oss en overraskelse eller to i sommer?

Jon R

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #6 på: Mai 20, 2010, 00:49:42 »
Her er det nok bare å belage seg på en ny runde med free transfers og leiesoldater, og kanskje en og annen 250 000 punder. Den strategien holdt i league One, men det blir naturligvis langt vanskeligere å lykkes i CCC. Jeg tror stallen som den var 8. mai 2010, var god nok for mid table CCC, men steget til topp to er naturligvis en helt annen skål. Grayson skal være både usedvanlig dyktig og heldig for å lykkes på neste nivå, dersom jeg tolker signalene fra Bates riktig her. Og det er altså voldsomt irriterende at vi ikke kan få et skikkelig svar på hvor Delph pengene har blitt av! Ikke særlig oppløftende dette og neppe signaler som bringer season ticket salget til himmels....  :-\
Jon R.

Blank_File

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #7 på: Mai 20, 2010, 01:10:33 »
Er det mulig??  :'( :'( :'(

B-m

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #8 på: Mai 20, 2010, 01:32:31 »
Jeg blir helt kvalm av å lese dette intervjuet.Og det gir oss kritikere dessverre rett: det finnes ikke/er ingen vilje til å bruke midler for å få oss tilbake til PL. Vi skal altså håpe på at spillere uten kontrakt som ønsker å spille for klubben for en langt lavere lønn enn andre skal bidra til opprykk for oss......Og folk snakker om å rykke rett opp...yeah right....

Living the dream, living the dream.

Bates sin transferpolitikk har vært å tie, ikke røpe hvor mye eller hva. At dere ikke enda fått det med dere er det en stor prestasjon. *clap*clap. Jeg er enig i Bates sin politikk her, og heller ikke fansen skal få vite dette. Og selvfølgelig blir Bates å bla opp minst et par mill på spillerkjøp, ingen tvil. Hadde Bates gått ut og sagt, som f.eks Ridsdale gjorde - at vi har 20 millioner pund til rådighet, så ville jo ha Derby krevd 12 mill for Seth Johnson og ikke 1,2 millioner som han virkelig var verdt.

Jeg må innrømme at jeg ikke er en av Bates-haterne. Jeg liker heller at vi bruker for lite enn for mye. Også vil jeg veldig gjerne at dere finner sympatiske og fantastiske styreformenn, og skriver dem opp i alfabetisk rekkefølge i denn tråden. Det er ikke mange av klubbene i England som ikke drives av voldtektsforbrytere, pedofile (blackpool-duden), småkriminelle kjeltringer. Og av en ussel gjeng er ikke Bates ille.

Forbanna sutrepaver
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

eggus

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #9 på: Mai 20, 2010, 01:48:10 »
Syns vel det kan være greit å vente et par måneder med svartmalinga ihvertfall. Enig med B-M i at å gå ut å si vi skal kaste penger etter alt som rører seg er heller teit, samtidig som jeg ikke trur vi har alt for mye penger å bruke, ca 2 mill £ er nok maks.
Skulle inderlig ønske vi hadde ti ganger så mye, samtidig som jeg priser meg lykkelig for at vi nå holder oss unna å bruke penger vi ikke har..det gjorde jævlig vondt å prøve.

Er det forresten noen som har hørt intervjuet og kan verifisere innholdet som det refereres her?
 

lojosang

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #10 på: Mai 20, 2010, 02:07:59 »
Yeboah? Har du i det hele tatt fått med deg at vi har rykka opp? Kanksje en smule eller to av humble pie ikke villa ha skada deg? At DVH går opp i fistel når ikke overganger i hundremillionersklassen alluderes til sjokkerer meg ikke, men at nøkterne gamle JonR tar av og tydelig leser flere avsnitt fra dette nøkterne og relativt intetsigende intervjuet som ikke viser på min skjerm i det hele tatt finner jeg relativt overaskende.

Ellers har jeg sett langt mer innhold i greske pensjonsfond enn i dette intervjuet.
- Leif Olav

Robert

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #11 på: Mai 20, 2010, 07:59:02 »
Synes dette var et positivt intervju, må ikke begynne å kaste penger hit og dit igjen. Been there, done that.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Leedsfan

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #12 på: Mai 20, 2010, 08:25:41 »
Er dessverre helt enig med Bates. Begynner vi å gi fantasilønn til halvdårlige spillere så begynner de spillerne vi allerede har å ønske mer lønn og så er vi i gang. Dette skjer i England hele tiden og se bare på Brann, en hel gjeng med overbetale latsabber.

Jeg bryr meg egentlig ikke om transfersummer, men det å finne de rette spillerne. Se bare på Tromsø, de gjør gull av gråstein hvert eneste år.

Det jeg ønsker er å få disse spillerne på plass så tidlig som mulig, ikke uka før sesongen starter. Jeg har heller ikke noe i mot en lånespiller eller to, en rå spiss eller midstopper ala Nordtveit o.l.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bjorn

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #13 på: Mai 20, 2010, 08:27:56 »
Helt greit intervju. Liker at de ikke går ut med hvem de er etter og hvor mye vi har i banken. Det er som det blir nevnt tidligere at å si hvor mye du har å handle for, automatisk brukes imot oss og presser opp prisene på spillere som ikke er verdt så mye. Flink Bates!

Har ikke stor tro på at vi går direkte opp, men bare det at laget tror de kan klare det bør være godt nok. Hvem vet.. Om 12 måneder kan PL ligge for våre føtter!  ;)
Marching On! 4276

jarle

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #14 på: Mai 20, 2010, 09:27:45 »
Helt greit intervju. Liker at de ikke går ut med hvem de er etter og hvor mye vi har i banken. Det er som det blir nevnt tidligere at å si hvor mye du har å handle for, automatisk brukes imot oss og presser opp prisene på spillere som ikke er verdt så mye. Flink Bates!

Har ikke stor tro på at vi går direkte opp, men bare det at laget tror de kan klare det bør være godt nok. Hvem vet.. Om 12 måneder kan PL ligge for våre føtter!  ;)


Hvem spillere er det vi betaler penger til nå?

Bates ser ut til å finne de samme utgiftene flere ganger.

Var vel en god stund siden det ble sagt at siste betaling på Ridsdale kontraktene var betalt... ( ingen av de spillerene satt vel på 100 års kontrakter ..eller?


Enig at det er smart å spille FATTIG... og ikke la andre klubber tro vi har ubegrensede midler...

La oss gi mannen en sjangse til...  ;D

torivar

  • Gjest
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #15 på: Mai 20, 2010, 09:35:19 »
Jeg blir helt kvalm av å lese dette intervjuet.Og det gir oss kritikere dessverre rett: det finnes ikke/er ingen vilje til å bruke midler for å få oss tilbake til PL. Vi skal altså håpe på at spillere uten kontrakt som ønsker å spille for klubben for en langt lavere lønn enn andre skal bidra til opprykk for oss......Og folk snakker om å rykke rett opp...yeah right....

Dette er pisspreik av deg DHY

Vi som har sett og hørt på lutv har fått med oss Bates og Simon in flesh sine uttaler om temaet. De har en pott penger som de skal bruke på spillere. Denne potten skal brukes på kjøp og lønn. Må vi kjøpe en spiller betyr det mindre til lønn. Får vi spillere på free transfer kan mer brukes til lønn, forhåpentligvis i form av bedre - men frie - spillere. Enkelt og logisk, og det er trolig deler av årsaken til at Jermaine Beckford sin agent nå har bestemt dem for å prøve lykken annet sted.

Det er mulig du dhy driver å spiller fotball på en eller annen konsoll, og at din løsning for Leeds United funker der. Det gjør ikke det i virkeligheten.

At vi betaler våre spillere så jævlig dårlig tror jeg ikke mye på. Nå har Sheehan, Kandol og Robinson fått beskjed om å få reise før kontrakten går ut - gratis. Jeg er ikke så sikker på at det blir helt enkelt å bli kvitt alle disse uten at vi må kjøpe oss ut. Ser eksempelvis i YEP at Robbo for Tranmere er utaktuelt pga lønna han har i Leeds.

La oss nå ikke rive ned det funmamentet i har ved å skynte oss for raskt. Jeg kan godt leve et par år i ccc for å bygge for neste push.

Jeg støtter Bates uttalelser i dette intervjuet

Tom S

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #16 på: Mai 20, 2010, 09:54:59 »
Håper selvsagt at Bates kan trylle fram litt pund til ein erstatter for Becks og ein ny midtbanegeneral, men har ikkje store forventinger.
Kanskje overrasker Smurfen...

Forøvrig glad for at Leeds United ikkje kaster penger, som vi ikkje har, etter spillere og agenter. På lang sikt vil vi vere takknemlig for det.

Men, bekymrer meg litt at vi fortsatt sliter med gammel moro.
£1,2M er fortsatt skuld til tidlegere spillere!
COME ON LEEDS !!

Bjorn

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #17 på: Mai 20, 2010, 10:00:05 »
"Hvem spillere er det vi betaler penger til nå?"


Det er et veldig godt spørsmål!! Er vi virkelig så dårlige forhandlere at vi fortsatt betaler lønna til eks-spillere? Hjelp! Det kan da ikke være snakk om mye, men det burde være ZERO!  :)
« Siste redigering: Mai 20, 2010, 10:16:37 av Bjorn »
Marching On! 4276

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #18 på: Mai 20, 2010, 10:28:45 »
Regner med at disse 1.2 mill kan dreie seg om sluttpakker e. l. til spillerne som ble fristilt i løpet av denne sesongen – Prutton, Huntington, Enoch.

Synes ellers dette var et fornøyelig intervju med Bates. Han minner meg mer og mer om Onkel Skrue – men uten pengebinge.  :)

Fint at Bates kan være opptatt med dametoalettene på The Kop og kaninene på Thorp Arch, så kan forhåpentligvis Grayson, Williams og Harvey konsentrere seg om spilleroverganger og kontraktsforhandlinger….

For min del synes jeg det er helt greit å bruke pengene på å oppgradere kontraktene til spillere som Howson og White og andre egenproduserte spillere med Yorkshirerøtter og utviklingspotensiale – framfor å hente overbetalte primadonnaer i transfermarkedet.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #19 på: Mai 20, 2010, 10:50:15 »
Rimelig intetsigende intervju om det er referert riktig. De £ 1,2 mill til ex-players er det eneste som får meg til å sperre opp øynene. Spesifikt vedlikehold (toaletter, maling etc) er driftsutgifter som det er litt komisk at blir nevnt.
At det kan se ut som om det er knapt er penger er kanskje sant, men forhåpentligvis litt taktisk også.
Det er da ikke snakk om en Ridsdale MKII om vi kjøper spillere for tilsammen £ 2-3 mill, det er Bates-vrøvl og virker rart på meg at det er umulig. Det er forskjell mellom £2 mill og £20 mill.
« Siste redigering: Mai 20, 2010, 12:03:40 av berlin »

GeirO

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #20 på: Mai 20, 2010, 10:58:29 »
Trygt og godt å vite at det sitter en Sigbjørn Johnsen (= Bates) og passer på at det ikke brukes for mye pææng i klubben.

Ellers er det endelig klart for de nye dametoalettene på The Kop. Er sannelig på tide! Artig med en styreformann med sans for detaljer.....
MOT

berlin

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #21 på: Mai 20, 2010, 10:59:55 »

For min del synes jeg det er helt greit å bruke pengene på å oppgradere kontraktene til spillere som Howson og White og andre egenproduserte spillere med Yorkshirerøtter og utviklingspotensiale – framfor å hente overbetalte primadonnaer i transfermarkedet.


Enig i det første. Men transfermarkedet er ikke så svart/hvitt at det enten er udugelig rask eller overbetalte primadonnaer. Hva med god CCC-spiller (eller for den saks skyld PL-spiller) som ser utfordringen med å spille for Leeds? Klubben må da vise at den har ambisjoner om topp 6, og det er vel ikke for mye forlangt. Lønnsmessig påstås det gjennom sammenligninger at Leeds betaler rimelig bra, kanskje bortsett fra disse ex-PL-klubbene.

Intervjuer og uttalelser etter at opprykket var klart, spriker i forskjellige retninger. Det snakkes (og handles ---> Spillere ut) om at laget må forsterkes og at ambisjonene er å kjempe om opprykk/PO-plass, men vi har nesten null penger. Lurer på om slikt virker tillitvekkende og tiltrekkende på potensielle gode klubbspillere.
« Siste redigering: Mai 20, 2010, 13:25:22 av berlin »

Ferre

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #22 på: Mai 20, 2010, 11:20:29 »
Dine to innlegg støttes 100%, berlin.

Personer her tror at det å bruke penger automatisk fører til en ny Ridsdale-periode. Som berlin sier, å bruke noen millioner pund er ikke det samme som å bruke titalls millioner av pund. Skal vi klare å tiltrekke oss gode spillere må vi vise at vi har ambisjoner og satser mot PL. Dessverre tyder dette intervjuet med Bates på noe helt annet.

Hvis kontoen er så slunken bør Bates være ærlig nok og skjønne at han ikke har det som skal til for å lede klubben videre, og aktivt prøve å finne kjøpere som har finansielle muskler nok til å ta klubben opp til et nytt nivå - der vi hører hjemme.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #23 på: Mai 20, 2010, 11:54:33 »
Mannen er uten tvil rett fra levera!!!! Liker det om spillerne som krever ditt og datt av lønn og til og med bonus hvis de får begynne kampene!!! Den holdningen hos en spiller trenger vi ikke.

Det synes som om det ikke er flust av penger til kjøp samtidig som Bates selvsagt ikke ville røpet det om det var nok av gryn. Da kommer også lønnskravene selvsagt. Synes det er vanskelig å vurdere holdbarheten i slike intervjuer. De er i likhet med alle intervjuer knyttet til fotball, enten det gjelder overganger, lønninger, budsjetter eller etter kamper....totalt intetsigende. Kortene holdes tett til brystet og taim vill sjåvv!!
Yeboahs vitne

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #24 på: Mai 20, 2010, 12:05:25 »
At ikkje enkelte her inne har større ambisjoner på vegne av klubben i sitt hjerte sjokkerer meg. Og for guds skyld,der finnes altså en gyllen middelvei her i livet,og den er ganske vid fra ytterpunktene Ridsdale og Bates.Vi må tørre som Leeds United å si,vi skal opp fra CCC,vi hører hjemme i Premier League 8)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #25 på: Mai 20, 2010, 12:06:14 »
Jeg tror noen av dere må lese det intervjuet på nytt…..

Slik jeg leser det:

a) Klubben har en lønns- og budsjettstruktur den ikke ønsker å fravike.

b) Denne strukturen gir verken rom for å ta inn utenlandske spillere med svært høye lønnskrav, eller spillere som skal ha bonus for å møte opp til kamp (appearance fee).

Sunne prinsipper spør du meg…..

Det noen av oss har fått med oss fra tidligere diskusjoner om det samme temaet, er at klubben antakeligvis allerede har et lønnsnivå som minst tilsvarer gjennomsnittet i The Championship – og som dermed burde gi rom for å hente spillere som holder et godt Championshipnivå. Jeg mener Kisnorbo er et godt eksempel på en slik spiller- og jeg tror det finnes noen flere Kisnorboer der ute som både har lyst til å spille for Leeds, er fornøyd med lønna de blir tilbudt – og heller ikke blir skremt av det Ken Bates sier til Yorkshire Radio.  :)

At Bates ikke sitter på noen stor pengebinge til spillerinnkjøp er da svært gammelt nytt – og i så måte har han da spilt med åpne kort hele veien…?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #26 på: Mai 20, 2010, 12:48:38 »
Hvis kontoen er så slunken bør Bates være ærlig nok og skjønne at han ikke har det som skal til for å lede klubben videre, og aktivt prøve å finne kjøpere som har finansielle muskler nok til å ta klubben opp til et nytt nivå - der vi hører hjemme.

Uenig. Hvis ikke en klubb på Leeds Uniteds størrelse kan komme seg opp i PL uten en rik full Onkel Sjømann har vi ingenting der å gjøre. Da hører vi hjemme på det nivået vi er.
- Leif Olav

Runar

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #27 på: Mai 20, 2010, 12:53:47 »
Helt enig med sist kommende, denne økonomiske dopingen må det bli en slutt på. En klubb bør primært drives som et null foretak og driftes på egne ressurser
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #28 på: Mai 20, 2010, 12:54:16 »
Jeg tror noen av dere må lese det intervjuet på nytt…..

Slik jeg leser det:

a) Klubben har en lønns- og budsjettstruktur den ikke ønsker å fravike.

b) Denne strukturen gir verken rom for å ta inn utenlandske spillere med svært høye lønnskrav, eller spillere som skal ha bonus for å møte opp til kamp (appearance fee).

Sunne prinsipper spør du meg…..

Det noen av oss har fått med oss fra tidligere diskusjoner om det samme temaet, er at klubben antakeligvis allerede har et lønnsnivå som minst tilsvarer gjennomsnittet i The Championship – og som dermed burde gi rom for å hente spillere som holder et godt Championshipnivå. Jeg mener Kisnorbo er et godt eksempel på en slik spiller- og jeg tror det finnes noen flere Kisnorboer der ute som både har lyst til å spille for Leeds, er fornøyd med lønna de blir tilbudt – og heller ikke blir skremt av det Ken Bates sier til Yorkshire Radio.  :)

At Bates ikke sitter på noen stor pengebinge til spillerinnkjøp er da svært gammelt nytt – og i så måte har han da spilt med åpne kort hele veien…?


og der er problemet,vi bør absolutt være i stand til å lønne folk over snittet i ccc,en avdeling blottet for store klubber 8)

Erik M

Sv: Bates - Yorkshire Radio intervju
« Svar #29 på: Mai 20, 2010, 13:33:49 »
At ikkje enkelte her inne har større ambisjoner på vegne av klubben i sitt hjerte sjokkerer meg. Og for guds skyld,der finnes altså en gyllen middelvei her i livet,og den er ganske vid fra ytterpunktene Ridsdale og Bates.Vi må tørre som Leeds United å si,vi skal opp fra CCC,vi hører hjemme i Premier League 8)

Jeg tror kanskje du ikke tar poenget. Bates kan ha langt høyere ambisjoner (og budsjetter) enn han later til her.  Det er klokt å holde forventningnene nede overfor presse og fans.  

At jeg har Leeds i mitt hjerte betyr ikke at jeg håper på en ny pengegallopp.  Ã… bygge klubben langsomt er kanskje fornuftig.  Jeg tror vi blir et topplag i NpC (tidl. CCC) straks.  Det er mange som har lykkes i å gå opp de siste årene med relativt beskjedne budsjetter.