Skrevet av Emne: Sommer er Bates tid  (Lest 13174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #60 på: Juli 21, 2010, 13:35:09 »
Jarle: Hva er det som får deg til å mene og tro at du har mer peiling enn andre her inne?
Synes det er direkte arrogant å hevde dette fordi at det er noen som har andre vinklinger på en sak enn det du har...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #61 på: Juli 21, 2010, 13:51:10 »
Jarle: Hva er det som får deg til å mene og tro at du har mer peiling enn andre her inne?
Synes det er direkte arrogant å hevde dette fordi at det er noen som har andre vinklinger på en sak enn det du har...


Beklager så mye... men å høre at man er rørende naiv fra en som påstår at et børsnotert selskap har rotete og uoversiktlig regnskapsføring blir litt mye for meg å svelge.

Det er for meg et bevis på at man mangler grunnleggende kunnskaper om selskapsdrfit, lover og regler samt informasjonsplikt et PLC har. Ting er 100%  transparent når man er stock listed.

Man kan ikke gjøre noe uten å informere børsen slik at alle potensielle investorer sitter på samme informasjon til enhver tid.


I rest my case... det er tungt å begynne på 1+1=1 hver gang man drar igang en diskusjon...
la oss holde oss til været, prosenten i ølet og om Leeds rykker opp eller ned...

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #62 på: Juli 21, 2010, 14:23:13 »
Jarle, Jarle - nå sporer du av så det holder.....

Interessant å høre hvordan du vurderer selskapssituasjonen i Leeds vinteren 2004-2005, men bottom line er at du starter en ny Batestråd uten å ha noe nytt å melde  - utover at du har plukket opp noen gamle Krasneruttalelser på North Stand talk eller et annet Leedsforum.



So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #63 på: Juli 21, 2010, 14:39:01 »
Jarle, Jarle - nå sporer du av så det holder.....

Interessant å høre hvordan du vurderer selskapssituasjonen i Leeds vinteren 2004-2005, men bottom line er at du starter en ny Batestråd uten å ha noe nytt å melde  - utover at du har plukket opp noen gamle Krasneruttalelser på North Stand talk eller et annet Leedsforum.






Hvor har jeg sagt NY info som om det var dagsferskt, jeg så jeg var på nettet og fant info.. ny for meg!!!  info som styrket mine tanker om Bates...

Hva er feil her?...



Du er en utrolig slitsom kar... alt skal bevises og doumenteres...
Du mangler basis kunnskaper om det du snakker om det er ditt problem.


DU kan nå forklare og dokumentere for meg hvordan et børsnotert selskap kan ha rotete og unøyaktig regnskapsførsel. (altså reviderte /auditet tall og papirer)
Som i tillegg er så dårlig at det er umulig å gjennomføre en nøyaktig due dilligense!!
Tvert imot... som er så dårlig at iflg Bates dukker opp ting left right and center hele tiden.

PLEASE dokumenter at det er mulig!!!

Klarer du det... tror jeg skattemyndighetene i UK vil ansette  deg på dagen...

Good luck!





HåvardK

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #64 på: Juli 21, 2010, 15:23:30 »

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #65 på: Juli 21, 2010, 15:28:04 »

Men igjen, selvsagt tror vi på Bates, selv om det nå ER bevist at mannen er en løgner og kjeltring, ref Levi saken som faktisk er pil råtten.



Eh, nei Levisaken viste vel kun at Bates har gangsyn som en svaksynt muldvarp i sterkt motlys i forhold til hva han kan og bør skrive i programmet. Han ble dømt for æreskrenkelse, ikke løgn.



ta deg et engelskurs...

the judge ruled, were "riddled with material inaccuracies," caused "obvious distress and injury to Mr Levi's feelings," and constituted "grave" libels.

LIBELS
libel |ˈlībəl|
noun
1 Law a published false statement that is damaging to a person's reputation; a written defamation. Compare with slander .
• the action or crime of publishing such a statement : a councilor who sued two national newspapers for libel | [as adj. ] a libel action.
• a false and malicious statement about a person.
• a thing or circumstance that brings undeserved discredit on a person by misrepresentation.
2 (in admiralty and ecclesiastical law) a plaintiff's written declaration.

Defamation—also called calumny, vilification, slander (for transitory statements), and libel (for written, broadcast, or otherwise published words)—is the communication of a statement that makes a claim, expressly stated or implied to be factual, that may give an individual, business, product, group, government, or nation a negative image. It is usually, but not always,[1] a requirement that this claim be false and that the publication is communicated to someone other than the person defamed (the claimant).

Men nå spikkes det fliser.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #66 på: Juli 21, 2010, 15:33:31 »
I rest my case... det er tungt å begynne på 1+1=1

Så det er dette du har prøvd å lære oss så lenge, Jarle?  ;D
- Leif Olav

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #67 på: Juli 21, 2010, 15:44:26 »
I rest my case... det er tungt å begynne på 1+1=1

Så det er dette du har prøvd å lære oss så lenge, Jarle?  ;D


on the contrary...

Svend Anders

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #68 på: Juli 21, 2010, 16:17:05 »
Jeg orker ikke kaste meg inn i en ny "dyptgående runde" på dette temaet, men for den som måtte hevde Bates lett kunne gjort due dilligence fordi det var et børsnotert selskap bør jo få med seg at

....Leeds ble trukket fra børsen februar 2004, 11 måneder før Bates kom inn... og da Krasners konsortium Adulant Force Ltd tok over, ble det privat eierskap.

Kilder har jeg til og med:
- først suspendert fra børs: http://www.investegate.co.uk/Article.aspx?id=200402271623079359V
- så overtagelsen: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/3524664.stm

Forøvrig er det vel nok av eksempler på forretningsfolk som gjør dealer uten å vite alle detaljer. Slike ting skjer fordi man er presset på tid, man har et "take it or leave it"-tilbud, eller andre årsaker. Trenger jo ikke gå lenger enn til John Fredriksen for å finne noen som gjør dealer god og brisen, for ikke å snakke om drita full. Uten at det har gått til helvete av den grunn.

God sommer-jamring!

SA

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #69 på: Juli 21, 2010, 16:45:11 »
Jeg orker ikke kaste meg inn i en ny "dyptgående runde" på dette temaet, men for den som måtte hevde Bates lett kunne gjort due dilligence fordi det var et børsnotert selskap bør jo få med seg at

....Leeds ble trukket fra børsen februar 2004, 11 måneder før Bates kom inn... og da Krasners konsortium Adulant Force Ltd tok over, ble det privat eierskap.

Kilder har jeg til og med:
- først suspendert fra børs: http://www.investegate.co.uk/Article.aspx?id=200402271623079359V
- så overtagelsen: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/3524664.stm

Forøvrig er det vel nok av eksempler på forretningsfolk som gjør dealer uten å vite alle detaljer. Slike ting skjer fordi man er presset på tid, man har et "take it or leave it"-tilbud, eller andre årsaker. Trenger jo ikke gå lenger enn til John Fredriksen for å finne noen som gjør dealer god og brisen, for ikke å snakke om drita full. Uten at det har gått til helvete av den grunn.

God sommer-jamring!

SA



du som også skal ha ting dokumentert

27 April 2004: Leeds United plc's listing on the LSE is cancelled.

January 2005: Krasner, after reducing debts to below £25m, sells the club to former Chelsea supremo Ken Bates.


Legg till at Krasner gjorde en god jobb og reduserte Leeds gjeld og realiserte assets ikke det motsatte!!!


VÆR så snill og dokumenter hvilke dealer i 200-400 millioners klassen som er gjennomført uten due dilligence som du vet om!



Dennis

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #70 på: Juli 21, 2010, 17:45:42 »
du som også skal ha ting dokumentert

Legg till at Krasner gjorde en god jobb og reduserte Leeds gjeld og realiserte assets ikke det motsatte!!!

1 - Dokumentasjon for påstand om skumle handlinger... Når ble dette "slitsomt" og irrelevant i vestlig kultur? Vi lever vel ikke i en verden hvor det er greit å kaste ut påstander om lyssky virksomhet uten å måtte backe opp utsagnene?
 
2 - Om jobben Krasner og co gjorde var god, kan vel diskuteres heftig. Ja, de reduserte gjelden, men det var gjennom nedrykk, salg av Elland Road og Thorp Arch, samt en rekke kvalitetsspillere og talenter for knapper og glansbilder, som også fortsatte under Bates.

"God jobb" ... veeeeeeeel!
« Siste redigering: Juli 21, 2010, 17:49:30 av Mr Kaizer »
Marching on together!

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #71 på: Juli 21, 2010, 19:14:42 »
du som også skal ha ting dokumentert

Legg till at Krasner gjorde en god jobb og reduserte Leeds gjeld og realiserte assets ikke det motsatte!!!

1 - Dokumentasjon for påstand om skumle handlinger... Når ble dette "slitsomt" og irrelevant i vestlig kultur? Vi lever vel ikke i en verden hvor det er greit å kaste ut påstander om lyssky virksomhet uten å måtte backe opp utsagnene?
 
2 - Om jobben Krasner og co gjorde var god, kan vel diskuteres heftig. Ja, de reduserte gjelden, men det var gjennom nedrykk, salg av Elland Road og Thorp Arch, samt en rekke kvalitetsspillere og talenter for knapper og glansbilder, som også fortsatte under Bates.

"God jobb" ... veeeeeeeel!

Krasner jobb kan sikkert diskuteres men han er vel en ekspert på sitt område.
Poenget mitt var at han neppe gjorde ting mer komplisert for Bates iogmed at Bates hevder det datt ut lik av skapet på løpende bånd.

( desverre vanskelig å følge logikken i argumentasjonen på slike forum..)


Og mitt poeng til SA var at han kan få dokumentere alle disse store oppkjøpene som har vært gjort uten due dilligence og ofte også i fylla.
Etter min mening et sleivete forsøk på å kategorisk avfeie Bates kritikk... som vanlig.

Svend Anders

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #72 på: Juli 21, 2010, 22:02:02 »
Krasner jobb kan sikkert diskuteres men han er vel en ekspert på sitt område.
Poenget mitt var at han neppe gjorde ting mer komplisert for Bates iogmed at Bates hevder det datt ut lik av skapet på løpende bånd.

( desverre vanskelig å følge logikken i argumentasjonen på slike forum..)

Og mitt poeng til SA var at han kan få dokumentere alle disse store oppkjøpene som har vært gjort uten due dilligence og ofte også i fylla.
Etter min mening et sleivete forsøk på å kategorisk avfeie Bates kritikk... som vanlig.

Om du vil høre om John Fredriksens dealer får du kjøpe boka "Storeulv" av Stavrum og Borge. Det var uansett et eksempel på at noen ganger så går folk etter magefølelsen enn å bry seg om detaljene i første omgang. Det burde ikke være noen big deal å forstå? Ellers prøver du å vri deg unna dine egne feilargumenter i tidligere poster ved å peke fingeren på andre?

Du kunne jo tatt deg bryet med å anerkjenne at argumentasjonen din i "halve tråden" her bygger på et feilaktig argument, som du videre har angrepet andre forumdeltagere på bakgrunn av. Men ydmykhet, hva er det? Her er det jo ingen som ser hvem du egentlig er, du kan skrive akkurat hva du vil, om og om og om igjen. Det er i alle fall ikke debatter jeg gidder å kaste bort tida mi på.

Sorry, jarle, jeg har ikke kommentert dine innlegg på lenge, og kommer ikke til å gjøre det i overskuelig fremtid heller. Det får være mitt bidrag til å rykke ut repeat-knappen som har hengt seg opp, og ikke minst den usedvanlig uhøflige, arrogante og belærende stilen du peprer forumet med. Og før noen rekker å heve fingeren for å si at "nå blir redaktøren personlig her", så merk at det kun er stilen til debatanten jeg kommenterer, intet personlig.

SA

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #73 på: Juli 21, 2010, 22:16:08 »
Krasner jobb kan sikkert diskuteres men han er vel en ekspert på sitt område.
Poenget mitt var at han neppe gjorde ting mer komplisert for Bates iogmed at Bates hevder det datt ut lik av skapet på løpende bånd.

( desverre vanskelig å følge logikken i argumentasjonen på slike forum..)

Og mitt poeng til SA var at han kan få dokumentere alle disse store oppkjøpene som har vært gjort uten due dilligence og ofte også i fylla.
Etter min mening et sleivete forsøk på å kategorisk avfeie Bates kritikk... som vanlig.

Om du vil høre om John Fredriksens dealer får du kjøpe boka "Storeulv" av Stavrum og Borge. Det var uansett et eksempel på at noen ganger så går folk etter magefølelsen enn å bry seg om detaljene i første omgang. Det burde ikke være noen big deal å forstå? Ellers prøver du å vri deg unna dine egne feilargumenter i tidligere poster ved å peke fingeren på andre?

Du kunne jo tatt deg bryet med å anerkjenne at argumentasjonen din i "halve tråden" her bygger på et feilaktig argument, som du videre har angrepet andre forumdeltagere på bakgrunn av. Men ydmykhet, hva er det? Her er det jo ingen som ser hvem du egentlig er, du kan skrive akkurat hva du vil, om og om og om igjen. Det er i alle fall ikke debatter jeg gidder å kaste bort tida mi på.

Sorry, jarle, jeg har ikke kommentert dine innlegg på lenge, og kommer ikke til å gjøre det i overskuelig fremtid heller. Det får være mitt bidrag til å rykke ut repeat-knappen som har hengt seg opp, og ikke minst den usedvanlig uhøflige, arrogante og belærende stilen du peprer forumet med. Og før noen rekker å heve fingeren for å si at "nå blir redaktøren personlig her", så merk at det kun er stilen til debatanten jeg kommenterer, intet personlig.

SA

Er smålei hersketeknikkene dine SA,

Eksemplet ditt holder ikke mål, en røverhistorie i en krydret biografi.
Jeg gjentar meg selv gjerne en gang til... den idioten som gjør en deal i 200-400 millioners klassen uten en skikkelig due dilligence vil jeg jeg gjerne møte. Den personen finns ikke!!!

Ã… hevde noe slik viser at du er helt på viddene når det gjelder business og økonomi...

Vil selv hevde at ingen på dette formumet har kjøpt en bil engang uten å sjekke at det er heftelser på den.


Men du tror altså noen kjøper et stort selskap uten å vite hvilke forpliktelser som følger med aksjeovertagelsen...

Du kan sikkert ta over BP for noen få millioner nå... billig men greit å vite at det hefter 100 tals milliarder i søksmål på toppen...


Venter i spenning på svaret ditt...

Hva tok jeg feil med?
At Leeds ikke var på børs ved overtakelsen?
Jeg nevnte vel det og sa samtidig at det neppe hadde hindret Bates i å gjøre en god dd.

Men skal klubben slås konkurs slik jeg er sikker på Bates planla så betyr jo gjelden ingenting...
Den blir jo borte... særlig med gode venner som Astor på laget.


Blir like matt av ditt forsvar for Bates som du er lei av min repeat knapp...








jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #74 på: Juli 21, 2010, 22:20:25 »
En annen ting SA...

Har du noe godt svar på hvorfor Bates ikke svarer TENFORKEN?


jaho

  • Gjest
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #75 på: Juli 21, 2010, 23:56:12 »

Men igjen, selvsagt tror vi på Bates, selv om det nå ER bevist at mannen er en løgner og kjeltring, ref Levi saken som faktisk er pil råtten.



Eh, nei Levisaken viste vel kun at Bates har gangsyn som en svaksynt muldvarp i sterkt motlys i forhold til hva han kan og bør skrive i programmet. Han ble dømt for æreskrenkelse, ikke løgn.



ta deg et engelskurs...

the judge ruled, were "riddled with material inaccuracies," caused "obvious distress and injury to Mr Levi's feelings," and constituted "grave" libels.

LIBELS
libel |ˈlībəl|
noun
1 Law a published false statement that is damaging to a person's reputation; a written defamation. Compare with slander .
• the action or crime of publishing such a statement : a councilor who sued two national newspapers for libel | [as adj. ] a libel action.
• a false and malicious statement about a person.
• a thing or circumstance that brings undeserved discredit on a person by misrepresentation.
2 (in admiralty and ecclesiastical law) a plaintiff's written declaration.
..og noen sliter med norsken...  :o

lojosang

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #76 på: Juli 22, 2010, 00:15:31 »
Krasner jobb kan sikkert diskuteres men han er vel en ekspert på sitt område.
Poenget mitt var at han neppe gjorde ting mer komplisert for Bates iogmed at Bates hevder det datt ut lik av skapet på løpende bånd.

( desverre vanskelig å følge logikken i argumentasjonen på slike forum..)

Og mitt poeng til SA var at han kan få dokumentere alle disse store oppkjøpene som har vært gjort uten due dilligence og ofte også i fylla.
Etter min mening et sleivete forsøk på å kategorisk avfeie Bates kritikk... som vanlig.

Om du vil høre om John Fredriksens dealer får du kjøpe boka "Storeulv" av Stavrum og Borge. Det var uansett et eksempel på at noen ganger så går folk etter magefølelsen enn å bry seg om detaljene i første omgang. Det burde ikke være noen big deal å forstå? Ellers prøver du å vri deg unna dine egne feilargumenter i tidligere poster ved å peke fingeren på andre?

Du kunne jo tatt deg bryet med å anerkjenne at argumentasjonen din i "halve tråden" her bygger på et feilaktig argument, som du videre har angrepet andre forumdeltagere på bakgrunn av. Men ydmykhet, hva er det? Her er det jo ingen som ser hvem du egentlig er, du kan skrive akkurat hva du vil, om og om og om igjen. Det er i alle fall ikke debatter jeg gidder å kaste bort tida mi på.

Sorry, jarle, jeg har ikke kommentert dine innlegg på lenge, og kommer ikke til å gjøre det i overskuelig fremtid heller. Det får være mitt bidrag til å rykke ut repeat-knappen som har hengt seg opp, og ikke minst den usedvanlig uhøflige, arrogante og belærende stilen du peprer forumet med. Og før noen rekker å heve fingeren for å si at "nå blir redaktøren personlig her", så merk at det kun er stilen til debatanten jeg kommenterer, intet personlig.

SA

Er smålei hersketeknikkene dine SA,

Eksemplet ditt holder ikke mål, en røverhistorie i en krydret biografi.
Jeg gjentar meg selv gjerne en gang til... den idioten som gjør en deal i 200-400 millioners klassen uten en skikkelig due dilligence vil jeg jeg gjerne møte. Den personen finns ikke!!!

Ã… hevde noe slik viser at du er helt på viddene når det gjelder business og økonomi...

Vil selv hevde at ingen på dette formumet har kjøpt en bil engang uten å sjekke at det er heftelser på den.


Men du tror altså noen kjøper et stort selskap uten å vite hvilke forpliktelser som følger med aksjeovertagelsen...

Du kan sikkert ta over BP for noen få millioner nå... billig men greit å vite at det hefter 100 tals milliarder i søksmål på toppen...


Venter i spenning på svaret ditt...

Hva tok jeg feil med?
At Leeds ikke var på børs ved overtakelsen?
Jeg nevnte vel det og sa samtidig at det neppe hadde hindret Bates i å gjøre en god dd.

Men skal klubben slås konkurs slik jeg er sikker på Bates planla så betyr jo gjelden ingenting...
Den blir jo borte... særlig med gode venner som Astor på laget.


Blir like matt av ditt forsvar for Bates som du er lei av min repeat knapp...

Har du fått med deg at skattefuten allerede hadde sjekka døra, kjøpt krok og hyret inn snekker for å montere nevnte krok på døra da Bates kom inn i bildet? Det er vanskelig å kjøpe noe som ikke eksisterer.

Og Jarle, du bør være den siste som snakker om hersketeknikker.
- Leif Olav

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #77 på: Juli 22, 2010, 01:49:10 »
Jarle, Jarle - nå sporer du av så det holder.....

Interessant å høre hvordan du vurderer selskapssituasjonen i Leeds vinteren 2004-2005, men bottom line er at du starter en ny Batestråd uten å ha noe nytt å melde  - utover at du har plukket opp noen gamle Krasneruttalelser på North Stand talk eller et annet Leedsforum.



Hvor har jeg sagt NY info som om det var dagsferskt, jeg så jeg var på nettet og fant info.. ny for meg!!!  info som styrket mine tanker om Bates...

Hva er feil her?...

Du er en utrolig slitsom kar... alt skal bevises og doumenteres... ....
Du mangler basis kunnskaper om det du snakker om det er ditt problem.

DU kan nå forklare og dokumentere for meg hvordan et børsnotert selskap kan ha rotete og unøyaktig regnskapsførsel. (altså reviderte /auditet tall og papirer)
Som i tillegg er så dårlig at det er umulig å gjennomføre en nøyaktig due dilligense!!
Tvert imot... som er så dårlig at iflg Bates dukker opp ting left right and center hele tiden.

PLEASE dokumenter at det er mulig!!!


Hva er det egentlig du forventer å få ut av slike tråder Jarle?

Du åpner ballet med å utbasunere at du har gjort research på Bates, og så blir det ’slitsomt’ når noen spør deg hva slags research du har gjort?? ???

Om jeg hadde visst at din ’research’ bare bestod i å finne noen gamle utsagn på et eller annet ubetydelig fans forum (noe jeg bare må anta at du har gjort, iom at du selv ikke klarer å fortelle hvor du har det fra) hadde jeg neppe involvert meg i utgangspunktet – og nå er du plutselig over på diskusjoner om formelle due diligenceprosesser, BP og dealer i 400-millionersklassen!? Hvor mye skal du spore av før du innser at du sitter alene ute på viddene og tuter mot månen?

Jeg kan godt hjelpe deg med å få en mer praktisk forståelse av hva som foregår i due diligence prosesser jeg (også for selskaper som ikke er børsnotert), men det er isåfall ikke noe jeg gjør gratis, så da får du sende meg en PM så vi kan gjøre en avtale for det...  :)

Jeg prøver faktisk å ta deg alvorlig mann, men det blir jaggu vanskeligere og vanskeligere…. ::)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Trulsaren

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #78 på: Juli 22, 2010, 02:44:06 »
Frynsete diskusjon dette, som har gått over til å sparke mest skitt i trynet på andre. Startet på noe man trodde var knallharde kilder fra Bates selv, men ender med at det er to quoter som er gamle og kjente. Sett dette før? :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #79 på: Juli 22, 2010, 09:27:11 »


Har du fått med deg at skattefuten allerede hadde sjekka døra, kjøpt krok og hyret inn snekker for å montere nevnte krok på døra da Bates kom inn i bildet? Det er vanskelig å kjøpe noe som ikke eksisterer.

Og Jarle, du bør være den siste som snakker om hersketeknikker.
[/quote]


Noe som ikke eksisterer?
Hva er det du prater om?

Det var ikke så vanskelig tydeligvis da Bates hadde første møte med Krasner på mandag og hadde kjøpt på fredag....

og uten due dilligence som på dette forumet som består av Norges beste hjerner på Corporate Finance påstås er helt vanlig og mer eller mindre unødvendig å gjøre.

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #80 på: Juli 22, 2010, 09:35:47 »
Jarle, Jarle - nå sporer du av så det holder.....

Interessant å høre hvordan du vurderer selskapssituasjonen i Leeds vinteren 2004-2005, men bottom line er at du starter en ny Batestråd uten å ha noe nytt å melde  - utover at du har plukket opp noen gamle Krasneruttalelser på North Stand talk eller et annet Leedsforum.



Hvor har jeg sagt NY info som om det var dagsferskt, jeg så jeg var på nettet og fant info.. ny for meg!!!  info som styrket mine tanker om Bates...

Hva er feil her?...

Du er en utrolig slitsom kar... alt skal bevises og doumenteres... ....
Du mangler basis kunnskaper om det du snakker om det er ditt problem.

DU kan nå forklare og dokumentere for meg hvordan et børsnotert selskap kan ha rotete og unøyaktig regnskapsførsel. (altså reviderte /auditet tall og papirer)
Som i tillegg er så dårlig at det er umulig å gjennomføre en nøyaktig due dilligense!!
Tvert imot... som er så dårlig at iflg Bates dukker opp ting left right and center hele tiden.

PLEASE dokumenter at det er mulig!!!


Hva er det egentlig du forventer å få ut av slike tråder Jarle?

Du åpner ballet med å utbasunere at du har gjort research på Bates, og så blir det ’slitsomt’ når noen spør deg hva slags research du har gjort?? ???

Om jeg hadde visst at din ’research’ bare bestod i å finne noen gamle utsagn på et eller annet ubetydelig fans forum (noe jeg bare må anta at du har gjort, iom at du selv ikke klarer å fortelle hvor du har det fra) hadde jeg neppe involvert meg i utgangspunktet – og nå er du plutselig over på diskusjoner om formelle due diligenceprosesser, BP og dealer i 400-millionersklassen!? Hvor mye skal du spore av før du innser at du sitter alene ute på viddene og tuter mot månen?

Jeg kan godt hjelpe deg med å få en mer praktisk forståelse av hva som foregår i due diligence prosesser jeg (også for selskaper som ikke er børsnotert), men det er isåfall ikke noe jeg gjør gratis, så da får du sende meg en PM så vi kan gjøre en avtale for det...  :)

Jeg prøver faktisk å ta deg alvorlig mann, men det blir jaggu vanskeligere og vanskeligere…. ::)






La oss ta følgende tankerekke. som egentlig summerer opp tråden


Hypotese:
Bates kjøpte Leeds uten å gjøre en due dilligence.


1) Hvorfor vil en tilsynelatende proff businessmann gjøre det?

- Legg til at Bates er en gnier av rang som ikke bruker en krone uten vurderinger.

- Legg til at Bates er knallhard når det gjelder å få penger inn, økte billett inntekter, Saksøker klubber om de tapper opp spillere osv.

moa en mann med 100% oversikt over utgifter og inntekter.
En mann som viste at han hadde 75,1% av stemmene i sitt bud på klubben under administrasjon.

Denne mannen kjøper altså en business uten å vite hva det er han kjøper?


Jeg tror det ikke
Nå vil jeg gjerne ha dine tanker om denne hypotesen

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #81 på: Juli 22, 2010, 09:56:49 »
Og SA,

Kan ikke du legge ut kopier av all søknader og brev i forbindelse med at du får billetter til kamper selv de mest ihugga fans i Leeds med season tickets etc ikke klarer å få billetter til slik at vi kan slå fast at du ikke er i lomma til Bates.

trenger dokumentasjon på dette skal jeg stole på noen av innleggene dine heretter.

Du er jo avhenging av trovedighet i din stilling.


auren

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #82 på: Juli 22, 2010, 10:01:42 »
NÃ… holder det jarle!  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #83 på: Juli 22, 2010, 10:12:07 »
Og SA,

Kan ikke du legge ut kopier av all søknader og brev i forbindelse med at du får billetter til kamper selv de mest ihugga fans i Leeds med season tickets etc ikke klarer å få billetter til slik at vi kan slå fast at du ikke er i lomma til Bates.

trenger dokumentasjon på dette skal jeg stole på noen av innleggene dine heretter.

Du er jo avhenging av trovedighet i din stilling.



Hvorfor så bitter?? Har du ikke fått tak i billett?  :'(
Marching On! 4276

Borge

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #84 på: Juli 22, 2010, 10:19:06 »
Kan vi ikke døpe om denne tråden til "sommer er agurktid"...
Borge

brenaldo

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #85 på: Juli 22, 2010, 10:26:15 »
Og SA,

Kan ikke du legge ut kopier av all søknader og brev i forbindelse med at du får billetter til kamper selv de mest ihugga fans i Leeds med season tickets etc ikke klarer å få billetter til slik at vi kan slå fast at du ikke er i lomma til Bates.

trenger dokumentasjon på dette skal jeg stole på noen av innleggene dine heretter.

Du er jo avhenging av trovedighet i din stilling.




Dette er det mest usaklige innlegget jeg har sett på lenge, jeg håper ikke dette er seriøst ment!!

Get a life...
Medlem nr. 850

Petter F

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #86 på: Juli 22, 2010, 11:02:04 »
Et lite tips til deg som kan og skjønner det meste Jarle:

 - Prøv å lære deg litt folkeskikk

Du forsurer dette forumet med din oppførsel og din måte å debattere på.  Du repeterer de samme tingene til kjedsommelighet.

Du har nok de aller fleste med deg på at Bates bør bort, meg inkludert, men nye investorer står ikke akkurat i kø til å overta.  Om du da ikke har noen gode forretningsforbindelser i Monaco du kan snakke litt med da.


Petter

AndyRobinson

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #87 på: Juli 22, 2010, 11:11:09 »
Noen mennesker har d ikke like bra som andre..


Men d vil vel ordne seg for dem, også..

Fortsatt god sommer!

B_Ød

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #88 på: Juli 22, 2010, 11:18:23 »
Dæven...her var det mye sprækt å læsa...smått utrolig.
Ups & Ups!!

jarle

Sv: Sommer er Bates tid
« Svar #89 på: Juli 22, 2010, 11:21:32 »



Mest effektive måten å vekke forumet på er og være litt "hard" mot Svend Anders, rørende hvor mange som passer på deg....