avstemning

RBK eller FCK?

RBK
18 (66.7%)
FCK
9 (33.3%)

Stemmer totalt: 26

Avstemning er avsluttet: August 26, 2010, 01:19:12

Skrevet av Emne: RBK eller FCK?  (Lest 4933 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bites Yer Legs

RBK eller FCK?
« på: August 25, 2010, 01:19:12 »
Hvem holder folk med i morgen(i dag), og hvorfor? Nordmenn som dansker..

Selv om jeg er bergenser holder jeg med RBK og Eggen, håper de kan sette en fortjent støkk i blærete dansker samt sette norsk fotball på kartet og hjelpe litt på Europa-seedingen.

Syntes det er patetisk å mene at et RBK-avansement ødelegger norsk klubbfotball så lenge både Brann, Stabæk og VIF har hatt sine sjanser, men ikke fått det til. I RBK har de vinnermentalitet, andre norske klubbledere kan heller håpe å lære noe av dette enn å krysse fingrene for at det skal gå gale med Norges suverent beste klubb.
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #1 på: August 25, 2010, 01:37:47 »
Enig på alle punkt.
Tullingene som snakker om "det mørke nittitallet i norsk fotball" må jo settes under formynderskap omgående og settes på tung medisinering.

To VM-deltagelser i samme tiår taler for seg selv. Storhetstiden for norsk landslagsfotball er uløselig koblet til Rosenborgs jevne matching mot de beste i Europa. Norsk fotball trenger dette.
- Leif Olav

trondt

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #2 på: August 25, 2010, 06:48:04 »
Er det virkelig positivt for norsk fotball at en klubb får et så enormt økonomisk forsprang på andre klubber her hjemme ?

Per Arne

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #3 på: August 25, 2010, 07:03:10 »
Selvsagt er det patetisk og tullete å ha andre meninger enn de to første innleggene her.

Alt er fortsatt høyst normalt på Leedsforumet.
 ;)

arneg

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #4 på: August 25, 2010, 07:28:33 »
OK da er jeg patetisk og tullete for jeg ønsker ikke at RBK skal få et slikt forsprang på mitt norske lag.  Det samme hadde jeg ment hvis feks Nottingham Forest kunne tjent like mye om Leeds bruker på en kamp ved å vinne en kamp.  Jeg har like mye følelser for RBK som for FCK og for Nottingham eller hvem som helst annen klubb i England foruten Leeds
 

MrK

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #5 på: August 25, 2010, 08:08:27 »
Alle vet hvor jeg står her!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per Arne

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #6 på: August 25, 2010, 08:29:30 »
Bare sånn for å oppklare, om man ikke tar ironien min:

Jeg er selv en "patetisk tulling"...

 ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: RBK eller FCK?
« Svar #7 på: August 25, 2010, 08:44:00 »
...jeg er enig med begge parter, jeg  ;D

Selvsagt holder jeg med norske RBK i kamp mot utenlandske XXX. (unntaket kjenner dere alle... de spiller som regel i helhvitt).
Samtidig er det ikke mye gøy for en konkurrent at 'motstanderen' får 100 mill ekstra kr å bruke. Jajaa, f.eks. VIF & Brann har hatt sine sjanser til å ta del i den potten og forkludret den osv... Men, her er det systemet (til UEFA) som skal kritiseres, ikke Nils Arne & co...

...men sånn sett lever jeg godt også med Ståle-avansement i kveld ;)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per Arne

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #8 på: August 25, 2010, 08:52:09 »
Jeg har aldri kritisert Eggen eller RBK for noe. Tvert i mot, jeg beundrer og misunner dem suksessen. De er dyktige der oppe i barteland.

Men jeg må fortsatt få lov til å håpe at de ikke går videre i kveld, nettopp pga det økonomiske forspranget det gir. Og det er ikke sutring, om de skulle gå videre tar jeg det med et hælspark, og fortsetter like energisk å støtte min egen klubb.

Ronald

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #9 på: August 25, 2010, 09:54:24 »
Holder ALDRI med RBK. Uansett om de spiller mot norske eller utenlanske lag. Som bergenser vil det alltid være sånn at RBK ligger lengst fra mitt hjerte.

RBK kan godt være ærlige å innrømme at dersom de får alle disse mill. så kommer de til å "støvsuge" markedet. Det har de gjort før, og kommer til å gjøre igjen.

Men, det hadde andre klubber også gjort i samme situasjon. Det eg etterlyser er at man kan innrømme det.

Dejligt å være norsk i Danmark.

Heia FCK

Masinga

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #10 på: August 25, 2010, 10:04:29 »
Rent sportslig håper jeg på RBK og at Eggen viser hvem som er treneren over alle trenere. Jeg mener Solbakken har mye kunnskap, men mangler det lille ekstra som gjør en trener til geni. Husk at Solbakken tar over landslaget i 2012. Da kan vi ikke trille ball som alle andre gjør, men finne på noe smart som gjør at et lag hever seg.

Økonomi er et annet kapittel. Selv holder jeg med Glimt og har i alle år irritert meg grønn over at Glimt har vært et farmerlag for RBK. Nå er det helt andre tider. Selv RBK sliter økonomisk. Det som skjer nå er at Glimt sliter enda mer økonomisk! Faktisk var salget av Trond Olsen, tidligere også Roy Miller, det som reddet klubben fra økonomisk ruin. Uten disse salgene ville Glimt i dag antagelig vært i samme situasjon som Lyn.
Masinga, medl.nr. 1250

Bites Yer Legs

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #11 på: August 25, 2010, 13:04:03 »
Er det virkelig positivt for norsk fotball at en klubb får et så enormt økonomisk forsprang på andre klubber her hjemme ?

Jo mer matching norske klubber får i Europa mener jeg ganger norsk fotball. At RBK blir styrket økonomisk er en del av dealen, med all slags pinlige tap for medioker europeisk motstand norske lag har hatt de siste sesongene kan de også skylde seg selv.
Både Brann og Stabæk har hatt sine muligheter etter fantastiske gullsesonger med meget gode fotballag, men begge har skuslet dem bort med salg av nøkkelspillere og en rekke merkelige investeringer/sløsing med kapital. Den posisjonen RBK har opparbeidet seg er penger tjent fra sportslig suksess, for at utviklingen i norsk fotball skal peke oppover er vi nødt til å ha lag som drar det i den retningen. Derfor mener jeg det ganger norsk fotball så lenge norske klubber deltar i store europeiske turneringer heller enn å stryke på pinlige tap mot Dnepr etc.. Bare ifjor gikk jo RBK på et pinlig tap for en middelhavsfarer fra Aserbadjan, er det der vi ønsker at norsk fotball skal ligge på stedet hvil? Bare alle har "like" villkår?
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #12 på: August 25, 2010, 13:08:58 »
Selvsagt er det patetisk og tullete å ha andre meninger enn de to første innleggene her.


Ja, for jeg er sheriff og du er lovløs!
KEEP FIGHTING!!

Masinga

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #13 på: August 25, 2010, 14:00:41 »
Norge er en provins, også når vi snakker om fotball. Da må det være positivt når norske lag, uansett hvem de er, kvalifiserer seg for CL. Det snakkes om 100 mill. for å komme til gruppespillet. Det er kapital tilført utenfra, til glede først og fremst for RBK. Men når det regner på presten, drypper det på klokkeren som det heter. Uansett trenger norsk fotball mer enn 100 mill. Ikke minst fordi klubber som RBK driver over evne. Det blir stygge tall på Lerkendal dersom RBK taper i kveld. Og jeg er slett ikke sikker på at det hjelper VIF, Brann, Viking, Stabæk etc. en millimeter.
Masinga, medl.nr. 1250

testo

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #14 på: August 25, 2010, 22:04:52 »
ADVARSEL!!!!
IKKE bli med i en gruppe som sirkulerer på Facebook med tittelen
ROSENBORG Ballklubb.Denne gruppen er startet av bønder med små
tissefanter. De vil lure deg inn i ett fjøs som kalles Lerkendal. Ikke
se personer som tilhører denne gruppa i øynene, du kan drukne i det
.........tomme blikket. De går som oftest i svarte og hvite klær og har
bart. Gjenkjenner du en, bruk roundup eller fluesmekker.
 :D :D :D :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Budda

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #15 på: August 25, 2010, 22:13:58 »
Heia FCK!
Endre

Budda

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #16 på: August 25, 2010, 22:37:03 »
Herlig resultat.
Endre

Stephenjazz

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #17 på: August 26, 2010, 00:20:20 »
Herlig resultat.
Javel, hva ganger det resultatet norsk fotball, at vi kan risikere å få et mindre lag i Europa neste år? Se på Belgia og Danmark, ved hjelp av å ha et stabilt topplag får de coefficient poeng som gjør at de får spille med 2 lag i CL-kvalifisering og et ekstra i EL. Er jo ingen fordel at RBK røyk i dag
Det blir aldri umoderne å vinne

arneg

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #18 på: August 26, 2010, 06:38:35 »
Ikke noe å diskutere.  RBK ble overkjørt av et godt dansk lag.

RBK får klare seg med ca 30 millioner og spille mot de nest beste i europa.  Kan nok bli i overkant for de det rent sportslig.  Så får vi håpe at noenlunde lik konkurranse i tippeligaen etterhvert fører norsk fotball fremover.  De gode spillerne må ut av landet for å utvikle seg videre.  Jeg føler norsk fotball er på rett vei når det gjelder unge spillere.  Vi mangler fortsatt mye på kvalitet.  Setter et spørsmålstegn ved 16 klubber i øverste divisjon.
 

Masinga

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #19 på: August 26, 2010, 09:42:08 »
Det er sjeldent å se et lag bli så totalt rundspilt som det RBK ble i 1. omgang! RBK var totalt ute av formasjon. Den unge midtbanen løp rundt som forvirrede kyllinger og Demidov var totalt usynlig. Det bedret seg i 2. omg. Strand gjorde en meget bra jobb som defensivt anker og fikk inn trygghet. Egentlig er jeg mest skuffet over Iversen.

Men, men. Norsk fotball blir gang på gang avslørt. Innsatsen til RBK var atskillig bedre enn mot Karabakh i kvalifiseringen til Europaligaen i fjor. Men likevel. Stabæk, Aalesund og Molde er til å gråte over utenfor Norges grenser, selv om Molde skal ha kreditt for bortekampen mot Stuttgard. Brann og VIF er ikke der en gang.

Hva som får Andresen i VIF til å tro at laget hans blir bedre av dette er for meg en gåte. Vi har har til stadighet hørt om alle speiderne på tribunen, som kommer igjen og igjen for å se på Moa og andre interessante norske objekter. De kommer igjen og igjen, antagelig fordi nivået er vanskelig å vurdere. Til slutt er alle de engelske, italienske og spanske klubbene borte hvis de har vært der noen gang og Hannover kunne sikre seg Moa for 10-12 mill. Antagelig 10.

I år, i fjor, i forfjor hadde VIF alle muligheter siden det er en fordel for klubben at RBK ikke tjener penger. Men benytter VIF eller andre mulighetene? Nei.
Masinga, medl.nr. 1250

jacob burns

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #20 på: August 26, 2010, 09:42:59 »
Det var da faen til mas om RBK og millionene!! begynn å fokusere på eget lag,pakk fingeren i jorda og erkjenn at norsk liga er bakgårdsfotball med overbetalte sutreunger  og enda verre trenere!! i fjor så røk RBK mot qarabagh og alle mobbet RBK,men dette laget fra aserbadsjan kom lengre i år enn alle norske lag,så hold kjeft!!!! BTW  ørlund kom fra et lag som rykket ned,lustig fra gif sundsvall,stadsgaard fra tribunen i italia,wangberg fra junior,dorsin har vært proff 2 ganger uten å lykkes.annan var ikke god nok for start,demidov var ikke god nok for sandefjord da han prøvde seg der,olsen var ikke god nok for lillestrøm,prica sattt på tribunen for sunderland,iversen,skjelbred,henriksen,alle fra egen junioravdeling! shut the F up!

Robert

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #21 på: August 26, 2010, 10:09:21 »
BTW  ørlund kom fra et lag som rykket ned

Han kom vel strengt tatt fra AIK, som han hadde spilt i en del år (7-8 år?), og som vant serien, ikke rykket ned.

Forøvrig er det bare å gratulerer Solbakken og FCK. Morsom kamp å se på.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Per Arne

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #22 på: August 26, 2010, 10:54:23 »
Det var da faen til mas om RBK og millionene!! begynn å fokusere på eget lag,pakk fingeren i jorda og erkjenn at norsk liga er bakgårdsfotball med overbetalte sutreunger  og enda verre trenere!! i fjor så røk RBK mot qarabagh og alle mobbet RBK,men dette laget fra aserbadsjan kom lengre i år enn alle norske lag,så hold kjeft!!!! BTW  ørlund kom fra et lag som rykket ned,lustig fra gif sundsvall,stadsgaard fra tribunen i italia,wangberg fra junior,dorsin har vært proff 2 ganger uten å lykkes.annan var ikke god nok for start,demidov var ikke god nok for sandefjord da han prøvde seg der,olsen var ikke god nok for lillestrøm,prica sattt på tribunen for sunderland,iversen,skjelbred,henriksen,alle fra egen junioravdeling! shut the F up!


Oi!

Pass på blodtrykket, mann.

 ;)

Andersen

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #23 på: August 26, 2010, 11:25:06 »
Helt greit for meg at RBK røk ut av Champions -Leage kval. i går.  ;D du sitter ikke å heier på RBK , når jeg foreksempel er Viking patriot.  :o Greit de er overlegne her hjemme på bjerget , men ute i europa har de bevist nok en gang at de er for dårlige. Europa -Ligaen vil vel også vise seg om de takler . Jeg ønsker dem på hue og ræva rett ut der også! det er mitt syn , for laget mitt i norge er Viking. Du kan bytte Kjerring, bil, hus, men aldri lag, selv for en kveld omtrent alle i norge heiet på RBK. LEEDS4EVER

Hallgeir *

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #24 på: August 26, 2010, 13:51:54 »
Herlig resultat.
Javel, hva ganger det resultatet norsk fotball, at vi kan risikere å få et mindre lag i Europa neste år? Se på Belgia og Danmark, ved hjelp av å ha et stabilt topplag får de coefficient poeng som gjør at de får spille med 2 lag i CL-kvalifisering og et ekstra i EL. Er jo ingen fordel at RBK røyk i dag
Riktig observert. Det ville også ha rullet inn penger til alle lag i TL dersom RBK hadde kvalifisert seg. Er ingen fan av RBK, men her virker det som enkelte lider av misunnelse.
Super Leeds since 1968

Here we go again

  • Gjest
Sv: RBK eller FCK?
« Svar #25 på: August 26, 2010, 19:28:11 »
Det var da faen til mas om RBK og millionene!! begynn å fokusere på eget lag,pakk fingeren i jorda og erkjenn at norsk liga er bakgårdsfotball med overbetalte sutreunger  og enda verre trenere!! i fjor så røk RBK mot qarabagh og alle mobbet RBK,men dette laget fra aserbadsjan kom lengre i år enn alle norske lag,så hold kjeft!!!! BTW  ørlund kom fra et lag som rykket ned,lustig fra gif sundsvall,stadsgaard fra tribunen i italia,wangberg fra junior,dorsin har vært proff 2 ganger uten å lykkes.annan var ikke god nok for start,demidov var ikke god nok for sandefjord da han prøvde seg der,olsen var ikke god nok for lillestrøm,prica sattt på tribunen for sunderland,iversen,skjelbred,henriksen,alle fra egen junioravdeling! shut the F up!


Det var litt av en diskusjonsteknikk må man si.  Kommer sikkert langt på den måten. ;D

Dennis

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #26 på: August 26, 2010, 21:01:01 »
Utrolig trist at enda en Champions League går uten norsk deltagelse. Har selvsagt forståelse for at de som virkelig holder med lag i norsk liga IKKE holdt med RBK (jeg er Leedsfan, men ikke 'anglofil' så jeg holder på ingen måte med Pool og Scum i Europa), men selv synes jeg det måtte vært ypperlig å ha med em norsk representant blant de beste lagene i Europa.

Dette med forspranget på resten av klubbene, synes jeg faktisk er en litt historieløs uttalelse fra herr Andresen. Riktignok ville RBK fått (enda) større muskler ift andre norske klubber, men verken landslaget eller norsk klubbfotball har kunnet måle seg rent internasjonalt mot den perioden da RBK hadde fullstendig strupetak på norsk eliteserie. Stabæk røyk for Whoever FC og Aalesund fikk grisebank av en skotsk(!) klubb som ikke heter Glascow til fornavn. Triste saker!

Som sagt kan jeg se anti-RBKismen, men jeg trur faktisk hele serien tar stor skade av at ikke ett norsk lag hevder seg utenlands. RBK ville dratt med seg resten opp et hakk.
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: RBK eller FCK?
« Svar #27 på: August 26, 2010, 21:30:37 »
Enig med deg Kaizer, og Andresen skal ikke bekymre seg unødvendig, RBK kommer til å vinne serien i år, neste år, året etter der og året etter der igjen osv...

lojosang

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #28 på: August 27, 2010, 00:37:49 »
Utrolig hvor mange surmaga supportere av tøyselag vi har her på forumet.  ;D
Selv BRANN i sine grelle røde drakter holder jeg med når de spiller i Europa. Ikke unner jeg dem mer enn en sesong eller to nede i Vikarligaen sammen med Molde heller.  8)
Med ufrobeholden unnskyldning til både Bergensere, Moldensere og folk fra utafor Oslo som holder med Enga for å virke urbane som IKKE er surmaga og ser på storhetstida til norsk fotball etter 2. verdenskrig som "et mørkt kapittel"
- Leif Olav

Per Arne

Sv: RBK eller FCK?
« Svar #29 på: August 27, 2010, 09:45:41 »
Utrolig hvor mange surmaga supportere av tøyselag vi har her på forumet.  ;D
Selv BRANN i sine grelle røde drakter holder jeg med når de spiller i Europa. Ikke unner jeg dem mer enn en sesong eller to nede i Vikarligaen sammen med Molde heller.  8)
Med ufrobeholden unnskyldning til både Bergensere, Moldensere og folk fra utafor Oslo som holder med Enga for å virke urbane som IKKE er surmaga og ser på storhetstida til norsk fotball etter 2. verdenskrig som "et mørkt kapittel"

Det kunne vært verre, vi kunne vært Lyn....

  ;)