Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV  (Lest 42414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsgutt

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #210 på: Februar 22, 2015, 01:12:55 »
någon som vet när vi sist hade en segersvit på 3 matcher eller mer innan denna februari?
Da vi rykket opp fra League 1
å herregud kan det verkligen vara så länge sedan?

Overhørte av kommentatoren idag vertfall at det er 5 år siden sist vi holdt nullen i 3 strake kamper.

Og angående 3 seire på rad, så var sist 2011.   Men dette er ikke noe jeg har sjekket opp.
Uansett så er vi i en god periode nå

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #211 på: Februar 22, 2015, 01:17:18 »
Neil Redfearn:

http://www.dailymotion.com/video/x2hrag3_neil-redfearn-post-middlesbrough-lufc_sport





PS Het,oge å lese Lucy Ward sine tweets!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #212 på: Februar 22, 2015, 01:37:37 »
Tror jeg mener følgende etter en spennende kamp:

Silvestri var meget god, men ikke særdeles god. Alle redninger var skudd som kom nær kroppen og han slapp å strekke seg langt. Kan komme av at han plasserte seg riktig. Men synes avslutningene fra Boro stort sett var litt for svake hele veien (takket være vårt forsvar) og da blir det lettere for en keeper å redde.

Noen mener vi ble rundspilt i dag. Jeg er uenig. Rundspilte lag er knapt over midten. Leeds hadde mange gode angrep med mange farlige avslutninger og kunne fort ha vunnet 0-2. Bra kamp av Leeds i en vanskelig bortekamp. Forsvaret skal ha ros, men savnet en god defensiv midtbane idag. Syntes Boro fikk briljere utenfor 16-meteren.

Synes ikke dette var en heldig seier. Når vårt forsvar var så mye bedre enn deres angrep kan vi ikke kalle dette en heldig seier.

Etter hypen rundt Morison i det siste ble jeg skuffet over hans spill i dag.

MOT
MOT

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Milou

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #214 på: Februar 22, 2015, 05:29:32 »
Eg klarar ikkje heilt å vere einig med dei fleste kommentarane her, og at det går an å kritisere Redfearn etter denne kampen er vanskeleg å forstå. Vi hadde riktignok hellet på vår side ved enkelte anledningar, men denne seieren var langt frå tilfeldig. Redfearn har satt sammen eit lag som kjempar med full innsats i 90 minutt, og som har bygd opp ein sjøltillit som vi ikkje har sett på lenge. Denne seieren var Redfearn sin forteneste like mykje som laget sitt.

Når det gjeld kampen så var det mykje å utsetje på første omgang. Eg kikka litt på Man. C mot Newcastle etterpå og klasseskilnaden mellom Leeds og Middlesbrough var i første omgang like stor som Man C og Newcastle. Man C gjekk leda fortent 3-0 til pause og det kunne fort vore det samme resultatet i Leeds-kampen. Men ein viktig skilnad var likevel at Middlesbrough ikkje hadde samme nivå på avslutningane som Man C.

I første omgang hang laget dårleg sammen defensivt og det var for store avstandar mellom forsvar og midtbane. Mest bekymringsfullt var likevel at Leeds tapte så og seie alle 1 mot 1 duellar. I andre omgang derimot fekk laget justert seg og Leeds hadde stort sett full kontroll defensivt. Riktignok hadde Middlesbrough enormt overtak i ballinnehav, men noko anna kan ein ikkje forvente når ein spelar på bortebane mot ein ligaleiar som ligg under. Det var Leeds som hadde dei største sjansane i andre omgang, og sett på bakgrunn av andre omgang var det ikkje noko ufortent resultat.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #215 på: Februar 22, 2015, 10:23:51 »
Dårlig research. TV2-kommentatoren ser ikke forskjell på Bobby og Jack Charlton.

Og ingen her inne registrerer at Norman "Bites Yer legs" Norman sitter ved siden av Jack Charlton ;-)

En fabelaktig kamp og ran av Leeds :-) Forsvaret og keeper imponerer. Og jeg må fremheve den kritiserte Morison som rydder unna mer eller mindre på hver corner mot. De headingene som han rydder unna hver eneste gang.  La mannen fortsette sier nå jeg.....


Nei ikke nødvendig, det var nemlig ikke Hunter som satt ved siden av "The Giraffe"!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dylan

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #216 på: Februar 22, 2015, 10:27:53 »
Jeg er vel ikke alltid enig i innleggene på forumet, men dette synes jeg tar kaka! Vi vinner 1-0 borte mot ligaens beste lag, og flesteparten av innleggene handler om hvor dårlig vi spilte. Utrolig! Guttene kjempet helt fantastisk, finspillet var lagt igjen i garderoben og det viste seg å være helt rett. Når det er sagt er frisparkstatistikken faktisk uavgjort..... Posession 64-36, men hvor mange kamper har ikke Leeds dominert men allikevel tapt. Skudd på mål er 10-3, og da er som kjent ikke tverrliggertreff med.
Herlig innstilling i bakre rekker, og tidligere innlegg om Morisson må jeg bare innrømme var feil. Silvestri skytes god, men viser også en herlig innstilling 1 mot 1. Solid!
Nei, kommer til å gå med løftet hode på jobb i morgen og møte supportere fra divisjonen over!
Tror jeg har sett lag som har blitt mer overkjørt og endt opp med 3 poeng, uten at vinnerlaget tar det ille opp.

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #217 på: Februar 22, 2015, 12:45:36 »
Vi synser mye her på forumet, og det er jo ofte det et forum skal være -åpent for tanker og synspunkter.  Alle ønsker denne klubben tilbake til PL, og det er godt å høre ekspertkommentatorer også mener det samme.  Leeds fansen er kravstore og ønsker alt av hjertens lyst at klubben skaper resultater og spiller god fotball.  Her i Championship er det dessverre ikke alltid så fin fotball vi får se.  De gode spillende lagene får seg ofte en "smell" som M`boro igår.

Om vi skal være etterpåkloke og se i et perspektiv (hvilket er ganske viktig som en ihuga fan av en klubb), så vil det for alltid være resultater som teller, og  som er formelen til engasjement, forventning og kanskje til slutt titler/mesterskap eller opprykk.  Vi har surret i "gjørma" av engelsk fotball i flere år nå, og venter fortsatt på vår tur til å spille med de store.   Vi kan med selvsyn se at det er et stykke igjen.

Denne sesongen har vært preget av mange skuffelser på og utenfor banen.  Flere nye spillere, og 3 managere samt en eier det er mye støy rundt.  Vi har ventet på resultater etter at Redfearn tok over for fullt.  Like viktig har vært å finne riktig formasjon og spillere i posisjoner som skal representere klubben på en god måte.  I 2015, med inntog av bl.a Sol Bamba har den defensive strukturen satt seg i sterkere grad og det kulminerer jo i en fantastisk seier igår.

Personlig har jeg savnet kynisme og defensiv struktur som en grunnpilar for å kreere mer offensivt, og til slutt skape resultater.  Dette har vi sett i det siste. Flere kamper hvor vi holder nullen og skaper det nødvendige offensivt for å gi oss seier.  Jeg må hylle Redfearn/Thompson for å på plass dette !!
I denne divisjonen driter jeg i hvordan vi henter poeng, bare vi klarer å pukke det nødvendige på gode og dårlige dager.  Vi kan vinne kamper med ren kynisme og gode enkeltprestasjoner.   Vi trenger spillere som står frem når vi virkelig er under press, så som igår.  Det er Leeds, og Leeds kultur.

At folk her kritiserer eller er negative til hvordan vi vinner kampen, bryr jeg meg lite om.   Det er viktig å se i perspektiv og at denne klubben har hatt rykte på seg å være vaskelig å spille mot.  Ã… skape et sådan rykte hører også til Leeds` historie.   Dersom vi får til en god sesongavslutning så vil det skape en nødvendig entusiasme for neste sesong (og sedvanlig forventing naturligvis) og unggutta får enda et år på baken.  Finfotballen er vanskelig å få til i Championship, men vi må fortsatt prøve i de kampene vi kan......En god del av nøkkelen til suksess er å omstille seg fra kamp til kamp, men det som må ligge i bunn er struktur/organisering, fysikk og innsats.  Wimbledon var en gang et fryktet lag å spille mot i den øverste divisjonen ved å spille på denne måten.   Jeg sier ikke at vi skal spille slik (det går heller ikke i dagens moderne fotball), men i enkeltkamper må vi vise nettopp dette.

Jeg mener klart vi er på riktig vei nå, og ønsker at vi fortsetter med spillestilen vi legger til grunn nå, kombinert med innsats og vinnervilje.
Poengene er viktigst og vi får vente med å utvikle fin-fotball når vi eventuelt nærmer oss Premier League.

M O T
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #218 på: Februar 22, 2015, 12:54:50 »
Vi synser mye her på forumet, og det er jo ofte det et forum skal være -åpent for tanker og synspunkter.  Alle ønsker denne klubben tilbake til PL, og det er godt å høre ekspertkommentatorer også mener det samme.  Leeds fansen er kravstore og ønsker alt av hjertens lyst at klubben skaper resultater og spiller god fotball.  Her i Championship er det dessverre ikke alltid så fin fotball vi får se.  De gode spillende lagene får seg ofte en "smell" som M`boro igår.

Om vi skal være etterpåkloke og se i et perspektiv (hvilket er ganske viktig som en ihuga fan av en klubb), så vil det for alltid være resultater som teller, og  som er formelen til engasjement, forventning og kanskje til slutt titler/mesterskap eller opprykk.  Vi har surret i "gjørma" av engelsk fotball i flere år nå, og venter fortsatt på vår tur til å spille med de store.   Vi kan med selvsyn se at det er et stykke igjen.

Denne sesongen har vært preget av mange skuffelser på og utenfor banen.  Flere nye spillere, og 3 managere samt en eier det er mye støy rundt.  Vi har ventet på resultater etter at Redfearn tok over for fullt.  Like viktig har vært å finne riktig formasjon og spillere i posisjoner som skal representere klubben på en god måte.  I 2015, med inntog av bl.a Sol Bamba har den defensive strukturen satt seg i sterkere grad og det kulminerer jo i en fantastisk seier igår.

Personlig har jeg savnet kynisme og defensiv struktur som en grunnpilar for å kreere mer offensivt, og til slutt skape resultater.  Dette har vi sett i det siste. Flere kamper hvor vi holder nullen og skaper det nødvendige offensivt for å gi oss seier.  Jeg må hylle Redfearn/Thompson for å på plass dette !!
I denne divisjonen driter jeg i hvordan vi henter poeng, bare vi klarer å pukke det nødvendige på gode og dårlige dager.  Vi kan vinne kamper med ren kynisme og gode enkeltprestasjoner.   Vi trenger spillere som står frem når vi virkelig er under press, så som igår.  Det er Leeds, og Leeds kultur.

At folk her kritiserer eller er negative til hvordan vi vinner kampen, bryr jeg meg lite om.   Det er viktig å se i perspektiv og at denne klubben har hatt rykte på seg å være vaskelig å spille mot.  Ã… skape et sådan rykte hører også til Leeds` historie.   Dersom vi får til en god sesongavslutning så vil det skape en nødvendig entusiasme for neste sesong (og sedvanlig forventing naturligvis) og unggutta får enda et år på baken.  Finfotballen er vanskelig å få til i Championship, men vi må fortsatt prøve i de kampene vi kan......En god del av nøkkelen til suksess er å omstille seg fra kamp til kamp, men det som må ligge i bunn er struktur/organisering, fysikk og innsats.  Wimbledon var en gang et fryktet lag å spille mot i den øverste divisjonen ved å spille på denne måten.   Jeg sier ikke at vi skal spille slik (det går heller ikke i dagens moderne fotball), men i enkeltkamper må vi vise nettopp dette.

Jeg mener klart vi er på riktig vei nå, og ønsker at vi fortsetter med spillestilen vi legger til grunn nå, kombinert med innsats og vinnervilje.
Poengene er viktigst og vi får vente med å utvikle fin-fotball når vi eventuelt nærmer oss Premier League.

M O T

Støttes 100%!  :)

Keep on fighting!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #219 på: Februar 22, 2015, 13:02:39 »
Leeds United: Five observations from the win at Middlesbrough.

Neil Redfearn.
Published on the
22 February
2015
11:13

IF LEEDS UNITED had to cherry-pick a prefered away destination, then a trip to Middlesbrough’s Riverside Stadium would figure close to the top of the list.

With just one loss in 13 outings since Boro’s stadium by the River Tees opened in August 1995, treks up the A1 have, more often than not, been thoroughly pleasing ones for the United hordes.

Saturday’s 1-0 victory at the Riverside may have shredded the nerves of the 2,690 visiting fans in attendance and many more United followers watching the televised action unfold, but given the elation and ecstatic scenes at the final whistle, it was worth the pain.

Here’s five observations from United’s fifth win in their last six matches.

1: Sol Bamba is looking different class.

After joining Leeds, the word from the Leicester press, with the Foxes being his previous club in English football, was that Bamba was an affable character and decent enough defender, but one who ‘took risks’ at times. A footballing centre-back who had a tendancy to overdo it at times. What we have witnessed so far is that Bamba seems the redoubtable and imposing centre-half that Leeds have lacked for a good while. The smart money is on Neil Redfearn and Steve Thompson having told Bamba to keep it simple, win his headers and tackles and clear his lines - as a defender, you are there to defend. He is following that advice to the letter. Leeds have looked markedly more organised at the back since his arrival and he is clearly a communicator. Maybe over thirty, but still has a yard of pace and his positional sense and timing represented a true masterclass at the Riverside. An outstanding performance.

2: Leeds’ fitness and organisation is commendable.

For all Boro’s pressure and the fact that they laid siege on the United goal in the first half and for spells on the restart, Leeds finished the game the stronger and not just because the Teessiders ended the game with ten men after Jelle Vossen was stretchered off with Aitor Karanka having used his three substitutes. The likes of Rudy Austin were still bombing forward deep into stoppage time and Leeds, despite having to withstand considerable pressure, possessed menace on the counter. Leeds have found a successful way of playing away from home and the work that Redfearn has done at Thorp Arch has obviously been painstaking, but he is now getting his rewards.

3: The team ethic and spirit is mightily impressive.

Rewind to the Derby County game on December 30 when Leeds looked disjointed and a team of individuals in a sorry show when the Rams hardly had to break sweat to achieve a comfortable win. From that adversity, Leeds have drawn strength with the likes of Luke Murphy and Steve Morison brought in from the cold and doing their bit for the collective cause. Leeds look an honest, together and thoroughly organised side all of a sudden and while they may have been a little fortutious to triumph on Teesside, as the old adage goes, the harder you work, the luckier you become. All this against a side renowned for their work-rate and organisation in Boro. It was the sort of performance when every Leeds player was willing to help their mate out, there were countless last-ditch challenges and blocks and the team spirit was palpable.

4: Steve Morison’s goal drought may continue, but he is playing a vital role.

Yes, Morison may not have netted for Leeds since hitting a brace against Crystal Palace in March 2013, but he is proving a vital component to the team. He kept Boro’s centre-halves occupied on Saturday and worked his socks off for the team and chased back continually with his industry appreciated by the visiting supporters. Got through plenty of work and is vital to the way Leeds are playing at the moment. Once he does score, you suspect he will be mobbed by his team-mates, no-one deserves a goal more than him.

5: Winning at Boro is a massive confidence booster - but play-off talk is a little premature.

Speaking about the prospect of Leeds amounting a surprise play-off push, it was perhaps Sol Bamba who got it on the button. Realistic? No. Mathematically possible? Yes, while adding the caveat that it is ‘a little too soon’ to be talking about it. But one thing is for sure, not too many sides at the top will want to play United in their current form. Becoming the first side to triumph in 13 matches at Middlesbrough, who were previously unbeaten at home since being beaten by Reading on August 30, is the sort of result that resonates across the Championship - as did the victory over Bournemouth. Leeds need to continue to enjoy the ride and show the same traits and they will get their rewards. Next season is most likely the time, let’s not get too giddy though.. As Bamba also alluded, games at home sides at the top don’t carry too much pressure, a bit more expectation will be on for the game with Brighton. But Leeds head south with a spring in their step and are top of the Championship form table in the past six games.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #220 på: Februar 22, 2015, 13:19:47 »
@lufcbfb: @WALMOT3 @lufcminton19 here's a better view of Wootton's chance http://t.co/bMLNXuKMtE

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

TallyHo

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #221 på: Februar 22, 2015, 13:27:48 »
Tabellen lyver aldri. Vi er der vi fortjener.  :)
Min jomfrukamp: 18.05.76
Viking- Leeds United  0-1    Tilsk. 9.429. 
Mc. Niven 22 min. Banens beste; Billy Bremner.   
Etter at Leeds United hadde fått sitt honorar satt Viking igjen med kr. 50 i overskudd til tross for 9.429 på tribunen.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #222 på: Februar 22, 2015, 16:28:24 »
Middlesbrough 0, Leeds United 1
22 Feb 2015 11:38am, by Shields53

Middlesbrough 0, Leeds United 1 (Mowatt 3)

It would have been inconceivable just a couple of months ago that Leeds could have gone to the league leaders and come away with a result. Our poor form last year is was still reflected in the sports betting odds coming into the game with Leeds 6-1 for the win and Mowatt to score the only goal in a one nil victory 100-1 with Titanbet. But that is exactly what we did, after taking the lead in the third minute through Alex Mowatt Leeds held off Middlesborough for the remaining 97 minutes of the game in a heart stopping rear guard action to secure the points.

Recent matches have been about our attacking performances, particularly our young midfield breaking forward and cresting chances. Yesterdays match was all out the defence though. New captain Sol Bamba has made such a big impact since joining on loan, the defender we have needed for years. Not only putting in some fantastic challenges but marshalling the whole defence and calming things down, a true captains performance. He was slightly overshadowed by Marco Silvestri who made ten vital saves and took away the man of the match reward. Some Leeds fans may question his ability to command his box but his shot stopping prowess has never been in doubt and he made a string of saves; blocks and tips over the bar.

From one to eleven the players effort was unquestionably, the revitalised Steve Morison toiling at both ends of the pitch with clearances in defence and holding the ball up and harrying the Middlesbrough defence as the lone man up front. The sprightly Cook and Mowatt combining again to create chances and that all important goal. An outstanding result, really, really hard fought. Here are the views of a couple of our members;


The views of andywatson;

Put the result to one side for a moment. Not because it wasn't brilliant, it was. Before the game I though that any result would have been a good one, and 3 points was a distant dream. But the stats show a scary game which, lets be fair, Boro fans must be wondering how they lost. On the flip side we could claim the better of the (few) chances we had, and equally argue we could have won by more. Either team could have won it. That's not what was important.

What was really important was the performance. Tackles were sharp and crisp. Boro dominated midfield whilst they had possession, slicing through us pretty easily, but they were always harassed, never with much time, always slightly rushed. Leeds just kept at it, the whole match. This meant Silvestri (who was magnificent) was mainly challenged by shots from range (which are his forte) or rushed snap shots, and luckily he made the right decision every time. Bamba marshalled the defence, which was needed as Bellusci still showed some rashness and poor positioning. Both centre backs put their bodies on the line for the cause though, and protected Silvestri admirably. Wooton and Taylor shut down their flanks, and obviously beneF***ed from Bambas experience on the pitch. The back 5 are playing as a proper defensive unit for the first time in a long time. We have to sign Bamba as soon as possible, he is like a new Radebe; keeping everyone calm, collected, and just in the right place at the right time. I think the jury is still out on his defensive partner, personally I prefer Cooper but any major criticism today would be unfair.

I have already commented on how well the midfield worked without the ball. I love to see a thumping, well timed tackle in football. One that stops the player as well as the ball....... fairly. I saw plenty of those today. However, with the ball we showed we could slice open Boro just as easily as they were doing to us. It was manic. Obviously they had far more of the ball than we did, and so more opportunities. However I would say our chances were better, even if there were less. Those chances were created by slick, fast passes. I was wondering whether we need to give Hockaday some credit here? He was the first to get us playing with the ball on the ground after years of pumping it up field. Whether we do, or not, Redders has taken that pretty, if aimless-style and turned it into a fast slick rapier of penetrating sophistication. Boro had no idea where the next attack was coming from, or when. Look at the goal; 1 error, a run and a ball into space, 1-0. Great vision and decision making by Cook, pushing forwards, and brilliant bravery and commitment from Mowatt. Austin terrifies the opposition. He simply drives towards the goal and pressures people into making a mistake. Murphy, well not his day, but he had a decent game still, opening up Boro and creating havoc whenever he had the ball. Byram was similar- every time he saw the ball he did something with it, creating space or opportunities, if not clear cut chances. Nothing was aimless, it was fast and with purpose.

Morison. Well he didn't score again. But I bet he felt 10 feet tall hearing his name sung from the stands. Then again he needed to be 10 feet tall, as he was instrumental in defending those 18 corners. He shoved defenders round, opened up channels for others to run into, and never stopped running. He was excellent, but he will need to start scoring a few of his own, otherwise the questions will continue.

Oh, and don't think this was down to their 3 games in a week. They came at us like a steam train in the first hour and we matched them. They were still coming at us like a steam train in the last 10 minutes and we were still matching them.

Finally, today, I saw a performance that I was proud to call a Leeds United team.


The views of Dr.Leeds;

Very good performance all round. I don't think we rode our luck at all. Silvestri had some very good saves to make but that's not luck. That's good goalkeeping. Hopefully he's over his mid-season wobble.

Bamba looks excellent. Very much captaincy material and I'm pretty sure he'll keep the armband when Cooper returns to the side next week. It'll be a welcome return too. I love Bellusci's warrior attitude and there were some good tackles from him but he's too erratic, too easily pulled out of position and too error prone. His yellow card was daft and he's suspended again. When a consistency in a centre back partnership is so important we can't afford that. Bamba with Cooper looks an excellent prospect.

As for Morison, you have to admire his tenacity and strength yesterday. Led the line well and made some important interventions at the back too. He deserves to hit the back of the net sometime soon. Looked really slow yesterday though and there were a few points where that cost us opportunities. Midfield was brilliant when Boro had the ball.

Superb run. Great performance away at a side that look a good bet for promotion. If we can finish with this momentum, keep Redders in post and keep our talented youngsters together as a unit we will look very good for next season.


Middlesbrough Line-up:
Mejias, Nsue (Bamford 66), Kalas, Gibson, Friend, Leadbitter (Forshaw 80), Clayton, Adomah, Reach (Tomlin 57), Vossen, Kike
Unused Subs: Ripley, Whitehead, Omeruo, Husband

Leeds United Line-up:
Silvestri, Wootton, Bamba, Bellusci (Cooper 90), C Taylor, Byram, Austin, Murphy, Cook, Mowatt, Morison
Unused Subs: S Taylor, Berardi, Sloth, Sharp, Cani, Antenucci
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #223 på: Februar 22, 2015, 16:35:22 »
@LUFC_awaydays_: Brilliant video of Leeds fans at Boro from @jgilberttt #lufc #boro #lufcawaydays http://t.co/BUpU8yMBKI

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #224 på: Februar 22, 2015, 20:20:16 »
In comparison, Leeds managed just eight shots and made an astonishing 76 clearances to keep hold of their one goal lead, which sees them move into 11th place.

While Leeds sat back, Middlesbrough continued attacking, with Karanka’s men putting 52 crosses in and creating 16 chances.

Read more at http://www.squawka.com/news/danny-mills-believes-leeds-uniteds-early-goal-made-middlesbrough-panic/309383#DWlx1SSvP4SgfGy3.99
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #225 på: Februar 22, 2015, 21:35:35 »
15 av 18 mulige poeng mot topp 3 i divisjonen.
Potensialet er det ikke mye tvil om. Stabiliteten derimot  :)
marching on together,
derudaf forever...

p0ndus

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #226 på: Februar 22, 2015, 22:02:03 »
Helt toppers med 3 poeng.

B_Ød

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #227 på: Februar 23, 2015, 08:34:53 »
Hvor gigantiske var egentlig sjansene til Boro, sånn i det store og hele? Et par av dem lukta mål. Ellers var de stort sett så pressa av de fabelaktige stopperne at det ble enkelt for Silvestri å plukke ballen hvis en traff mål. Først og fremst var det Bamba og Bellusci som gjorde keeperen god.

Fortsatt er det noe som sutrer etter en kjempekamp hvor mange av spillerne våre kjempa som løver. God keeper, stoppere på Super-Leedsnivå, en Cook på midtbanen som er gull verdt for framtida og en Morrison som spilte slik at vi bør forstå hvorfor Redfearn velger han. Skal noe sutres over, er den uforståelige mangelen på bytter når midtbanen bare fungerer sånn delvis. I det minste for å trekke ut tida.

Nei, det er sikkert og visst at mange Leedsfans er masochister. All grunn til å glede seg over en viktig seier i stedet for å klage over å bli overkjørt. Nå er vi ferdig med nedrykkingsspøkelset, trenger ikke å tenke på opprykk og kan bare spille inn et godt lag for neste sesong.

Enig!!
Ups & Ups!!

Peters

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #228 på: Februar 23, 2015, 11:38:53 »
Ja, hva skal man si. Smash and grab, de deiligste seirene.

Dukker vi ned bak tallene, så tipper jeg vi tapte 20-1 i cornerstatistikk, 15-3 i skudd på mål, og 70-30 i possession.

Vi fortjente selvsagt ingenting. Vi kan glede oss over en fantastisk keeper, en voldsom oppofring og blokkering av skudd ( spesielt stopperne, og da spesielt Bamba), og tre pinner i sekken.

Utover det er prestasjonen skremmende. Boro ser ut som de spiller tre divisjoner over oss. Vi er elendig organiserte, altfor lite kompakte, totalt ute av struktur, og vi evner knapt å gjøre noe for å endre kampbildet.

Ikke ett eneste bytte, bare tut og kjør og håp på det beste. Positivt at Mowatt scorer igjen, som vanlig like imponert over Lewis Cook. Bamba dirigerer og står på, men Silvestri bar hele greia i dag.

En Silvestri på en litt dårligere dag, kombinert med litt mer marginer mot, og vi hadde tapt 10-2.

Kanskje litt vel negativ etter seier, men vi ble rett og slett herja med. Karanka kan vel aldri i verden skjønne hvordan de klarte å tape dette.

Dette er med respekt å melde "bullshit"  ??? Etter min mening  :)

Andersen

Sv: Kamp: vs Middlesbrough @ Riverside Stadium 21/2 2015, kl 13:15 på TV
« Svar #229 på: Februar 23, 2015, 11:54:05 »
Det er målene i fotball som teller ! At M boro ikke scorer på sine sjanser i kampen mot Leeds , må settes på kontoen for udyktighet / god keeper til motstanderlaget !  Leeds har hatt mange kamper der de har tatt alle poengene etter tidvis å ha blitt rundspillt av motstanderlagene . Nei la oss glede oss over alle poengene Leeds får fremover resten av sesongen ! Det deles ikke ut stilpoeng i fotball kamper , det er målene som teller , vi fikk det målet som gjorde at vi slo M boro ! det var det som gjaldt for meg, og maaaaaaaaaaange  andre Leeds supportere regner jeg med ! MOT !