Skrevet av Emne: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya  (Lest 7957 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dansale

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #30 på: Juli 23, 2011, 13:27:20 »
det er for jævligt at han skal få bo på fengselshotell, send han til guantanamo! håper absolutt at noen finner og torturerer han godt når han slipper ut
Forza Leeds!

B-m

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #31 på: Juli 23, 2011, 15:07:00 »
Forferdelig det som har skjedd.

Nå må media vise respekt og hensyn, vi vet at det har skjedd grufulle ting på øya nå, at ungdommer har blitt henrettet på det mest forferdelig vis og tryglet for sine liv.

Vi trenger ikke flere vitneskildringer av sjokkskadet ungdom med kamera trykt opp i ansikt, vi trenger ikke bilder med sladd av lik og ungdommer når gjerningsmann sikter på et av ofrer for å henrette han/henne. Det er nok inntrykk nå.

Samme gjelder etter bomben, intervjue og spørre forferdelige spm når folk er i sjokk og på gråten..søppel
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #32 på: Juli 23, 2011, 15:23:53 »
Bra innlegg, b-m. Helt enig.

testo

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #33 på: Juli 23, 2011, 16:04:29 »
det er for jævligt at han skal få bo på fengselshotell, send han til guantanamo! håper absolutt at noen finner og torturerer han godt når han slipper ut

Da blir han alene......for det er stengt og lagt ned.

Isolat, mat fra et hull,ingen kontakt, der kan han råttne alene.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

p0ndus

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #34 på: Juli 23, 2011, 19:25:27 »
Forferdelig det som har skjedd.

Nå må media vise respekt og hensyn, vi vet at det har skjedd grufulle ting på øya nå, at ungdommer har blitt henrettet på det mest forferdelig vis og tryglet for sine liv.

Vi trenger ikke flere vitneskildringer av sjokkskadet ungdom med kamera trykt opp i ansikt, vi trenger ikke bilder med sladd av lik og ungdommer når gjerningsmann sikter på et av ofrer for å henrette han/henne. Det er nok inntrykk nå.

Samme gjelder etter bomben, intervjue og spørre forferdelige spm når folk er i sjokk og på gråten..søppel


Klok tale.

Lord-Meta

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #35 på: Juli 24, 2011, 03:09:07 »
Akkurat kommet hjem fra den blå steinen i Bergen, ganske tøffe scener og ganske sterkt nå om natten ettersom hver centimeter av den blå steinen er fylt til randen med stearin lys.

eros

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #36 på: Juli 24, 2011, 10:25:38 »
Han (Breivik) var allerede for snaue 10 år siden "farlig".

Det står ikke navn i artikklen fra Aftenposten 17.11.2001, men virker som dette er Breivik:

http://ipad.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece

Det er sagt at han ikke er tidligere straffedømt, dessuten er han fra Frogner i Oslo?

Borge

Sv: STOR EKSPLOSJON I OSLO!!! [Terrorangrep]
« Svar #37 på: Juli 24, 2011, 11:10:38 »
Gi mannen dødsstraff.  Dette er lik en krigshandling og bør straffes med døden. Ellers så burde kun denne tråden holdes åpen i minst 24 timer. Alt annet på forumet betyr nada

Enig hb!
Men i Norge får han vel bare 21 år og slipper ut etter 15....
Heldigvis har vi forvaringsinstituttet, så det blir nok en stund til han kommer ut igjen...
Borge

Leechap

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #38 på: Juli 24, 2011, 11:14:38 »
Hvor var PST?

Andersen

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #39 på: Juli 24, 2011, 11:35:07 »
Problemet er at sånne tikkende mennesklige bomber får vi vel ikke gjort noe med , sånn som nå . Der det klikker og volder så mye smerte og ødeleggelser! Sett ham på isolat resten av livet, og kast nøkkelen!

Leechap

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #40 på: Juli 24, 2011, 11:56:20 »
Ekstreme "kristne", konservative, høyre-ekstremister i USA tar seg til rette med bruk av både verbale trusler og direkte terror, skytevåpen og bomber. Med få unntak har disse grupperingene skrevet seg inn i historien som spesielt grusomme, unntak spesielt 9/11. Det ekstreme ser dessverre nå ut til ha "smittet" over til det tidligere så fredelige Norge.

Kanskje på tide med et oppgjør med tanken om at det meste av vondt kommer fra muslimer? Kanskje på tide å se at "kristendommen" hos enkelte ikke bare inneholder nestekjærlighet, toleranse og respekt? Kanskje på tide å ta et oppgjør med fremmedhat forankret politisk? Kanskje på tide å vise virkelig medmenneskelighet?

euphor9

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #41 på: Juli 24, 2011, 11:58:44 »
Problemet er at sånne tikkende mennesklige bomber får vi vel ikke gjort noe med , sånn som nå . Der det klikker og volder så mye smerte og ødeleggelser! Sett ham på isolat resten av livet, og kast nøkkelen!

La han få sone ilag med andre innsatte,kriminelle aksepterer ikke folk som er voldteksforbrytere,pedofile, massemordere osv.

En kompis av meg satt inne i vadsø kretsfengsel for ett år siden, det satt oxo en iraner der som hadde voldtatt ei 18 år ung jente.   Vær gang de andre innsatte gikk forbi cella til iraneren så sparka de i døra hans og sa de skulle ta han.  Og mens han var i dusjen så så tok noen å pressa en donald pocketbok mellom hengslene og sparket igjen døra sånn at døra ikke kunne låses lengere.     Til slutt satt iraneren i fosterstilling under vasken på cella si, og måtte sitte resten av tiden i kjelleren på ei ventecelle sånn at de andre innsatte ikke fikk tak i han.

Tror ikke fengselsledelsen tør å la han få sone med andre, for slipper de han løs med andre insatte så får han så mye juling som noen kan tenke seg.

Dennis

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #42 på: Juli 24, 2011, 12:44:11 »
Problemet er at sånne tikkende mennesklige bomber får vi vel ikke gjort noe med , sånn som nå . Der det klikker og volder så mye smerte og ødeleggelser! Sett ham på isolat resten av livet, og kast nøkkelen!

La han få sone ilag med andre innsatte,kriminelle aksepterer ikke folk som er voldteksforbrytere,pedofile, massemordere osv.

En kompis av meg satt inne i vadsø kretsfengsel for ett år siden, det satt oxo en iraner der som hadde voldtatt ei 18 år ung jente.   Vær gang de andre innsatte gikk forbi cella til iraneren så sparka de i døra hans og sa de skulle ta han.  Og mens han var i dusjen så så tok noen å pressa en donald pocketbok mellom hengslene og sparket igjen døra sånn at døra ikke kunne låses lengere.     Til slutt satt iraneren i fosterstilling under vasken på cella si, og måtte sitte resten av tiden i kjelleren på ei ventecelle sånn at de andre innsatte ikke fikk tak i han.

Tror ikke fengselsledelsen tør å la han få sone med andre, for slipper de han løs med andre insatte så får han så mye juling som noen kan tenke seg.

Fadern har en kompis som er fengselsbetjent. Han sa denne patetiske unnskyldningen av en mann enten vil ta livet sitt tidlig eller drept av medfangene. Han går nok en varm velkomst i møte...
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #43 på: Juli 24, 2011, 12:54:33 »
Utrolig gripende minnegudstjeneste!  :'(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ØBS

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #44 på: Juli 24, 2011, 15:36:44 »
Forferdelig det som har skjedd.

Nå må media vise respekt og hensyn, vi vet at det har skjedd grufulle ting på øya nå, at ungdommer har blitt henrettet på det mest forferdelig vis og tryglet for sine liv.

Vi trenger ikke flere vitneskildringer av sjokkskadet ungdom med kamera trykt opp i ansikt, vi trenger ikke bilder med sladd av lik og ungdommer når gjerningsmann sikter på et av ofrer for å henrette han/henne. Det er nok inntrykk nå.

Samme gjelder etter bomben, intervjue og spørre forferdelige spm når folk er i sjokk og på gråten..søppel

Jeg var rundt hjørnet da det smalt...

Mitt første møte med den moderne journalistikk traff jeg tre kvarter etter.  Jeg tror det var TV2, en blond bimbo (unnskyld uttrykket, men hun bare bekreftet alles fordommer mot typen) vimset rundt med en mikrofon og en kameramann på slep.

De hadde akkurat stengt Torggata dit jeg var på vei for å sjekke om en kamerat av meg som driver butikk der var ok, men jeg fikk ikke svar dessverre.  I ettertid har jeg fått vite at alt gikk bra men butikken noe skadet.

Tilbake til dette mennesket med mikrofonen:  Hun ruset rett ut i gata der to biler var stoppet av politiet, den ene en glassmester-bil, dyttet mikrofonen inn gjennom det åpne vinduet og spurte:

"Mye å gjøre, eller??"

Jeg tenkte et øyeblikk at om jeg skal på TV byr sjansen seg nå.  Makan til flåsete journalistikk, noe jeg synes har preget mye av dekningen fra denne tragiske episoden for Oslo, Norge og menneskeheten ellers.

Til sist: Dødsstraff hjelper ingen.  Hvem er de som forlanger retten til å ta liv uten evnen til å gi det tilbake?

Mine tanker til alle berørte...
LUSCOS-hilsen
ØBS

p0ndus

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #45 på: Juli 24, 2011, 16:19:58 »
Foreslår at vi  bærer sørgebånd på Tirsdag.

HåvardK

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #46 på: Juli 24, 2011, 16:30:20 »
Ekstreme "kristne", konservative, høyre-ekstremister i USA tar seg til rette med bruk av både verbale trusler og direkte terror, skytevåpen og bomber. Med få unntak har disse grupperingene skrevet seg inn i historien som spesielt grusomme, unntak spesielt 9/11. Det ekstreme ser dessverre nå ut til ha "smittet" over til det tidligere så fredelige Norge.

Kanskje på tide med et oppgjør med tanken om at det meste av vondt kommer fra muslimer? Kanskje på tide å se at "kristendommen" hos enkelte ikke bare inneholder nestekjærlighet, toleranse og respekt? Kanskje på tide å ta et oppgjør med fremmedhat forankret politisk? Kanskje på tide å vise virkelig medmenneskelighet?
Word.

Leechap

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #47 på: Juli 24, 2011, 16:49:30 »
Ekstreme "kristne", konservative, høyre-ekstremister i USA tar seg til rette med bruk av både verbale trusler og direkte terror, skytevåpen og bomber. Med få unntak har disse grupperingene skrevet seg inn i historien som spesielt grusomme, unntak spesielt 9/11. Det ekstreme ser dessverre nå ut til ha "smittet" over til det tidligere så fredelige Norge.

Kanskje på tide med et oppgjør med tanken om at det meste av vondt kommer fra muslimer? Kanskje på tide å se at "kristendommen" hos enkelte ikke bare inneholder nestekjærlighet, toleranse og respekt? Kanskje på tide å ta et oppgjør med fremmedhat forankret politisk? Kanskje på tide å vise virkelig medmenneskelighet?
Word.
Word Perfect

janove

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #48 på: Juli 25, 2011, 11:05:11 »
Det er merkelig at enkelte idioter har behov for å flagge sitt politiske syn midt opp i denne tragedien.
En gren av min familie har mistet et familiemedlem og for oss spiller det ingen rolle hvem det er som har utført handlingene.
Skal idioter som dere flagge deres politiske synspunkter, får dere jaggu finne andre arenaer!
 

fjellhaugen

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #49 på: Juli 25, 2011, 14:39:50 »
beklager tapet i familien jan ove,
men jeg må si jeg ikke ser den klare politiske hentydningen du sikter til.

det som blir nevnt er vel om vi må slutte å tenke at "det er alltid muslimene" og faktisk kan være andre mennesker med andre trosretninger som driver terror og frykt i verden.

ellers er det unødnevdig å starte med idiotkalling på et såpass het topic som dette da brannfakkelen vil fyre seg rimelg fort ved den minste gnist.  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sydhagen

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #50 på: Juli 25, 2011, 14:41:50 »
Det er merkelig at enkelte idioter har behov for å flagge sitt politiske syn midt opp i denne tragedien.
En gren av min familie har mistet et familiemedlem og for oss spiller det ingen rolle hvem det er som har utført handlingene.
Skal idioter som dere flagge deres politiske synspunkter, får dere jaggu finne andre arenaer!
 

Kondolerer!  :(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

janove

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #51 på: Juli 25, 2011, 14:43:41 »
beklager tapet i familien jan ove,
men jeg må si jeg ikke ser den klare politiske hentydningen du sikter til.

det som blir nevnt er vel om vi må slutte å tenke at "det er alltid muslimene" og faktisk kan være andre mennesker med andre trosretninger som driver terror og frykt i verden.

ellers er det unødnevdig å starte med idiotkalling på et såpass het topic som dette da brannfakkelen vil fyre seg rimelg fort ved den minste gnist.  ;)



Her har du misforstått totalt!

ollan

Sv: Re: Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #52 på: Juli 25, 2011, 15:00:18 »
beklager tapet i familien jan ove,
men jeg må si jeg ikke ser den klare politiske hentydningen du sikter til.

det som blir nevnt er vel om vi må slutte å tenke at "det er alltid muslimene" og faktisk kan være andre mennesker med andre trosretninger som driver terror og frykt i verden.

ellers er det unødnevdig å starte med idiotkalling på et såpass het topic som dette da brannfakkelen vil fyre seg rimelg fort ved den minste gnist.  ;)



Her har du misforstått totalt!
Hva har vi misforstått?

ollan
Ollan

Leechap

  • Gjest
Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #53 på: Juli 25, 2011, 15:14:50 »
Mye sinne her på siten og vondt å forstå for enkelte små sjeler at alt har en bakgrunn. En bakgrunn som ikke er fanget opp i iveren etter å sjekke ut grupperinger som kanskje sto bak udåden? En hver med en smule kunnskap/innsyn og med innehav av en historiebok kan lese seg til at dette var en politisk basert handling/udåd!

Vi lever i et flerkulturelt samfunn til berikelse for alle, la det forsette slik. La oss glede oss over at det flerkulturelle opptrer på fotballbanen. La ikke hat og destruktive, rasistiske, simple utspill få ødelegge samfunnet og ikke minst hyggen ved fotball. Fargede spillere er særlig en berikelse for Leeds United - Max Gradel, Lloyd Sam, Ramon Nunez som eksempel.

fjellhaugen

Sv: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #54 på: Juli 25, 2011, 15:28:45 »
beklager tapet i familien jan ove,
men jeg må si jeg ikke ser den klare politiske hentydningen du sikter til.

det som blir nevnt er vel om vi må slutte å tenke at "det er alltid muslimene" og faktisk kan være andre mennesker med andre trosretninger som driver terror og frykt i verden.

ellers er det unødnevdig å starte med idiotkalling på et såpass het topic som dette da brannfakkelen vil fyre seg rimelg fort ved den minste gnist.  ;)



Her har du misforstått totalt!

da beklager jeg så mye jan ove, men jeg har som ollan også skriver problemer med å se hva vi misforstår?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

lojosang

Sv: Re: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #55 på: Juli 25, 2011, 15:52:23 »
La oss holde denne tråden til kondolanser, medfølelse og omtanke. Analyser er det for tidlig med, sårene er for ferske og følelsene sitter utenpå oss.  LUSCOS er heller ingen naturlig arena for disse analysene når tiden er moden for dem.

Kondolerer til Janove og alle andre som er rammet av denne grusomme terrorhandlingen

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

janove

Sv: Re: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #56 på: Juli 25, 2011, 16:03:22 »
La oss holde denne tråden til kondolanser, medfølelse og omtanke. Analyser er det for tidlig med, sårene er for ferske og følelsene sitter utenpå oss.  LUSCOS er heller ingen naturlig arena for disse analysene når tiden er moden for dem.

Kondolerer til Janove og alle andre som er rammet av denne grusomme terrorhandlingen

-LeifO

Moderatortroll.

Du har helt rett.
For meg er dette forumet et fristed. Vi blir peppret fra alle kanter om saken og jeg og sikkert mange andre har behov for annet input.
Steng hele tråden!

lojosang

Sv: Re: Terrorangrepene i Oslo og på Utøya
« Svar #57 på: Juli 25, 2011, 16:27:25 »
La oss holde denne tråden til kondolanser, medfølelse og omtanke. Analyser er det for tidlig med, sårene er for ferske og følelsene sitter utenpå oss.  LUSCOS er heller ingen naturlig arena for disse analysene når tiden er moden for dem.

Kondolerer til Janove og alle andre som er rammet av denne grusomme terrorhandlingen

-LeifO

Moderatortroll.

Du har helt rett.
For meg er dette forumet et fristed. Vi blir peppret fra alle kanter om saken og jeg og sikkert mange andre har behov for annet input.
Steng hele tråden!

Det er et meget godt poeng, dette med fristed.
Jeg stenger tråden inntil videre. Eventuelle innspill for og mot bes sendes meg på PM, så skal jeg viderebringe dem til resten av moderatorene.

MOT!
-LeifO
- Leif Olav