Skrevet av Emne: Lydoverføringer  (Lest 1461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hobben

Lydoverføringer
« på: Januar 23, 2011, 12:02:36 »
Hei.

Jeg kjøpte eit brukt phillipshjemmekino anlegg for litt siden. Jeg for lyd på dvdspilleren, og tv. Har koblet HDMI via dvd å tv, og AUX ledning fra anlegget til Lyseboksen min. Men hvordan skal jeg få lyd via anlegget med PS3? Anlegge har ikke optisk ingang.

Jeg har prøvt å sette AUX ledningen i TV å anlegge å håpet at alt som skjedde på tv var det lyd på, slik med den andre flatskjermen jeg hadde, men det gikk ikke.

Noen som har peiling på dette?
Rogaland Whites

kalle_92

  • Gjest
Sv: Lydoverføringer
« Svar #1 på: Januar 23, 2011, 13:47:40 »

Hobben

Sv: Lydoverføringer
« Svar #2 på: Januar 23, 2011, 20:53:35 »
Tja ble ikke klokerer av den lesningen der.
Rogaland Whites

Robert

Sv: Lydoverføringer
« Svar #3 på: Januar 23, 2011, 22:15:32 »
Skjønner ikke helt hvordan alt er koblet, skulle nesten trengt en tegning :)
Men, du har altså ikke lyse-boksen koblet via HDMI?
Er PS3'n koblet via HDMI?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hobben

Sv: Lydoverføringer
« Svar #4 på: Januar 23, 2011, 22:38:17 »
Skjønner ikke helt hvordan alt er koblet, skulle nesten trengt en tegning :)
Men, du har altså ikke lyse-boksen koblet via HDMI?
Er PS3'n koblet via HDMI?

Tv til lyseboksen er HDMI.
PS3 til TV er hdmi.
DVD til tv er hdmi.

Da jeg sette dette på fikk jeg kun lyd på dvden, prøvte å sette inn AUX via anlegget og tv, men det funket ikke, så jeg sette AUX ledningen i fra tv til boksen da fikk jeg lyd på tv når jeg ser via boksen, men har ingen lyd via ps3.
Rogaland Whites

Robert

Sv: Lydoverføringer
« Svar #5 på: Januar 24, 2011, 20:12:18 »
Altså, om du kobler PS3'n via HDMI, så kommer lyden frem til TV'n. Du må da sende lyden fra TV'n til anlegget ditt, på en eller annen måte, f.eks. til AUX på anlegget ditt. Du vil da få lyden fra den HDMI-kilden du bruker. Men er vel kanskje akkurat det du har prøvd på som ikke fungerer? Det skal ihvertfall fungere, men kan hende det er en innstilling på TV'n, at den skal sende lyden ut. Husk at det kan være flere utganger for lyd bak på TV'n, jeg har ihvertfall 2, som er til forskjellige utganger (en er til HDMI en annen til VGA/DVI).
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hobben

Sv: Lydoverføringer
« Svar #6 på: Januar 25, 2011, 15:32:51 »
har prøvd alt.. gir opp :P
Rogaland Whites

Robert

Sv: Lydoverføringer
« Svar #7 på: Januar 25, 2011, 19:47:28 »
Instillinger på TV'n også? Skal du ikke ha lyden ut gjenom HDMI så tenker jeg du må stille inn et eller annet på PS3'n, og kjøre det ut via RCA eller lignende til AUX'en?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM