avstemning

Var det riktig å sparke Gray?

Ja
15 (55.6%)
Nei
12 (44.4%)

Stemmer totalt: 22

Avstemning er avsluttet: Februar 09, 2011, 19:03:45

Skrevet av Emne: Hva synes så forumdeltagerne om sparkingen av SKY SPORTS reporter Andy Gray?  (Lest 1928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Andy Gray fikk først en advarsel fra sin arbeidsgiver SKY SPORTS etter at et lydopptak ble publisert hvor Keys og spesielt Gray snakker nedsettende eller fleipende om en kvinnelig linejdommer. Opptakene var utenom sending.

I ettertid har både flere lydopptak og filmopptak med tilsvarende innhold (nedsettende eller fleip) blitt dratt frem, noe som da førte til at Andy Gray ble sparket?

Hva mener så forumfolket om denne saken?
« Siste redigering: Januar 26, 2011, 19:05:25 av berlin »

Sydhagen

Fortjent!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Jeg er ikke for sparkingen, nå har jeg blitt fortalt at det skal eksistere et videoklipp som er verre enn det som jeg har hørt.

Jeg kan ikke forstå at noe så harmløst som å vitse om en kvinne kan offsidereglene eller ei i en "privat" setting skal kunne være god nok grunn til å miste jobben.
 

auren

Vanskelig sak dette. Gray har jo vært et ikon i Sky Sports i mangfoldige år. Jeg har ikke lest så mye om saken, bare sett hva Gray skal ha uttalt, og jeg kan ikke helt se at dette skal være ment som fleip. Dette avdekker holdninger som Sky Sports ikke kan identifisere seg med og en avskjedigelse var nok det politisk korrekte å gjøre. Er det slikt at Gray har beklaget seg? I tilfelle veldig patetisk av mannen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Mange som skulle hatt sparken da!

Dennis

Viser gubbekulturen i engelsk fotball, selv om saken i seg selv var ment som private spøker (Vi hadde selv en lignende sak her hjemme i høst på norsk tv med Bohinen og Alsaker).

Utrolig idiotisk og barnslig gjort av Gray og jeg forstår at Sky Sports har vurdert det som en alvorlig ripe i deres imagelakk. En ting er at de snakket om offsidereglene (nå viste det seg vel - har jeg lest - at offsideavgjørelsen var korrekt i etterkant (ah, the irony)) men de har visstnok rakket ned på kvinnemenneskets utseende også? Modent! ::)

Spillere og trenere (de fleste) straffes for nedlatende kommentarer mot dommere, så hvorfor ikke kommentatorene? Gray har driti seg sjøl i nakken slik jeg ser det.
Marching on together!

berlin

Sannsynligvis det mest politisk korrekte, som auren sier. Men jeg er langt fra sikker, og det kan godt være at kvinner flest synes det er ikke er "kjønnstrakassering". Men det er uten tvil betent og nedlatende når det gjelder kvinnelige dommere, og damefotball generelt.

At Gray ikke lenger kommenterer er en grei sak for meg. Han er absolutt underholdende men verbaldiareen hans kan til tider ødelegge, og "overkommentering" lar jeg meg irritere av iblant.

For meg virker det litt strengt, som Rudi sier: mange som skulle hatt sparken da.

Men heller ikke jeg kjenner Grays omdømme internt i organisasjonen, og det kan jo synes som om noen gjorde skjult opptak for å skade han.

Jon R

Synd. Var veldig glad i radarparet Martin Tyler/ Andy Gray.

Folk som Ivar Hoff og Mini Jacobsen kan definitivt glemme å søke jobb i Sky Sports etter dette!   :P
Jon R.

chief

Mannen kommer jo kun med en riktig påstand. (kvinner har ikke peiling på offside! selvsagt har de ikke det)
 Skal det være oppsigelsesgrunnlag?  Jeg mener nei, han kunne kommet med en unnskyldning til de ytterst få av kvinnene det gjaldt.  end of story.
1 4 all and all 4 1

Hobben

Helt riktig!
Rogaland Whites

p0ndus

  • Gjest
Redd de får litt av en jobb med og finne kommentatorer med de rette holdningene fremover. Fotballeksepertene har tross alt tilbragt mer tid i herregardroben enn på søndagsskolen.(kanskje med unntak av Rune Bratseth).

bwirum

Dersom dette skal være standarden for en kommentator, at han ikke kan vitse på privaten med sidemannen sin, uansett om det er såkalt politisk ukorrekte spøker og kommentarer, så synes jeg det hele gir et inntrykk av desperasjon og hysteri.

Oppsigelsen var helt latterlig.

På den annen side, jeg kommer ikke til å savne han fryktelig som kommentator, han kunne være i overkant irriterende til tider, der han raljerte over alt og ingenting og bardust uttalte seg om hva som helst i løpet av millisekunder... Og han stoppa jo aldri å snakke!
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

newsome

Gray ble ikke sparket kun for kommentaren om kvinner og offside!
Sky hadde flere episoder på film der han kommer  med seksuelle hentydninger til kvinnelige kollegaer.

Er også kommet frem flere andre episoder om Keys.

Tror ikke de hadde måttet gå bare på grunn av det med offsiden og kvinner.

http://www.youtube.com/watch?v=lCBxW-nUPus

http://www.youtube.com/watch?v=xCEjCsMU9_s
« Siste redigering: Januar 27, 2011, 13:32:28 av newsome »