Skrevet av Emne: Utholdenheten til spillerne  (Lest 1096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Utholdenheten til spillerne
« på: Januar 31, 2011, 13:16:42 »
Har på følelsen at utholdenheten/kondisjonen til Leeds spillerne kanskje ikke er den beste i divisjonen. Dette begrunner jeg med at det virker vanskelig for Leeds å drepe kampene når vi egentlig burde være overlegen. Vi slipper ofte motstanderen inn i kampen igjen etter at vi har dominert kampene.

Kan dette være pga dårlig kondisjon?

Tenker også at konsentrasjonsglipp i forsvaret vårt kanskje kan ha noe å gjøre med manglende utholdenhet. Er man godt trent har man også bedre konsentrasjon gjennom hele kampen.

Er bare noen tanker...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Utholdenheten til spillerne
« Svar #1 på: Januar 31, 2011, 13:39:36 »
Jeg tror heller det har med spillertyper enn kondisjon. De spillerne vi har er nok godt trent, se på Gradel og Becchio.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Utholdenheten til spillerne
« Svar #2 på: Januar 31, 2011, 13:42:20 »
Jeg tror heller det har med spillertyper enn kondisjon. De spillerne vi har er nok godt trent, se på Gradel og Becchio.



Becchio og spesielt Gradel er jo syke når det gjelder løping, men Leeds klarer jo aldri å ha kontroll gjennom en hel kamp...De kan rundspille et annet lag i 30 minutter, for så å slippe motstanderen til igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fjellhaugen

Sv: Utholdenheten til spillerne
« Svar #3 på: Januar 31, 2011, 13:49:20 »
tabber har ikke med kondis å gjøre. det har med konsentrasjon!!!
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Sv: Utholdenheten til spillerne
« Svar #4 på: Januar 31, 2011, 13:54:29 »
Det skal jo også sies at vi selv har snudd kamper vi har ligget under i. Sist mot Burnley der vi snudde fra 0-2 til 3-2 i andre omgang. Jeg tror mye av svaret ligger i fotballspiller-psyken. Det er jo blitt diskutert mye i det siste i forhold til at 2-0 er den farligste ledelsen. Det er klart at når man leder med to mål og har full kontroll, og så slipper man inn et mål, så vil frykten for ikke å vinne bli større enn viljen til å vinne. Motstanderlaget vil få blod på tann og VIPS så er kampbildet snudd på hodet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Sv: Utholdenheten til spillerne
« Svar #5 på: Januar 31, 2011, 13:54:41 »
Tja.
Jeg kjøper den med at konsentrasjonen faller når man blir slitne. Nettopp derfor sjakkspillere også trenger god kondisjon...

Men for å snu på argumentasjonen din; Leeds har i denne sesongen hatt en imponerende evne til å komme tilbake i kamper hvor motstanderen har tatt ledelsen. Det er tegn på god kondisjon det da eller?

Jeg tror manglende evne til å sette inn nådestøtet har helt andre årsakssammenhenger enn sviktende kondis. Jeg tror laget ubevisst blir litt for sikkerhetsorienterte, trekker seg noen meter lavere i banen og på denne måten gir bort initativet. Når man da er ute av stand til å snøre igjen sekken defensivt så blir dette ofte feil.
Angrep er det beste forsvar sies det, og jeg tror det er sant. Det er dessuten mindre krevende rent kondisjonsmessig å ha ballen enn å jage den...

flynn