Skrevet av Emne: Leeds on the road i Oslo 30. mars  (Lest 29918 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #150 på: April 02, 2011, 12:47:02 »
Oppsummert må jeg si jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn etter Leeds on the road...

Hva var poenget med denne road trippen?

At en klubb på vår størrelse og med vår omsetning av penger... sender et team for å sitte på en pub uten lyd anlegg som virker og snakker/babbler foran kun 30-40 ihugga fan virker helt meningsløst...

Kan noen forklare?

Hvor var planleggingen og kvalitetsikringen av gjennomføringen?
Hva var målsettingen med denne road trippen?
Hva var PR strategien? ( å lese om Lorimers harde skudd i media dagen etterpå?)


Bates forhandler jo med Einar Baardsen om dagen (jmf; siste TPN) så han ville slå to fluer i en smekk. Grunnen til reisen var sikkert Baardsen, men Bates ville også "gi" litt av seg selv til norske fans som han vet genererer mye penger til Leeds. Det er ingen andre toppklubber i England som drar til Norge for å sitte på en pub for å svare på spørsmål. Hvorfor sette spørsmålstegn ved dette og ikke bare hylle det jarle?

Nå vet jeg ikke hvilke i LUSCOS som engasjerte seg i dette, men i etterpåklokskapens navn så var gjennomføringen slett, kanskje litt pinlig. Jeg føler at man kunne ha gjort mer ut av dette. Teknikken streiket og det kan ikke LUSCOS lastes for, men HardRock.

Ingen av dere som stille så mange spørsmålstegn ved Leeds United/Bates var på plass for å stille spørsmålene til han som kan svare på de. Egentlig bra spør du meg, jeg hadde blitt flau hvis man hadde presentert den ene konspirasjonsteorien etter den andre.




ser ikke noen grunn til å "blande" luscos mer enn nødvendig inn i dette da jeg som luscos medlem ikke hadde NOEN fordeler av dette arrangementet.


LUSCOS var jo arrangør, skal man ikke blande inn de da??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Anders P

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #151 på: April 02, 2011, 17:48:55 »
Slike panelopplegg har de jo når de reiser rundt andre steder også - ser ikke helt at LUSCOS kunne påvirket selve møteformen noe. Men det var litt dårlig organisert og lokalet var ikke egnet da det var mye støy ellers i lokalet.
Vanskelige spørsmål hadde nok ganske greit blitt avvist - jeg prøvde meg på om de kunne si noe om spillere de hadde ønsket men ikke fått.....no comments var svaret.
Bates snakket ganske fornuftig om spillermarkedet og Shaun Harvey endel om akademiet og hva hvordan de jobbet vedr nye spillere.
Paynter hadde svarte på litt rundt kampopplegg, taktikk før kamper etc, men han var jo ikke den mest snakkesalige jeg har møtt.
Lorimer svarte på dette med lånespillere og hvordan man fikk de inkludert i klubben, men innrømmet at dette var vanskelig.

 

lojosang

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #152 på: April 02, 2011, 17:55:33 »
Var dette på HardRock Cafe på Karl Johan? Herre Jemini. Jobben deres er altså å tappe øl. Og de har kun Ringnes og Frydenlund. Men de klarer det ikke likevel. Mitt første møte med tungt bakterieinfisert øl var her. Og Ringnes er jo udrikkelig i utgangspunktet. Det blir ikke bedre av en eim av smelta smør. Da overasker det ikke akkurat at å få en mikrofon og en hyttaler til å fungere var utenfor deres kompetanseområde.
« Siste redigering: April 02, 2011, 18:09:43 av lojosang »
- Leif Olav

Anders P

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #153 på: April 02, 2011, 18:02:30 »
Hard rock cafe på KJ ja.
 

Thomas

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #154 på: April 04, 2011, 00:37:28 »
NRK.no vil komme med flere Leeds-artikler den neste tiden - TV2 har Leeds-innslag i sin studiosending lørdag denne helgen
SA

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7573757

Her er saken fra NRK - den har lagt på forsiden av sportssidene helt siden den ble publisert. Men var det noe innslag på TV2 i helgen? Jeg har sett det aller meste av Premier League-sendingene, men så ikke noe Leeds-innslag.

fjellhaugen

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #155 på: April 04, 2011, 08:26:21 »
Oppsummert må jeg si jeg sitter igjen som et stort spørsmålstegn etter Leeds on the road...

Hva var poenget med denne road trippen?

At en klubb på vår størrelse og med vår omsetning av penger... sender et team for å sitte på en pub uten lyd anlegg som virker og snakker/babbler foran kun 30-40 ihugga fan virker helt meningsløst...

Kan noen forklare?

Hvor var planleggingen og kvalitetsikringen av gjennomføringen?
Hva var målsettingen med denne road trippen?
Hva var PR strategien? ( å lese om Lorimers harde skudd i media dagen etterpå?)


Bates forhandler jo med Einar Baardsen om dagen (jmf; siste TPN) så han ville slå to fluer i en smekk. Grunnen til reisen var sikkert Baardsen, men Bates ville også "gi" litt av seg selv til norske fans som han vet genererer mye penger til Leeds. Det er ingen andre toppklubber i England som drar til Norge for å sitte på en pub for å svare på spørsmål. Hvorfor sette spørsmålstegn ved dette og ikke bare hylle det jarle?

Nå vet jeg ikke hvilke i LUSCOS som engasjerte seg i dette, men i etterpåklokskapens navn så var gjennomføringen slett, kanskje litt pinlig. Jeg føler at man kunne ha gjort mer ut av dette. Teknikken streiket og det kan ikke LUSCOS lastes for, men HardRock.

Ingen av dere som stille så mange spørsmålstegn ved Leeds United/Bates var på plass for å stille spørsmålene til han som kan svare på de. Egentlig bra spør du meg, jeg hadde blitt flau hvis man hadde presentert den ene konspirasjonsteorien etter den andre.




ser ikke noen grunn til å "blande" luscos mer enn nødvendig inn i dette da jeg som luscos medlem ikke hadde NOEN fordeler av dette arrangementet.


LUSCOS var jo arrangør, skal man ikke blande inn de da??


dette nevnte jeg da det ble presisert flere ganger at LUSCOS medlemmer ikke fikk komme inn eller har noen fordeler av dette da de kun er "såkalte" fans.
hvorfor skal vi da stå som arrangør? om det ikke er for personlige fordeler da?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #156 på: April 04, 2011, 10:28:35 »
NRK.no vil komme med flere Leeds-artikler den neste tiden - TV2 har Leeds-innslag i sin studiosending lørdag denne helgen
SA

http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7573757

Her er saken fra NRK - den har lagt på forsiden av sportssidene helt siden den ble publisert. Men var det noe innslag på TV2 i helgen? Jeg har sett det aller meste av Premier League-sendingene, men så ikke noe Leeds-innslag.

Innslaget på TV2 gikk visstnok på lørdag, fikk ikke sett det selv da. Men det ligger ute på Sumo nå: http://bit.ly/goL4Fh

SA

Svend Anders

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #157 på: April 04, 2011, 10:40:01 »
LUSCOS var jo arrangør, skal man ikke blande inn de da??

dette nevnte jeg da det ble presisert flere ganger at LUSCOS medlemmer ikke fikk komme inn eller har noen fordeler av dette da de kun er "såkalte" fans.
hvorfor skal vi da stå som arrangør? om det ikke er for personlige fordeler da?
[/quote]

I mine øyne virker det som enkelte på forumet overdramatiserer litt ifht arrangementet. For det første må man se bakgrunnen:
En uke før arrangementet kommer det melding fra Leeds om at det på onsdag bli On the Road-event i Oslo. De spurte om hjelp til å finne lokale. Det burde da være helt naturlig at LUSCOS som RMC-branch hjelper til med dette og en viss markedsføring. Dette ble også gjort.

Grunnen til kort frist, etc var jo åpen bart Bates' møter med Baardsen og et ønske om å slå to fluer i en smekk.

Nå var ikke jeg med på avgjørelsen rundt Hard Rock, men så vidt jeg forsto booket LUSCOS kjelleren hvor det ville vært mer avsperret og isolert. Da Leeds inspiserte lokalet tidligere på dagen ville de heller ha det i 1. etasje siden det var en scene der - slik at panelet kom litt "opp".

At mikrofonanlegget ryker er selvfølgelig veldig synd - jo, LUSCOS har booket stedet men det er nå strengt tatt HR som skulle stå for det tekniske. Hva skulle LUSCOS gjort bedre? Stilt med egen teknikker som garantist? Lett å være etterpåklok.

jarle

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #158 på: April 04, 2011, 11:05:34 »
LUSCOS var jo arrangør, skal man ikke blande inn de da??

dette nevnte jeg da det ble presisert flere ganger at LUSCOS medlemmer ikke fikk komme inn eller har noen fordeler av dette da de kun er "såkalte" fans.
hvorfor skal vi da stå som arrangør? om det ikke er for personlige fordeler da?

I mine øyne virker det som enkelte på forumet overdramatiserer litt ifht arrangementet. For det første må man se bakgrunnen:
En uke før arrangementet kommer det melding fra Leeds om at det på onsdag bli On the Road-event i Oslo. De spurte om hjelp til å finne lokale. Det burde da være helt naturlig at LUSCOS som RMC-branch hjelper til med dette og en viss markedsføring. Dette ble også gjort.

Grunnen til kort frist, etc var jo åpen bart Bates' møter med Baardsen og et ønske om å slå to fluer i en smekk.

Nå var ikke jeg med på avgjørelsen rundt Hard Rock, men så vidt jeg forsto booket LUSCOS kjelleren hvor det ville vært mer avsperret og isolert. Da Leeds inspiserte lokalet tidligere på dagen ville de heller ha det i 1. etasje siden det var en scene der - slik at panelet kom litt "opp".

At mikrofonanlegget ryker er selvfølgelig veldig synd - jo, LUSCOS har booket stedet men det er nå strengt tatt HR som skulle stå for det tekniske. Hva skulle LUSCOS gjort bedre? Stilt med egen teknikker som garantist? Lett å være etterpåklok.
[/quote]


Bra at Luscos som RMC hjelper og det er helt naturlig...
Men å finne et egnet sted og et lydanlegg som virker er vel minimum av hva man kan forvente når Bates himself er i byen.

Kostnaden ved å leie inn en høytaler og en mic med en lydmann er vel peanuts mot hva flybilletter og hotell etc kostet for Leeds delegasjonen...


I tillegg burde man insistert på åpen dag og brukt det for å hverve medlemmer og skape blest. At Bates skal sitte å prate for 35 innhugga fans blir litt for defensiv tankegang i mine øyne.
Bates vil vel ha flere medlemmer... da må man inviterere de som er potensielle!


Svend Anders

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #159 på: April 04, 2011, 11:25:13 »
Bra at Luscos som RMC hjelper og det er helt naturlig...
Men å finne et egnet sted og et lydanlegg som virker er vel minimum av hva man kan forvente når Bates himself er i byen.

Kostnaden ved å leie inn en høytaler og en mic med en lydmann er vel peanuts mot hva flybilletter og hotell etc kostet for Leeds delegasjonen...


I tillegg burde man insistert på åpen dag og brukt det for å hverve medlemmer og skape blest. At Bates skal sitte å prate for 35 innhugga fans blir litt for defensiv tankegang i mine øyne.
Bates vil vel ha flere medlemmer... da må man inviterere de som er potensielle!

Vi er helt enig på siste punkt, men Leeds velger å være prinsipielle - alle On the Road-eventer har samme regel.

Vedr høytaleranlegget så virket det så vidt jeg vet helt frem til fem minutter før showet skulle starte (tror jeg, i alle fall), så noen ganger må man jo ANTA at ting som fungerer kl 18 også fungere kl 20 samme dag.

SA

testo

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #160 på: April 04, 2011, 12:59:53 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

jarle

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #161 på: April 04, 2011, 15:11:16 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.

Nei... men man er herre over å ha back up løsninger...
en teknikker på plass med noe ekstra utstyr i bilen!

Vil tro Leeds ikke stiller med et sett drakter foran kamper ( hint)

Dennis

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #162 på: April 04, 2011, 15:57:49 »
Dårlig lyd...?

BATES OUT!
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #163 på: April 04, 2011, 16:14:16 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.

Nei... men man er herre over å ha back up løsninger...
en teknikker på plass med noe ekstra utstyr i bilen!

Vil tro Leeds ikke stiller med et sett drakter foran kamper ( hint)

Noen som har hørt ordtaket "koke suppe på en spiker"?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #164 på: April 04, 2011, 23:57:49 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.

Nei... men man er herre over å ha back up løsninger...
en teknikker på plass med noe ekstra utstyr i bilen!

Vil tro Leeds ikke stiller med et sett drakter foran kamper ( hint)

De tar vel likevel ikke med seg 2000 ekstra stoler i tilfelle de ikke har noe å sitte på på Emirates eller Brammal Lane.
- Leif Olav

kalle_92

  • Gjest
Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #165 på: April 05, 2011, 07:43:15 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.

Nei... men man er herre over å ha back up løsninger...
en teknikker på plass med noe ekstra utstyr i bilen!

Vil tro Leeds ikke stiller med et sett drakter foran kamper ( hint)

De tar vel likevel ikke med seg 2000 ekstra stoler i tilfelle de ikke har noe å sitte på på Emirates eller Brammal Lane.
Haha! Fantastisk eksempel lojosang

lojosang

Sv: Leeds on the road i Oslo 30. mars
« Svar #166 på: April 05, 2011, 17:41:51 »
HR jobbet i 45 min med teknikker på tlf for å få dette til å virke og det virka i ett sekund på et tidspunkt. Dette er da ingen ting Luscos kan være herre over vel.

Nei... men man er herre over å ha back up løsninger...
en teknikker på plass med noe ekstra utstyr i bilen!

Vil tro Leeds ikke stiller med et sett drakter foran kamper ( hint)

De tar vel likevel ikke med seg 2000 ekstra stoler i tilfelle de ikke har noe å sitte på på Emirates eller Brammal Lane.
Haha! Fantastisk eksempel lojosang

Klassisk understatement-humor. Vi snakker altså om en Hardrock-kafe som ikke har fungerende forsterkere her. Det blir som juletre uten hjul, eller dieselbil uten sel. Meget overaskende og ufunksjonelt.
- Leif Olav