Skrevet av Emne: Tour de France 2011  (Lest 5835 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsulf

Tour de France 2011
« på: Juli 01, 2011, 09:51:35 »
Ett av årets høydepunkter nærmer seg, og det gjøres klar for et par ukers sofasliting.
Andre her inne som sitter klistret disse ukene?

Blank_File

Sv: Tour de France 2011
« Svar #1 på: Juli 01, 2011, 10:45:51 »
Ja! Skal se så mye som er mulig å få til!

Go Thor!

Ferre

Sv: Tour de France 2011
« Svar #2 på: Juli 01, 2011, 11:08:38 »
Uten tvil sommerens høydepunkt. Tror Touren i år blir spennende, og jeg tror kampen om den gule trøya nødvendigvis ikke bare vil stå mellom A. Schleck og Contador slik det var i fjor. Basso er tilbake i år, i tillegg er Evans, Wiggins, Gesink, F. Schleck og 2-3 Radioshack-ryttere sterke kandidater.

I tillegg håper vi selvfølgelig på en etappeseier eller to til både Thor og Edvald.

Od

  • Gjest
Sv: Tour de France 2011
« Svar #3 på: Juli 01, 2011, 11:45:15 »
Nei. For meg har sykling ingen underholdningsverdi i det hele tatt, og med den utstrakte og i det stille godtatte bruken av doping mister sporten alt av integritet.
(For ordens skyld gjentar jeg ordene For meg og adder en smiley ( :)) sånn at folk ikke tror at jeg er ute etter å skape dårlig steming, provosere noen, komme med personangrep etc.)

Leedsulf

Sv: Tour de France 2011
« Svar #4 på: Juli 01, 2011, 12:03:45 »
Nei. For meg har sykling ingen underholdningsverdi i det hele tatt, og med den utstrakte og i det stille godtatte bruken av doping mister sporten alt av integritet.
(For ordens skyld gjentar jeg ordene For meg og adder en smiley ( :)) sånn at folk ikke tror at jeg er ute etter å skape dårlig steming, provosere noen, komme med personangrep etc.)


Nå som vi hadde det så gøy :(

Nei, jeg var i samme posisjon tidligere. Fulgte kun sporadisk med, men da jeg satt hjemme med krykker rundt årtusenskiftet, ble det til at jeg satt meg ned og kikket på dagene, og har vært mer eller mindre hekta siden den gang.

Håper som de forrige årene på yngstebror Schleck, og satser på at Fränk holder seg på sykkelen gjennom hele touren i år.
Ser forøvrig også frem til intervjuene med Edvald :)

Er det forresten noen liga for Luscos på TV2s tour-manager?

Blank_File

Sv: Tour de France 2011
« Svar #5 på: Juli 01, 2011, 13:52:47 »
Jeg syns også det er surt med all denne dopinga. Syns det er trist at Contador får delta. Det har blitt litt for mange ganger de siste årene man føler seg lurt en stund etter at alt er ferdig. Klarer likevel ikke å fjerne moroa i sporten totalt. Selv om jeg var mer engasjert før.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Tour de France 2011
« Svar #6 på: Juli 01, 2011, 20:10:19 »
Syntes det var spennende med all dopingen, var virkelig fres i fjelletappene da. Alpe De Huez blir aldri som før igjen. ;) I år holder jeg en liten knapp på yngstemann Schleck som vinner.
En annen fordel med TDF er jo også at den gjør ventetiden mot seriestart litt kortere og man får litt annet å tenke på enn enn eventuelle overganger ut /  inn  før seriestart.

newsome

Sv: Tour de France 2011
« Svar #7 på: Juli 01, 2011, 22:49:55 »
Endelig!!!!


Bare timer igjen.

Edvald er i form 8)

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tour de France 2011
« Svar #8 på: Juli 01, 2011, 23:30:18 »
Interessen for touren var nok større tidligere, men kommer nok til å sveipe innom Eurosport med jevne mellomrom for å holde meg oppdatert. ;)

dansale

Sv: Tour de France 2011
« Svar #9 på: Juli 02, 2011, 03:17:16 »
Gleder meg allerede til det skal bli ferdig, så det går ant å se på tv2 igjenn.
Forza Leeds!

ziganda

Sv: Tour de France 2011
« Svar #10 på: Juli 02, 2011, 04:48:30 »
Touren mangler bare noen forhenværene finske skiløpere for å bli komplett.

Skjønner ikke at noen frivillig gidder å følge med på juks og fanteri  ::)

Sleivind

Sv: Tour de France 2011
« Svar #11 på: Juli 02, 2011, 14:45:25 »
Touren mangler bare noen forhenværene finske skiløpere for å bli komplett.

Skjønner ikke at noen frivillig gidder å følge med på juks og fanteri  ::)

Hvis man skal boikotte alle idretter der det finnes juksemakere er det ikke mye å velge mellom. Sjakk kanskje?

newsome

Sv: Tour de France 2011
« Svar #12 på: Juli 03, 2011, 22:03:12 »
Touren mangler bare noen forhenværene finske skiløpere for å bli komplett.

Skjønner ikke at noen frivillig gidder å følge med på juks og fanteri  ::)

Hvis man skal boikotte alle idretter der det finnes juksemakere er det ikke mye å velge mellom. Sjakk kanskje?

Milou

Sv: Tour de France 2011
« Svar #13 på: Juli 05, 2011, 04:42:06 »
Touren mangler bare noen forhenværene finske skiløpere for å bli komplett.

Skjønner ikke at noen frivillig gidder å følge med på juks og fanteri  ::)

Hvis man skal boikotte alle idretter der det finnes juksemakere er det ikke mye å velge mellom. Sjakk kanskje?
Nei, ikkje sjakk heller  ;):
http://www.nettavisen.no/sjakk/article3153235.ece

For min eigen del falt interessen for individuell idrett kraftig etter bygginga av høgdehus før Lillehamer OL. Eg ser ikkje den heilt store skilnaden på dette og doping, og det tydeleggjorde for meg at den idrettslege presentasjonen ikkje lenger er nok. Klart det er juksing i lagidrett også, men det er mykje meir begrensa kva effekt det har.

Sykkel er på mange måtar ein lagidrett. Sjøl om det utan tvil er muleg å dope seg til seier i TdF, er det så mange andre element i denne konkurransen at det fortsatt er interessant å følge med på. Det er ikkje nødvendigvis så interessant kven som vinn samanlagt (spesielt om Contador skulle vinne igjen).

TdF er utan tvil eit artig lyspunkt mens ein ventar på at Leeds-sesongen startar igjen.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tour de France 2011
« Svar #14 på: Juli 05, 2011, 10:47:39 »
Og Hushovd har allerede nådd et av sine mål; han kler den gule trøya, men vil gjerne ha den grønne, men den får han ikke lov å prøve seg på og regnbuetrøya har han enda ei stund. Nesten godt at han slipper den grønne, må bli fryktelig varmt med så mye trøyer..... :P!

Viset i går også sin storhet når han støtte en av sine værste konkurrenter, Cacendish!!
Yeboahs vitne

ollan

Sv: Tour de France 2011
« Svar #15 på: Juli 05, 2011, 21:11:27 »
Klarer Hushovd å beholde trøyen frem til og med lørdag? Imponerende etappe av han i dag. De 3 neste er vel forholdsvis "enkle" etapper i favør hushovd og andre spurtere? facinerende idrett, selv om der har vært mye fusk de siste 50? årene.... :o
Ollan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tour de France 2011
« Svar #16 på: Juli 06, 2011, 12:58:33 »
Klarer Hushovd å beholde trøyen frem til og med lørdag? Imponerende etappe av han i dag. De 3 neste er vel forholdsvis "enkle" etapper i favør hushovd og andre spurtere? facinerende idrett, selv om der har vært mye fusk de siste 50? årene.... :o






Helt enig, det er vanskelig å stille seg likegyldig til denne fantastiske idretten selv om den har vært gjennomsyra av juks. Synes det er avskyelig at Contador får sykle forresten. I går så vi da Thor som klatrer plutselig. Kvålsvoll nevnte i dag at Thor veier 13 kilo mer enn konkurrentene han kom i mål sammen med på etappen i går. En god del mer å dra på altså i forhold til disse andre beinranglene som er gode i motbakkene....!! Imponerende av oksen fra Grimstad.
Yeboahs vitne

Kickthemdown

Sv: Tour de France 2011
« Svar #17 på: Juli 06, 2011, 19:17:58 »
Avreise fredag retning Frankrike i 2 uker... Blir kjedelig gitt..  ;D Hus til familien utenfor Nice mens gutta leier bil og følger etter Thor og Edvald.  :-*

ollan

Sv: Tour de France 2011
« Svar #18 på: Juli 06, 2011, 20:07:17 »
Avreise fredag retning Frankrike i 2 uker... Blir kjedelig gitt..  ;D Hus til familien utenfor Nice mens gutta leier bil og følger etter Thor og Edvald.  :-*

have fun ;D
Ollan

ollan

Sv: Tour de France 2011
« Svar #19 på: Juli 07, 2011, 17:29:19 »
En fantastisk norsk dag i TDF med seier til Edwald foran Thor  :D

Thor fremdeles i gult :)
Ollan

Kickthemdown

Sv: Tour de France 2011
« Svar #20 på: Juli 07, 2011, 17:49:12 »
En fantastisk norsk dag i TDF med seier til Edwald foran Thor  :D

Thor fremdeles i gult :)
Dette var stort !!!!!!  ;D

fjellhaugen

Sv: Tour de France 2011
« Svar #21 på: Juli 07, 2011, 18:04:07 »
djizz

good going edvald
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tour de France 2011
« Svar #22 på: Juli 08, 2011, 12:19:37 »
For en prestasjon av de norske gutta- Edvald først og Thor hakk i hel!!! Hvor i allverden er resten av verden!!! For å si det som reporteren på TV 2 skreik da Edvald og Thor passerte- "Vi eier sykkelverden!!" eller no sånt...!! Smått utrolig når en tenkerpå antall innbyggere, klima, interesse etc. Nå kommer sporten til å tiltrekke seg mange nye unge talenter tenker jeg.

OG; så herlig å se ekteparet Boasson og Hagen gråte av glede etter at guttungen tok etappeseier!!!
Yeboahs vitne

Trulsaren

Sv: Tour de France 2011
« Svar #23 på: Juli 10, 2011, 17:21:29 »
Skandale... Rett og slett. Håper idioten mister lappen for resten av livet. Helt utroligt!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tour de France 2011
« Svar #24 på: Juli 12, 2011, 10:52:27 »
..og så den første dopingsaken da...... :'(
Yeboahs vitne

Glenn K

Sv: Tour de France 2011
« Svar #25 på: Juli 14, 2011, 16:20:55 »
Herlig å se noen stå og vifte med norske flagg med Leeds-logoen i midten!  :D

ollan

Sv: Re: Tour de France 2011
« Svar #26 på: Juli 14, 2011, 17:36:25 »
ALTA white?

ollan
Ollan

hobberst jr.

Sv: Tour de France 2011
« Svar #27 på: Juli 15, 2011, 15:15:36 »
Får dessverre ikke fulgt Touren i år heller.
Har en nysådd plen i hagen som jeg må holde et øye med..
Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.

- John Terry

Dennis

Sv: Tour de France 2011
« Svar #28 på: Juli 15, 2011, 15:58:39 »
Får dessverre ikke fulgt Touren i år heller.
Har en nysådd plen i hagen som jeg må holde et øye med..

Ja du ser vel stadig på den du, som holder med Chelsea og deres enorme underholdningsverdi...  ::)

Spennende etappe i dag: Boasson og Hushovd i brudd!
Marching on together!

hobberst jr.

Sv: Tour de France 2011
« Svar #29 på: Juli 15, 2011, 16:13:16 »
Får dessverre ikke fulgt Touren i år heller.
Har en nysådd plen i hagen som jeg må holde et øye med..

Ja du ser vel stadig på den du, som holder med Chelsea og deres enorme underholdningsverdi...  ::)

Spennende etappe i dag: Boasson og Hushovd i brudd!
hehehehehe
Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.

- John Terry