Skrevet av Emne: Pc hjelp, IGJEN!  (Lest 1569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hobben

Pc hjelp, IGJEN!
« på: Juli 08, 2011, 16:33:24 »
Trenger hjelp fra datakyndige personer. Har gjort ett eller annet på min pc som gjør at det er et intrenett ikon på alle programmene mine..... Skal jeg inn på MSN feks, Ashampoo brenne programmet hva det måtte være så kommer det opp at jeg må åpne det via internett, håper noen skjønner dette, for jeg vil ha alt tilbake som det var før!! HJEEEEEEEEEEEEEELP???
Rogaland Whites

Trulsaren

Sv: Pc hjelp, IGJEN!
« Svar #1 på: Juli 08, 2011, 19:16:12 »
For å svare som de gjør i IT-Crowd.

Har du prøvd å skru PCen av og på? :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Robert

Sv: Pc hjelp, IGJEN!
« Svar #2 på: Juli 08, 2011, 22:30:35 »
XP, Vista, Windows 7?
Antar at det er Vista eller Win 7.
Trykk på Start, skriv cmd, høyreklikk på cmd.exe, velg Run as administrator / kjør som administrator.

I det nye svarte vinduet du får opp, skriv:
sfc -scannow

Sett inn Windows cd'n din når du blir spurt om det. Vent en halvtime, til det er klart, restart pcen og se om det løser problemet.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hobben

Sv: Pc hjelp, IGJEN!
« Svar #3 på: Juli 09, 2011, 01:17:27 »
For å svare som de gjør i IT-Crowd.

Har du prøvd å skru PCen av og på? :)

Jepp :)
Rogaland Whites

Hobben

Sv: Pc hjelp, IGJEN!
« Svar #4 på: Juli 09, 2011, 01:18:21 »
XP, Vista, Windows 7?
Antar at det er Vista eller Win 7.
Trykk på Start, skriv cmd, høyreklikk på cmd.exe, velg Run as administrator / kjør som administrator.

I det nye svarte vinduet du får opp, skriv:
sfc -scannow

Sett inn Windows cd'n din når du blir spurt om det. Vent en halvtime, til det er klart, restart pcen og se om det løser problemet.

Veldig hyggelig med hjelp, Robert. Men jeg fikk ingen windows CD av elkjøp, det var ikke slik lenger at vi fikk det i pc pakkene, de måtte kjøpes selv, vuderer at noen kompiser få fikse den snart å bare formetere dritten..!
Rogaland Whites

steinhar

Sv: Pc hjelp, IGJEN!
« Svar #5 på: Juli 28, 2011, 17:19:03 »
Noe jeg aldri har vært borti før, men som du sier.. Ta sikkerhetskopi av det du trenger og formater pcen. Det tror jeg vil være det letteste om du ikke har en alt for viktig skole/jobb pc : p
Du trenger ikke å få noen til å gjøre dette for deg, bare å åpne kontrollpanelet og velge enten "system og sikkerhet" og bla ned til gjenoppretting eller velge "gjenoppretting" på startsiden for kontrollpanelet, alt etter hvilken visning du har på kontrollpanelet.