Skrevet av Emne: Reise  (Lest 2068 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Beckford-Newcastle-sant

  • Gjest
Reise
« på: Desember 27, 2010, 21:46:34 »
Jeg er utrolig fascinert av verden, land og hovedsteder. Ved siden av fotball er dette muligens min største hobby, og kan nok omtrent alle land/hovedsteder++ i hele verden.
Jeg er dessuten ekstremt glad i å reise og se monumenter og byer. Har en stor liste over steder jeg må oppleve og se i løpet av livet.

Topp fem liste over steder/reiseruter jeg drømmer om å besøke er:

1. Vest Afrika. Dvs Senegal, Gambia, Guinea Bissau, Guinea, Sierra Leone, Liberia, Elfenbenskysten og Ghana.
2. Marokko, Algerie og Libya.
3. Latin Amerika. Guatemala, Belize, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica og Panama.
4. Jordan, Israel, Syria og Irak.
5. Alaska.

Har dessverre enda ikke vært utenfor Europas grenser, men innen 5-7 år så regner jeg med at jeg har fullført hvertfall en av mine drømmer. Søker steder som ikke er turistmagnagnater ala Gran Canaria og Kreta.
Men det finnes jo også fantastiske steder i Europa, og jeg må anbefale alle å dra til f.eks Slovenia, Kroatia og Sardinia.

Er det noen her på forumet som også er svært betatt av det verden har å tilby, har planer for reiser i fremtiden, steder å anbefale. Evt komentarer til noe av det jeg har skrevet?

dansale

Sv: Reise
« Svar #1 på: Desember 27, 2010, 22:41:45 »
Hei Gambi. Jeg er ingen globetåter selv men jeg vil våge å påstå at jeg kan nesten samtlige lads flagg og hovedstader, Jeg var i Israel for to år siden det var knall flott der, var i Jerusalem og Tel Aviv, i Jerusalem leige jeg og kammeraten min en guide (2000 kr)  og fikk se alle de hellige plassene, det var veldig konservativt der i forhold til Tel Aviv der man fikk gris,skalldyr osv osv, meget bra uteliv i Tel Aviv (strippeklubben Pussycat er å anbefale men erfaringene der sømmer seg nokk ikke her, hehe). Jeg vil iallefall anbefale å leige bil vist du reiser ned dit for det er alvorligt mye å se, personlig er jeg interrisert i krigs historie så Museum var 1 pri,

Ps. Når du reiser til Israel så må du si i fra at du ikke skal ha Israelsk stempel i passet for da kommer du ikke inn i andre muslimske land som eksempel : Jordan,Syria,Iran,Irak,Suadi Arabia,Marokko,Oman,Yemen,Lebanon,Libya. Kan få problemer med Egypt og Pakistan.
« Siste redigering: Desember 27, 2010, 22:56:49 av dansale »
Forza Leeds!

trondt

Sv: Reise
« Svar #2 på: Desember 28, 2010, 08:50:32 »
Når jeg var ca. 10 år gammel (37 år siden) hadde jeg tre reisedrømmer.
1. Kappstaden (Cape Town), spilte mye "Den forsvunne diamant" og var fasinert av Afrika og  spesielt Cape Town. Kom dit i jula 2006 og vil anbefale deg at du legger til Sør-Afrika på lista. Fantastisk land.
2. Disneyland, California (ikke plastikk-Disney i Florida).  Kom dit i 2003. Anbefaler USA generelt, spesielt en tur innom Grand Canyon og Las Vegas. Utrolig hva naturen og mennesker kan skape av "galskap". Grand Canyon er den eneste attraksjonen som virkelig har satt meg helt ut og gjort meg målløs.
3. Elland Road. Kom dit i 2006. Ble forsåvidt stille når jeg gikk igjennom portene her også. Enough said.

Følg drømmene dine og du vil få noen fantastiske opplevelser.

Per-Stian

Sv: Reise
« Svar #3 på: Desember 28, 2010, 11:51:10 »
Eg er også veldig nyfiken på land, områder, kulturar, bygningar osv. i verda med ei viss historisk eller mytisk forankring. I uprioritert rekkefølge kan eg godt tenke meg å oppleve følgande:

  • Påskeøya (Chile)
  • Iran (gamle Persia)
  • Taj Mahal (India)
  • Angkor Wat (Kambodsja)
  • Jerusalem (Israel)
  • Alexandria (Egypt)
  • Tenochtitlan (Mexico)
  • Machu Picchu (Peru)
  • Den kinesiske mur
  • Athen (Hellas)

dansale

Sv: Reise
« Svar #4 på: Desember 28, 2010, 15:06:54 »
hvordan legger du ut bilder?
Forza Leeds!

Here we go again

  • Gjest
Sv: Reise
« Svar #5 på: Desember 28, 2010, 17:20:11 »
Flott tråd du har startet her Gambi og mange flotte steder du har besøkt.
Er også nokså reiselysten og har mange steder jeg kunne ønskt å sett.

Var for rundt 7 år siden 10 dager i Havanna på Cuba.  Det var en spesiell reise på godt og vondt. Men ville aldri vært turen foruten.  Ble kjent med en kar der borte som kjørte "pirat" taxi.  Han tok meg med mange steder jeg ellers aldri ville fått sett.
Har jo en gang i tiden vært en imponerende by Havanna, men er dessverre forfalt pga diverse omstendigheter.

Imsdal

  • Gjest
Sv: Reise
« Svar #6 på: November 13, 2011, 22:05:43 »
Hei igjen gutter. :) Lenge siden denne tråden har vært i bruk!
Noen som har vært noen spennende steder eller som har noen steder å anbefale?
Har siden det sist ble skrevet i den vært i England og i Spania.
Var 8 i Sør-England, i en by som heter Poole, og i Bournemouth, samt 6 i London! Sør England er som å være på den Franske riviera! Fantastisk!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Reise
« Svar #7 på: November 14, 2011, 10:30:55 »
Ã… reise er fantastisk!!! Hvis du er ute etter et deilig sted å feriere anbefaler jeg Koh Samui, Thailand.

Tidlig nest år ser det ut som jeg får en tur til Bermuda, det blir veldig spennende. Vurderer å mellomlande i New York og jeg har aldri vært der heller så dette kan bli veldig flott for meg. Har drømt om USA besøk og en haug med andre reisemål. Det er imidlertid en uting som heter jobb!!!
Yeboahs vitne

kalle_92

  • Gjest
Sv: Reise
« Svar #8 på: November 14, 2011, 11:06:45 »
Barcelona og Praha er to nydelige europeiske byer. Ellers syns jeg også at San Francisco er flott!

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Reise
« Svar #9 på: November 14, 2011, 13:19:49 »
En lengre reise ville vært utrolig flott, men lengste jeg har vært, er Ã…lesund i nord, Sandefjord i øst, Paris i sør, og vestover er nabokommunen :P Vel, med flyskrekk må man være fornøyd med det, men håper jeg i hvert fall får utvidet grensen vestover til Leeds :D

h.b

  • Gjest
Sv: Reise
« Svar #10 på: November 14, 2011, 13:40:53 »
Tja. Det siste året her jeg vært i York, London, Rhodos,Santorini,Folegandros, Chios og Lesvos

RoarG

Sv: Reise
« Svar #11 på: November 15, 2011, 14:00:10 »
Som yngre ønsket jeg å se "Dyrene i Afrika", Øst-Afrika altså. Reisefeberen har vel tapt seg litt med årene. Kona er jo fra Thailand, og det blir nok flere reiser dit. Greit land å reise til. Direkte-fly til Bangkok med Thai. Litt dyrt. For folk som ikke er så nøye på reisetida, går det an å booke svært billige billetter (ned i ca 4000 kroner!), men da må man påregne mellomlandinger med lang ventetid.
Thailand er fint land å feriere i. Finnes mye å ta seg til både kulturelt og mere relaxed. Veiene mellom de store byene er av OK standard (ca. Frankrike). Leier man bil, må man være klar over venstre-regelen, og den (for oss) snodige avkjøringsteknikken.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kalle_92

  • Gjest
Sv: Reise
« Svar #12 på: November 17, 2011, 10:37:28 »
Noen som har forslag til reisemål med høy solkremfaktor som ofte er relativt billig? Student som trenger D-vitaminer for å komme gjennom vårt kjære lovverk i vinter!   ;D

Har lest litt om de forskjellige stedene. Man har jo Lanzarote og Mallorca osv. Noen som har erfaringer?

Ola_S

Sv: Reise
« Svar #13 på: November 20, 2011, 11:03:05 »
Har vært på tenerife,gran canaria og kos noen ganger,men etter å ha brukt en shitload med penger siste åra på 3 turer til florida+cruise i karibien..... Men nå er det thailand for alle penga for bli tur nummer 3 dit bare siden i sommer å feirer jul i 3 uker  8) Så for min del kommer jeg ikke til å sette beina i "syden" noe mer hvertfall  :P