Skrevet av Emne: Kamp: Rotherham Utd vs Leeds Utd @Asseal NY St. 24.11.2023 kl 21 på Viasport 2  (Lest 7025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Spiller vi uavgjort borte, og vinner hjemme så holder det!  ;)
Tam `innsats i dag, må opp ett par hakk mot Swansea og Boro`i neste kamper nå!

samadhi

Å se Patrick Bamford spille fotballkamp er bare trist. Nok en gang er han i tillegg i veien når vi skal avgjøre. Det er bare å shippe ut i januar.

Om ikke Bamford står der han står og prøver å ta ballen ville stopperen bak ryddet unna og Anthony ville ikke fått ballen. Synes Bamford virker veldig sulten på å vise at han forsatt kan, men dessverre mangler han fremdeles selvtillit og det ser ut som han prøver for hardt. Ett par scoringer og mer spilletid og vi har en spiller som scorer 10-20 mål på dette laget.
marching on together,
derudaf forever...

Dylan

Synes vi klarte oss mye bedre enn Ipswich mot Rotherham. Jeg trodde vi skulle få større problemer når R presset høyt (og vilt), og i førsteomgangen var vi suverene. I denne divisjonen slår alle alle, så i mitt hode er vi fortsatt på opprykkskurs, rett og slett på grunn av kvaliteten i laget. 2 tøffe hjemmekamper nå, tror de vil vise hva vi er gode for.

Kato

Å se Patrick Bamford spille fotballkamp er bare trist. Nok en gang er han i tillegg i veien når vi skal avgjøre. Det er bare å shippe ut i januar.

Om ikke Bamford står der han står og prøver å ta ballen ville stopperen bak ryddet unna og Anthony ville ikke fått ballen. Synes Bamford virker veldig sulten på å vise at han forsatt kan, men dessverre mangler han fremdeles selvtillit og det ser ut som han prøver for hardt. Ett par scoringer og mer spilletid og vi har en spiller som scorer 10-20 mål på dette laget.

Syns ikke touchet er i nærheten. Skyter som i ville vesten. Jeg begynner å tenke at spillere som han og Ayling er trent sønder og sammen av Bielsa.
 

Dennis

Å se Patrick Bamford spille fotballkamp er bare trist. Nok en gang er han i tillegg i veien når vi skal avgjøre. Det er bare å shippe ut i januar.

Om ikke Bamford står der han står og prøver å ta ballen ville stopperen bak ryddet unna og Anthony ville ikke fått ballen. Synes Bamford virker veldig sulten på å vise at han forsatt kan, men dessverre mangler han fremdeles selvtillit og det ser ut som han prøver for hardt. Ett par scoringer og mer spilletid og vi har en spiller som scorer 10-20 mål på dette laget.

Syns ikke touchet er i nærheten. Skyter som i ville vesten. Jeg begynner å tenke at spillere som han og Ayling er trent sønder og sammen av Bielsa.

Ayling, Bamford og Phillips var på sitt beste under Bielsa og har ikke vært i nærheten verken før eller siden.

Trent ihjel eller en periode med tryllestøv får være opp til hver og en.
« Siste redigering: November 25, 2023, 08:49:17 av Dennis »
Marching on together!

TK20

Prøver å tenke at gårsdagen var et lite arbeidsuhell med små konsekvenser.
  • Vi hadde lite tid til forberedelser
  • Summerville, James og Kamara burde scoret på sine 100%-sjanser i første omgang.
  • Baklengsen vi slipper inn er helt komikveld med under pari involveringer av flere.
  • Vi scorer et mål som er helt marginalt offside.
Vi vinner ni av ti slike. Vi fortsetter vår rekke med ubeseirede kamper. Det er en lang sesong, trenger ikke ta innpå Leicester og Ipswich hver runde.

Spent på hva Farke gjør på onsdag. Føler både James og Gray bør hvile. Kanskje også Ampadu. Farke må vise at han kan rotere den store og gode stallen vår, ikke bare hive innpå de samme innbytterne hver kamp og krysse fingrene.

Kontakinte

Å se Patrick Bamford spille fotballkamp er bare trist. Nok en gang er han i tillegg i veien når vi skal avgjøre. Det er bare å shippe ut i januar.

Om ikke Bamford står der han står og prøver å ta ballen ville stopperen bak ryddet unna og Anthony ville ikke fått ballen. Synes Bamford virker veldig sulten på å vise at han forsatt kan, men dessverre mangler han fremdeles selvtillit og det ser ut som han prøver for hardt. Ett par scoringer og mer spilletid og vi har en spiller som scorer 10-20 mål på dette laget.

Syns ikke touchet er i nærheten. Skyter som i ville vesten. Jeg begynner å tenke at spillere som han og Ayling er trent sønder og sammen av Bielsa.
Du verden, det kan du virkelig ikke mene ;D

Josch

Vi må regne med noen poengtap i sånne kamper.
Leeds burde scoret på en av kontringene i første omgang. Vi er en av ligaens beste på kontringer og disse målene har trillet inn i sesongen (skyldes mest Summerwille). Ellers demmet Rotherham opp for dette. Da mister vi et våpen.

I possession ble det mest halvsjanser. Her sliter vi. Gode langsskyttere ville hjulpet. På dødball var Rotherham like gode som oss, selv om Leeds er ok på corner offensivt denne sesongen.
« Siste redigering: November 26, 2023, 09:27:10 av Josch »

GeirO

Håper Farke har smurt litt mentalhygiene over spillerne våre.
Slipper vi oss ned til 98%, leker Rotherham med oss. Slik som i midtperioden.
Farke og jeg er relativt enige:
We realised 98 per cent is enough to dominate, create chances and not give chances away but if you don't give 100 per cent the opposition can score and I sensed this a little bit, the team talk would have been exactly the same even without the equaliser.
MOT

HåvardK

Etter kampen i går har jeg  begynt arbeidet med å innfinne meg med at vi i beste fall havner på PO denne sesongen. At vi greier å rote bort to poeng i slike kamper som denne er rett og slett for dårlig. Farke finner unnskyldninger, men unngår å gå i seg selv og kampledelsen. Å kaste innpå tre stk med innbytterpuls i det siste kvarteret, hvorav en av disse kommer rett fra scoringsbonanza på landslagsoppdrag, minner om desperasjon. Joda, vi prøvde å legge om taktikk, som igjen endret kampbildet til det bedre - men  det skjer jo alt for sent. Willy trenger en stund på å spille seg varm, og bør få minst en halvtime. I stedet venter Farke på at James, Rutter og Piroe plutselig skal begynne å prege kampen, helt til det er for sent.
Kanskje er det like greit å ta en sesong (eller flere) i toppen av Championship i stedet for bunnstrid i PL.

Dylan

Er vel ikke helt usannsynlig at det kommer inn noen nye spillere også når vi rykker opp i mai, som gjør at vi holder oss oppe.

auren

Etter kampen i går har jeg  begynt arbeidet med å innfinne meg med at vi i beste fall havner på PO denne sesongen. At vi greier å rote bort to poeng i slike kamper som denne er rett og slett for dårlig. Farke finner unnskyldninger, men unngår å gå i seg selv og kampledelsen. Å kaste innpå tre stk med innbytterpuls i det siste kvarteret, hvorav en av disse kommer rett fra scoringsbonanza på landslagsoppdrag, minner om desperasjon. Joda, vi prøvde å legge om taktikk, som igjen endret kampbildet til det bedre - men  det skjer jo alt for sent. Willy trenger en stund på å spille seg varm, og bør få minst en halvtime. I stedet venter Farke på at James, Rutter og Piroe plutselig skal begynne å prege kampen, helt til det er for sent.
Kanskje er det like greit å ta en sesong (eller flere) i toppen av Championship i stedet for bunnstrid i PL.
Synes du er litt «streng» her. Husk at vi før kampen hadde 6 seire på siste 7 kamper. Ipswich begynner virkelig å slite nå. Vi har kappet mange poeng på bare få uker, var de 12 eller 14 foran oss tro? Nå er de kun 7 poeng foran. Soton spilte også en svak kamp resultatmessig borte mot Huddersfield. Fortsatt 29 kamper igjen!
Men at ting kan kritiseres er jeg jo enig i. Synes vi fremstod litt daffe og unøyaktige i hele kampen. Tror kanskje denne landslagspausen ikke har gjort oss noe bra og håper å se en annen tenning og guts på onsdag mot Swansea på Elland Road.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Uavgjort mot under streken laget Rotherham er for meg "lost opportunity" og to poeng tapt. Fasit etter helgas runde skulle vært 8 poeng opp til første plassen og 5 poeng til andre plassen. I stedet for er det 10 og 7 poeng til direkte opprykk og flust av lag hakk i hæl.

HåvardK

Etter kampen i går har jeg  begynt arbeidet med å innfinne meg med at vi i beste fall havner på PO denne sesongen. At vi greier å rote bort to poeng i slike kamper som denne er rett og slett for dårlig. Farke finner unnskyldninger, men unngår å gå i seg selv og kampledelsen. Å kaste innpå tre stk med innbytterpuls i det siste kvarteret, hvorav en av disse kommer rett fra scoringsbonanza på landslagsoppdrag, minner om desperasjon. Joda, vi prøvde å legge om taktikk, som igjen endret kampbildet til det bedre - men  det skjer jo alt for sent. Willy trenger en stund på å spille seg varm, og bør få minst en halvtime. I stedet venter Farke på at James, Rutter og Piroe plutselig skal begynne å prege kampen, helt til det er for sent.
Kanskje er det like greit å ta en sesong (eller flere) i toppen av Championship i stedet for bunnstrid i PL.
Synes du er litt «streng» her. Husk at vi før kampen hadde 6 seire på siste 7 kamper. Ipswich begynner virkelig å slite nå. Vi har kappet mange poeng på bare få uker, var de 12 eller 14 foran oss tro? Nå er de kun 7 poeng foran. Soton spilte også en svak kamp resultatmessig borte mot Huddersfield. Fortsatt 29 kamper igjen!
Men at ting kan kritiseres er jeg jo enig i. Synes vi fremstod litt daffe og unøyaktige i hele kampen. Tror kanskje denne landslagspausen ikke har gjort oss noe bra og håper å se en annen tenning og guts på onsdag mot Swansea på Elland Road.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, jeg er streng. Men jeg syns jeg ser et mønster i at vi ikke griper de åpenbare sjansene vi får servert. Er også litt lei av å høre at "sesongen er lang" og at "dert er mange kamper igjen". Det blir en kamp mindre igjen for hver runde. Skal vi havne i topp to, må vi faktisk få opp effektiviteten på nivå med de andre topplagene i divisjonen.

GeirO

Er vel ikke helt usannsynlig at det kommer inn noen nye spillere også når vi rykker opp i mai, som gjør at vi holder oss oppe.
Yes, vi kan jo starte med 4-6 forsvarsspillere. Er vel ingen av dagens forsvarsspillere, som vi eier, som holder PL-nivå.
MOT

Dennis

Etter kampen i går har jeg  begynt arbeidet med å innfinne meg med at vi i beste fall havner på PO denne sesongen. At vi greier å rote bort to poeng i slike kamper som denne er rett og slett for dårlig. Farke finner unnskyldninger, men unngår å gå i seg selv og kampledelsen. Å kaste innpå tre stk med innbytterpuls i det siste kvarteret, hvorav en av disse kommer rett fra scoringsbonanza på landslagsoppdrag, minner om desperasjon. Joda, vi prøvde å legge om taktikk, som igjen endret kampbildet til det bedre - men  det skjer jo alt for sent. Willy trenger en stund på å spille seg varm, og bør få minst en halvtime. I stedet venter Farke på at James, Rutter og Piroe plutselig skal begynne å prege kampen, helt til det er for sent.
Kanskje er det like greit å ta en sesong (eller flere) i toppen av Championship i stedet for bunnstrid i PL.
Synes du er litt «streng» her. Husk at vi før kampen hadde 6 seire på siste 7 kamper. Ipswich begynner virkelig å slite nå. Vi har kappet mange poeng på bare få uker, var de 12 eller 14 foran oss tro? Nå er de kun 7 poeng foran. Soton spilte også en svak kamp resultatmessig borte mot Huddersfield. Fortsatt 29 kamper igjen!
Men at ting kan kritiseres er jeg jo enig i. Synes vi fremstod litt daffe og unøyaktige i hele kampen. Tror kanskje denne landslagspausen ikke har gjort oss noe bra og håper å se en annen tenning og guts på onsdag mot Swansea på Elland Road.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, jeg er streng. Men jeg syns jeg ser et mønster i at vi ikke griper de åpenbare sjansene vi får servert. Er også litt lei av å høre at "sesongen er lang" og at "dert er mange kamper igjen". Det blir en kamp mindre igjen for hver runde. Skal vi havne i topp to, må vi faktisk få opp effektiviteten på nivå med de andre topplagene i divisjonen.

Fredag var irriterende. Leeds burda leda med flere mål til pause og Rotherham scorer etter en situasjon som burde vært avverga flere ganger. Etter den tidlige scoringa kom laget aldri i gang med noen skikkelig rytme, antakelig både delvis av kort restitusjon og grunnet stor kontroll spillemessig. Skuffende at de ikke går med 0-2, 0-3 til pause og bare holder unna. To poeng tapt. Jeg var ganske så irritert av det resultatet hele lørdagen, men ettersom Ipswich tapte og Soton kun klarte U er det ikke verdens undergang på noen måte.

Auren har også gode poeng her. I forkant av runde 15, da vi hadde årets vanskeligste bortekamp og Ipswich møtte Rooneys disipler, var det realistisk at det kunne være 17 og 13 poeng opp til de to etter 1/3 av sesongen. Selv etter kun ett poeng mot Rotherham, er det nå 10 og sju etter 17 runder. Om den tendensen fortsetter, spiser vi opp Ipswich og/eller Leicester. Husk at vi også har mulighet til å ta tre poeng på begge to i hjemmekampene, samt at de to skal møte hverandre to ganger.

Skal ikke glømme lagene rundt oss heller, men de siste åtte kampene er vi formlaget i divisjonen. Vi er også bedre enn Ipswich de siste ti og Leeds hadde en seig start poengmessig med 1-3-1. To poeng tapt utvilsomt på fredag, men det er mange kamper igjen å ta det på.

Struijk og Byram inn igjen på onsdag og Spence stadig nærmere å bli et våpen på høyreback. Fortsatt ståltro på direkte opprykk. En kamp vi bør vinne for øvrig, da Ipswich har Millwall hjemme onsdag og Coventry hjemme lørdag. Leicester har bortekamp mot Sheff Wed onsdag, men har så knalltøff bortekamp mot WBA i tidligkamp lørdag. Leeds tar mot Boro kl 16, som etter en ekstremt sterk periode har falt tilbake til dårlig form.

Ingenting kan bestilles i Championship, men det er gode muligheter for seks poeng i de to hjemmekampene. Vi har vunnet de fem siste hjemmekampene. Som jeg var inne på i et innlegg rundt statistikk tidligere, har Ipswich et snitt på to baklengs de siste kampene og også forrige kamp mot WBA slapp traktorgutta inn to mål. Klare favoritter mot både Millwall og Coventry, men det er ikke sikkert det er så åpenbare seiere som man kunne tenkt seg tidligere i sesongen.
« Siste redigering: November 27, 2023, 13:31:02 av Dennis »
Marching on together!

HåvardK

Etter kampen i går har jeg  begynt arbeidet med å innfinne meg med at vi i beste fall havner på PO denne sesongen. At vi greier å rote bort to poeng i slike kamper som denne er rett og slett for dårlig. Farke finner unnskyldninger, men unngår å gå i seg selv og kampledelsen. Å kaste innpå tre stk med innbytterpuls i det siste kvarteret, hvorav en av disse kommer rett fra scoringsbonanza på landslagsoppdrag, minner om desperasjon. Joda, vi prøvde å legge om taktikk, som igjen endret kampbildet til det bedre - men  det skjer jo alt for sent. Willy trenger en stund på å spille seg varm, og bør få minst en halvtime. I stedet venter Farke på at James, Rutter og Piroe plutselig skal begynne å prege kampen, helt til det er for sent.
Kanskje er det like greit å ta en sesong (eller flere) i toppen av Championship i stedet for bunnstrid i PL.
Synes du er litt «streng» her. Husk at vi før kampen hadde 6 seire på siste 7 kamper. Ipswich begynner virkelig å slite nå. Vi har kappet mange poeng på bare få uker, var de 12 eller 14 foran oss tro? Nå er de kun 7 poeng foran. Soton spilte også en svak kamp resultatmessig borte mot Huddersfield. Fortsatt 29 kamper igjen!
Men at ting kan kritiseres er jeg jo enig i. Synes vi fremstod litt daffe og unøyaktige i hele kampen. Tror kanskje denne landslagspausen ikke har gjort oss noe bra og håper å se en annen tenning og guts på onsdag mot Swansea på Elland Road.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, jeg er streng. Men jeg syns jeg ser et mønster i at vi ikke griper de åpenbare sjansene vi får servert. Er også litt lei av å høre at "sesongen er lang" og at "dert er mange kamper igjen". Det blir en kamp mindre igjen for hver runde. Skal vi havne i topp to, må vi faktisk få opp effektiviteten på nivå med de andre topplagene i divisjonen.

Fredag var irriterende. Leeds burda leda med flere mål til pause og Rotherham scorer etter en situasjon som burde vært avverga flere ganger. Etter den tidlige scoringa kom laget aldri i gang med noen skikkelig rytme, antakelig både delvis av kort restitusjon og grunnet stor kontroll spillemessig. Skuffende at de ikke går med 0-2, 0-3 til pause og bare holder unna. To poeng tapt. Jeg var ganske så irritert av det resultatet hele lørdagen, men ettersom Ipswich tapte og Soton kun klarte U er det ikke verdens undergang på noen måte.

Auren har også gode poeng her. I forkant av runde 15, da vi hadde årets vanskeligste bortekamp og Ipswich møtte Rooneys disipler, var det realistisk at det kunne være 17 og 13 poeng opp til de to etter 1/3 av sesongen. Selv etter kun ett poeng mot Rotherham, er det nå 10 og sju etter 17 runder. Om den tendensen fortsetter, spiser vi opp Ipswich og/eller Leicester. Husk at vi også har mulighet til å ta tre poeng på begge to i hjemmekampene, samt at de to skal møte hverandre to ganger.

Skal ikke glømme lagene rundt oss heller, men de siste åtte kampene er vi formlaget i divisjonen. Vi er også bedre enn Ipswich de siste ti og Leeds hadde en seig start poengmessig med 1-3-1. To poeng tapt utvilsomt på fredag, men det er mange kamper igjen å ta det på.

Struijk og Byram inn igjen på onsdag og Spence stadig nærmere å bli et våpen på høyreback. Fortsatt ståltro på direkte opprykk. En kamp vi bør vinne for øvrig, da Ipswich har Millwall hjemme onsdag og Coventry hjemme lørdag. Leicester har bortekamp mot Sheff Wed onsdag, men har så knalltøff bortekamp mot WBA i tidligkamp lørdag. Leeds tar mot Boro kl 16, som etter en ekstremt sterk periode har falt tilbake til dårlig form.

Ingenting kan bestilles i Championship, men det er gode muligheter for seks poeng i de to hjemmekampene. Vi har vunnet de fem siste hjemmekampene. Som jeg var inne på i et innlegg rundt statistikk tidligere, har Ipswich et snitt på to baklengs de siste kampene og også forrige kamp mot WBA slapp traktorgutta inn to mål. Klare favoritter mot både Millwall og Coventry, men det er ikke sikkert det er så åpenbare seiere som man kunne tenkt seg tidligere i sesongen.
Du har også gode poeng, Dennis. Men dette er ikke den første irriterende kampen i år. Vi kommer rett og slett ikke unna at vi må komme oss forbi det irriterende, og putte på sjansene. Da kan vi ta igjen de to nevnte lagene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Du har også gode poeng, Dennis. Men dette er ikke den første irriterende kampen i år. Vi kommer rett og slett ikke unna at vi må komme oss forbi det irriterende, og putte på sjansene. Da kan vi ta igjen de to nevnte lagene.
Merker eg er i en mellomstilling her. Er langt fra trygg på at vi klarer direkte opprykksplass. Vel har vi hentet en del poeng siste ukene, men vi må fortsette å gjøre det. Liam Cooper minnet meg nettopp på Leeds’ velkjente formsvikt i desember/januar (på Leeds-Live)…

Men bumps in the road hàr man i Championship. Nå faller det på Leicester/Ipswich. Men hvordan vil de svare på det? Kommer de styrket tilbake?
Vil vi klare å fortsette å hente poeng på de?

Er også enig i at store deler av forsvaret vårt vil ehh møte utfordringer i Premier League… Vi må være bedre enn vi for tiden fremstår defensivt. Bli tryggere, tåle fart bedre…

Playoff skal vi klare. Men direkteopprykk tror jeg ikke helt på før vi er i ryggen på de to på topp og vel så det…

Men hva er greia, to dager til neste kamp og ingen kamptråd???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Borge

Det er vel ikke noe nytt at vi trenger mange målsjanser for å score, og dertil få imot for å slippe inn mål.. samme leksa om igjen
Borge

Dennis

...
...
...
...
Du har også gode poeng, Dennis. Men dette er ikke den første irriterende kampen i år. Vi kommer rett og slett ikke unna at vi må komme oss forbi det irriterende, og putte på sjansene. Da kan vi ta igjen de to nevnte lagene.

Helt enig!

Sitter likevel igjen med inntrykket at dette var litt mer gjeldende i starten av sesongen. Vi burde slått Cardiff, vi burde slått WBA og vi burde slått Sheff Wed. Da var derimot ikke ting satt i like stor grad og toget hadde ikke kommer skikkelig opp i fart. Jeg kunne nevnt Stoke også i denne sammenhengen, men der er det mer tilfeldigheter og "uflaks" enn udyktigheten mot Rotherham og de tre nevnte. I mine øyne, altså! Noen av disse vil man møte på over en hel sesong, det gjør alle lag. Vårt handikap er at vi har poeng å ta igjen og i så måte ikke kan gå på like mange feilskjær som de to foran.

Så har jeg lyst å se litt mer positivt på det. Hvis vi ser på Ipswich og Sheff Wed som en dobbelt-kamp, så tar vi fire poeng fra den. En sterk borteseier og et veldig skuffende resultat mot bunnlaget. Selv om det var svakt og antakelig ville føltes bedre/mer riktig med omvendt, så er det faktisk bedre å slå Ipswich og spille uavgjort mot Onsdag, enn omvendt. Det samme gjelder seier mot Leicester og uavgjort mot Rotherham (riktignok ikke påfølgende kamp).

Over de to rundene (x2) kan ikke Ipswich ta mer enn tre poeng maksimalt ettersom vi slår de, det samme gjelder Leicester. Vi tar fire og tar i så måte inn ett poeng på begge, men hadde vi gjort "det riktige" og slått Sheffield og Rotherham og tatt sterke poeng mot Ipswich og Leicester, kunne de to lagene foran også fått fire poeng.

Cherry picking for å få fram et poeng er det absolutt, men det er enorm forskjell på de to skuffende uavgjorte der, ettersom vi slo topplagene (borte). Vi har poeng å ta igjen så vi har faktisk ikke den luksusen i like stor grad, men hadde vi spilt uavgjort - isolert sett mer enn godkjent - mot Leicester og Ipswich, hadde de poengtapa mot bunnlag vært langt mer utslagsgivende.

Ideelt sett hadde vi vunnet mot alle. :)

Bare for å være helt klar på det, enig med begge to. Det er tid, men det er ikke uendelig med tid og vi bør finne ut av disse typer kamper. At det er noen få over en sesong hvor man ikke klarer å få hull på det er helt naturlig, men skal Leeds opp kan det ikke komme altfor mange til. Og som nevnt, vi må ta igjen en god del poeng på de og må derfor ha færre slike. Slår vi de begge hjemme også, hjelper mye.
Marching on together!