Skrevet av Emne: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag  (Lest 5501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« på: Desember 07, 2011, 00:31:54 »
Finnes det flere der ute som er "fette idiot" som meg, og egentlig gir bangen i om vi spiller i PL eller Championship?

Ja, altså, jeg rykker gjerne opp, men liker ikke den differensieringen som faktisk fortsatt er i PL.
Aston Villa og Everton, som kanskje er klubber vi kan sammeligne oss med, har gjort som best de har kunnet og vunnet "divisjon 2" av PL. Ja, Everton klarte endog en gang å splitte de tidligere 4 store, og kom til CL på bekostning av ........hehe, sine naboer.

Nå er det blitt 6 store, jeg regner ikke med Newcastle. Felles er at de har nok med penger og potensiale for å kvalifisere seg til CL.

Kan vi forvente at noen underdogs klarer det som ingen har klart de siste 10 år, med unntak av Everton, nemlig å kjempe om en av de 4 første plassene?

Hva er egentlig ambisjonen til resten av røkla?

Kankje ambisjonen rett og slett er:
1) Overleve
2) Nyte en seier over en av de store i ny og ne?
3) Håpe på at det kommer en rik eier?

Disse inderne i Blackburn, hva vil de egentlig?

Flere her inne ønsker betydelig større økonomiske muskler i Leeds, i håp om at klubben med hjelp av kloke valg på den sportslige siden kan utfordre de 6 store. OK, jeg kommer ikke til klage, men det gir meg en bismak at PL drives på denne måten.

Det har forrige år vært skrevet om den litt merkelige forskjellen mellom USA og England innenfor deres respektive gigantidretter. I styringen av disse idrettene (f.eks NHL vs PL/CL) griper USA inn med regulering i kraft av styrende organer, nærmest etter europeisk sosialdemokratisk modell, mens Europa og England gjennom sine styrende organer er forsiktige med "å tukle med markedskreftene". (ja, det er blitt gjort litt, satt noen krav til økonomi, men egentlig nada rettet mot de store klubbene). Som alle vet er det stikk motsatt strategi og tradisjon innenfor det "samfunnspolitiske" området rundt markedsregulering mellom USA og England/Europa.

Så summa summarum har fremdeles de virkelig store klubbene i England og Europa enorm makt,
og ærlig talt bunner vel det i redselen for at markedet reagerer negativt på regulering, altså de som betaler/sponser moroa, altså at underholdningsverdien går ned, for det er til tider stor fotballunderholdning, det er ikke vanskelig å innrømme.

Jeg synes det er bedrident boring at klubber som Aston Villa eller for den saks skyld Wolverhampton har no chance til noe annet enn en hederlig plassering. Ja, det får en betaling etter hvilken plass de ender på, men ikke nok til utjevning, snarere tvert imot!

På meg virker det som majoriteten av i hvertfall norske fotballsupportere er fornøyd, bare
de får se sitt favorittlag på TV'n så og si alle kampene de spiller.

Eller er det noen som tror at vi kan hevde oss blant de store med en dobling av spillerlønn og kjøp av en og annen spiller i inntil £10 mill klassen?

Bottom Line:
- Jeg sier ikke at jeg ikke ønsker opprykk, men jeg er relaxed til det. Det er klart det er
   spennende å se om vi når PL eller direkte opprykk, antagelig mer spennende en det som
   kommer til å skje etter at vi har rykket opp.
- Jeg elsker Leeds og vil alltid gjøre det, livet ut. Leeds var nærmest livet mitt fra 11 år til 19 år,
   deretter har jeg forsøkt å leve et normalt privat- og familieliv som inkludere en god del
   andre like viktige interesser.

Så til de som er unge og frie: KJØR PÃ…, HOLD LEEDS-FANEN HØYT og ny hvert sekund av spesielt turer til Leeds og hele Leeds-miljøet.

Jeg og andre gamliser som blander fotball og politikk får jo bare surre på med det hvis man har lyst. Det endrer imidlertid ikke lidenskapen til Leeds, den er den samme.


 

fjellhaugen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #1 på: Desember 07, 2011, 08:03:15 »
JA TAKK!

den dagen jeg er fornøyd med en 3-8 plass i championship skal jeg ringe deg  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Cary

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #2 på: Desember 07, 2011, 09:00:57 »
Jeg synes du tar opp et svært interessant tema Berlin, og jeg er helt på linje med dine synspunkter. Som gammel Leeds-fan har også jeg etterhvert funnet ditt poeng, og er svært fornøyd med vår tilværelse i hva jeg kaller den egentlige engelske toppdivisjonen. Jeg synes vi de seneste årene har hatt utrolig mange og sterke opplevelser på godt og vondt, og selvsagt alltid med opprykk for øye. Hadde vi vært i PL ville sannsynligvis den øverste del av tabellen vært ren ønskedrøm, med mindre vi også hadde fått en rik onkel. Sistnevnte er jeg også klar på at vi bør unngå. I PL har det vært flere slike rike onkler, som har ervervet sin formue ved kriminell virksomhet eller ved underslag av ressurser fra en fattig befolkning, og jeg kan ikke forstå at fans kan hylle og akseptere at noen slike skal eie deres kjære klubb. (Bates blir smågutt og amatør i denne sammenheng, og er heller ikke rik.) Når dette er sagt så sier vi selvsagt JA TAKK til opprykk!

Andersen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #3 på: Desember 07, 2011, 09:53:30 »
Ja hvordan hadde vi vært i PL? Vanskelig å svare på , for vi er ikke der ennå. Kommer vi opp må noen nye spillere inn og forsterke noen av lagdelene . Noen kommer til å forsvinne, kanskje allerede i år. Penger ? har vi ikke mye av , vanskelig balansegang dette til nå har KB klart å balansere Leeds skuta på rett kjøl finansiellt .  Men så er det dette med satsing med de spillerene vi har . Vi hadde nok vaket rundt midten av tabellen , litt under kanskje . Tror det hadde vært tøft å matche de 6 beste i PL, med de økonomiske skakkkjørte pengemusklene disse klubbene har . Se på Man. C.  :oLEEDS4EVER

Leedsfan

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #4 på: Desember 07, 2011, 10:53:19 »
"Hvis jeg ikke kan få drømmedama så velger jeg å leve i sølibat resten av livet"! Ikke faen, vi skal til PL og være "Dirty Leeds" igjen....
« Siste redigering: Desember 07, 2011, 11:15:04 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #5 på: Desember 07, 2011, 11:04:17 »
Følger deg nesten helt ut Berlin. Men det er særlig to punkt som er viktige.

Jeg ØNSKER å se Leeds-kamp hver uke på TV og jeg ØNSKER å beholde våre beste spillere. Dette er to forutsetninger vi ikke har fordi vi IKKE spiller i PL og IKKE har økonomiske muskler.

Hadde vi spilt i PL ville Snodgrass og Howson blitt.

Pengegaloppen har tatt totalt av i PL, men jeg tror nok likevel det nye reglementet til UEFA vil gjøre at på sikt er det mulig for klubbene uten Sugar Daddys å blande seg inn i igjen. Alle seks klubbene kan jo ikke ta seg til CL hvert år, dermed får de vanskeligheter med de lønningene man ser i dag. I tillegg er det ikke mulig å sette opp billettprisene spesielt mye mer nå som økonomien ellers går ned eller står på stedet hvil.

Jeg har ikke heller veldig lyst på en sjeik eller russerskurk som eier. Hadde dog ikke hatt noe i mot en type som John W. Henry, men det er noe feil med å kjøpe seg til suksess. Det som er trist er når klubben blir drevet som en lekegrind for eieren. Lokomotiver som Manu og Arsenal (og til dels Spurs) har blitt, nesten på ærlig vis vil jeg si, har jeg ikke noe i mot. Måten Chelsea og Manc (og nå også Liverpool) har sluppet til på er derimot trist, men antagelig den eneste måten i dagens PL.

Bunnlinja mi er:
 - Jeg håper at Leeds rykker opp, kan beholde sine beste spillere og blande seg inn på øverste del av tabellen i løpet av noen få år.
 - At UEFA-reglementet om å drive klubbene uten økonomisk tap for å få delta i CL skal ha den effekten at vi ikke får flere klubber som kan kjøpe seg til suksess slik Chelsea og Manc har gjort.

Den generelle pengegaloppen blir umulig å gjøre noe med all den tid fotball er så ekstremt populært!

SuperLeeds!

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #6 på: Desember 07, 2011, 11:07:59 »
"Hvis jeg ikke kan få drømmedama så velger jeg å leve i sølibat resten av livet"! Ikke faen, vi skal til PL og vært Dirty Leeds igjen....

Ja visst skal vi opp igjen. Skjønner og respekterer dine poenger Berlin, men en stor klubb som Leeds kan ALDRI være fornøyd med å være nest best. Da kan vi like godt gå over til å heie på Leeds Rhinos, som jo faktisk er blant de aller beste i sin form for fotball. Ei heller trenger vi å være "Dirty Leeds". Jeg vil heller gjøre det på Ronny Deila vis, en spillende form for fotball med dyktige og teknisk gode spillere. Du kan komme langt med lite.  ;)

TK20

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #7 på: Desember 07, 2011, 11:34:00 »
Dette synes jeg var en interessant tråd, og jeg bidrar med følgende brannfakkel:

Jeg vil heller at Leeds skal bli i Championship enn å hevde seg i toppen av PL kun pga pengene til en oljesjeik.

Det betyr ikke at jeg vil bli i Championship. Det som driver meg som Leedssupporter for tiden er en genuin tro på at vi kan hevde oss på øverste nivå uten å "jukse". Fotball er tross alt et spill som i stor grad handler om innsats og spilleglede - en kamp avgjøres av enkelspilleres handlinger i gitte situasjoner. Med riktige kjøp og god tilvekst fra akademiet har jeg faktisk trua på at vi kan skape et lag som kan hevde seg på øvre halvdel etterhvert.

Tenk så stas det hadde vært om f.eks. Snodgrass, Howson og White hadde etablert seg som PL-spillere etter å ha blitt med Leeds helt fra nivå 3!

Tankekors: siden nedrykket til L1 har jeg hatt noen av mine morsomste år som Leeds-supporter. Jeg har virkelig fått kjenne på kroppen hvordan den ekte engelske fotballsjela egentlig er, langt i fra skyhøye lønninger og primadonnanykker. At vi har kriget i nervepirrende opprykkskamp hver gang har jo også hjulpet på.

Kort fortalt: helt enig med berlin i sitt åpningsinnlegg.

nord

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #8 på: Desember 07, 2011, 13:17:26 »
Penge er roden til alt ondt  >:( >:( . pass på at pengene ikke får magt over dig og dit liv  :D. Dett gælder også Leeds United
 

Andersen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #9 på: Desember 07, 2011, 14:11:26 »
TK20. Vi belyser vel alle her inne hvis vi skal kalle det problematikken med dagens Leeds.Vi har en sunn nøktern økonomi, i forhold til mange andre lag. De som har prøvd å kjøpe seg til suksess av lag hitill i sesongen kan vi vel telle på en hånd. KB vil vel ikke satse med penger han ikke har , SG må ta til takke med de grunkene han får . Spillere som kommer fra akademiet  blir som regel solgt så fort som fy , hvis de markerer seg . De beste spillerene våre nå sitter på vent med å signe nye kontrakter . Vi har vel ikke penger til å skru opp lønningene med heller for å beholde de beste. Den gode gamle klubbfølelsen en spiller hadde før begynner vel å bli utdødd! :(  tror vi da sitter igjen med : En kompetent trener som får noe ut av alt eller ingenting, spillerene i klubben i dag må virkelig blø for drakta, de må ønske å komme seg opp en div. Stå på som f............... for å klare det. Jeg vil også ha laget opp men om vi klarer det i år ? LEEDS4 EVER.

fjellhaugen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #10 på: Desember 07, 2011, 14:35:39 »
svar til berlin (og sikkert en del andre):

Jeg er litt usikker her men hopper i det. nå har jeg lest innlegget ditt en gang til og jeg mener jeg hadde rett første gang. I bunn og grunn skriver du at du heller vil hevde deg i Npower Championship enn å være middelhavsfarer med Wigan og Bolton i Premier League?
Det er en grunn til at scum/pool/spurs/gunners kampene har vært enorme forventninger til, du er klar over det? Folk er sultefora på toppfotball.
Uten sammenligning forøvrig; spør folka fra Sandnes om ikke de bare kan gi plassen i neste års tippeliga tilbake til Start som jo er etablert i TL. Sandnes går jo direkte ned igjen.

Hva pengeinnsprøytninger angår så er det en del av fotballen som det stadig jobbes med for å utjevne forskjeller.
Dog blir det feil å vise til USA som har drafting i stedet for overgangssum. dette er jo det samme som bosmann i bunn og grunn. Det er jo ennå større lønnsforskjell mellom topp og bunn nettopp grunnet drafting.

DET ER KLART JEG VIL OPP  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

flynn

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #11 på: Desember 07, 2011, 15:03:04 »
Jeg er enig med Berlin jeg...
Jeg vil nok også gjerne at Leeds rykker opp, men på den annen side så er det moro å være der vi er nå også. Enhver kamp er vinnbar, og vi vinner generelt fler enn vi taper. Klare topplag taper mot bunnlag, ikke en gang i skuddåret som i PL, men så ofte at man ikke kan regne en eneste kamp som sikker. Forhåndsfavoritter til opprykk sliter fortsatt rundt nedrykksstreken. Divisjonen er preget av lag ned begrensede ferdigheter, men med god gammeldags engelsk fotballkultur, og never say die attitude. Det var akkurat det som i hine hårde dager vekket min generelle interesse for engelsk fotball, og Leeds i særdeleshet.

Jeg leste nettopp en meget interessant artikkel om at Barcelona og Real Madrid sakte med sikkert ødelegger Primiera Division i Spania. De er så overlegne at motstanderne ofte stiller uten sine beste spillere, fordi "det kommer viktigere kamper".

I England snakker vi ikke om to, men som Berlin sier, kanskje seks lag som er i egen liga, og som ganske sikkert er de seks øverste på tabellen i mai. For å komme inn i dette selskapet kreves det metoder og virkemidler i alle fall jeg ikke ønsker velkomment til Elland Road, eller en historisk prestasjon ala månelandingen. Det siste tror jeg ikke skjer med dagens klubbledelse for å si det forsiktig.
For de som er involvert i mini-ligaen (altså 6 lag) i PL nå er sikkert spenningen på topp. For de resterende lagene tror jeg hverdagen ligner på vår, rent bortsett fra at de spiller 12 kamper i året de vet de taper minst 10 av.

Og, jeg er jammen ikke sikker på at jeg på død og liv vil ha alle Leeds-kamper på live-TV heller. Jeg vil nok se alle når den tiden kommer, men inntil videre koser jeg meg med radio og diverse andre media, som OEF. Overeksponeringen av fotball fjerner mye av mystikken, og vil slå tilbake en dag. Ã… se fotball kan få harrystempel før vi vet ordet av det. Mark my words.

Fotball har dessuten den egenskapen at den er like engasjerende nær sagt uansett nivå. Ville det vært mer glede involvert i å vinne borte mot Wolves i PL enn mot Nottingham F i denne divisjonen? Var vi mindre glade for å vinne for to år siden i L1 enn vi er nå? Ikke jeg.

Dersom noen her inne først finner mening med livet som Leeds-supporter den dagen vi er tibake i posisjon for å kjempe om PL-titler ønsker jeg lykke til, og anbefaler å hamstre lykkepiller.

flynn
« Siste redigering: Desember 07, 2011, 15:04:41 av flynn »

AndyMathie

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #12 på: Desember 07, 2011, 15:24:36 »
Jeg synes du tar opp et svært interessant tema Berlin, og jeg er helt på linje med dine synspunkter. Som gammel Leeds-fan har også jeg etterhvert funnet ditt poeng, og er svært fornøyd med vår tilværelse i hva jeg kaller den egentlige engelske toppdivisjonen. Jeg synes vi de seneste årene har hatt utrolig mange og sterke opplevelser på godt og vondt, og selvsagt alltid med opprykk for øye. Hadde vi vært i PL ville sannsynligvis den øverste del av tabellen vært ren ønskedrøm, med mindre vi også hadde fått en rik onkel. Sistnevnte er jeg også klar på at vi bør unngå. I PL har det vært flere slike rike onkler, som har ervervet sin formue ved kriminell virksomhet eller ved underslag av ressurser fra en fattig befolkning, og jeg kan ikke forstå at fans kan hylle og akseptere at noen slike skal eie deres kjære klubb. (Bates blir smågutt og amatør i denne sammenheng, og er heller ikke rik.) Når dette er sagt så sier vi selvsagt JA TAKK til opprykk!


Kunne ikke vært mer enige i dine betrakninger. Idag ser vi flere og flere PL klubber har kriminelle eiere som har fått sine rikdommer på krig og umoralsk oppførsel. Klubber som styres av kriminelle i dag er etter mitt skjønn Manchester City, Manu, Chelsea, Tottenham, Arsenal, Newcastle, Liverpool delvis(virker som John W. Henry er en ganske god mann, men hende jeg tar feil, Tom Werner er ikke bra i alle fall) og Aston Villa. Jeg har ikke funnet ut på de andre om det er kjeltringer eller ikke som eier dem. Om noen lurer på hvem jeg mener er kjeltringer er det bare å google Anders Mathisen... 8)
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #13 på: Desember 07, 2011, 15:26:02 »
Dette synes jeg var en interessant tråd, og jeg bidrar med følgende brannfakkel:

Jeg vil heller at Leeds skal bli i Championship enn å hevde seg i toppen av PL kun pga pengene til en oljesjeik.

Det betyr ikke at jeg vil bli i Championship. Det som driver meg som Leedssupporter for tiden er en genuin tro på at vi kan hevde oss på øverste nivå uten å "jukse". Fotball er tross alt et spill som i stor grad handler om innsats og spilleglede - en kamp avgjøres av enkelspilleres handlinger i gitte situasjoner. Med riktige kjøp og god tilvekst fra akademiet har jeg faktisk trua på at vi kan skape et lag som kan hevde seg på øvre halvdel etterhvert.

Tenk så stas det hadde vært om f.eks. Snodgrass, Howson og White hadde etablert seg som PL-spillere etter å ha blitt med Leeds helt fra nivå 3!

Tankekors: siden nedrykket til L1 har jeg hatt noen av mine morsomste år som Leeds-supporter. Jeg har virkelig fått kjenne på kroppen hvordan den ekte engelske fotballsjela egentlig er, langt i fra skyhøye lønninger og primadonnanykker. At vi har kriget i nervepirrende opprykkskamp hver gang har jo også hjulpet på.

Kort fortalt: helt enig med berlin i sitt åpningsinnlegg.


Eller enda værre kriminelle bankfolk og krigs herrer!!
We are Leeds and we are proud of it!

pesi

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #14 på: Desember 07, 2011, 16:31:19 »
satt faktisk her en dag og tenkte at jeg heller vil være i toppen av Championship enn å rykke opp og reise rundt å bli "pissa på" som en felles Leeds fan så fint sa det en gang ;)
å være i Premier League å ta en Derby å ende opp md 12 poeng eller hva d var de fikk har jeg ikke lyst til!
men på en annen side, så virker det som mangen av klubbene i PL er rimelgi skakkjørte, så det er ikke sikkert vi hadde stillt så veldig dårlig! og ett LeedsUnited i PL er en atraktiv klubb, uansett hvordan du snur å vender på det! vi har ett navn!
hva har feks Wigan, Bolton, Sunderland, Wolves, West Borm, Norwich, QPR? greit nok di har status som PL klubb. men noe intressante klubber tør jeg ikke påstå at det er!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Andersen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #15 på: Desember 07, 2011, 16:40:39 »
Hallo pesi! de fleste av de lagene du nevner i tråden har vel vært såkalte heislag mer eller mindre . Men det de skal ha kred for er at de tør å satse ! Vet ikke hva hver enkelt klubb du har nevnt her har i gjeld , men noen pund er det nok ! Men så var det dette med å satse da?

Tom S

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #16 på: Desember 07, 2011, 17:06:36 »
Mange interessante betraktninger her.

For min del er det ikkje tvil: klart eg vil til PL!
Fotball er ein idrett og ein ønsker alltid å måle krefter med de beste og nå nye mål, det er tross alt motivasjonen og drivkrafta.

Så spørs det sjølvsagt korleis ein skal oppnå dette!
Eg er motstander av metodene enkelte "småklubber" (les: chelsea og city) benytter for å spise kirsebær med de store. Det er ingenting anna enn "økonomisk doping".
Klubber bør ikkje bruke meir enn klubben klarer å omsette via drifta.
Når ein leser om City sitt underskudd på 1,8 milliarder vert eg irritert og faktisk småkvalm.

Leeds United er ein storklubb og med sin historie er den eit merkenavn og kjent worldwide. I tillegg har vi ein stor og trufast fanbase og har tilholdsted i 3. største byen i England --> enormt potensiale.
Forhåpentligvis vil FIFA sitt økonomiske fairplay program ha positiv virkning, og eg trur det vil komme strengare krav etter kvart, dette vil gavne Leeds United på sikt.
Difor trur eg Leeds United igjen vil bli i toppen av engelsk og europeisk fotball, men tviler på at vi klarer det med dagens eiger (Bates OUT).
Vi må ha inn eigarar som går i takt med klubben/fansen, vi må ha "harmoni" i klubben og alle må trekke i samme retning, det gjer vi ikkje i dag.
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #17 på: Desember 07, 2011, 17:54:15 »
Mange interessante betraktninger her.

For min del er det ikkje tvil: klart eg vil til PL!
Fotball er ein idrett og ein ønsker alltid å måle krefter med de beste og nå nye mål, det er tross alt motivasjonen og drivkrafta.

Så spørs det sjølvsagt korleis ein skal oppnå dette!
Eg er motstander av metodene enkelte "småklubber" (les: chelsea og city) benytter for å spise kirsebær med de store. Det er ingenting anna enn "økonomisk doping".
Klubber bør ikkje bruke meir enn klubben klarer å omsette via drifta.
Når ein leser om City sitt underskudd på 1,8 milliarder vert eg irritert og faktisk småkvalm.

Leeds United er ein storklubb og med sin historie er den eit merkenavn og kjent worldwide. I tillegg har vi ein stor og trufast fanbase og har tilholdsted i 3. største byen i England --> enormt potensiale.
Forhåpentligvis vil FIFA sitt økonomiske fairplay program ha positiv virkning, og eg trur det vil komme strengare krav etter kvart, dette vil gavne Leeds United på sikt.
Difor trur eg Leeds United igjen vil bli i toppen av engelsk og europeisk fotball, men tviler på at vi klarer det med dagens eiger (Bates OUT).
Vi må ha inn eigarar som går i takt med klubben/fansen, vi må ha "harmoni" i klubben og alle må trekke i samme retning, det gjer vi ikkje i dag.
Her er vi helt på linje.Godt innlegg!!

pesi

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #18 på: Desember 07, 2011, 17:58:24 »
seff vil jeg jo opp! men d kan bli smått jævlig om vi ender me 20p...

men tenk å få se ALLE kampene på tv! WOHOOO!!!  8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #19 på: Desember 07, 2011, 18:59:16 »
Mange gode innlegg, egentlig er alle innleggende, helt til dette, gode i denne kanontråden :)

For mitt vedkommende vil jeg opp i PL, vinne pokaler, hvordan vi vinner disse pokalene er for meg ett fett så lenge fotballen styres slik den gjør nå.

Uten store penger blir det en kamp med ryggen mot veggen og ønsket er en lokal pengemaskin med hjertet for LU, men må jeg ta til takke med en russer, kineser, albaner, nei ikke albaner, eller til takke med en amerikaner eller marsboer er det helt greit, jeg vil opp og vinne sølvtøy!

MOT!

ollan

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #20 på: Desember 07, 2011, 19:39:30 »

Uten tvil vil jeg at vi kommer oss til PL fortest mulig, men satsingen må jo være i forhold til inntekten, å sitte med 10 eller 20 gangen av inntekten i gjeld  er jeg ingen tilhenger av.
Hvis en ikke ønsker å rykke opp for at det er så vanskelig å bli blant nr 1-4 i PL strider jo mot den grunnleggende ideen om idrett....alle bestreber seg for å bli best? Uansett!! At andre driver med såkalt økonomisk doping kan jo bli en utfordring for de klubbene det gjelder når UEFA strammer inn....eller blir det det? Tror nok at de 20 beste klubbene for drive akkurat som de vil,UEFA er livredd for at de 20 skal bryte ut og starte en privat Europisk liga ala, MLS,NBA,NHL osv..

Desverre går utviklingen fremover, det som var bra i 1992 trenger ikke være bra i 2012. Og alle som har levd en stund vet at det er nesten helt umulig å reverse utviklingen, dog har jo det skjedd i nyere tid innen fotball,tenker på det norske fenomenet med straffekonk ved uavgjort og silver/golden goal i VM/EM.

Måtte vi rykke bare klare å rykke opp med gamlingen til våren, la han gå i opplag og få inn en eier med langsiktig mål og penger ;) Ønsketenkning??
Ollan

asLeeds

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #21 på: Desember 07, 2011, 20:36:18 »
PL eller L1, uansett Leeds supporter.
Men ingen tvil om at eg helst ser laget mitt i PL. har lest gjennom innlegga her fleire ganga no og eg ender nok opp med å støtte Rudi's innlegg.
Mange ting som må taes med i betraktningen når ein skal sette standpunkt her, blir me forlenge nede i "systemet" så vil nok supporter anntallet gå ned, vanskligere å rekrutere nye.
Det veit eg av egen erfaring,vanskligere å overbevise egne barn om at Leeds er BEST ;)

Ollan; har du virkeligt tru på at det vil bli noke av "Europisk liga"?
Ser liksom ikkje for meg at dette kan bli noke atraktivt for supporterne? tenke eg feil?

EG VIL OPP :)
DALHEIM WHITES

ollan

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #22 på: Desember 07, 2011, 20:56:24 »
PL eller L1, uansett Leeds supporter.
Men ingen tvil om at eg helst ser laget mitt i PL. har lest gjennom innlegga her fleire ganga no og eg ender nok opp med å støtte Rudi's innlegg.
Mange ting som må taes med i betraktningen når ein skal sette standpunkt her, blir me forlenge nede i "systemet" så vil nok supporter anntallet gå ned, vanskligere å rekrutere nye.
Det veit eg av egen erfaring,vanskligere å overbevise egne barn om at Leeds er BEST ;)

Ollan; har du virkeligt tru på at det vil bli noke av "Europisk liga"?
Ser liksom ikkje for meg at dette kan bli noke atraktivt for supporterne? tenke eg feil?

EG VIL OPP :)

Hvis pengemakten vil så skjer det, tror ikke de pengesterke eierne bryr seg om supportene.. De flytter bare klubben og spillerne følger nok desverre etter der pengene er og hvilken europeisk by med over 300 000 innbyggere sier nei til en fotballklubb som omsetter for 1000000000 i året?Håper ikke det skjer men at det er utenkelig? Neppe. Vi prøvde jo noe lignende i Norge med en annen idrett BLNO, den lever fremdeles den ligaen...
Ollan

berlin

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #23 på: Desember 07, 2011, 22:42:50 »
Takk for mange veldig gode svarinnlegg i tråden jeg startet, det varmer uansett standpunkt.
Noen har t.o.m. tatt seg tid til å reflektere og skrive innlegg som tar litt tid.

Egentlig så har jeg ikke mye å tilføye, det viser bare at vi Leeds-fans er ekte og gode fans, og som gjene (som en avveksling) kan se på Leeds-lidenskapen fra et annet perspektiv/ståsted. (hallo, som om vi trenger å bevise at vi overlegent den beste fansen liksom  8) )

For å nyansere fjellhaugens tolkning av hvor jeg vil være. Jeg har ikke noe imot å rykke opp i PL as is, ei heller at vi mislykkes, men tar gjerne PO spill. Apropos PO-spill, er jo det noe av det feteste som er, det er jo nesten CL pengesummer som står på spill.

Hva jeg ønsker, realistisk eller ei, er at styrende organer tar noen grep, som på sikt er til det gode for engelsk PL og andre større ligaer. Man skal ikke ta det for gitt at markedet (som egentlig består av betalende kunder i en eller annen variant), ikke blir mettet av denne foutsigbarheten, tross kanonbra fotball. At flere klubber hevder seg, i hvertfall i ny og ne, kan faktisk være med på å øke eller opprettholde interessen for f.eks PL og CL. Jeg tror liksom ikke at fotballferdighetene til spiller/lag går tilbake.

Altså ingen revolusjon: Mange store lag i Italia, Spania, Tyskland og England har lang tradisjon for  hevde seg i "Europacuper", og vil gjøre det i fremtiden også. I løpet av siste 14 år har kun Porto vunnet utenom de store, og t.o.m motstander har vært en gigant 12 av 14 ganger.

I PL er de siste 16 års historie helt "syk":
Champions: Scum (10 ganger), Arsenal (3), Chelsea (3)
Runners-up: Arsenal (5), Chelsea (4), Scum (3), Liverpool (2) og Newcastle (2)
Third: Liverpool (5), Scum (3), Arsenal (3), Newcastle (1), Man City (1) og Leeds (1)

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_English_football_champions

Hvis man ser bakover f.o.m. Blackburn ble mestere (1994/94), så man vil se en helt annen statistikk. Det er liten tvil om at dette er "pretty boring" og jeg er slett ikke sikker på at det gavner engelsk fotball på sikt, d.v.s at det er greitt for supporterne.
« Siste redigering: Desember 07, 2011, 22:57:45 av berlin »

RoarG

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #24 på: Desember 08, 2011, 11:17:45 »
Interessant tråd dette. Klart jeg vil at Leeds skal opp i PL, og vil bli veldig skuffet om Simon Grayson ikke klarer å føre laget opp til PL, enten direkte eller via play off etter denne sesongen. En ny 7. plass bør bety slutten for hans engasjement i klubben. Såpass må vi kunne kreve av en manager i en klubb som Leeds United. Nå er det ikke slik at jeg vil at Leeds skal opp til PL for enhver pris. Vil altså ikke at vi tar en ny Ridsdale. Nøkternhet og langsiktighet er nøkkelen her, og jeg støtter fullt ut Bates’ måte å drive klubben på økonomisk. En tilværelse i PL må også være preget av den samme langsiktigheten og nøkternheten som tilfellet er nå. Ã… drive for kreditors regning, som under Ridsdales overoptimistiske regime, og som enkelte «storklubber» (les Man City) gjør nå, må for all del ikke forekomme. Heller sunn i npower CC enn syk i PL. Følgelig kan klubben ikke satse på top 4 umiddelbart. Vi må tåle noen sesonger som middelhavsfarere. Enkelte poengterer at Wilko klarte å vinne 1. divisjon allerede etter 2. sesong, med forholdsvis små midler. Tror ikke at vi kan forvente slike utfall allerede i 2013. Til det har forskjellen mellom stor og liten økt i internasjonal fotball. Den aller første sesongen i PL vil jeg være veldig fornøyd med 17. plass eller bedre, men etter denne må klubben starte og vise betydelig fremgang, dvs. plass 8 – 12. Så får man finne ut etter hvert hvor fort man kan klatre ytterligere, men jeg mener at klubben hver sesong må kunne ha som ambisjon om å være med å kjempe om plasser i Europa. Det holder med Europa – ligaen. Legg merke til at jeg skriver «å være med å kjempe om..». Det betyr at man i mot slutten av sesongen skal ha ligget såpass høyt at man har hatt en Europa – plass innen rekkevidde. Man behøver nødvendigvis ikke ha klart det. Etter hvert bør Leeds satse så høyt at man hver sesong satser på å vinne PL (dvs. forsøker å nå det nivået Scum ligger på nå).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #25 på: Desember 08, 2011, 11:32:06 »
Interessant tråd dette. Klart jeg vil at Leeds skal opp i PL, og vil bli veldig skuffet om Simon Grayson ikke klarer å føre laget opp til PL, enten direkte eller via play off etter denne sesongen. En ny 7. plass bør bety slutten for hans engasjement i klubben. Såpass må vi kunne kreve av en manager i en klubb som Leeds United. Nå er det ikke slik at jeg vil at Leeds skal opp til PL for enhver pris. Vil altså ikke at vi tar en ny Ridsdale. Nøkternhet og langsiktighet er nøkkelen her, og jeg støtter fullt ut Bates’ måte å drive klubben på økonomisk. En tilværelse i PL må også være preget av den samme langsiktigheten og nøkternheten som tilfellet er nå. Ã… drive for kreditors regning, som under Ridsdales overoptimistiske regime, og som enkelte «storklubber» (les Man City) gjør nå, må for all del ikke forekomme. Heller sunn i npower CC enn syk i PL. Følgelig kan klubben ikke satse på top 4 umiddelbart. Vi må tåle noen sesonger som middelhavsfarere. Enkelte poengterer at Wilko klarte å vinne 1. divisjon allerede etter 2. sesong, med forholdsvis små midler. Tror ikke at vi kan forvente slike utfall allerede i 2013. Til det har forskjellen mellom stor og liten økt i internasjonal fotball. Den aller første sesongen i PL vil jeg være veldig fornøyd med 17. plass eller bedre, men etter denne må klubben starte og vise betydelig fremgang, dvs. plass 8 – 12. Så får man finne ut etter hvert hvor fort man kan klatre ytterligere, men jeg mener at klubben hver sesong må kunne ha som ambisjon om å være med å kjempe om plasser i Europa. Det holder med Europa – ligaen. Legg merke til at jeg skriver «å være med å kjempe om..». Det betyr at man i mot slutten av sesongen skal ha ligget såpass høyt at man har hatt en Europa – plass innen rekkevidde. Man behøver nødvendigvis ikke ha klart det. Etter hvert bør Leeds satse så høyt at man hver sesong satser på å vinne PL (dvs. forsøker å nå det nivået Scum ligger på nå).

Fornuftig innlegg!
Støttes 100%
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #26 på: Desember 08, 2011, 11:38:34 »
Interessant tråd dette. Klart jeg vil at Leeds skal opp i PL, og vil bli veldig skuffet om Simon Grayson ikke klarer å føre laget opp til PL, enten direkte eller via play off etter denne sesongen. En ny 7. plass bør bety slutten for hans engasjement i klubben. Såpass må vi kunne kreve av en manager i en klubb som Leeds United. Nå er det ikke slik at jeg vil at Leeds skal opp til PL for enhver pris. Vil altså ikke at vi tar en ny Ridsdale. Nøkternhet og langsiktighet er nøkkelen her, og jeg støtter fullt ut Bates’ måte å drive klubben på økonomisk. En tilværelse i PL må også være preget av den samme langsiktigheten og nøkternheten som tilfellet er nå. Ã… drive for kreditors regning, som under Ridsdales overoptimistiske regime, og som enkelte «storklubber» (les Man City) gjør nå, må for all del ikke forekomme. Heller sunn i npower CC enn syk i PL. Følgelig kan klubben ikke satse på top 4 umiddelbart. Vi må tåle noen sesonger som middelhavsfarere. Enkelte poengterer at Wilko klarte å vinne 1. divisjon allerede etter 2. sesong, med forholdsvis små midler. Tror ikke at vi kan forvente slike utfall allerede i 2013. Til det har forskjellen mellom stor og liten økt i internasjonal fotball. Den aller første sesongen i PL vil jeg være veldig fornøyd med 17. plass eller bedre, men etter denne må klubben starte og vise betydelig fremgang, dvs. plass 8 – 12. Så får man finne ut etter hvert hvor fort man kan klatre ytterligere, men jeg mener at klubben hver sesong må kunne ha som ambisjon om å være med å kjempe om plasser i Europa. Det holder med Europa – ligaen. Legg merke til at jeg skriver «å være med å kjempe om..». Det betyr at man i mot slutten av sesongen skal ha ligget såpass høyt at man har hatt en Europa – plass innen rekkevidde. Man behøver nødvendigvis ikke ha klart det. Etter hvert bør Leeds satse så høyt at man hver sesong satser på å vinne PL (dvs. forsøker å nå det nivået Scum ligger på nå).

Helt enig med deg RoarG.. Eneste som kunne gjort dette innlegget bedre hadde vært et avsnitt eller to...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tjalla

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #27 på: Desember 08, 2011, 13:12:37 »
PL eller L1, uansett Leeds supporter.
Men ingen tvil om at eg helst ser laget mitt i PL. har lest gjennom innlegga her fleire ganga no og eg ender nok opp med å støtte Rudi's innlegg.
Mange ting som må taes med i betraktningen når ein skal sette standpunkt her, blir me forlenge nede i "systemet" så vil nok supporter anntallet gå ned, vanskligere å rekrutere nye.
Det veit eg av egen erfaring,vanskligere å overbevise egne barn om at Leeds er BEST ;)

Ollan; har du virkeligt tru på at det vil bli noke av "Europisk liga"?
Ser liksom ikkje for meg at dette kan bli noke atraktivt for supporterne? tenke eg feil?

EG VIL OPP :)

Vel man kan jo si at Champions League er en slags start på dette med en "Europeisk liga". Før om åra var Champions League ("Serievinnercupen") en cup for de som hadde vunnet noe. Nå er nummer 4 i de største ligaene (med størst markedspotensial ja sef) høyere rangert enn de i de mindre ligaene (kommer inn senere i turneringen enn f eks norske serievinneren). Skal ikke si at kampene var mer interessante eller bedre før, men at det går i retning av at de med størst kommersielt potensiale alltid er med åkkesom, det er det vel ingen tvil om.

Når det er sagt så må jeg si at dette er en kjempetråd som treffer kjernen i mine følelser i dag. Jeg har også følt at det har vært vel så interessant å følge Leeds i år som jeg tror det ville vært om vi var i PL, MEN. Jeg vil likevel opp av en enkelt grunn:
-Ikke for å kunne spille mot Man U Arsenal eller andre store klubber
-Ikke for å kunne handle inn store navn osv
-Ikke fordi vi får se de på TV "hver" uke

MEN fordi at det å beholde og utvikle våre egne talenter vil være enklere. Så lenge vi er der vi er nå er det sannelig ikke enkelt. Og det med å se at et egetprodusert talent blir skikkelig god og kommer på landslaget osv er skikkelig artig. Min mening er talt.
« Siste redigering: Desember 08, 2011, 13:18:40 av Tjalla »
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Cherry

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #28 på: Desember 08, 2011, 14:04:38 »
Svært bra innlegg berlin!

Må bare le når jeg tenker på Kyllingfirmaeierne av Blackburn- som ikke visste at man kunne "rykke ned " fra Premier League....det sier vel det meste om innsikten/interessen!!

Når det er sagt så har de(Blackburn) altså "ikke nok " ££ til å få laget oppover tabellen virker det som, samt en taffat manager som er mellom barken & veden, mye lik vår egen - som da er 1-en- divisjon under.
Synes eksempelet er godt for "hvor ille det kan gå" , med feil eiere - fordi Bates VIL selge engang..han vet det bare ikke selv ennå.
 

Rasmussen7

Sv: Leeds United som en del av PL slik den fremstår i dag
« Svar #29 på: Desember 08, 2011, 14:54:20 »
Skrev vell noe av d samme for ikke så lenge siden,
Og ble fullstendig slakta og umyndiggjøring...
Jaja tiden forandrer seg...