Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 330835 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kickthemdown

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2010 på: Juni 12, 2018, 20:14:29 »
Helt sykt. Gidder ikke lese gjennom tråden for å finne første surketryne som er negativ til Bielsa - men det forundrer meg ikke om de som vanlig er her på forumet  ;D

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2011 på: Juni 12, 2018, 20:19:05 »
Om det blir Bielsa, har Leeds noengang ansatt en så i utgangspunktet profilert trener før?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2012 på: Juni 12, 2018, 20:21:41 »
Om det blir Bielsa, har Leeds noengang ansatt en så i utgangspunktet profilert trener før?
El Tel hadde jo vært engelsk landslagssjef.

Men mht anseelse er kanskje Jock Stein nærmest - han var Fergussons mentor og mye av en legende, men holdt seg jo i Skottland da...
- i likhet med Mr Clough ble det med 44 dager i Leeds for Mr Stein. Han forlot oss for det skotske landslaget (der han for øvrig døde på post).
« Siste redigering: Juni 12, 2018, 20:23:39 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Furu

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2013 på: Juni 12, 2018, 20:32:09 »

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2014 på: Juni 12, 2018, 21:21:37 »
Phil Hay

don’t get the sense of any loss of patience but the club have been working on this for days now and want it done. Into the final throes. Bielsa does seem meticulous.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2015 på: Juni 12, 2018, 21:29:21 »
Helt sykt. Gidder ikke lese gjennom tråden for å finne første surketryne som er negativ til Bielsa - men det forundrer meg ikke om de som vanlig er her på forumet  ;D
For å si det med en gang: jeg er kjempepositiv og glad for Bielsa!!! ENDELIG har vi fått en respektert trener som vil trekke til seg gode spillere. dette har jeg mast om i flere år. Det er ingen garanti for suksess, men etter mine begreper så er det langt større sjanse for suksess. Hvis kvaliteten på spillerne heves så kan dette bli enormt! Dette er en helt annen verden enn Evans, Hockaday, TC og PH.
Jeg har for første gang på 12 år håp om å snuse på PL igjen. Herregud, tenk om vi rykker opp :)

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2016 på: Juni 12, 2018, 21:31:54 »
Helt sykt. Gidder ikke lese gjennom tråden for å finne første surketryne som er negativ til Bielsa - men det forundrer meg ikke om de som vanlig er her på forumet  ;D
For å si det med en gang: jeg er kjempepositiv og glad for Bielsa!!! ENDELIG har vi fått en respektert trener som vil trekke til seg gode spillere. dette har jeg mast om i flere år. Det er ingen garanti for suksess, men etter mine begreper så er det langt større sjanse for suksess. Hvis kvaliteten på spillerne heves så kan dette bli enormt! Dette er en helt annen verden enn Evans, Hockaday, TC og PH.
Jeg har for første gang på 12 år håp om å snuse på PL igjen. Herregud, tenk om vi rykker opp :)

Tror dette er rette tiden å satse litt ekstra når man først skal gjøre det med tanke på de økonomiske problemene andre klubber sliter med.
Men det må gjøres med en visshet om at klubben går rundt selv om det skulle mislykkes.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2017 på: Juni 12, 2018, 21:35:55 »
Helt sykt. Gidder ikke lese gjennom tråden for å finne første surketryne som er negativ til Bielsa - men det forundrer meg ikke om de som vanlig er her på forumet  ;D
For å si det med en gang: jeg er kjempepositiv og glad for Bielsa!!! ENDELIG har vi fått en respektert trener som vil trekke til seg gode spillere. dette har jeg mast om i flere år. Det er ingen garanti for suksess, men etter mine begreper så er det langt større sjanse for suksess. Hvis kvaliteten på spillerne heves så kan dette bli enormt! Dette er en helt annen verden enn Evans, Hockaday, TC og PH.
Jeg har for første gang på 12 år håp om å snuse på PL igjen. Herregud, tenk om vi rykker opp :)

Tror dette er rette tiden å satse litt ekstra når man først skal gjøre det med tanke på de økonomiske problemene andre klubber sliter med.
Men det må gjøres med en visshet om at klubben går rundt selv om det skulle mislykkes.

Dønn enig. Det er vår store sjanse. Håper så inderlig vi lykkes. Mye må klaffe samtidig og tiden er ikke stor

Neo

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2018 på: Juni 12, 2018, 21:53:25 »
Skjer dette, så er det julaften et halvt år før tiden i år!
Et realt kupp.
En upgrade av dimensjoner.

Skal bli en sann glede å følge de videre sesongforberedelsene fremover nå.

 ;D

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2019 på: Juni 13, 2018, 08:53:21 »
Tipper Bielsa blir coach i løpet av dagen eller i morgen  :) Postet nettopp av Phil Hay:

Leeds United were working to tie up the final details of Marcelo Bielsa’s contract last night with the Argentinian on the brink of taking the head coach’s job at Elland Road. Leeds and Bielsa are in the last throes of discussions over his mooted appointment and look increasingly likely to shake hands on a deal which would make Bielsa the highest-paid boss in the Yorkshire club’s history. The 62-year-old spent the weekend assessing United’s offer to him and further talks over the past 48 hours have pushed Leeds and Bielsa to the verge of an agreement. The former Argentina and Chile manager - a maverick but highly-respected coach whose previous posts have included Atletico Bilbao, Marseille and Lille - has been open to the idea of managing in the Championship ever since Leeds owner Andrea Radrizzani sent officials to speak with him in South America last month. Both he and United want to finalise an appointment at the earliest opportunity, with Bielsa insistent that the club’s players should make an early return to training next week, and a salary package is already in place. Bielsa, however, had been seeking assurances over other aspects of his role and the extent to which he will be free to implement his philosophy and ideas but sources in South American told to the YEP last night that talks were in the “final mile” and on course for a successful conclusion. Leeds have made no comment about the vacancy at Elland Road since sacking former head coach Paul Heckingbottom on June 1, a dismissal which came after a short 16-game reign. United said they wanted Heckingbottom’s replacement to be “a head coach with more experience who can help us reach the goals we have talked about” having failed to reach the Championship play-offs under the management of Heckingbottom or his predecessor, Thomas Christiansen.

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-and-bielsa-in-final-mile-of-talks-with-argentinian-on-the-brink-of-accepting-elland-road-job-1-9204341


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2020 på: Juni 13, 2018, 11:38:07 »
Fra Marca

#LUFC fans will be delighted. Deal for Bielsa is completed and an announcement will be made in the next few hours once his work permit has arrived. Strap yourselves in!!!
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

  • Gjest
Sv: Bielsa blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2021 på: Juni 13, 2018, 12:14:22 »
Bare formalitet igjen. Bielsa blir presentert som ny manager i Leeds

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2022 på: Juni 13, 2018, 12:20:04 »
Bekreftes dette kan man i hvert fall ikke si at ikke radz å co er ambisiøse her
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2023 på: Juni 13, 2018, 12:56:23 »
Sinnsykt!!  :o 8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2024 på: Juni 13, 2018, 13:00:22 »
Dette virker lovende. Jeg er selvsagt skeptisk til en coach som ikke kan engelsk, men det er ingen tvil om at klubben viser solide ambisjoner med en slik ansettelse. Hvis det går i boks, vel å merke.

Cherry

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2025 på: Juni 13, 2018, 14:17:07 »
....det viktigste gjenstår, FÃ… ambisiøse , gode spillere inn........men bør være lettere :D med en slik kapasitet ved roret!
 

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2026 på: Juni 13, 2018, 14:27:13 »
Dette virker lovende. Jeg er selvsagt skeptisk til en coach som ikke kan engelsk, men det er ingen tvil om at klubben viser solide ambisjoner med en slik ansettelse. Hvis det går i boks, vel å merke.

Veldig spent på sammensettningen av teamet rundt Bielsa. Vi har jo manager på u-23 laget som er spansktalende og god i Engelsk, som kjenner klubb og verdsettes høyt. Kanskje han får en viktigere rolle?

Dette får vi vel svaret på om kort tid. Regner med at det blir annonsert noen nye spillere i løpet av kort tid også..

Kjenner at dette pirrer og gjør noe mer kropp og sinn!

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2027 på: Juni 13, 2018, 14:43:21 »
Dette blir vel den mest spennende manageren Leeds har hatt, og med størst potensiale til suksess (i alle fall de siste 15 år).

Håper på enorm flyt!

Uten å bli kalt negativ er jeg betenkt over det han (eller andre?) gjorde i Lazio (to dager), Lilles og delvis Marseilles. Det kan synes som om at hvis han går sur slutter han på dagen. Og da er veldig mye arbeid kastet bort. Og Leeds må starte på scratch igjen.

Håper imidlertid de lange forhandlingene har ryddet bort alle (!) potensielle kontroverser.......
MOT

RoarG

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2028 på: Juni 13, 2018, 15:21:08 »
Dette blir vel den mest spennende manageren Leeds har hatt, og med størst potensiale til suksess (i alle fall de siste 15 år).

Håper på enorm flyt!

Uten å bli kalt negativ er jeg betenkt over det han (eller andre?) gjorde i Lazio (to dager), Lilles og delvis Marseilles. Det kan synes som om at hvis han går sur slutter han på dagen. Og da er veldig mye arbeid kastet bort. Og Leeds må starte på scratch igjen.

Håper imidlertid de lange forhandlingene har ryddet bort alle (!) potensielle kontroverser.......
Blir ikke kalt El loco for ingenting.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2029 på: Juni 13, 2018, 15:28:51 »
Leeds on course to appoint Marcelo Bielsa as new head coach

Press Association
Wed 13 Jun 2018 13.22 BST Last modified on Wed 13 Jun 2018 13.23 BST
 
Marcelo Bielsa has been out of work since leaving Lille last year. Photograph: Dave Winter/Icon Sport via Getty Images
• Former Argentina manager in talks over post
• Leeds expected to make imminent announcement

Leeds remain on course to appoint former Argentina boss Marcelo Bielsa as the club’s new head coach.

Bielsa, 62, who has also had a spell in charge of Chile, has been Leeds’ top target since Paul Heckingbottom was sacked earlier this month.

Talks between Leeds and Bielsa’s representatives in Buenos Aires have been ongoing for several weeks and the former Athletic Bilbao, Marseille and Lille manager is keen to take on his first job in England.

Leeds fans have grown impatient over the apparent lack of progress in finding Heckingbottom’s successor, but there are no major obstacles remaining and an announcement is imminent.

Leeds outlined their plans to bring in an experienced manager to help launch a promotion push from the Championship when announcing Heckingbottom’s departure.


Argentinian Bielsa fits the bill. He remains highly respected despite an acrimonious departure from his last job at Lille in December following a fall out with the French club.

He has had spells at Argentinian clubs Newell’s Old Boys and Vélez Sarsfield and a spell in charge of Espanyol was cut short when he was appointed Argentina’s head coach in 1998.

Argentina won the gold medal at the 2004 Olympics and were runners-up in the Copa América the same year under Bielsa, who spent seven years in the role.

Bielsa guided Chile to the 2010 World Cup, steered Athletic Bilbao to the Europa League final and Copa del Rey final in 2012, but he also fell out with the hierarchy at Marseille, where he resigned in 2015.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

roaldv

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2030 på: Juni 13, 2018, 15:42:13 »
Litt vittig at all verdens medier og tweetere melder at dette er done deal og at kunngjøring kommer når som helst, mens Phil Hay og klubben sjøl sitter helt stille i båten. Leeds twitret to meldinger i dag, om Klich sin bursdag og om kommende fotballskole for barn, som begge spammes med Bielsa-meldinger ;D

Om en og en halv time (17) er klokka 12:00 i Argentina. Tipper at kunngjøringen kommer da!

Jeg er veldig gira over denne, og spent på om det blir et ras av kunngjøringer på nye spillere i etterkant. Abel tror jeg er klar, og Leeds Spania har vært klokkeklar på Bartley lenge (de har ofte rett)! Spennende :) :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2031 på: Juni 13, 2018, 15:45:01 »
Litt vittig at all verdens medier og tweetere melder at dette er done deal og at kunngjøring kommer når som helst, mens Phil Hay og klubben sjøl sitter helt stille i båten. Leeds twitret to meldinger i dag, om Klich sin bursdag og om kommende fotballskole for barn, som begge spammes med Bielsa-meldinger ;D

Om en og en halv time (17) er klokka 12:00 i Argentina. Tipper at kunngjøringen kommer da!

Jeg er veldig gira over denne, og spent på om det blir et ras av kunngjøringer på nye spillere i etterkant. Abel tror jeg er klar, og Leeds Spania har vært klokkeklar på Bartley lenge (de har ofte rett)! Spennende :) :)

Hay skrev jo senest i går at Leeds sliter med å komme til enighet med Swansea.
...men nå har de jo endelig en ny manager så da har de en å spørre om han vil satse på Bartley.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

roaldv

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2032 på: Juni 13, 2018, 16:07:03 »
Litt vittig at all verdens medier og tweetere melder at dette er done deal og at kunngjøring kommer når som helst, mens Phil Hay og klubben sjøl sitter helt stille i båten. Leeds twitret to meldinger i dag, om Klich sin bursdag og om kommende fotballskole for barn, som begge spammes med Bielsa-meldinger ;D

Om en og en halv time (17) er klokka 12:00 i Argentina. Tipper at kunngjøringen kommer da!

Jeg er veldig gira over denne, og spent på om det blir et ras av kunngjøringer på nye spillere i etterkant. Abel tror jeg er klar, og Leeds Spania har vært klokkeklar på Bartley lenge (de har ofte rett)! Spennende :) :)

Hay skrev jo senest i går at Leeds sliter med å komme til enighet med Swansea.
...men nå har de jo endelig en ny manager så da har de en å spørre om han vil satse på Bartley.
Jo, jeg så den, men hjertet velger å lytte mer til Leeds España denne gangen ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2033 på: Juni 13, 2018, 16:29:10 »
Jo, jeg så den, men hjertet velger å lytte mer til Leeds España denne gangen ;)
Hehe, den er grei :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2034 på: Juni 13, 2018, 17:25:48 »
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-stick-with-pre-season-plans-as-bielsa-wait-goes-on-1-9205416

Virker ikke som denne dealen blir offentliggjort med det første, da Bielsa fortsatt er i Sør-Amerika.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2035 på: Juni 13, 2018, 17:56:46 »
Adam Pope

I understand Leeds United are considering a draft of a contract sent by ex Argentina & Chile boss Marcelo Bielsa who is in talks to become the #lufc new head coach. The draft was sent in the early hours of this morning. Bielsa’s camp say “the ball is in Leeds United’s court.”


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

 

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2037 på: Juni 13, 2018, 17:59:36 »
Adam Pope

I understand Leeds United are considering a draft of a contract sent by ex Argentina & Chile boss Marcelo Bielsa who is in talks to become the #lufc new head coach. The draft was sent in the early hours of this morning. Bielsa’s camp say “the ball is in Leeds United’s court.”






Høres ut som om VI snart tilhører Bielsa!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2038 på: Juni 13, 2018, 18:03:57 »
 Svelger Rad noen store kameler og går med på Bielsas krav eller "does he pull the plug"? Må nok vente til i morgen er jeg redd. Minst!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #2039 på: Juni 13, 2018, 18:09:03 »
Adam Pope

I understand Leeds United are considering a draft of a contract sent by ex Argentina & Chile boss Marcelo Bielsa who is in talks to become the #lufc new head coach. The draft was sent in the early hours of this morning. Bielsa’s camp say “the ball is in Leeds United’s court.”


Sitat
lufcyorkshire
@daveorrodney
11m
@PhilHayYEP phil it seems we are a long way off if he is drafting his own contract as @APOPEY states!  Let's move on. This guy seems like too much hard work.
Phil Hay
@PhilHayYEP

the contract has been going back and forward all week. Amendments, changes, additions. That's why it's been protracted. They're four hours behind in Argentina so paperwork drops at Leeds late in the evening.
17:58 - 13 Jun 2018
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan