Skrevet av Emne: THE PEACOCK NEWS  (Lest 9136 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

THE PEACOCK NEWS
« på: Februar 10, 2012, 16:18:19 »
Fikk medl bladet i poskassa i dag, ferdig lest er det også , det eneste lille minus er , er at spørsmål / svar på noen av de intervjuede personene er trykket 2 ganger i bladet . Men ellers HELMAKS! KEEP UP THE GOOD WORK!  :D

kongsmo

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #1 på: Februar 10, 2012, 17:12:11 »
kom i posten i namsos idag, har bare bladd lett igjenom det, men virker toppers som vanlig! BRA JOBBA  :)
"SNIFFER"

Jon R

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #2 på: Februar 10, 2012, 18:19:37 »
Litt for mye fotball og sport i denne utgaven etter min smak. Savnet siste nytt om Plumbo samt tweets fra Jenny Skavlan og kjæresten Aksel Hennie. Men den loddboken var fin.  :)
Jon R.

Tom S

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #3 på: Februar 10, 2012, 19:20:50 »
Komt i postkassa i Hagen også :)
COME ON LEEDS !!

RoarG

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #4 på: Februar 10, 2012, 19:54:38 »
Fikk det i kassa i dag. Flott blad. Det var rart å lese intervjuet med Snodin. Han fikk jo sparken rett etterpå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Svend Anders

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #5 på: Februar 10, 2012, 23:43:12 »
Litt for mye fotball og sport i denne utgaven etter min smak. Savnet siste nytt om Plumbo samt tweets fra Jenny Skavlan og kjæresten Aksel Hennie. Men den loddboken var fin.  :)

Tar dette til etterretning. Tror riktignok noen i saken om misnøyen blant Leedsfansen kalte Bates for møkkamann, men det ble selvsagt redigert av Peter Lorimer før trykkingen startet.

SA

Svend Anders

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #6 på: Februar 10, 2012, 23:43:41 »
Og selvsagt har jeg en oppfordring:

KJØP LODD og støtt LUSCOS!  :)

Jon R

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #7 på: Februar 11, 2012, 01:20:33 »
Litt for mye fotball og sport i denne utgaven etter min smak. Savnet siste nytt om Plumbo samt tweets fra Jenny Skavlan og kjæresten Aksel Hennie. Men den loddboken var fin.  :)

Tar dette til etterretning. Tror riktignok noen i saken om misnøyen blant Leedsfansen kalte Bates for møkkamann, men det ble selvsagt redigert av Peter Lorimer før trykkingen startet.

SA

Goodie Svend! Vi ønsker jo alle at blekka vår er ren og ubesudlet for kritikk av myndighetene og vår Store Hvite Far. Et slags supporterbladenes svar på Pravda om du vil.  ;)
Jon R.

Gufrias

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #8 på: Februar 11, 2012, 09:57:50 »
Som vanlig mye bra, redaksjonelt sett. Men bladet (mitt eksemplar i alle fall) skjemmes av uvanlig mange mangler:
- Flere artikler slutter midt i en setning.
- Minst en artikkel har fått feil ingress.
- Minst en artikkel looper en del av teksten igjen og igjen (det vi gamle kaller "hakk i plata").
Hekta på Leeds siden 1974

Here we go again

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #9 på: Februar 11, 2012, 11:00:36 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.

Sleivind

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #10 på: Februar 11, 2012, 11:19:00 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.

Du glemmer ikke at dette er ei lita blekke som er laget på hobbybasis? Der 99% av medlemmene foretrekker å ha bladet mellom hendene, og etter lesning sette den på hedersplassen i bokhylla sammen med de gamle årgangene?

Here we go again

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #11 på: Februar 11, 2012, 11:34:02 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.

Du glemmer ikke at dette er ei lita blekke som er laget på hobbybasis? Der 99% av medlemmene foretrekker å ha bladet mellom hendene, og etter lesning sette den på hedersplassen i bokhylla sammen med de gamle årgangene?

Nei. Har ikke de behovene. Og jeg var medlem i 15-20 år før jeg meldte meg ut  så det har kommet nok av medlemsblad inn dørene her gjennom årene.
Bokhyllen har jeg forresten fjernet også, den samlet stort sett bare støv.

ollan

Sv: Re: Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #12 på: Februar 11, 2012, 11:38:06 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.
Dårlig lørdagdmorgen?  Luscos er mere enn TPN, blant annet dette forumet som de drifter, shopping, arrangerer fellesturer osv... Hvis du har meldt deg ut av LUSCOS pga medlemsbladet ikke er elektronisk så synd for deg og ikke minst poden din som sikkert om 10 15 år sikkert synes det hadde vært stas å lese igjennom gamle TPN.  Dette var vel verste unnskyldning for ikke å være medlem ever.......  MOT

ollan
Ollan

Here we go again

  • Gjest
Sv: Re: Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #13 på: Februar 11, 2012, 12:09:04 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.
Dårlig lørdagdmorgen?  Luscos er mere enn TPN, blant annet dette forumet som de drifter, shopping, arrangerer fellesturer osv... Hvis du har meldt deg ut av LUSCOS pga medlemsbladet ikke er elektronisk så synd for deg og ikke minst poden din som sikkert om 10 15 år sikkert synes det hadde vært stas å lese igjennom gamle TPN.  Dette var vel verste unnskyldning for ikke å være medlem ever.......  MOT

ollan

Nettopp, jeg var medlem i Luscos i 15-20 år.  Betalte fullt medlemskap(ikke familiemedlem) for "guttungen" i 3-4 år for å støtte klubben. Har i 2-3 år etterlyst muligheter til å være "elektronisk" medlem.  Det har ikke skjedd. Så nå trengte jeg en dårlig unnskyldning til å melde meg ut.

Herregud......

Jon R

Sv: Re: Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #14 på: Februar 11, 2012, 12:18:08 »

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.


Alltid synd å miste medlemmer og her mistet vi 2. Håper i det minste poden får lyst til å melde seg inn på eget initiativ ved en senere anledning.  :)

Innspillet om elektronisk utgave er jo forøvrig ganske relevant og noe jeg mener har vært oppe som tema tidligere. I 2012 burde det vel være en smal sak å konvertere blekka til en PDF fil som sendes alle medlemmer med registert e-post adresse i tillegg til papirutgaven. De som ikke ønsker papirutgaven burde kunne reservere seg mot dette i miljøets navn.

Dette mener jeg burde være en prioritert oppgave for LUSCOS styret. Pæng på bok har vi jo også så det finansielle burde jo ikke være noe problem.  8)
Jon R.

Hallgeir *

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #15 på: Februar 11, 2012, 12:42:05 »
Selvfølgelig vil det være flott at TPN kan leses på nett i tillegg til papirutgaven. For meg blir det utvilsomt papirutgaven som blir lest.

Det blir litt for tungvint å dra med seg pc'en i godstolen, eller enda verre, i senga!
Super Leeds since 1968

ollan

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #16 på: Februar 11, 2012, 12:46:36 »
Selvfølgelig vil det være flott at TPN kan leses på nett i tillegg til papirutgaven. For meg blir det utvilsomt papirutgaven som blir lest.

Det blir litt for tungvint å dra med seg pc'en i godstolen, eller enda verre, i senga!
eller på dass ;D ;D
Ollan

Here we go again

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #17 på: Februar 11, 2012, 12:59:40 »
Selvfølgelig vil det være flott at TPN kan leses på nett i tillegg til papirutgaven. For meg blir det utvilsomt papirutgaven som blir lest.

Det blir litt for tungvint å dra med seg pc'en i godstolen, eller enda verre, i senga!

Der er vi nok forskjellige.  Sitter omtrent alltid i godstolen når jeg bruker pc'en.  Men nå skal det sies at pc'en er bærbar da ;)

Men som både du og spesielt Jon R nevner i innlegget før deg hadde det vært greit om man fikk TPN elektronisk.  Vi skriver 2012 og mulighetene burde absolutt være tilstede.
Når det gjelder poden som begynner å bli voksen etter hvert må jeg si at han omtrent aldri åpnet de bladene han fikk i posten.  De ble liggende på hyllen å slenge frem til moren gikk lei og hev de i bosset. Men han var veldig stolt over medlemskortet og bærer sine Leeds T-skjorter med stolthet både i motgang og medgang.

Woody

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #18 på: Februar 11, 2012, 13:37:53 »

Ei nettutgave av TPN vil ALDRI kunne erstatte papirutgava,det vert litt som med LP cover for oss som er litt opp i åra ;)Har og ein pode på snart 16 som kosar seg med bladet,sjølv om han ellers er flittig på nettet.Ser alltid fram til bladet kjem og håpar det vil verta sånn i lang tid framover.Takk til alle som bidreg i TPN,keep up the good work
LIFE IS LEEDS

Jon R

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #19 på: Februar 11, 2012, 13:45:04 »

Ei nettutgave av TPN vil ALDRI kunne erstatte papirutgava,det vert litt som med LP cover for oss som er litt opp i åra ;)Har og ein pode på snart 16 som kosar seg med bladet,sjølv om han ellers er flittig på nettet.Ser alltid fram til bladet kjem og håpar det vil verta sånn i lang tid framover.Takk til alle som bidreg i TPN,keep up the good work

For ordens skyld: Jeg har ikke argumentert for å erstatte papirutgaven med PDF utgave om noen trodde det. Jeg ønsker at TPN kommer ut både på papir og elektronisk. Vår tids kjennetegn er jo alle valgmulighetene. På det området fremstår LUSCOS og TPN som litt gammeldags, selv for en mann som er født på feil side av 70 tallet.  :)
Jon R.

Here we go again

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #20 på: Februar 11, 2012, 14:03:38 »
Nå har jeg aldri sagt at man må slutte å utgi TPN på papir for dem som ønsker det.  Men har i lengre tid etterlyst et elektronisk alternativ.  Det har aldri kommet og dermed valgte jeg å gjøre som jeg gjorde.

Har selv hundrevis av LP plater stuet bort i boden, og når jeg blir skikkelig nostalgisk spiller jeg noen av dem.  Men heldigvis har utviklingen gått videre på det området :)
« Siste redigering: Februar 11, 2012, 14:05:12 av Here we go again »

Woody

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #21 på: Februar 11, 2012, 14:05:17 »

Ei nettutgave av TPN vil ALDRI kunne erstatte papirutgava,det vert litt som med LP cover for oss som er litt opp i åra ;)Har og ein pode på snart 16 som kosar seg med bladet,sjølv om han ellers er flittig på nettet.Ser alltid fram til bladet kjem og håpar det vil verta sånn i lang tid framover.Takk til alle som bidreg i TPN,keep up the good work

For ordens skyld: Jeg har ikke argumentert for å erstatte papirutgaven med PDF utgave om noen trodde det. Jeg ønsker at TPN kommer ut både på papir og elektronisk. Vår tids kjennetegn er jo alle valgmulighetene. På det området fremstår LUSCOS og TPN som litt gammeldags, selv for en mann som er født på feil side av 70 tallet.  :)

Var ikkje mynta på deg denne Jon ;)tar imot begge deler med takk eg og
LIFE IS LEEDS

Svend Anders

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #22 på: Februar 11, 2012, 15:19:21 »
Her kan du se 30 av de 100 sidene av nyeste blad. Sistesiden har link til innmelding, så spre ordet!

http://www.issuu.com/luscos/docs/tpn_feb_web

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #23 på: Februar 11, 2012, 15:20:23 »
Intet blad i posten her.  Meldte både meg og poden ut av klubben rett før jul.  Har flere ganger tidligere etterlyst et medlemskap der man ikke trenger å få bladet i posten. Mener at i dagens elektroniske samfunn bør det være unødvendig for de som ikke ønsker det å få all slags papir i posten.
Jeg abonnerer på lokalavisen min som nettutgave og syntes det i 2012 burde være mulig å få supporterbladet til min engelske favorittklubb på samme måte.

Melder meg inn igjen den dagen man kan være "elektronisk" medlem.

Smaksprøve på hva det kan være; http://www.issuu.com/luscos/docs/tpn_feb_web

Men argumentet for og melde seg ut, nei, hva skal man si...

Svend Anders

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #24 på: Februar 11, 2012, 15:23:39 »
Nå har jeg aldri sagt at man må slutte å utgi TPN på papir for dem som ønsker det.  Men har i lengre tid etterlyst et elektronisk alternativ.  Det har aldri kommet og dermed valgte jeg å gjøre som jeg gjorde.

Har selv hundrevis av LP plater stuet bort i boden, og når jeg blir skikkelig nostalgisk spiller jeg noen av dem.  Men heldigvis har utviklingen gått videre på det området :)

Takker for innspillet. Vi har sett på noen alternativer rundt dette tidligere, men i forhold til antallet som dette er relevant for, har kostnaden for å få opp en god løsning på dette vært dyr.

Dersom du eller andre her har forslag til gode abonnementssystemer online vil jeg gjerne at dere tar kontakt. Om det bare er en håndfull får vi sende ut per epost manuelt, men på sikt trenger vi et system som automatiserer utsendelsen og som sikrer at folk f.eks ikke kan videresende.

SA

Svend Anders

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #25 på: Februar 11, 2012, 15:33:24 »
Som vanlig mye bra, redaksjonelt sett. Men bladet (mitt eksemplar i alle fall) skjemmes av uvanlig mange mangler:
- Flere artikler slutter midt i en setning.
- Minst en artikkel har fått feil ingress.
- Minst en artikkel looper en del av teksten igjen og igjen (det vi gamle kaller "hakk i plata").

Jeg har allerede merket meg disse tingene og vi tar det med oss til neste runde og til designerne. Der tekstene er kuttet tidlig er det ikke mange ord som mangler, men det skal uansett ikke skje. Dagen vi skulle ha til korrektur gikk i stedet med til å kaste rundt på en del ting etter sparkingen av Grayson.

SA

Andersen

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #26 på: Februar 11, 2012, 15:50:21 »
Det gikk litt fort i svingene med andre ord!  :D

kalle_92

  • Gjest
Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #27 på: Februar 14, 2012, 00:16:56 »
Mitt (beklagelig nok) første eksemplar av TPN! No regrets :) Flott arbeid av SA og de andre bidragsyterne.

fjellhaugen

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #28 på: Februar 14, 2012, 07:50:55 »
Jeg trengs ikke på mailing lista. TPN leses fra perm til perm og det skjer IKKE på dass Ollan  ;)

For meg så blir det litt som avisene. Jeg leser de på nettet men det er noe ekstra med papirutgaven på søndags formiddagen med en god kopp kaffe.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Askertiger

Sv: THE PEACOCK NEWS
« Svar #29 på: Februar 14, 2012, 09:12:09 »
Jeg er som Ole Brum, sier ja takk til begge deler! Fikk TPN i posten i går, og prøvde nå å lese prøveversjonen på ISUU. MEN, meldingen "The document is not available on the iPad yet..." likte jeg ikke. Håper at løsningen man eventuelt går for er en som er tilrettelagt for lesebrett.

Forøvrig et utmerket eksemplar av TPN, og de ørsmå skjønnhetsfeilene er allerede glemt!
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.