Skrevet av Emne: Filming i fotball  (Lest 4681 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Filming i fotball
« på: April 02, 2012, 18:08:12 »
Syns utviklingen i fair play i engelsk fotball er skremmende. Nesten hver eneste helg er det soleklare filminger, som enten ender med kun et "get up" fra dommer eller gult/rødt kort til den stakkaren som blir utført den uhellige handlingen på.

Mange vil kanskje argumentere for at det er inntoget av sør-europeere og -amerikanere som er grunnen til dette, med Ro**ldo, Nani, Suarez m.fl. Vår egen Becchio er også "ekspert" til å ikke ta seg i mot om noen er litt for kosete i ryggen. Faktum er at det er minst like mange briter som bruker filmtriks. Bradley Johnson sutret da Bartons luftrykk traff han i ansiktet i et oppgjør mellom QPR og Norwich. I etterkant twitret han om dårlig ånde; et latterlig forsøk på å ikke stemples som filmer. Grant Holt oppfører seg slik hver eneste kamp, spesielt forrige helg, hvor han først albuet Berra, for så å vente på han og kaste seg ned da han så vidt dultet borti den "sterke" spissen. Gareth Bale er også en fysisk spiller som detter som en sekk med poteter.

I helgen toppet det seg for min del, med Mark Davies (Bolton) og Perch og Carroll i topp mot bunn-kampen på Ettellerannettippeselskap.com Arena.

Hvordan skal FA få bort driten?

Jeg mener de bør kunne gå inn og ta synderne i etterkant (gitt at det er lov basert på internasjonale regler). Davies' (og Holts) krumspring kan være en indirekte faktor til at Wolves taper hundrevis av millioner kroner på nedrykk (akkurat de hadde kanskje rykket ned uten "hjelp", men det gjør det ikke bedre).

James Perch fremprovoserer rødt kort hos Reina og selv om Reinas head butt kanskje kvalifiserer til rødt uansett, burde han - etter min mening - få sitt andre gule (det første fikk han for hukingen av Reina) for overspilling/framprovosering av rødt og dermed motta suspensjon på "videodømming".

Jeg tror det er eneste måte å få bukt med møkka!
« Siste redigering: April 02, 2012, 18:10:12 av Mr Kaizer »
Marching on together!

berlin

Sv: Filming i fotball
« Svar #1 på: April 02, 2012, 22:26:22 »

Sakset et utklipp fra denne tråden:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,18927.210.html

Som kjent har NW sin egen kolonne i avisen Independent, forøvrig den engelske avisen jeg liker best. Her er lørdagens NW spalte:


http://www.independent.co.uk/sport/football/news-and-comment/neil-warnock-i-never-realised-how-big-a-club-leeds-was-until-i-found-myself-on-the-inside-7547362.html

Hans pkt 5 fanga min interesse mest:

"5 Moyes has taken up my line on dive cheats

It was interesting hearing Davie Moyes talking about retrospective punishment for divers. I've been arguing for that for years. I do believe if it is proved beyond doubt a player dived he should be banned for six games – not fined, fining a player is no longer a deterrent. Cheats are so good at diving now, poor refs haven't a cat in hell's chance of spotting it."


Så det er vel sånn, Mr Kaizer, at fotballmyndigheter ikke har baller til å bruke effektive virkemidler.
Nå har jo dessuten dette fenomenet vart i ca 20 år, og både den oppvoksende generasjon og dagens voksenspillere har det nærmest innebygd. Så, hehe, det må faktisk avvennes - jeg tøyser ikke.

Forøvrig er jeg totalt enig med deg, filming og holding i trøya irriterer meg grenseløst.

« Siste redigering: April 02, 2012, 23:45:27 av berlin »

RoarG

Sv: Filming i fotball
« Svar #2 på: April 03, 2012, 12:26:57 »
Ukulturen har fått rå altfor lenge. Eneste virkemiddel er lang tids avstengning. Synes NW er inne på noe der.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hobben

Sv: Filming i fotball
« Svar #3 på: April 03, 2012, 14:24:03 »
Problemet er om FA skal gå inn å gjør noe etter på er at de straffer da lag som Chelsea, City, Liverpool og Arsenal mens Scum slipper unda med fine kommentarer som ''han sklei'' osv.. Men man må bare etter hver innse at Scum er best, og med f**kerson på benken vil de i år og flere år fremover få flere tvilsomme avgjørlser for seg og det kan sørge for at de tar gullet, slik har det vært en stund og er nok slik en stund til..
Rogaland Whites

Dennis

Sv: Filming i fotball
« Svar #4 på: April 03, 2012, 16:17:23 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.
Marching on together!

Tom S

Sv: Filming i fotball
« Svar #5 på: April 03, 2012, 17:02:49 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Godt sagt :D
COME ON LEEDS !!

Hobben

Sv: Filming i fotball
« Svar #6 på: April 03, 2012, 17:17:51 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Fantastisk bra sagt!
Rogaland Whites

RoarG

Sv: Filming i fotball
« Svar #7 på: April 06, 2012, 11:13:42 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.
Noen ser bare flisa i sin brors øye, men ikke bjelken i sitt eget :D. Denne adlete fyren lukter av yppersteprest lang vei. Kjapp til å fordømme....andre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ØBS

Sv: Filming i fotball
« Svar #8 på: April 08, 2012, 17:48:45 »
Videre hadde vi en situasjon i PL i dag mellom ManUre-QPR.

Ashley Young fikk veltet kampen over på hjemmelagets premisser etter det mest fantastiske stupet jeg har sett på lenge.  Vår gamle venn Shaun Derry måtte betale prisen.  Stupet til Young burde forøvrig kvalifisere ham til åpen klasse i London-OL til sommeren.

Dette i tillegg til at han var offside i samme situasjon bare sekundet før.

Gary Edwards har skrevet i sine bøker (særlig den siste "No Glossing Over It"), hvor hjelpeløse FA og UEFA er fordi de har, iflg. sine egne regler, ikke mulighet å bruke videodømming i etterkant for å straffe spillere som bedriver disse motbydelige avskyelige aktivitetene dersom dommeren har sett det.  Dersom dommeren IKKE har sett det, kan de visstnok gi straff i etterkant.

Men da spør jeg, og bruker da dagens situasjon nevnt over som eksempel:

Dommeren SÃ… ikke offside'n i forkant, ei heller linjemannen som sto helt på linje med situasjonen.  Den er grei og sånt skjer.

Dommeren SÃ… tydeligvis at Young ble revet ned av Derry, dømte rødt kort og straffe.

Men dommeren så IKKE at Young filmet og burde fått Oscar for beste mannlige hovedrolle.

Betyr ikke dette at situasjonen burde falle inn under ting dommeren IKKE SÃ…?  Og deretter blitt grunnlag for straff det TV-bildene uomtvistelig forteller?

Jeg bare spør, og interessant med innspill og andre synspunkter på dette...

MOT...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Hallgeir *

Sv: Filming i fotball
« Svar #9 på: April 08, 2012, 19:23:55 »
Det burde klart vært et lovverk som gjorde det mulig å gi straff i etterkant for forseelser som denne. X antall kampers utestengelse som straff.

Det røde kortet må da strykes her!
Super Leeds since 1968

fjellhaugen

Sv: Filming i fotball
« Svar #10 på: April 09, 2012, 19:50:34 »
Flott turning på Marienlyst som førte til straffe i kveld
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ØBS

Sv: Filming i fotball
« Svar #11 på: April 10, 2012, 19:40:34 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Ã… trekke inn utenomsportslige ting i denne diskusjonen er helt teit, når man diskuterer "unfair football"...

Sorry, no disrespect, men det har faktisk ingenting med saken å gjøre...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Gufrias

Sv: Filming i fotball
« Svar #12 på: April 11, 2012, 18:03:00 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Ã… trekke inn utenomsportslige ting i denne diskusjonen er helt teit, når man diskuterer "unfair football"...

Sorry, no disrespect, men det har faktisk ingenting med saken å gjøre...
Er vi off topic, så er vi off topic!
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: Filming i fotball
« Svar #13 på: April 11, 2012, 18:40:38 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Ã… trekke inn utenomsportslige ting i denne diskusjonen er helt teit, når man diskuterer "unfair football"...

Sorry, no disrespect, men det har faktisk ingenting med saken å gjøre...

None taken, ØBS! :)

Jeg syns ikke det er irrelevant i diskusjonen, fordi SAF har vært en fanebærer for lagbygging - med alt dette innebærer - i alle sine år som sjef på biblioteket. Han har i tur og orden regelrett kastet ut profiler som Jaap Stam, David Beckham, Ruud van Horseface og Uekte Ronaldo da egoet har vokst seg for stort, uavhengig om "elleveren" på papiret blir dårligere der og da.

Derfor syns jeg det er litt rart at ikke folk som Cantona og Keane straffes av samme mannen, selv om jeg ikke nødvendigvis syns det er feil å straffe Luis Suarez like hardt.

Det skal også sies at Suarez mener dette har vært en ensidig sak, både i media og domstolen. Når man i tillegg ser at Terrys rasismesak utsettes, beleilig nok, til etter EM (selv om den ene var i sivil domstol, så vidt jeg forstår) er det ikke rart spørsmålet stilles fra det holdet - igjen, uavhengig om jeg er enig eller ikke!

Men nå kommer jeg litt ut på siden av poenget, som er: Nei, jeg syns ikke grisesparking av tilskuere eller overlagt nedklipping av motstandere er mer greit enn å "bringe fotballen i vanry" av et manglende håndtrykk. Da syns jeg "reglene" for dette bør revideres kraftig, ettersom C*ntona og Keane var langt verre enn Suarez' håndtrykk!

Igjen: Selvsagt burde denne saken vært lagt død nå og måten Liverpool med fans har opptrådt på i etterkant, for en dømt rasistisk handling, er forkastelig.
« Siste redigering: April 11, 2012, 18:42:27 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Sv: Re: Sv: Filming i fotball
« Svar #14 på: April 12, 2012, 08:48:03 »
Sir Piggy "hører" jeg aldri på.

Han uttalte at Luis Suarez burde jages vekk fra Liverpool grunnet sine handlinger.

Ã… ha forhold til sin brors kone i årevis er greit.
Ã… sparke en supporter midt i en kamp er greit.
Ã… kveste motspillere midt i en kamp er greit.
Ã… bli fersket med prostituerte er greit.

Men gud forby at ikke Suarez tar sin nemesis i lanken før kamp!

Mannen er omtrent like objektiv som en travhest på siste bortre langside.

Ã… trekke inn utenomsportslige ting i denne diskusjonen er helt teit, når man diskuterer "unfair football"...

Sorry, no disrespect, men det har faktisk ingenting med saken å gjøre...

None taken, ØBS! :)

Jeg syns ikke det er irrelevant i diskusjonen, fordi SAF har vært en fanebærer for lagbygging - med alt dette innebærer - i alle sine år som sjef på biblioteket. Han har i tur og orden regelrett kastet ut profiler som Jaap Stam, David Beckham, Ruud van Horseface og Uekte Ronaldo da egoet har vokst seg for stort, uavhengig om "elleveren" på papiret blir dårligere der og da.

Derfor syns jeg det er litt rart at ikke folk som Cantona og Keane straffes av samme mannen, selv om jeg ikke nødvendigvis syns det er feil å straffe Luis Suarez like hardt.

Det skal også sies at Suarez mener dette har vært en ensidig sak, både i media og domstolen. Når man i tillegg ser at Terrys rasismesak utsettes, beleilig nok, til etter EM (selv om den ene var i sivil domstol, så vidt jeg forstår) er det ikke rart spørsmålet stilles fra det holdet - igjen, uavhengig om jeg er enig eller ikke!

Men nå kommer jeg litt ut på siden av poenget, som er: Nei, jeg syns ikke grisesparking av tilskuere eller overlagt nedklipping av motstandere er mer greit enn å "bringe fotballen i vanry" av et manglende håndtrykk. Da syns jeg "reglene" for dette bør revideres kraftig, ettersom C*ntona og Keane var langt verre enn Suarez' håndtrykk!

Igjen: Selvsagt burde denne saken vært lagt død nå og måten Liverpool med fans har opptrådt på i etterkant, for en dømt rasistisk handling, er forkastelig.

Så var da også Cantona utestengt rimelig lenge?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
- Leif Olav

Dennis

Sv: Filming i fotball
« Svar #15 på: April 12, 2012, 09:52:06 »
Det var han, med rette, men han fikk fortsette i Scum. Han var ikke, ifølge SAF, en skam for klubben som burde vært drevet vekk...

Jeg forsvarer ikke Suarez, han ER en skam for fotballen og klubben Liverpool (akkurat det gjør meg ingenting), men at Alex Ferguson er den som påpeker det, blir bare for dumt.
Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Filming i fotball
« Svar #16 på: April 12, 2012, 11:10:55 »
Det burde klart vært et lovverk som gjorde det mulig å gi straff i etterkant for forseelser som denne. X antall kampers utestengelse som straff.

Det røde kortet må da strykes her!




Enig! Også veldig med på tankene NW lufter i sin spalte her med lang utestenging dersom det utover enhver tvil kan bevises skuespill/diving!! Det er god medisin. Tradisjonelt har ikke engelskmennene funnet seg i filming, jeg håper dette er grunnholdningen fortsatt. Reaksjoner fra tribuner kan tyde på at dette ikke aksepteres.

Carroll for eksempel, mot Newcastle, skikkelig patetisk!!

Få vekk simple filmere!! Det er sikkert et eller annet lugubert filmselskap i Hollywood som kan overta dem. Pradoksalt nok endte en av de tøffeste spillerne i engelsk liga noen gang som skusepiller.....Vinnie Jones... ::)
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Filming i fotball
« Svar #17 på: April 15, 2012, 22:17:44 »
Igjen har Ashley Young filmet seg til et straffespark. Denne gang får han så hatten passer av spillere fra andre PL-lag. Det kommer forslag om at han kan søke om å få plass på britenes lag i stuping under OL i sommer.

Sir Rudolf gir han selvfølgelig sin fulle støtte. Akkurat som om det overrasker oss en hel masse!
Super Leeds since 1968

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Filming i fotball
« Svar #18 på: April 16, 2012, 13:06:16 »
Igjen har Ashley Young filmet seg til et straffespark. Denne gang får han så hatten passer av spillere fra andre PL-lag. Det kommer forslag om at han kan søke om å få plass på britenes lag i stuping under OL i sommer.

Sir Rudolf gir han selvfølgelig sin fulle støtte. Akkurat som om det overrasker oss en hel masse!






Ojo i Brann henger seg på som mulig filmstjerne hørte jeg rykter om i går...??
Yeboahs vitne

Dennis

Sv: Filming i fotball
« Svar #19 på: April 16, 2012, 14:40:32 »
Igjen har Ashley Young filmet seg til et straffespark. Denne gang får han så hatten passer av spillere fra andre PL-lag. Det kommer forslag om at han kan søke om å få plass på britenes lag i stuping under OL i sommer.

Sir Rudolf gir han selvfølgelig sin fulle støtte. Akkurat som om det overrasker oss en hel masse!






Ojo i Brann henger seg på som mulig filmstjerne hørte jeg rykter om i går...??

Fra den ene vinkelen ser det ut som soleklar filming. Filmet fra tribunen bak mål, ser det ut som forklaringen hans om overtråkk stemmer.

Og for oss som har tråkket sikkeilig over; man detter som en sekk med poteter! ;)

Jeg forstår dommerens gule kort, det ser vitterlig ut som han filmer ved første øyekast, men jeg tror på hans (og Skarsfjords) forklaring.
Marching on together!

berlin

Sv: Filming i fotball
« Svar #20 på: April 16, 2012, 18:18:16 »
På meg virker det som om debatten om filming og straff har tiltatt i styrke i den senere tid/år.
Da mener jeg ikke først og fremst her på forumet, men i det (fotball)offentlige rom.

Det er positivt og kan påskynde eller legge press på de rette instanser for å vedta noe som
tar bort den værste filmingen.

Her er det snakk om straff i form av suspensjon i ettertid basert på video,
der det uomtvistelig fremgår filming.

Selvsagt er det veldig gledelig om dommerne bruker kortene enda heftigere i kampens hete,
der og da, nrå det filmes.

h.b

  • Gjest
Sv: Filming i fotball
« Svar #21 på: April 16, 2012, 18:57:24 »
Jo penere du detter. Jo mindre forseelse er det

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Filming i fotball
« Svar #22 på: April 17, 2012, 10:29:28 »
Jo penere du detter. Jo mindre forseelse er det






Pent på film da eller.....?  :)
Yeboahs vitne

fjellhaugen

Sv: Filming i fotball
« Svar #23 på: April 19, 2012, 10:49:55 »
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10065405

ikke bra av drogba, men rooney; du trenger ikke twitter for å si sånn.

er bare å rope det ut på venstrevingen!!!  :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

trondt

Sv: Filming i fotball
« Svar #24 på: April 19, 2012, 11:37:35 »
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10065405

ikke bra av drogba, men rooney; du trenger ikke twitter for å si sånn.

er bare å rope det ut på venstrevingen!!!  :P
Ja, her var det rette ræva som feis, han (Rooney) spiller på samme lag som Young, eller.......?