Main Menu

Dødball

Started by Leedsfan, April 06, 2012, 19:44:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

I de kampene jeg har sett med Leeds de siste årene så har vi vært forholdvis farlig på dødball og vi har levd farlig på defensiv dødball.

Når vi har corner eller frispark, hvorfor sørger vi ikke for at ballen kommer knallhardt inn mot mål hver eneste gang. Er ingen nær den så må keeperen gjøre en redning, er en av våre nær den så er den kun en liten stuss som må til for at den går i nota. Jeg kan da leve at det ballen kan være lett å klarere hvis en forsvarsspiller er på den først.

Håper Warnock henter inn litt "høyde" til sommeren, tenker da på en midstopper eller to, og en spiss. Dette kan gjøre oss farligere på defensiv- og offensiv dødball.

Et lag med "Barcelona-høyde" på spillerne kan ikke spille kick-and-run...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Offensive dødballer bør være innoverskrudd, med trøkk i. Push motstanderne så langt inn mot mål som mulig. Slå mot bakre stang, slik at den akkurat går inn om ingen toucher ballen.

Leedsfan

Quote from: Kato on April 06, 2012, 21:00:51
Offensive dødballer bør være innoverskrudd, med trøkk i.

Ikke uenig i det...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Husker ifjor da flere ville vi skulle hente tilbake Ian Harte,da mente enkelte at han var for dårlig for oss og var "over the top".Utrolig latterlig etter min mening,man skal liksom lage seg forklaringer for å rettferdiggjøre at man ikke prøver å få tak i gamle spillere.Få hjem Harte,Smith og Kilgallon.Kan umulig svekke laget!

auren

Quote from: DenHviteYeboah on April 06, 2012, 22:29:22
Husker ifjor da flere ville vi skulle hente tilbake Ian Harte,da mente enkelte at han var for dårlig for oss og var "over the top".Utrolig latterlig etter min mening,man skal liksom lage seg forklaringer for å rettferdiggjøre at man ikke prøver å få tak i gamle spillere.Få hjem Harte,Smith og Kilgallon.Kan umulig svekke laget!

Sleng på Viduka, Kewell og Kelly også så rykker vi direkte opp neste sesong!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Jeg hadde ikke blitt lei meg hvis de hadde kommet tilbake...

Leedsfan

Quote from: auren on April 06, 2012, 22:31:25

Sleng på Viduka, Kewell og Kelly også så rykker vi direkte opp neste sesong!  :)

auren

Jeg hadde blitt lei meg hvis de hadde kommet tilbake...

Back to topic!

ooh aah

Hvorfor skal vi spille kick and run??

Leedsfan

Quote from: ooh aah on April 06, 2012, 22:56:36

Er det ikke Warnock som er manager i klubben?

Dennis

Quote from: Leedsfan on April 06, 2012, 23:03:33
Quote from: ooh aah on April 06, 2012, 22:56:36

Er det ikke Warnock som er manager i klubben?

Ã... være farlig på dødball er ingen synd i fotball og jeg syns lag som er farlige på frispark og corner altfor ofte knyttes til primitiv fotball. Det er ikke nødvendigvis slik at disse går hånd i hånd!

Syns heller ikke Warnock nødvendigvis står for den eldgamle kick-and-run-spillestilen. Problemet er derimot at man i nPC - som er en forholdsvis svak liga rent ferdighetsmessig - ofte ikke har egenskapene til å spille mer fluid angrepsfotball.

Jeg tror man med "Arsenal-fotball" og uten spillertypene i laget, hadde blitt revet i filler i wankership. Minst ên sterk spiss og litt no nonesense er essiensielt, men det behøver ikke (kun) være kick and run av den grunn!

For the record: Jeg håper Leeds henter andre spillere enn de som var i Nye Super Leeds for ti år siden - selv om jeg håpet på Smith i januar.
Marching on together!

Leedsfan

Ser VIF - Sogndal og Hopen legger dødballer slik de skal. Knallhardt mot mål hver gang og det har resultert i et mål og masse farligheter. Skulle ønske at Snodgrass og Ross kunne gjort det på den måten...

Leechap

Fornøyelig kamp fredag da Sogndal viste klasse, Hopen har en venstrefot som er gull verdt.

HåvardK

Og jeg var på kretsturnering med J99 på torsdag. Syns særlig ett av lagene viste veldig mye bra. Utrolig hvilken skuddfot enkelte så unge jenter kan ha! Men på dødball er det fortsatt en del å hente.

lojosang

Håndballjentene mine brenner for mange straffer i pressa situasjoner, så også der er det mye å hente på dødball.
- Leif Olav

fmtj

Dødball er et viktig våpen for mange lag og vi har sett opp igjennom at dette har vært effektivt. Husker gamle LSK med et hopetall av fyrtårn som pressa ballen i mål på dødballsituasjoner. I PL har vi Stoke City som er meget gode på dette.

Jeg deler håpet om at NW skaffer oss spillere som kan ekspedere ballen i mål på dødball og som kan sørge for å få den vekk når vi har sånne i mot.
Yeboahs vitne