Skrevet av Emne: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2  (Lest 8274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #210 på: August 19, 2023, 08:40:42 »
Rutter ser jammen meg ikke bra ut utpå der. Han skal selvsagt få tid på seg, men kan ikke helt se hva han bringer til oss.

auren

Å spille spiss foran Gelhardt, James og Shackleton er en utakknemlig jobb. Alle har kvaliteter, men Shack sine er ikke offensivt. Gelhardt har det bare ikke og James har fart og god på å bli taklet. Riktignok fikk han en assist i dag.

Rutter som 10er tror jeg. Han har bra overblikk og gode stikkere. Holder bra på ball. Som 9er i dag var han bedre i 10er rollen enn Gelhardt.

Sini, Summner og Willy bak seg er en vesentlig oppgradering ift de han hadde bak i dag..

Eg antar du bruker Gnonto som et tenkt eksempel og ikkje fortsatt ønsker å se denne sutrepaven i Leeds-drakt igjen?

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #211 på: August 19, 2023, 08:42:56 »
😢

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #212 på: August 19, 2023, 09:16:45 »
Farke er en bra mann, men at han er under press og er i en situasjon ingen av oss kunne forutse i sommer. Ved flere anledninger under kampen ser vi eksempel på massiv frustrasjon. Jeg har tydeligvis fått både noen til å le og til å bruke hersketeknikker ved å påpeke Farkes reaksjon ute på banen etter kampen. Ok. Kanskje det var mindre alvorlig enn det så ut som. Og mulig Klopp tilhengere har sansen for en sånn stil, men som vi alle vet. Bielsa hadde aldri gjort det.

Bielsa kritiserte ikke spillerne offentlig men han kunne være hard og direkte internt, og han stilte krav. Han stilte krav!!!

Men anyways, på presseren forklarte Farke denne situasjonen men det kom ikke med i det første referatet.
Her er den endelige versjonen (kjekt å lese detaljene fra spørsmål/svar) og her er hva Farke svarte mht samtalen på gresset:

We saw you speaking to Ethan and Pascal in the centre circle at the end, what were your instructions to them?

I explained also straight away the situation of why we concede the goal, was probably a bad decision of the referee, because the goal should have been ruled out. But the situation we gave away before the two corners was exactly what I mentioned, so we left a bit our position and stepped in out of the centre-back too early. As a centre-back you can’t take any risk, you have to make sure to expect the worst and as a striker you have to expect the best.

As a centre-half, the mentality is always expect the worst and we didn’t do this in this game, this is the reason we allowed them to have one chance in the game. A great save from Illan, but then it is then, yeah football, a corner kick out of this we defended and then a corner kick again, we defended but they scored from a handball. Bad luck, but I would have preferred not to give this chance away. This was our biggest mistake today in the game and I explained the situation to them, because they played in similar situations and also know for the next game when to take risk and when not. Yes, it never stops to be a coach and to work on small details, perhaps it was a bit too soon after the game and I should have left them alone but it was important for me to bring the message across as soon as possible and the lads were there, so I told them.

Men les gjerne hele presseren:

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-daniel-farke-said-27551913
« Siste redigering: August 19, 2023, 09:26:49 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #213 på: August 19, 2023, 09:40:13 »
Litt skuffende at Farke kritiserer dommerne. Bielsa ville sagt at det jevner seg ut i løpet av en sesong og at nivået på dømmingen i England er veldig høyt.

auren

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #214 på: August 19, 2023, 09:49:20 »
Litt skuffende at Farke kritiserer dommerne. Bielsa ville sagt at det jevner seg ut i løpet av en sesong og at nivået på dømmingen i England er veldig høyt.

Akkurat der er vel Bielsa one of a kind. Så derfor kan jeg ikke akkurat si meg skuffet. Helt normalt at han kritiserer dommerne for å ha bortdømt en seier, men dette er jo prisen å betale uten VAR, og det må vi bare leve med. Er vel ingen som egentlig vil ha VAR slik det praktiseres, så da får vi bite det i oss.

Ellers enig med Farke at han burde latt være å kritisere Ampadu og Struijk for foranledningen til baklengsen 10 sekunder etter at dommeren blåser av kampen. Det må man da kunne ta i etterkant.

Regner med minst en spiss og midtbanespiller til neste helg. Frykter det ikke kommer så mye mer enn 2-3 spillere nå, så må vi også fylle opp med 3-4 spillere til. Trenger fortsatt:

LB
CB
CM (kanskje 2)
CAM
W (hvis Gnonto selges)
ST

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

morten1966

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #215 på: August 19, 2023, 09:50:17 »
Litt skuffende at Farke kritiserer dommerne. Bielsa ville sagt at det jevner seg ut i løpet av en sesong og at nivået på dømmingen i England er veldig høyt.

Helt greit å kritisere dømminga, nå har vi Farke og Bielsa er historie. To fryktelige avgjørelser i går. Men jeg savner ikke VAR ett sekund.   

Men at vi henger med og til tider dominerer kampen med et B-lag ser jeg som positivt på.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #216 på: August 19, 2023, 10:13:25 »
Her er den 10ern og tilretteleggerne vi sårt kunne trengt - Med ny spiss, Joseph og Bamford tilbake så vil han nok spille mer bak spissen eller på vingen

https://x.com/penz19811/status/1692651687180202245?s=46&t=tn0gjof0Mi3A86AoOHwmIw

Reaney

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #217 på: August 19, 2023, 10:28:10 »
Eriksen 55, en av forumets mest profilerte og konstruktive bidragsytere kaller innlegget mitt for et "dusteinnlegg". Ja, selv de beste kan ha en dårlig dag. At jeg moderer meg og skriver i neste innlegg "Kanskje det var mindre alvorlig enn det så ut som" var visst ikke interessant å kommentere. Samtidig vet vi nå hva samtalen dreide seg om, og at Farke tar selvkritikk for at han gjorde dette offentlig ute på banen og ikke på tomannshånd med spillerne.
« Siste redigering: August 19, 2023, 10:53:45 av Reaney »

Dennis

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #218 på: August 19, 2023, 10:28:23 »
Litt skuffende at Farke kritiserer dommerne. Bielsa ville sagt at det jevner seg ut i løpet av en sesong og at nivået på dømmingen i England er veldig høyt.

Helt greit å kritisere dømminga, nå har vi Farke og Bielsa er historie. To fryktelige avgjørelser i går. Men jeg savner ikke VAR ett sekund.   

Men at vi henger med og til tider dominerer kampen med et B-lag ser jeg som positivt på.

Er så deilig med fotball uten VAR! Selv om vi kanskje hadde fått et mål mindre mot og ei straffe. Sånt hører med.

Det er heller ingen garanti. Scumkeeperen feier ned en Wolvesspiller på overtid og VAR gjorde intet. Samme i fjor, da Jose Sa regelrett slo til Kristensen med knyttneven uten at noe skjedde.

Nei, fotball er utvilsomt best uten det røret der.
Marching on together!

Dennis

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #219 på: August 19, 2023, 10:30:24 »
Her er den 10ern og tilretteleggerne vi sårt kunne trengt - Med ny spiss, Joseph og Bamford tilbake så vil han nok spille mer bak spissen eller på vingen

https://x.com/penz19811/status/1692651687180202245?s=46&t=tn0gjof0Mi3A86AoOHwmIw

Ingenting ville være bedre enn om du fikk rett.
Marching on together!

NT

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #220 på: August 19, 2023, 10:45:20 »
Her er den 10ern og tilretteleggerne vi sårt kunne trengt - Med ny spiss, Joseph og Bamford tilbake så vil han nok spille mer bak spissen eller på vingen

https://x.com/penz19811/status/1692651687180202245?s=46&t=tn0gjof0Mi3A86AoOHwmIw

Er dette han derre Rutter ? Ligner veldig synes jeg, sånn utseendemessig ihvertfall…
Ja, noe sånn hadde vært moro å sett…

Dennis

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #221 på: August 19, 2023, 12:23:34 »
Her er den 10ern og tilretteleggerne vi sårt kunne trengt - Med ny spiss, Joseph og Bamford tilbake så vil han nok spille mer bak spissen eller på vingen

https://x.com/penz19811/status/1692651687180202245?s=46&t=tn0gjof0Mi3A86AoOHwmIw

Er dette han derre Rutter ? Ligner veldig synes jeg, sånn utseendemessig ihvertfall…
Ja, noe sånn hadde vært moro å sett…

Det er broren hans, Brutter.

Beklager ::)
Marching on together!

Sterland

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #222 på: August 19, 2023, 12:39:42 »
Her er den 10ern og tilretteleggerne vi sårt kunne trengt - Med ny spiss, Joseph og Bamford tilbake så vil han nok spille mer bak spissen eller på vingen

https://x.com/penz19811/status/1692651687180202245?s=46&t=tn0gjof0Mi3A86AoOHwmIw

Er dette han derre Rutter ? Ligner veldig synes jeg, sånn utseendemessig ihvertfall…
Ja, noe sånn hadde vært moro å sett…

Det er broren hans, Brutter.

Beklager ::)
  :D :D

GeirO

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #223 på: August 19, 2023, 13:45:04 »
Rutter ser jammen meg ikke bra ut utpå der. Han skal selvsagt få tid på seg, men kan ikke helt se hva han bringer til oss.

auren

Å spille spiss foran Gelhardt, James og Shackleton er en utakknemlig jobb. Alle har kvaliteter, men Shack sine er ikke offensivt. Gelhardt har det bare ikke og James har fart og god på å bli taklet. Riktignok fikk han en assist i dag.

Rutter som 10er tror jeg. Han har bra overblikk og gode stikkere. Holder bra på ball. Som 9er i dag var han bedre i 10er rollen enn Gelhardt.

Sini, Summner og Willy bak seg er en vesentlig oppgradering ift de han hadde bak i dag..

Klart at man trenger gode medspillere, men samtlige var bedre enn Rutter. Så kanskje det går andre veien også; en bedre spiss og de tre bak har mer å spille på?

£35 mill er ufattelig. Han prøver sikkert sitt beste, men hva kan Orta ha sett i denne spilleren?

Samtidig er det samme mann som ville selge Harrison for å finansiere kjøpet, hentet JKA, ville hente Cuisance og mente McKennie var bedre enn Klich så det er kanskje ikke overraskende.

Håper Rutter er godt plassert på benken 2.september, så får han heller formes til en spiller av Farke sakte, men sikkert.

Både James og Shack var gode. Men Gelhardt var elendig, dessverre. James sammen med feks spillertyper som Sini og Summer vil være krutt. Gelhardt sammen med to vinger med besluttsomhet og litt end product og klokskap hadde fungert bedre. De tre som startet i dag tror jeg aldri vil fungere bra - Med en superspiss vil det være større sjanse, men han hadde ikke fått mye service.. Men det renner ikke over av alternativer offensivt for Farke.


Orta har gjort mye rart. Men tror vi og mange må slutte å påpeke prisen på Rutter. Han er et stort talent - Var et anerkjent talent i Europa. Ikke verdt 400 mill så klart. Men at Rutter er en uslipt diamant tror jeg virkelig. Fortsatt veldig ung. Tror vi må ha tålmodighet.

Må huske på at spiss ikke er hans beste posisjon. Det sier også litt om Orta når vi så til de grader trengte en spiss i fjor..

Skal prisen brukes mot han, så må tiden hans i klubben med alt kaoset som ingen ende vil ta, 4-5 managere, spiller som reiser, spillere som streiker være med han.

Tipper han mer enn en gang har lurt på hva i alle dager skjer i denne klubben!

McKennie er bedre enn Klich. Der hadde Orta rett. Men med fasit i hånd så burde nok Klich blitt da han er en av de som kunne stått frem som kontunitetsbærer og pondus når vi kollapset fremfor å satse på at en ny spiller skal klare å prestere i et kaos i en ny klubb som er i fritt fall. At McKennie ikke lykkes i Leeds mener jeg sier mer om klubben enn McKennie.

Cuisane kunne blitt en suksess han - Er jo ingen dårlig sparker. Men nå ble han ikke signert..så vanskelig å gi Orta pepper for den  ;)

Jeg håper Rutter lykkes jeg. Det gagner Leeds mer enn at han blir godt plassert på benken.
Farke er god på mye, men sliter litt med å få enkeltspillere til å fungere godt.

Det beste eksempelet er jo Rutter, som selvsagt spilte laaangt under pari i går (men kunne blitt helt i det 96.minutt). Hvorfor får ikke Farke han til å fungere (andre Leedsmanagere har slitt like mye). Han var jo meget bra i Hoffenheim. Var det slik at Hoffenheim spilte med to spisser og at Rutter splite mer på siden? Uansett må det være mulig å få en så god spiller til å fungere bedre. Det er mer Farke sin feil enn Rutter sin feil. I går burde nok Gelhardt og Rutter byttet plass fra start av (etterpåklokskap).

James og Shack sliter også litt. I Birminghamkampen ble begge syndebukker, men i går var begge meget bra. La oss håpe det fortsetter.

Meslier er den gode gamle nå. Kjemperedning!
Vil også skryte av Ayling sin scoring. Han vinne hodeduellen mellom to digre stoppere, greir å vri hodet og styre den langt til høyre. De fleste header rett på keeper i slike situasjoner. Dette var høy kvalitet. Ayling som spiss?
Rodon + Struijk er lovende. Og Cresswell har ikke gjort seg bort. Bra at forsvaret fungerer bedre enn før.
MOT

Kato

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #224 på: August 19, 2023, 14:03:41 »
Rutter ser jammen meg ikke bra ut utpå der. Han skal selvsagt få tid på seg, men kan ikke helt se hva han bringer til oss.

auren

Å spille spiss foran Gelhardt, James og Shackleton er en utakknemlig jobb. Alle har kvaliteter, men Shack sine er ikke offensivt. Gelhardt har det bare ikke og James har fart og god på å bli taklet. Riktignok fikk han en assist i dag.

Rutter som 10er tror jeg. Han har bra overblikk og gode stikkere. Holder bra på ball. Som 9er i dag var han bedre i 10er rollen enn Gelhardt.

Sini, Summner og Willy bak seg er en vesentlig oppgradering ift de han hadde bak i dag..

Klart at man trenger gode medspillere, men samtlige var bedre enn Rutter. Så kanskje det går andre veien også; en bedre spiss og de tre bak har mer å spille på?

£35 mill er ufattelig. Han prøver sikkert sitt beste, men hva kan Orta ha sett i denne spilleren?

Samtidig er det samme mann som ville selge Harrison for å finansiere kjøpet, hentet JKA, ville hente Cuisance og mente McKennie var bedre enn Klich så det er kanskje ikke overraskende.

Håper Rutter er godt plassert på benken 2.september, så får han heller formes til en spiller av Farke sakte, men sikkert.

Både James og Shack var gode. Men Gelhardt var elendig, dessverre. James sammen med feks spillertyper som Sini og Summer vil være krutt. Gelhardt sammen med to vinger med besluttsomhet og litt end product og klokskap hadde fungert bedre. De tre som startet i dag tror jeg aldri vil fungere bra - Med en superspiss vil det være større sjanse, men han hadde ikke fått mye service.. Men det renner ikke over av alternativer offensivt for Farke.


Orta har gjort mye rart. Men tror vi og mange må slutte å påpeke prisen på Rutter. Han er et stort talent - Var et anerkjent talent i Europa. Ikke verdt 400 mill så klart. Men at Rutter er en uslipt diamant tror jeg virkelig. Fortsatt veldig ung. Tror vi må ha tålmodighet.

Må huske på at spiss ikke er hans beste posisjon. Det sier også litt om Orta når vi så til de grader trengte en spiss i fjor..

Skal prisen brukes mot han, så må tiden hans i klubben med alt kaoset som ingen ende vil ta, 4-5 managere, spiller som reiser, spillere som streiker være med han.

Tipper han mer enn en gang har lurt på hva i alle dager skjer i denne klubben!

McKennie er bedre enn Klich. Der hadde Orta rett. Men med fasit i hånd så burde nok Klich blitt da han er en av de som kunne stått frem som kontunitetsbærer og pondus når vi kollapset fremfor å satse på at en ny spiller skal klare å prestere i et kaos i en ny klubb som er i fritt fall. At McKennie ikke lykkes i Leeds mener jeg sier mer om klubben enn McKennie.

Cuisane kunne blitt en suksess han - Er jo ingen dårlig sparker. Men nå ble han ikke signert..så vanskelig å gi Orta pepper for den  ;)

Jeg håper Rutter lykkes jeg. Det gagner Leeds mer enn at han blir godt plassert på benken.
Farke er god på mye, men sliter litt med å få enkeltspillere til å fungere godt.

Det beste eksempelet er jo Rutter, som selvsagt spilte laaangt under pari i går (men kunne blitt helt i det 96.minutt). Hvorfor får ikke Farke han til å fungere (andre Leedsmanagere har slitt like mye). Han var jo meget bra i Hoffenheim. Var det slik at Hoffenheim spilte med to spisser og at Rutter splite mer på siden? Uansett må det være mulig å få en så god spiller til å fungere bedre. Det er mer Farke sin feil enn Rutter sin feil. I går burde nok Gelhardt og Rutter byttet plass fra start av (etterpåklokskap).

James og Shack sliter også litt. I Birminghamkampen ble begge syndebukker, men i går var begge meget bra. La oss håpe det fortsetter.

Meslier er den gode gamle nå. Kjemperedning!
Vil også skryte av Ayling sin scoring. Han vinne hodeduellen mellom to digre stoppere, greir å vri hodet og styre den langt til høyre. De fleste header rett på keeper i slike situasjoner. Dette var høy kvalitet. Ayling som spiss?
Rodon + Struijk er lovende. Og Cresswell har ikke gjort seg bort. Bra at forsvaret fungerer bedre enn før.

Farke sin feil at Rutter ikke fungerer? Det må være det rareste jeg har lest på dette forumet på lang tid. Bare å innse det, legg vekk kjøpesummen. Den har ingenting med kvaliteten på spilleren å gjøre. Dette er en medium unggutt som ikke er bedre. Enkelt og greit. At han ikke fungerer har null med Farke og gjøre. Det har med at nivået han spiller på er for høyt for hans kvaliteter p.t.

Andersen

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #225 på: August 19, 2023, 14:53:48 »
Var og så kampen på Fyret pub i Tønsberg i går kveld , en fin plass å se Leeds kampene på, og det ser ut til at den puben blir fast møteplass for Leeds supportere i Tønsberg og omegn . 1 - 1 var vel et greit resultat , men målet WBA fikk skulle aldri vært godkjent . Det var jo en soleklar hands som førte til målet. Og Gelhardt skulle vel hatt ei soleklar straffe !? Hvorfor er det ikke VAR i Championship League !? Men jeg håper at klubben får inn en dreven og god spiss i dette overgangsvinduet , for Rutter er en pine å se på! Gelhardt er noe vassere men en god spiss inn asap!

GeirO

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #226 på: August 19, 2023, 16:25:27 »
Rutter ser jammen meg ikke bra ut utpå der. Han skal selvsagt få tid på seg, men kan ikke helt se hva han bringer til oss.

auren

Å spille spiss foran Gelhardt, James og Shackleton er en utakknemlig jobb. Alle har kvaliteter, men Shack sine er ikke offensivt. Gelhardt har det bare ikke og James har fart og god på å bli taklet. Riktignok fikk han en assist i dag.

Rutter som 10er tror jeg. Han har bra overblikk og gode stikkere. Holder bra på ball. Som 9er i dag var han bedre i 10er rollen enn Gelhardt.

Sini, Summner og Willy bak seg er en vesentlig oppgradering ift de han hadde bak i dag..

Klart at man trenger gode medspillere, men samtlige var bedre enn Rutter. Så kanskje det går andre veien også; en bedre spiss og de tre bak har mer å spille på?

£35 mill er ufattelig. Han prøver sikkert sitt beste, men hva kan Orta ha sett i denne spilleren?

Samtidig er det samme mann som ville selge Harrison for å finansiere kjøpet, hentet JKA, ville hente Cuisance og mente McKennie var bedre enn Klich så det er kanskje ikke overraskende.

Håper Rutter er godt plassert på benken 2.september, så får han heller formes til en spiller av Farke sakte, men sikkert.

Både James og Shack var gode. Men Gelhardt var elendig, dessverre. James sammen med feks spillertyper som Sini og Summer vil være krutt. Gelhardt sammen med to vinger med besluttsomhet og litt end product og klokskap hadde fungert bedre. De tre som startet i dag tror jeg aldri vil fungere bra - Med en superspiss vil det være større sjanse, men han hadde ikke fått mye service.. Men det renner ikke over av alternativer offensivt for Farke.


Orta har gjort mye rart. Men tror vi og mange må slutte å påpeke prisen på Rutter. Han er et stort talent - Var et anerkjent talent i Europa. Ikke verdt 400 mill så klart. Men at Rutter er en uslipt diamant tror jeg virkelig. Fortsatt veldig ung. Tror vi må ha tålmodighet.

Må huske på at spiss ikke er hans beste posisjon. Det sier også litt om Orta når vi så til de grader trengte en spiss i fjor..

Skal prisen brukes mot han, så må tiden hans i klubben med alt kaoset som ingen ende vil ta, 4-5 managere, spiller som reiser, spillere som streiker være med han.

Tipper han mer enn en gang har lurt på hva i alle dager skjer i denne klubben!

McKennie er bedre enn Klich. Der hadde Orta rett. Men med fasit i hånd så burde nok Klich blitt da han er en av de som kunne stått frem som kontunitetsbærer og pondus når vi kollapset fremfor å satse på at en ny spiller skal klare å prestere i et kaos i en ny klubb som er i fritt fall. At McKennie ikke lykkes i Leeds mener jeg sier mer om klubben enn McKennie.

Cuisane kunne blitt en suksess han - Er jo ingen dårlig sparker. Men nå ble han ikke signert..så vanskelig å gi Orta pepper for den  ;)

Jeg håper Rutter lykkes jeg. Det gagner Leeds mer enn at han blir godt plassert på benken.
Farke er god på mye, men sliter litt med å få enkeltspillere til å fungere godt.

Det beste eksempelet er jo Rutter, som selvsagt spilte laaangt under pari i går (men kunne blitt helt i det 96.minutt). Hvorfor får ikke Farke han til å fungere (andre Leedsmanagere har slitt like mye). Han var jo meget bra i Hoffenheim. Var det slik at Hoffenheim spilte med to spisser og at Rutter splite mer på siden? Uansett må det være mulig å få en så god spiller til å fungere bedre. Det er mer Farke sin feil enn Rutter sin feil. I går burde nok Gelhardt og Rutter byttet plass fra start av (etterpåklokskap).

James og Shack sliter også litt. I Birminghamkampen ble begge syndebukker, men i går var begge meget bra. La oss håpe det fortsetter.

Meslier er den gode gamle nå. Kjemperedning!
Vil også skryte av Ayling sin scoring. Han vinne hodeduellen mellom to digre stoppere, greir å vri hodet og styre den langt til høyre. De fleste header rett på keeper i slike situasjoner. Dette var høy kvalitet. Ayling som spiss?
Rodon + Struijk er lovende. Og Cresswell har ikke gjort seg bort. Bra at forsvaret fungerer bedre enn før.

Farke sin feil at Rutter ikke fungerer? Det må være det rareste jeg har lest på dette forumet på lang tid. Bare å innse det, legg vekk kjøpesummen. Den har ingenting med kvaliteten på spilleren å gjøre. Dette er en medium unggutt som ikke er bedre. Enkelt og greit. At han ikke fungerer har null med Farke og gjøre. Det har med at nivået han spiller på er for høyt for hans kvaliteter p.t.
Visste ikke at nivået på Championship ligger høyere enn Bundesliga. Det var nytt for meg. Men Bundesliga taklet han godt i alle fall.

Gufrias

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #227 på: August 20, 2023, 14:49:55 »
Rutter hadde én god sesong i Hoffenheim.
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #228 på: August 20, 2023, 14:57:19 »
Rutter hadde én god sesong i Hoffenheim.
Med tanke på at han var under to år i Hoffenheim (feb 18-jan 20) skal det noe til å ha mer enn én god sesong 😅
Dessuten var han altså atten når han ankom…
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #229 på: August 20, 2023, 15:21:00 »
Har litt trua. Liker ham når han er rettvendt. Stor og rask. Virker vanskelig å stoppe når han er i fart. Selvtillit på 18% for tiden, må jobbe seg i form.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #230 på: August 22, 2023, 20:08:04 »
Eriksen 55, en av forumets mest profilerte og konstruktive bidragsytere kaller innlegget mitt for et "dusteinnlegg". Ja, selv de beste kan ha en dårlig dag. At jeg moderer meg og skriver i neste innlegg "Kanskje det var mindre alvorlig enn det så ut som" var visst ikke interessant å kommentere. Samtidig vet vi nå hva samtalen dreide seg om, og at Farke tar selvkritikk for at han gjorde dette offentlig ute på banen og ikke på tomannshånd med spillerne.

Beklager det!

Så ikke modereringen. Antar det var summen av all negativitet og rare fokus.

Farke er en engasjert type. Noen ting er greit å ta når det er ferskt. Helt sikker på at gutta som fikk høre det ikke bryr seg nevneverdig.

Men uansett unødvendig av meg, Reaney

Gufrias

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #231 på: August 23, 2023, 16:57:08 »
Rutter hadde én god sesong i Hoffenheim.
Med tanke på at han var under to år i Hoffenheim (feb 18-jan 20) skal det noe til å ha mer enn én god sesong 😅
Dessuten var han altså atten når han ankom…
OK, keg skal gi litt mer kontekst.

Rutter slo igjennom i 2021/22-sesongen, scoret mange mål og ble fast i førsteelleveren. Utover høsten 2022 klarte han ikke å gjenskape suksessen, og forsvant ut på benken. Et kinderegg for Orta - både et ungt talent som kanskje slår til, og en litt stagnert karriere som kunne restartes.

Med den svingdøra vi har hatt på managerkontoret i år, har forholdene absolutt ikke ligget til rette for at Rutter skulle finne tilbake til 2021/22-formen. Jeg håper virkelig Farke får ham i gang, for det er jo ubestridelig talent der. Men ennå ser jeg bare en spiss som alt for sjelden kommer i posisjon til å få målsjanser.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Kamp: vs West Bromwich @EllandRoad fredag 18.8 kl 21:00 ViaSport 2
« Svar #232 på: August 23, 2023, 17:07:36 »
Rutter hadde én god sesong i Hoffenheim.
Med tanke på at han var under to år i Hoffenheim (feb 18-jan 20) skal det noe til å ha mer enn én god sesong 😅
Dessuten var han altså atten når han ankom…
OK, keg skal gi litt mer kontekst.

Rutter slo igjennom i 2021/22-sesongen, scoret mange mål og ble fast i førsteelleveren. Utover høsten 2022 klarte han ikke å gjenskape suksessen, og forsvant ut på benken. Et kinderegg for Orta - både et ungt talent som kanskje slår til, og en litt stagnert karriere som kunne restartes.

Med den svingdøra vi har hatt på managerkontoret i år, har forholdene absolutt ikke ligget til rette for at Rutter skulle finne tilbake til 2021/22-formen. Jeg håper virkelig Farke får ham i gang, for det er jo ubestridelig talent der. Men ennå ser jeg bare en spiss som alt for sjelden kommer i posisjon til å få målsjanser.

Minner om JKA.  Ikke fått det helt til rett før han kom til Leeds, men har vist supertalent før det. Talent med karriere som kanskje kunne restartes.