Skrevet av Emne: A-landslaget i fotball (Norge)  (Lest 55627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

A-landslaget i fotball (Norge)
« på: September 04, 2012, 14:22:46 »
Kan ikke se at det er opprettet noen tråd på dette.
Arrester meg viss det finnes.

Nå skal Norge snart ut i ny VM kvalifisering og det hele starter borte mot Island på fredag.

Personlig så håper jeg på denne oppstilligen i en 4-2-3-1 formasjon, som jeg tror vil passe Norge bra med de spillerne vi har til rådighet.

Bugge Pettersen
Høgli - Hangeland - Forren - Riise
Nordtveit - Yttergård Jensen
Riise(Braaten) - Eikrem - Tarik
Moa
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #1 på: September 04, 2012, 17:20:54 »
Jeg er veldig gira på Norges kamper, spesielt de tellende (kan ikke fatte at noen kan holde med England, Holland, Spania eller andre når de spiller mot våre egne, men det er nå deres sak) og er som vanlig spent foran denne kvaliken.

For første gang på lenge, er jeg derimot ikke optimist/naiv før det starter. Jeg er som regel alltid optimist i det meste (selv om jeg ikke alltid er naiv, som kanskje er saken med Norge), men jeg tror faktisk vi taper klart til fredag.

Drillo er som regel sikker i sin sak, selv om mange er uenig med han, og jeg syns innhentingen av Forren og King tyder på at han svetter for tiden. At NFF vurderer å hente inn en ny mann i apparatet tyder også på at tilliten til han, By Riise og Grodås er svekket.

Mitt forslag er at dersom dette går på trynet i de første kampene, bør vi hente inn en ny trener (Kjetil Rekdal) og spille inn et nytt lag allerede til våren/utover neste året. Da vil de nye, yngre spillerne skaffe seg verdifull og ikke minst TELLENDE erfaring, i stedet for å få ti minutter i en kamp hvor folk som Hangeland og Gamst ikke gidder mer enn å jogge.

Jeg syns det virker som det stilles altfor få krav for spillerne med flagget på brystet.

Har også en liten fanesak: Jeg er så drittlei alle som skal kritisere og male fanden på veggen i media, spesielt folk som Jantelovens yppersteprester Davy Wathne og Mini Jakobsen (har blant annet Twitterkranglet med førstnevnte om et slikt tema. Merkelig hvordan de små som hyler høyest, alltid tåler minst av sin egen medisin!). De forteller hver eneste gang de er på skjermen at vi må innse at vi ikke er blant de beste. Det hele blir jo en selvmotsigelse, siden de alltid tar dette opp. Om vi skal innse dette, bør det vel ikke påpekes hver bidige gang?

Jeg er også, som sikkert noen har fått med seg, fascinert av psykologien i fotballen. Skal media, tilhengere, trenere og spillere "condition themselves for failure" ved å påpeke hvor jævlig dårlige vi er hver eneste gang, så blir vi aldri bedre. Semb og co må stille strengere krav til talentutvikling, vi må tørre å påstå at vi skal slå små nasjoner (selv om vi også er en liten fotballnasjon) og vi må "tørre å bli bedre", ikke bare unnskylde oss med at vi tross alt bare er rundt fem mill her i landet.

Dette ble mye ralling på en gang, men det er engasjerende. Heia Norge!
« Siste redigering: September 04, 2012, 17:22:42 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Gambi

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #2 på: September 04, 2012, 22:22:39 »
Jeg er en stor supporter av Norge. Har sett stort sett alle hjemmekampene på Ullevål fra Costa Rica og Litauen, til Nederland og Portugal. Jeg har støttet Norge i tykt og tynt, men nå begynner jeg å bli lei her. Drillo begynner å bli gammel. Nå eldes hjernen hans, like mye som kroppen. Greit nok at han har oppnådd brukbare enkelt resultater nå i sin 2. periode, men at han står for en slik feig og ikke-utviklende fotballfilosofi i håp om å få resultater samlet sett, uten å få dem, det misliker jeg sterkt. Jeg synes det er et hån, og en skam at spillere som BH Riise som har 4 A-lagskamper på 1,5 år, at Grindheim som benker på FCK, og Kjetil Wæhler på 37-38 skal spille for landslaget. Drillo har mistet teften, og bruker bare søppel. Håper Drillo erstattes kjappest mulig.
Håper å se følgende mot Island:
Bugge; Høgli, Hange, (ideelt sett Thomas Rogne, men Drillo...) Demidov, Riise; King, Henriksen, Nordtveit, Eikrem, Tarik; Moa

Er for første gang 100% sikker på tap for Norge.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

RoarG

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #3 på: September 05, 2012, 11:37:04 »
En landslagstreners jobb er lett. Han skal ta ut formspillere til troppen. Dette er sunt fordi det skaper reell konkurranse om plassene. Jarstein burde fått avløsning som 1. keeper for flere år siden, og det er bare vanetenkning som har medført at han har stått de siste kampene.

Skal man få til endringer av fotballsystemet i Norge må Den Gamle Garde fjernes fra sine stillinger NÃ…. Hvis disse personene får fortsette, blir resultatet at Norge ikke når sluttspillet i Rio. Jeg tror at Islands-kampen vil kaste de siste illusjonene om at norsk landslagsfotball er i kompentete og nytenkende hender. Selv uavgjort er uakseptabelt mot en fotballdverg som Island. At Drillo har gått ut på dato er lett å se. Men han har blitt ansatt, og bare takket ja til en jobb. Feilen ligger høyere oppe i NFF. Det er Semb som har ansatt Drillo, og han bør fjernes som rollen som toppfotballs-sjef, da han reprensenterer den samme filosofien som Drillo.

På lengre sikt må vi utvikle flere talenter. Man må kunne forvente av en fotballspiller på elitenivå at han har et perfekt mottak, og at han kan slå pasninger og innlegg til medspillere. Men å "spille på fot" blir nærmest sett på som en dødssynd i Norge. Possession-fotball er ineffektivt får vi vite. Ja, ja Spania vant vel VM 2010 og EM 2012 på rene tilfeldigheter da? Ser man på en Tippeligakamp ser man dessverre altfor ofte, ja nesten konstant, spillere som måker ballen i Norges mest hellige plass: Bakrommet. Når skal trenere lære at det er spillere som scorer mål, ikke rom?  Klubbene her til lands heter ting som Viking, Brann, Start, Sandefjord osv., men vi kunne med fordel ha omdøpt samtlige til Måk og Mæl City og Sleiv og Kleiv United. Tippeligaen ligger langt under Championship i nivå.

Skal vi få en utvikling fra fotballsparkere til fotballspillere, må man faktisk ha kompetente trenere i aldersbestemte klasser. Ferdighetene skapes i ung alder. Det må bli status å trene barn. Her prioroterer idrettslagene ofte feil, da midlene til trenerlønn hovedsakelig går til å lønne A-lags trenere til 3. og 4. divisjonsklubber, mens barn trenes av en oppofrende forelder uten den høyeste trenerkompetansen.  Hvordan kan det bli sportslig utvikling av slikt? Voksne spillere i lavere divisjoner skal ikke trekke ressurser fra barn og unges utvikling. Mange av disse klubbene har ofte avdanktete spiller fra de to øverste divisjonene. Deres karrierer nedadgående, og deres fremtid ligger bak dem. De kan trene seg selv, da deres fotballaktivitet kun er et uforpliktende og uambisiøst fritidssyssel.

Det er også  mer samfunnsmessige strukturer som styrer barns fysiske helse. Barn og unges hverdag er ofte preget av stillesittende aktiviteter. Fysisk fostring blir nedprioritert. Og dessverre blir trening ofte ensidig lagt vekt på lagidretter som er populære. Skal en person få trent opp viktige ferdigheter som styrke og koordinasjon, må det satses på idretter som trener allsidighet. Turn er en utmerket idrett til dette. Man kan godt øke bevillginingene til turnidretten uten å ty til oppdrettsfilosofien til de store turnnasjonene. Kinas politikk med å ta barna fra foreldrene i svært ung alder, for å drille dem til å bli perfekte turnmaskiner er ikke ønskelig. Men en fostring som lar barn utvikle en bra kroppsbeherskelse er bare sunt. Har man et godt grunnlag fra turn, kan man faktisk drive flere idretter på et høyt nivå.

Likeledes må man fjerne tantementaliten fra norsk barnoppdragelse. Barn må få lov til å leke fysisk i barnehagene, og man må tåle skrubbsår, forstuinger og beinbrudd uten at sutrete foreldre anlegger sak mot kommunen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gambi

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #4 på: September 05, 2012, 12:51:58 »
+1
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #5 på: September 05, 2012, 17:57:03 »
Jeg tror jeg er litt forelska i innlegget ditt, RoarG!
Marching on together!

Leedsfan

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #6 på: September 05, 2012, 18:10:57 »
Hva har de gjort i Belgia som avler den ene toppspilleren etter den andre...?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #7 på: September 05, 2012, 20:58:59 »
På en måte litt OT, men de som vil se "vårt elskede" A-landslag mot Island på fredag, kan gjøre det på TV Norge (eller mer nøyaktig, på MAX). TV Norge har kjøpt rettighetene til alle bortekampene i VM-kvaliken. Så står å lese på VG Nett.
« Siste redigering: September 05, 2012, 21:00:36 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

p0ndus

  • Gjest
Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #8 på: September 05, 2012, 22:30:46 »
En landslagstreners jobb er lett. Han skal ta ut formspillere til troppen. Dette er sunt fordi det skaper reell konkurranse om plassene. Jarstein burde fått avløsning som 1. keeper for flere år siden, og det er bare vanetenkning som har medført at han har stått de siste kampene.

Skal man få til endringer av fotballsystemet i Norge må Den Gamle Garde fjernes fra sine stillinger NÃ…. Hvis disse personene får fortsette, blir resultatet at Norge ikke når sluttspillet i Rio. Jeg tror at Islands-kampen vil kaste de siste illusjonene om at norsk landslagsfotball er i kompentete og nytenkende hender. Selv uavgjort er uakseptabelt mot en fotballdverg som Island. At Drillo har gått ut på dato er lett å se. Men han har blitt ansatt, og bare takket ja til en jobb. Feilen ligger høyere oppe i NFF. Det er Semb som har ansatt Drillo, og han bør fjernes som rollen som toppfotballs-sjef, da han reprensenterer den samme filosofien som Drillo.

På lengre sikt må vi utvikle flere talenter. Man må kunne forvente av en fotballspiller på elitenivå at han har et perfekt mottak, og at han kan slå pasninger og innlegg til medspillere. Men å "spille på fot" blir nærmest sett på som en dødssynd i Norge. Possession-fotball er ineffektivt får vi vite. Ja, ja Spania vant vel VM 2010 og EM 2012 på rene tilfeldigheter da? Ser man på en Tippeligakamp ser man dessverre altfor ofte, ja nesten konstant, spillere som måker ballen i Norges mest hellige plass: Bakrommet. Når skal trenere lære at det er spillere som scorer mål, ikke rom?  Klubbene her til lands heter ting som Viking, Brann, Start, Sandefjord osv., men vi kunne med fordel ha omdøpt samtlige til Måk og Mæl City og Sleiv og Kleiv United. Tippeligaen ligger langt under Championship i nivå.

Skal vi få en utvikling fra fotballsparkere til fotballspillere, må man faktisk ha kompetente trenere i aldersbestemte klasser. Ferdighetene skapes i ung alder. Det må bli status å trene barn. Her prioroterer idrettslagene ofte feil, da midlene til trenerlønn hovedsakelig går til å lønne A-lags trenere til 3. og 4. divisjonsklubber, mens barn trenes av en oppofrende forelder uten den høyeste trenerkompetansen.  Hvordan kan det bli sportslig utvikling av slikt? Voksne spillere i lavere divisjoner skal ikke trekke ressurser fra barn og unges utvikling. Mange av disse klubbene har ofte avdanktete spiller fra de to øverste divisjonene. Deres karrierer nedadgående, og deres fremtid ligger bak dem. De kan trene seg selv, da deres fotballaktivitet kun er et uforpliktende og uambisiøst fritidssyssel.

Det er også  mer samfunnsmessige strukturer som styrer barns fysiske helse. Barn og unges hverdag er ofte preget av stillesittende aktiviteter. Fysisk fostring blir nedprioritert. Og dessverre blir trening ofte ensidig lagt vekt på lagidretter som er populære. Skal en person få trent opp viktige ferdigheter som styrke og koordinasjon, må det satses på idretter som trener allsidighet. Turn er en utmerket idrett til dette. Man kan godt øke bevillginingene til turnidretten uten å ty til oppdrettsfilosofien til de store turnnasjonene. Kinas politikk med å ta barna fra foreldrene i svært ung alder, for å drille dem til å bli perfekte turnmaskiner er ikke ønskelig. Men en fostring som lar barn utvikle en bra kroppsbeherskelse er bare sunt. Har man et godt grunnlag fra turn, kan man faktisk drive flere idretter på et høyt nivå.

Likeledes må man fjerne tantementaliten fra norsk barnoppdragelse. Barn må få lov til å leke fysisk i barnehagene, og man må tåle skrubbsår, forstuinger og beinbrudd uten at sutrete foreldre anlegger sak mot kommunen.

Veldig veldig bra innlegg.

auren

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #9 på: September 07, 2012, 18:02:14 »
På en måte litt OT, men de som vil se "vårt elskede" A-landslag mot Island på fredag, kan gjøre det på TV Norge (eller mer nøyaktig, på MAX). TV Norge har kjøpt rettighetene til alle bortekampene i VM-kvaliken. Så står å lese på VG Nett.

Og til oss som ikke har Max? Noen som vet hvor kampen streames?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #10 på: September 07, 2012, 18:06:26 »
På en måte litt OT, men de som vil se "vårt elskede" A-landslag mot Island på fredag, kan gjøre det på TV Norge (eller mer nøyaktig, på MAX). TV Norge har kjøpt rettighetene til alle bortekampene i VM-kvaliken. Så står å lese på VG Nett.

Og til oss som ikke har Max? Noen som vet hvor kampen streames?

auren

Fant oppskriften i Live stream tråden på OEF  :)

http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=football

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gambi

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #11 på: September 07, 2012, 20:09:25 »
Kampen er paa TvNorge saa no problem, auren :-)
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

asLeeds

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #12 på: September 07, 2012, 20:40:17 »
Kampen er paa TvNorge saa no problem, auren :-)

Øhh, er vell max...
DALHEIM WHITES

Sleivind

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #13 på: September 07, 2012, 21:34:38 »
Har de plukket opp dommeren fra gata? Tabben til Bugge var verre enn Jarstein sine i forrige kamp, tilsammen. Hvorfor starter gamlingen Wæhler? Få ut Riise jr, det må gå an å gjøre noe annet enn å bare springe.

Sydhagen

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #14 på: September 07, 2012, 21:36:39 »
tragisk 1.omg av norge...
på tide at drillo tar støvlene og går? dette holder ikke mot et så svakt lag som island.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #15 på: September 07, 2012, 21:52:23 »
Når Drillos ikke spiller drillo-fotball så går det dritt...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Håvard

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #16 på: September 07, 2012, 22:27:41 »
Jaja... Vi skaper ingentig.

Tragisk

Sydhagen

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #17 på: September 07, 2012, 22:29:16 »
#DrilloUt!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #18 på: September 07, 2012, 22:29:34 »
Heldigvis finnes det bedre fredagsunderholdning...
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #19 på: September 07, 2012, 22:43:11 »
#DrilloUt!
Jeg tror ikke det hjelper. Hvem i all verden skal kunne lage et fotballag av en så tafatt gjeng?
Hekta på Leeds siden 1974

asLeeds

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #20 på: September 07, 2012, 22:44:11 »
tragisk.. alt for lite innsats, taper fortjent..
DALHEIM WHITES

p0ndus

  • Gjest
Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #21 på: September 07, 2012, 23:05:24 »
Norge er en lilleput nasjon i fotball for tiden, rett og slett.

John I

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #22 på: September 07, 2012, 23:12:46 »
Ingen grunn til svartmaling, det er tross alt bare et tap mot mektige Island vi snakker om.

Reiser kjærringa mot Slovenia på tirsdag, tror jeg.
Marching on together

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #23 på: September 07, 2012, 23:14:25 »
Kan det tenkes at dette ikke er Norges 11 beste spillere? Hangeland med klippekort men er fomlete langs bakken og egentlig puslete i lufta høyden tatt i betrakning. Brødrene Riise er over toppen. Braaten ute av form.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Sleivind

Sv: Re: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #24 på: September 07, 2012, 23:25:31 »
Kan det tenkes at dette ikke er Norges 11 beste spillere? Hangeland med klippekort men er fomlete langs bakken og egentlig puslete i lufta høyden tatt i betrakning. Brødrene Riise er over toppen. Braaten ute av form.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

I dag var det mange som underpresterte. Ut i fra denne kampen er det vanskelig å forstå at Nordtveit er bankers på et av Tysklands beste lag. Ufattelig veik i duellene og slo kun feilpasninger. Jeg kan vel strengt tatt fortsette slik med alle på Norge i dag.

Kan jo ta med dommeren og, er dette en som dømmer i fjerdedivisjon i Frankrike? Plukket opp fra gaten kanskje?

Dennis

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #25 på: September 09, 2012, 17:54:15 »
Rekdal inn.

Jeg tror vi kan slå Slovenia på tirsdag, men for fremtiden er jeg ikke sikker på at det er gunstig. Selvsagt er det å håpe at resultatet på Island er et slag i trynet som gjør at ting snur, men jeg tror ikke det. Jeg tror en seier mot Slovenia vil utsette forandringen (basert blant annet på "bortforklaringen" om at godkjenning av Kings mål på Island ville gitt et annet resultat osv).

Når det er sagt, tror jeg absolutt nada skjer ved et tap mot Slovenia. Det hersker en kompiskultur i norsk fotball og aldri i verden om noen (spesielt Semb) fjerner Drillo. Han har gjort enormt for norsk landslagsfotball og har tatt oss fra å være null og niks, til et lag mange forventer (direkte eller indirekte ved å bli skuffet, på tross av tidligere spådommer) kommer til sluttspill, i alle fall nå og da. Det skal han ha, men tiden har gått fra han.

Med det mener jeg ikke nødvendigvis spillestilTEORIEN hans. Hardt arbeid, rigid defensiv strukturering, dødballstyrke og raske overganger er mer i vinden enn noen gang. Der kan man si at Drillo var forut for sin tid og at tiden har tatt han igjen, men - som sagt - teoretisk har den ikke gått i fra han. Det virker derimot ikke som gløden og evnen til å gjennomføre/formidle lenger er like tilstedevørende. Det skal selvsagt sies at han hadde bedre (les: mer profesjonelle og mentalt sterke) spillere for femten-tjue år siden, men jeg tror ikke forklaringen kun ligger der.

Vi trenger noe nytt og jeg tror Kjetil Rekdal er svaret, så sant ikke fotballforbundet vil se til utlandet. Kjetil er en taktiker, takler press og tør sette krav. Det er for mange i dagens lag som føler seg altfor sikre i lagoppstillingen og så lenge vi mangler ledere PÃ… banen, må de stå på sidelinjen. Jeg tror også Kjetil Rekdal har evnen til å skape ledere.

Som tidligere skrevet, må vi gjøre forandringen NÃ… og ikke rett før EM-kvaliken om to år. Ved en trenerforandringer og et generasjonsskifte i spillerstallen, vil vi få ti+ tellende kamper og sikkert rundt tjue kamper før EM-kvaliken starter, til å danne et nytt LAG. Det nytter ikke å la folk som Rogne, Eikrem, King m.fl. spille ti minutter av treningskamper; de må kjenne på presset, men ikke først spille når konsekvensene av å feile er enorme (se: Nordtveit i Parken i fjor).

Jeg tror dessverre resultatet blir i at Drillo sitter ut kvaliken (jeg liker mannen, jeg bare føler tiden hans er over) og vi blir nr to i gruppa, jevnt med Slovenia, Island og Albania og langt etter Sveits. Deretter tar Rekdal (eller Solbakken?) over roret og gjør massive forandringer, som gjør at laget bruker tid på å komme skikkelig i gang.

Dermed er det en reell fare for at også kvalifiseringen til neste EM er over for vår del, før den virkelig har startet. Og da begynner vi å snakke om å først kvalifisere oss i 2018-20... Det er lenge til!
« Siste redigering: September 09, 2012, 17:56:08 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Leedsfan

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #26 på: September 09, 2012, 18:56:04 »
Jeg støtter "Rekdal inn", men akkurat nå brenner jeg litt mer for JAR ut. Hvis vi taper mot Slovenia så kommer kritikken mot egosentriske JAR til å virkelig blomstre. Han lærer aldri...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gambi

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #27 på: September 09, 2012, 22:17:34 »
Og hvem skal erstatte JAR da...?
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

J-R

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #28 på: September 10, 2012, 08:45:54 »
Og hvem skal erstatte JAR da...?
Hans  mindre kjente halvbror , Roy-Aslak Midtbø Riise!  Har visst enorm hurtighet  og  skyter  like godt med venstre som med høyre og omvendt.......

Blank_File

Sv: A-landslaget i fotball (Norge)
« Svar #29 på: September 10, 2012, 09:37:01 »
Og hvem skal erstatte JAR da...?
Hans  mindre kjente halvbror , Roy-Aslak Midtbø Riise!  Har visst enorm hurtighet  og  skyter  like godt med venstre som med høyre og omvendt.......
;D ;D ;D