Skrevet av Emne: Mase på TV2  (Lest 3478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Mase på TV2
« på: September 05, 2012, 15:12:10 »
Min chat med CD:
Ida Caroline (13:38):   Hei, du snakker med Ida Caroline, hva kan jeg hjelpe deg med?
Ida Caroline (13:44):   Er du her?
User (13:49):   jepp
User (13:50):   jeg er leeds-supporter på min hals, nå er tv2 zebra borte, og nå har tv2 sport forsvunnet...er det noen lysningmtp disse kanalene eller??
User (13:51):   dette ville jo vært veldig bra kanaler for championsship fotballen..nå som dere har rettighetene der mener jeg??
Ida Caroline (13:52):   Det er dessverre ingen oppdatering der.
Ida Caroline (13:52):   Du vil få beskjed så fort vi vet noe mer.
User (13:52):   hva gjør jeg som kabel-kunde da??
Ida Caroline (13:54):   Dessverre er det ikke noe vi får gjort med det.
User (13:55):   Hvem kan gjøre noe med det da..hvis ikke dere får gjort det? Så jeg vet hvor jeg kan henvende meg, mener jeg?
Ida Caroline (13:56):   Vi er under forhandlinger med TV2 enda, så det er ikke så mye noen kan gjøre med det.
User (13:56):   så..tv2 da?
Ida Caroline (13:57):   Du kan jo henvende deg dit, men vet ikke om du får noe svar da.
User (13:58):   verdt et forsøk..takker for svar :-)
Ida Caroline (13:58):   Bare hyggelig:)
Ida Caroline (13:58):   Velkommen tilbake til å stille oss spørsmål ved en senere anledning
User (13:58):   takk&takk

noen som ønsker å ta chatten med TV2 ang dette, da jeg kjenner jeg lett kan bli ufin  >:(
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Mase på TV2
« Svar #1 på: September 05, 2012, 17:56:03 »
Ring Davy Wathne......
Yeboahs vitne

flynn

Sv: Mase på TV2
« Svar #2 på: September 05, 2012, 22:02:47 »
Lettere å holde den hyggelige tonen med Ida Caroline enn bølla Davy mener du?

Torpe-do

Sv: Mase på TV2
« Svar #3 på: September 05, 2012, 23:09:29 »
Lettere å holde den hyggelige tonen med Ida Caroline enn bølla Davy mener du?

Davy er vel Leeds-supporter selv, om jeg ikke hugser feil?  :)

B_Ød

Sv: Mase på TV2
« Svar #4 på: September 06, 2012, 07:47:36 »
Lettere å holde den hyggelige tonen med Ida Caroline enn bølla Davy mener du?

Davy er vel Leeds-supporter selv, om jeg ikke hugser feil?  :)
Er'n?? Da burde han bedre enn noen andre forstå problemstillingen min/vår.  :D
Ups & Ups!!

Cbas10an

Sv: Mase på TV2
« Svar #5 på: September 06, 2012, 08:49:11 »
Jeg sendte et sinnabrev til GET, når dem kranglet med TV2.
Jeg ga beskjed m at jeg kom til å kreve penger tilbake for dekoder, og at mitt abo. ville bli sagt opp med umiddelbar virkning om dem fjernet TV2 Zebra fra kanalpakken.
Da jeg signerte avtalen var Zebra en del av pakken jeg skulle betale for, og det var derfor uaktuelt å fortsette å betale om en av "hovedkanelene" ble fjernet!

Gikk 2 uker så fikk jeg brev fra en eller annen litt opp i systemet om at det ble jobbet på spreng for å får til en løsning, og at dette mest sannsynlig kom til å skje ganske raskt.
Fikk samtidig en beklagelse av situasjonen som hadde oppstått.

En ny uke senere kom meldingen om at saken var løst!

MOT


Joachim

Sleivind

Sv: Mase på TV2
« Svar #6 på: September 06, 2012, 09:43:11 »
Problemet her er vel at tv2 og CD er såpass store at de ønsker å styre markedet. Tv2 tror de er mer verdt enn de egentlig er og CD tror de har mer makt enn de egentlig har.

Altså den optimale oppskriften på konflikt.

B_Ød

Sv: Mase på TV2
« Svar #7 på: September 06, 2012, 11:18:41 »
Problemet her er vel at tv2 og CD er såpass store at de ønsker å styre markedet. Tv2 tror de er mer verdt enn de egentlig er og CD tror de har mer makt enn de egentlig har.

Altså den optimale oppskriften på konflikt.
Jepp..og midt i mellom sitter vi!
Ups & Ups!!

ollan

Sv: Mase på TV2
« Svar #8 på: September 06, 2012, 11:29:17 »
Problemet her er vel at tv2 og CD er såpass store at de ønsker å styre markedet. Tv2 tror de er mer verdt enn de egentlig er og CD tror de har mer makt enn de egentlig har.

Altså den optimale oppskriften på konflikt.

Den store casen her er fotballrettighetene som Telenor to ganger har tapt gjennom sitt eierskap i CD som igjen har eierskap i TVN og Canal+ . Grunnen for at Telenor solgte seg ut fra tv2 sist vinter var fotballrettighetene, NFF ble presset av sin største sponsor Telenor/canalDigital/Djuice til å selge rettighetene uten åpen konkuranse til MTGM Group som eier TVN og Canal+. Dermed fikk Telenor nettrettighetene til tippeligaen på nett og har i første omgang blokkert for TV2Z i kabelnettet (hadde Telenor turd så hadde de kastet TV2 ut fra hele grunnpakken for lenge siden) og dermed tvunget endel kunder til å bruke www.comoyo.com/no Forøvrig gratis til alle Canal digital sine kunder i 2012. Alt dette sansynlighvis for å ta mere av web tv løsningene som TV2 har støttet seg på.(andre regler for paraboldistrubisjon) Uheldighvis for Telenor fikk TV2 rettighetene for PL i 3 nye år med oppsjon uten at Telenor sine samarbeidspartnere fikk mulighet til å by på denne, så en kan jo si at de fikk smake sin egen medisin...  Ut fra siste kommentarer angående denne saken så er det helt fastlåst og blir neppe noen løsning i nærmeste fremtid. TV2 oppfordrer alle sine kunder til å bruke Sumo til å få med seg alt på TV2 der tv2 sport er gratis... Kompleks sak som bunner litt i at "min pappa er sterkere enn din" eneste gang næringsminister Trond Giske forstod at noe var galt var sist vinter etter salget av TV2 til danske Egmont...desverre for oss forbrukere så var det forsent.. Men fortsett og mas på TV2 og Telenor, det er den eneste mulighte vi har.... for min egen del er Zebra kun aktuell når Brann har bortekamp en mandag, og da har jeg Sumo og eventuelt en pub i nærheten å se på....
Ollan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Mase på TV2
« Svar #9 på: September 06, 2012, 12:08:12 »
Telenor er gjerne aktør når det er noe negativt for kunder på gang!!! Har parabol sjøl og der er det Zebra så lenge det varer!!
Yeboahs vitne

Sleivind

Sv: Mase på TV2
« Svar #10 på: September 06, 2012, 12:52:42 »
Problemet her er vel at tv2 og CD er såpass store at de ønsker å styre markedet. Tv2 tror de er mer verdt enn de egentlig er og CD tror de har mer makt enn de egentlig har.

Altså den optimale oppskriften på konflikt.

Den store casen her er fotballrettighetene som Telenor to ganger har tapt gjennom sitt eierskap i CD som igjen har eierskap i TVN og Canal+ . Grunnen for at Telenor solgte seg ut fra tv2 sist vinter var fotballrettighetene, NFF ble presset av sin største sponsor Telenor/canalDigital/Djuice til å selge rettighetene uten åpen konkuranse til MTGM Group som eier TVN og Canal+. Dermed fikk Telenor nettrettighetene til tippeligaen på nett og har i første omgang blokkert for TV2Z i kabelnettet (hadde Telenor turd så hadde de kastet TV2 ut fra hele grunnpakken for lenge siden) og dermed tvunget endel kunder til å bruke www.comoyo.com/no Forøvrig gratis til alle Canal digital sine kunder i 2012. Alt dette sansynlighvis for å ta mere av web tv løsningene som TV2 har støttet seg på.(andre regler for paraboldistrubisjon) Uheldighvis for Telenor fikk TV2 rettighetene for PL i 3 nye år med oppsjon uten at Telenor sine samarbeidspartnere fikk mulighet til å by på denne, så en kan jo si at de fikk smake sin egen medisin...  Ut fra siste kommentarer angående denne saken så er det helt fastlåst og blir neppe noen løsning i nærmeste fremtid. TV2 oppfordrer alle sine kunder til å bruke Sumo til å få med seg alt på TV2 der tv2 sport er gratis... Kompleks sak som bunner litt i at "min pappa er sterkere enn din" eneste gang næringsminister Trond Giske forstod at noe var galt var sist vinter etter salget av TV2 til danske Egmont...desverre for oss forbrukere så var det forsent.. Men fortsett og mas på TV2 og Telenor, det er den eneste mulighte vi har.... for min egen del er Zebra kun aktuell når Brann har bortekamp en mandag, og da har jeg Sumo og eventuelt en pub i nærheten å se på....

I tillegg prissetter tv2 seg litt høyere enn det de egentlig er verdt. Hvertfall i følge CD og Get (som tv2 nå har kommet til enighet med).

B_Ød

Sv: Mase på TV2
« Svar #11 på: September 11, 2012, 08:38:46 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068653

Føler meg litt som Goliat og David og Goliat jeg...irriterende.

Her er et svar fra TV2

"Hei! Beklager at du er rammet.

Som du ser her: http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentFixtures&tournamentId=231&month=all&useFullUrl=false, så veksler vi mellom å vise kampene på PL og SPort. Du kan se den på Sumo, dersom du har abonnement der.
Vennlig hilsen
TV 2 Sporten"

Altså.."noen" har føkket opp det jeg betaler for..løsningen er da ...kjøp mer
Suvverent altså!
Ups & Ups!!