Skrevet av Emne: Football Manager 2013  (Lest 7870 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Football Manager 2013
« på: September 26, 2012, 14:02:15 »
Da er vi igang igjen snart med ny versjon av Football Manager.

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/5747/Slik-blir-Football-Manager-2013

Tipper det blir noen timer dette året også.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Robert

Sv: Football Manager 2013
« Svar #1 på: Oktober 23, 2012, 15:44:59 »
Har spilt noen timer nå, og må si at jeg liker Classic mode. Litt mer "casual" spilling, slipper å dedikere hele kvelder til spillet, men kan spille en halvtime her og der.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Blank_File

Sv: Football Manager 2013
« Svar #2 på: Oktober 23, 2012, 16:51:05 »
Har spilt noen timer nå, og må si at jeg liker Classic mode. Litt mer "casual" spilling, slipper å dedikere hele kvelder til spillet, men kan spille en halvtime her og der.

Er det sant? Jeg har gledet meg til denne modusen selv, men er ekstremt skeptisk. Er så utrolig lei av teamtalk, trening og pressesnakk. Samtidig er dybden i taktikken og spillerutvikling noe jeg helst ikke vil miste. Kan du fortelle litt mer hvordan det foregår?

Robert

Sv: Football Manager 2013
« Svar #3 på: Oktober 23, 2012, 19:36:41 »
Jepp, man slipper å få masse spørsmål fra pressen, ikke noe teamtalk såvidt jeg har fått med meg, og heller ikke noen trening som jeg har sett. Har ihvertfall ikke satt det opp. Så for meg er det helt glimrende. Ganske mye nytt på utseende, men det lærer man fort.
Et tips er å kjøpe spillet på http://www.fmscout.com/, kjøper man spillet der, får man spille betan allerede nå, og det fulle spillet blir lastet ned automatisk.
Man betaler, får en e-mail med en serial number, legger det inn i steam, og så lastes spillet ned. Koster 25 pund (Står 30 på siden, men betalte 25, tror momsen trekkes fra når du kjøper fra Norge).

Har kjøpt spillet der de siste 2 årene :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Blank_File

Sv: Football Manager 2013
« Svar #4 på: Oktober 24, 2012, 08:33:48 »
Jepp, man slipper å få masse spørsmål fra pressen, ikke noe teamtalk såvidt jeg har fått med meg, og heller ikke noen trening som jeg har sett. Har ihvertfall ikke satt det opp. Så for meg er det helt glimrende. Ganske mye nytt på utseende, men det lærer man fort.
Et tips er å kjøpe spillet på http://www.fmscout.com/, kjøper man spillet der, får man spille betan allerede nå, og det fulle spillet blir lastet ned automatisk.
Man betaler, får en e-mail med en serial number, legger det inn i steam, og så lastes spillet ned. Koster 25 pund (Står 30 på siden, men betalte 25, tror momsen trekkes fra når du kjøper fra Norge).

Har kjøpt spillet der de siste 2 årene :)

Takk for tips. :)

Sydhagen

Sv: Football Manager 2013
« Svar #5 på: Oktober 24, 2012, 08:40:57 »
Foreløpig så er jeg faktisk litt småskuffet.
Får ikke den gode følelsen av dette spillet.

Det største problemet er at det konstant kommer baklengs på innlegg fra kant. Og det står alltid en motspiller umarkert på bakerste stolpe. Hjelper ikke uansett hva jeg gjør av taktiske valg. Det forsvinner ikke.

Nå er dette bare beta versjonen, så det er jo mulig at dette blir bedret til slippdato.
Men viss det ikke gjør det så kommer jeg til å fortsette med FM2012.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Football Manager 2013
« Svar #6 på: Oktober 24, 2012, 09:36:03 »
Jeg ble trøtt av FM2012 etter at denne mannen, sammen med en noe muggen taktikk sørget for at jeg tok kjempestoreslem. Sjekk antall mål.  ;D


bjoggis

Sv: Football Manager 2013
« Svar #7 på: Oktober 24, 2012, 09:40:00 »
FM13 kan også kjøpes på cdon.com for 250 kr.
Du får spillet på lanseringsdatoen (2. november) og får også her tilgang til betaen  :)
Gleder meg!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Football Manager 2013
« Svar #8 på: November 01, 2012, 18:12:50 »
Gleder meg. Skal bli mye spilling på søndag tenker jeg!   ;D

Classic modus hørtes interessant ut. CM 01/02 er jo fantastisk morsomt å spille! Mindre dybde, men det er veldig lettspilt og gøy.

bjoggis

Sv: Football Manager 2013
« Svar #9 på: November 02, 2012, 14:05:44 »
Da er FM ankommet!
Herlig!!!

tobn på tur

Sv: Football Manager 2013
« Svar #10 på: November 03, 2012, 12:21:24 »
Sparken for femte fil på rad med Leeds. Fy faen. Klikker.

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #11 på: November 04, 2012, 00:56:26 »
Sparken for femte fil på rad med Leeds. Fy faen. Klikker.

Kjenner meg igjen der, ja... Har aldri fått til Leeds på 12'eren, så får nå se når jeg får tak i 13, om jeg har noe mer flaks da :P

Gufrias

Sv: Football Manager 2013
« Svar #12 på: November 04, 2012, 17:48:42 »
Er det fordi spillet er for realistisk? Les: Alle krever opprykk, men spillerstallen og budsjettet står ikke på noen måte i stil?
Hekta på Leeds siden 1974

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #13 på: November 04, 2012, 19:03:53 »
Er det fordi spillet er for realistisk? Les: Alle krever opprykk, men spillerstallen og budsjettet står ikke på noen måte i stil?

Vel, enten så er det ikke realistisk i det hele tatt, eller så gjør jeg noe ***** galt...

Hver gang jeg prøver, så starter jeg med å finne et par kvalitetsspillere, setter de godt inn i laget i løpet av treningskampene, og vinner et par kamper i starten, men så går det bare rett vest, og som regel ligger jeg og kjemper for å overleve i Championship, men får sparken i desember/januar...

Så har heller tatt Vauxhall Motors, som jeg har løftet et par ligaer, og gjort mye større suksess med...

Men nå får jeg se når jeg får tak i FM2013, og se hvordan jeg gjør det der :)

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #14 på: November 05, 2012, 19:47:44 »
Kjøpte spillet i dag, forresten, før jeg kjørte fra Kristiansand til Hønefoss, og var lykkelig over å få tak i det.

Så får jeg jo sjokk da jeg kom frem, og tok opp spillet fra posen... Sikkerhetslåsen var på...

Hvordan i granskauen fungerer den låsen, så jeg kan få revet den av, så jeg får noen timer med FM???

Litt vanskelig å luke hjernerystelse på idioten, siden det er 7 timer unna...

bjoggis

Sv: Football Manager 2013
« Svar #15 på: November 06, 2012, 07:53:01 »
Gå til samme butikk i nærheten, og få de til å fikse det...?
Du har vel kvitteringen  :)

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #16 på: November 06, 2012, 09:18:36 »
Gå til samme butikk i nærheten, og få de til å fikse det...?
Du har vel kvitteringen  :)

Har kvitteringen ja, men blir ikke helt samme butikk akkurat, når jeg kjøpte den nedi Kristiansand, og jeg nå er i Hønefoss :P

Men får bare hive meg innom en eller annen butikk, og håpe de ikke tar meg for stjeling :P

bjoggis

Sv: Football Manager 2013
« Svar #17 på: November 06, 2012, 10:42:14 »
Du har jo kvitteringen, så tror ikke akkurat du blir tatt for stjeling..
Men kan du ikke oppsøke samme kjede? Hvor kjøpte du det?

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #18 på: November 06, 2012, 12:03:23 »
Du har jo kvitteringen, så tror ikke akkurat du blir tatt for stjeling..
Men kan du ikke oppsøke samme kjede? Hvor kjøpte du det?

Vet da aldri hva toskene bak disken tror når jeg kommer med sikkerhetsgreia på, men :P
Får da håpe at Spaceworld i Hønefoss er bedre enn i Kristiansand da :P

Så jeg kan få nyte dette spillet :D Satser på å vinne mye med både Leeds, Start og Vauxhall Motors :D

kalle_92

  • Gjest
Sv: Football Manager 2013
« Svar #19 på: November 06, 2012, 13:11:27 »
Leeds er møkkadårlige i FM '13,  som i '12 . De rykka ned når jeg var et annet lag. Gordon Strachan klarte å redde de fra nedrykk et annet år. Tidenes på min save: Charlton kom i finale med Leicester i FA-cupen.

Noen tips på gode free transfers? Jeg hentet en grei back i Zdenek Grygera (eller noe sånt). Ellers hentet jeg Christian Zanetti til Leeds. Men han ble bare skadet hele tiden..

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #20 på: November 06, 2012, 15:13:04 »
Leeds er møkkadårlige i FM '13,  som i '12 . De rykka ned når jeg var et annet lag. Gordon Strachan klarte å redde de fra nedrykk et annet år. Tidenes på min save: Charlton kom i finale med Leicester i FA-cupen.

Noen tips på gode free transfers? Jeg hentet en grei back i Zdenek Grygera (eller noe sånt). Ellers hentet jeg Christian Zanetti til Leeds. Men han ble bare skadet hele tiden..

Vel, fant fort ut at det skal mye til for å få til noe med Leeds, første kampen jeg hadde ble 5-2 tap mot et eller annet Morton...
Så tviler på at du burde høre noe på mine tips :P

kalle_92

  • Gjest
Sv: Football Manager 2013
« Svar #21 på: November 06, 2012, 15:49:21 »
Leeds er møkkadårlige i FM '13,  som i '12 . De rykka ned når jeg var et annet lag. Gordon Strachan klarte å redde de fra nedrykk et annet år. Tidenes på min save: Charlton kom i finale med Leicester i FA-cupen.

Noen tips på gode free transfers? Jeg hentet en grei back i Zdenek Grygera (eller noe sånt). Ellers hentet jeg Christian Zanetti til Leeds. Men han ble bare skadet hele tiden..

Vel, fant fort ut at det skal mye til for å få til noe med Leeds, første kampen jeg hadde ble 5-2 tap mot et eller annet Morton...
Så tviler på at du burde høre noe på mine tips :P
0-4 tap i første kampen min...  ;)

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #22 på: November 06, 2012, 16:28:11 »
Leeds er møkkadårlige i FM '13,  som i '12 . De rykka ned når jeg var et annet lag. Gordon Strachan klarte å redde de fra nedrykk et annet år. Tidenes på min save: Charlton kom i finale med Leicester i FA-cupen.

Noen tips på gode free transfers? Jeg hentet en grei back i Zdenek Grygera (eller noe sånt). Ellers hentet jeg Christian Zanetti til Leeds. Men han ble bare skadet hele tiden..

Vel, fant fort ut at det skal mye til for å få til noe med Leeds, første kampen jeg hadde ble 5-2 tap mot et eller annet Morton...
Så tviler på at du burde høre noe på mine tips :P
0-4 tap i første kampen min...  ;)

Såpass, ja. Så var ikke den verste jeg, nei. Men er jo sykt å tape såpass mye mot et skotsk førstedivisjonslag...

Vel, får se om jeg finner noen greie spillere å hive innpå, så det ikke ser ut som jeg blir helt overkjørt :P

bjoggis

Sv: Football Manager 2013
« Svar #23 på: November 06, 2012, 20:42:01 »
Hent Vilsvik, Nijland, Tunnicliffe (Scum :-\) eller Adryan...

Sydhagen

Sv: Football Manager 2013
« Svar #24 på: November 06, 2012, 21:13:13 »
Veldig vanskelig spill denne sesongen.
Etter mye prøving og feiling har jeg funnet frem til en 4-3-2-1 formasjon som er sånn noenlunde. ligger for øyeblikket på en 4.plass, men umulig å få til noen stabile resultater.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

  • Gjest
Sv: Football Manager 2013
« Svar #25 på: November 07, 2012, 16:15:25 »
Veldig vanskelig spill denne sesongen.
Etter mye prøving og feiling har jeg funnet frem til en 4-3-2-1 formasjon som er sånn noenlunde. ligger for øyeblikket på en 4.plass, men umulig å få til noen stabile resultater.
Hva med å teste Classic Mode? Det skal jo være noe enklere. Det skal jeg prøve i kveld, med Leeds. Håper Klassisk modus blir litt ala CM 01/02. DET var gøy spill det!

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Football Manager 2013
« Svar #26 på: November 07, 2012, 17:28:25 »
Veldig vanskelig spill denne sesongen.
Etter mye prøving og feiling har jeg funnet frem til en 4-3-2-1 formasjon som er sånn noenlunde. ligger for øyeblikket på en 4.plass, men umulig å få til noen stabile resultater.
Hva med å teste Classic Mode? Det skal jo være noe enklere. Det skal jeg prøve i kveld, med Leeds. Håper Klassisk modus blir litt ala CM 01/02. DET var gøy spill det!

Classic mode virket mye simplere, men samtidig så ble det litt vanskelig med gode resultater der, ettersom en ikke har 100% kontroll. Det gjør ikke spillet noe enklere å vinne, men gjør at en slipper å tenke på de dypeste detaljene, slik at spillet skal gå litt fortere, slik at folk som ikke har allverdens med tid, skal kunne få komme gjennom flere sesonger de også.

Men synes det heller var bedre å holde seg til normale modus, og heller la assistenten overta jobben med å passe på de dypeste detaljene...

Sydhagen

Sv: Football Manager 2013
« Svar #27 på: November 16, 2012, 12:53:11 »
Har nå utviklet en 4-4-1-1 formasjon som jeg bruker med stor suksess i Leeds.
Ligger foreløpig på en 2. plass, likt poeng med Blackburn, etter 36 kamper. Ligger 7 poeng foran 3. plassen, så det ser ut til å gå mot opprykk til PL.
Taper sjelden kamper med denne.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kalle_92

  • Gjest
Sv: Football Manager 2013
« Svar #28 på: November 19, 2012, 15:38:50 »
Har nå utviklet en 4-4-1-1 formasjon som jeg bruker med stor suksess i Leeds.
Ligger foreløpig på en 2. plass, likt poeng med Blackburn, etter 36 kamper. Ligger 7 poeng foran 3. plassen, så det ser ut til å gå mot opprykk til PL.
Taper sjelden kamper med denne.
Lagoppstilling?

Mr. Leeds

Sv: Football Manager 2013
« Svar #29 på: November 20, 2012, 13:46:19 »
Har spilt 1,5 sesong med Sandefjord. Fått de opp til tippeligaen og snuser på en medalje der. Har en offensiv variant av 4-5-1.

Den norske køppen opplever jeg som helt syk forresten. Usaklig mange av tippeligalaga som går ut. Nå er jo Hødd i finalen i rl, men likevel. Kom til finalen og slo et svakt tippeligalag der. Så 1 tittel har jeg i alle fall - ryktet mitt bedrer seg så kanskje kan jeg få Leedsjobben :)

Syns forresten Byram virker litt vel dårlig i FM 2013. Han er en av de få som har imponert meg litt i rl.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org