Skrevet av Emne: Fineste byen i England ?  (Lest 2450 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Fineste byen i England ?
« på: November 15, 2012, 20:52:30 »
Hva synes dere er den fineste byen hvis man ser bort fra fotball. Mitt valg er pr dags dato Hawkshead i The Lake Distrikt.
Dette fordi jeg sjelden har følt meg spå hjemme som her. Bitteliten by med masse puber og herlige bygninger, Tett ved Lake Windermere som er Englands største innsjø med all den helige sjarmen det har

Gambi

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #1 på: November 15, 2012, 23:14:13 »
Jeg har vært i mange flotte byer i England, men det som trollbandt meg var ikke England..

Skottland. Skottland er noe av det vakreste jeg har sett! Rett og slett elsker Skottland! Først og fremst er jo Edinburgh en nydlig by. Middelalder, slott, små gater og puber. En fantastisk stemning der.
MEN, det som var mest spesielt, var da jeg var på Hebridene, øyene vest for Skottland. Husker jeg var på en liten øy som het Isle of Islay, og bodde i en bitteliten by som het Port Charlotte(tror jeg). Det var rett og slett magisk. Sto opp tidlig om morgenen, kjøpte en deilig frokost på en liten kafe. Været var i kjent skotsk stil, ustabilt og til tider grått, noe som skapte en veldig merkelig stemning der, når jeg bada i 10 grader varme atlanteren, mens det småregna... minner! Videre spilte jeg biljard med noen lokale gutter på min alder. Jeg vant selvsagt, og vi diskuterte ansettelsen av Sam Allardyce i Newcastle. På ettermiddagen når det lysnet, spilte jeg fotball på den mest fantastiske gressbanen jeg har sett og opplevd i mitt liv. Den lå helt ut mot en 20 meter lang fjellvegg som stupte nedover mot havet under oss, bare adskilt av et 4 meter høyt gjerde. De hyggeligste og mest imøtekommende menneskene jeg har møtt, møtte jeg på Isle of Islay.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Gambi

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #2 på: November 15, 2012, 23:16:34 »
Men om det MÃ… være en by i England må jeg nok si Newcastle. Elsker den byen.

Liverpool, Bournemouth og Carlisle er også artige byer  :)
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

lojosang

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #3 på: November 16, 2012, 00:25:53 »
Jeg har vært i mange flotte byer i England, men det som trollbandt meg var ikke England..

Skottland. Skottland er noe av det vakreste jeg har sett! Rett og slett elsker Skottland! Først og fremst er jo Edinburgh en nydlig by. Middelalder, slott, små gater og puber. En fantastisk stemning der.
MEN, det som var mest spesielt, var da jeg var på Hebridene, øyene vest for Skottland. Husker jeg var på en liten øy som het Isle of Islay, og bodde i en bitteliten by som het Port Charlotte(tror jeg). Det var rett og slett magisk. Sto opp tidlig om morgenen, kjøpte en deilig frokost på en liten kafe. Været var i kjent skotsk stil, ustabilt og til tider grått, noe som skapte en veldig merkelig stemning der, når jeg bada i 10 grader varme atlanteren, mens det småregna... minner! Videre spilte jeg biljard med noen lokale gutter på min alder. Jeg vant selvsagt, og vi diskuterte ansettelsen av Sam Allardyce i Newcastle. På ettermiddagen når det lysnet, spilte jeg fotball på den mest fantastiske gressbanen jeg har sett og opplevd i mitt liv. Den lå helt ut mot en 20 meter lang fjellvegg som stupte nedover mot havet under oss, bare adskilt av et 4 meter høyt gjerde. De hyggeligste og mest imøtekommende menneskene jeg har møtt, møtte jeg på Isle of Islay.

Port Charlotte er fantastisk. Selv om mitt fokus var på whisky, øl og sjømat. I den rekkefølgen.
Men York og Cambridge er også genialt.
- Leif Olav

Gambi

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #4 på: November 16, 2012, 00:44:53 »
Jeg var faktisk paa omvisning paa det stoerste bryggeriet paa Isle of Islay. Kanskje du husker hva det het?
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

lojosang

Sv: Re: Fineste byen i England ?
« Svar #5 på: November 16, 2012, 09:51:11 »
Det er kun ett bryggeri på Islay, og det er ikke akkurat stort. Det største destilleriet derimot, er Caol Ila som brenner 6 millioner liter sprit i året.
- Leif Olav

Gambi

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #6 på: November 16, 2012, 14:52:00 »
Hmm, var det paa Jura(eller no) det var flere da?
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

ollan

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #7 på: November 16, 2012, 17:33:55 »
Skipton med sitt mandagsmarked er fantastisk :D
Ollan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #8 på: November 16, 2012, 20:15:25 »
Skipton med sitt mandagsmarked er fantastisk :D

 ;D






Nei...fra spøk til alvor, Skipton er et høl!
« Siste redigering: November 16, 2012, 20:45:29 av Rudi G. »

lojosang

Sv: Re: Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #9 på: November 17, 2012, 00:53:28 »
Hmm, var det paa Jura(eller no) det var flere da?

Bryggerier lager øl. Destillerier lager whisky. Destillerier er det 8 av på Islay. Og ett på Jura.
- Leif Olav

Gambi

Sv: Fineste byen i England ?
« Svar #10 på: November 17, 2012, 14:19:42 »
Da var jeg paa et destilleri :P
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !