Skrevet av Emne: Reisespesial til Leeds  (Lest 3722 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Reisespesial til Leeds
« på: Oktober 31, 2012, 21:15:24 »
Hei folkens!

Vi har en plan om at neste TPN skal bli en reisespesial. Vi rydder unna alt vi kan av plass og stapper bladet med masse godt reisestoff.

Og da er spørsmålet mitt til dere: Hva vil dere helst lese om?

Og til dere som har reist litt: Hva har dere reise-ringrever av input på hva vi bør omtale?

Tanken er å gi råd og tips om alt fra puber og restauranter til shoppingområder og familieutflukter. En liten utfordring å dekke både medlemmer som har vært lite over, og de som har vært over flere ganger. Vi prøver å finne god blanding.

Takknemlig for alle innspill - dette skal være et blad for dere medlemmer, så fortell oss hva dere vil ha!  :)

Svend Anders

David Harle

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #1 på: Oktober 31, 2012, 21:34:26 »
Strålende opplegg SA. Gleder meg til å lese. Flott at dere prioriterer dette som hovedsak.

Forslag:

-  Reiseforslag ut til Yorkshire Dales. Har selv reist med Settle-ruten. Knallbra.

- Konsertvenues.

- Teater.

- Aktiviteter for barn. Finnes det "lekeland" eller lignende.

- Erfaringer med å ha med seg barn på Elland Road. Tips?

-  Oversikt over de klassiske engelske pubene som er igjen i city centre. Det er flere enn Scarboro. Tenker på puber som bl.a Adelphi.

- Få en person bosatt i Leeds til å skrive et innlegg.

Har valgt å fokusere litt på familieperspektivet. Tror det mange som et usikre på hva man kan gjøre med familien i Leeds.

Lykke til!

Tobbe9210

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #2 på: Oktober 31, 2012, 22:43:54 »
Dette høres flott ut, etterlyste selv noe sånt da jeg reiste over for første gang forrige sesong.

- Real Ale Trail er absolutt noe å anbefale (http://www.realaletrail.net/)

- Hadde det vært fint hvis dere kunne anbefale forskjellige ruter å komme seg til Leeds, flyselskaper tog/taxi osv. Hva er billigst?

- Hva har egentlig Leeds og Yorkshire å by på (bortsett fra topp fotball)?

- Shoppingmuligheter for damene?

- Muligheter for å se spillerne trene/få autografer? Omvisning på ER?

Kommer sikkert på masse annet jeg gjerne skulle lest om etterhvert  ;D
Leksvik whites

Øystein E

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #3 på: November 01, 2012, 00:07:21 »
Hei
Jeg har vært over ca 8 turer fra 1992 til 2007. Min mening er at opplysninger kan man aldri få nok av.
Veldig fint å lese om byen som sikkert er i stadig utvikling og modernisering.
Puber og barer i bykjernen, Butikker, hoteller, kjøpesentre, togpriser i England.
Jeg har hatt stor glede av å lese de to forrige reiseguidene som jeg tror ble skrevet av tidligere redaktør Sverre Røbech (godt hjulpet av samboeren).
Kan muligens også gjøre seg med noen sider med gamle leserinnlegg(reiseskildringer).
Kan muligens være av interresse for å lese om hvordan de første som reiste over til Leeds opplevde turen(e).
 

Jon R

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #4 på: November 01, 2012, 00:52:51 »
Strålende initiativ, SA! Dette vil heve reiseopplevelsen og med stor sannsynlighet friste fler til å dra over, ikke minst potensielle førstereisegutter og jenter!   :)
Jon R.

fjellhaugen

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #5 på: November 01, 2012, 08:19:50 »
Lokale lag nedover i divisjonene.
Var på mandagskamp i York for et par år siden, kanon stemning og hyggelige mennesker.

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Håkon

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #6 på: November 01, 2012, 08:33:35 »
Dette liker jeg SA

Ã… være i Leeds skal være en total opplevelse, og jeg som har tre barn har også fokus på hva barn og koner kan
Gjøre i Leeds utenom det obligatoriske ER besøket. Vi ønsker jo at barna våre skal bli Leeds sup.  det å reise på "guttetur" bli jo  noe annet :-)

Jeg håper noe av fokuset blir som følger :

- turer i området, yorkshire dales. Hvor er det lettest å ta en slik tur, f eks Shipton? Andre forslag.
- barnefokus, xscape, go-cart, sykkel, bading, kino, ? Osv fornøyelsesparker i nærheten?
- shopping, bor en på Marriott vil nok hele familien bli fornøyd med spa og basseng, og treningsrom. En kan gå rett ut i sentrum til shopping eldorado. Det nye Trinity Leeds med en stor Topshop som dattera mi elsker.
- transport i området, tog taxi, buss?
- hotell muligheter?
- Torp Arch?
- Matplasser.
- forslag til nettsider, som visitleeds, yorkshireeveningpost, etc.
- utflukter? York, Hull, Sheffield ? Wheterby, Shipton, Castleford?
- fly Norge England?

Listen blir bare lengre og lengre :-) Lykke til !
« Siste redigering: November 01, 2012, 08:36:50 av HÃ¥kon »
Leeds for alltid

stigahauge

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #7 på: November 01, 2012, 08:37:28 »
Dette blir herle lesing :)

Tips:
Forskjellige anbefalingar ut i frå kven som reiser:
- Guttetur
- Familietur
- Kjærestetur
m.m.

Kan og fokusere på forskjellige alternativ når det gjelder pris. Ikkje alle vil ha det billigste. Nokon vil og ha kvalitet både når det gjeld fly, overnatting og mat.
 

Svend Anders

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #8 på: November 01, 2012, 10:03:15 »
Fantastisk med så mange utdypende tilbakemeldinger. Fortsatt plass til flere også!

Jeg innser at det blir en kabal å finne ut hvordan alt dette skal dekkes på riktig måte, men jeg skal prøve meg frem. Er blant annet i dialog med noen gode folk i Leeds også.

Vi ser også på muligheten for å gjøre en del av dette til noe som kan løsrives fra bladet forøvrig - enten et vedlegg, en rip-out, etc. Hvis dere kunne fått et utvalg av sidene våre til å ha med i "lommebok-format" - hva skulle dette vært om? Kart, pubguide, restauranter? Jeg tenker bare høyt nå og vet ikke hva vi ender med, eller hva vi får mulighet til.

Dersom noen av dere har lyst til å bidra med tekster (f.eks om dere har tatt med barna på diverse steder som dere kan fortelle om) eller bare innspill på "den puben må du nevne!", så send meg gjerne en epost på svend@leedsunited.no.

SA

fjellhaugen

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #9 på: November 01, 2012, 11:04:55 »
Fantastisk med så mange utdypende tilbakemeldinger. Fortsatt plass til flere også!

Jeg innser at det blir en kabal å finne ut hvordan alt dette skal dekkes på riktig måte, men jeg skal prøve meg frem. Er blant annet i dialog med noen gode folk i Leeds også.

Vi ser også på muligheten for å gjøre en del av dette til noe som kan løsrives fra bladet forøvrig - enten et vedlegg, en rip-out, etc. Hvis dere kunne fått et utvalg av sidene våre til å ha med i "lommebok-format" - hva skulle dette vært om? Kart, pubguide, restauranter? Jeg tenker bare høyt nå og vet ikke hva vi ender med, eller hva vi får mulighet til.

Dersom noen av dere har lyst til å bidra med tekster (f.eks om dere har tatt med barna på diverse steder som dere kan fortelle om) eller bare innspill på "den puben må du nevne!", så send meg gjerne en epost på svend@leedsunited.no.

SA

Ser for meg en side på "på tur til England" i tillegg i såfall.
Begrenset hva man får med på et lite visa kort, nå har de fleste tilgang på trådløst nett overalt, og på forumet kan man konkret finne linken til gocart banen, restauranten og shoppingsenteret, uten å måtte kutte ting bort.

Forøvrig spennende prosjekt. GG :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leppan

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #10 på: November 01, 2012, 11:58:52 »
Veldig bra tiltak. Skal over på mine 2 første Leeds kamper i november så en sånn "guide" hadde vært gull å hatt i bakhånd når en skal finne ut hva en skal gjøre mellom kampene og lære seg å kjenne Leeds som by.
En egen side her på nettsiden og med samme info hadde vært fint.
Glory years will come again!

Ian Baird

Sv: Reisespesial til Leeds
« Svar #11 på: November 01, 2012, 16:56:10 »
Leeds er som vi alle vet en meget unik og flott by. Som eneste by i verden er det visstnok et museum som viser frem hundehalsbånd! Noen som har vært der?
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.