Skrevet av Emne: EX-Spiller: Habib Habibou  (Lest 24822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kickthemdown

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #90 på: Februar 03, 2013, 11:34:58 »
Så stor ut. God nok for oss? Neppe.

Leedsfan

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #91 på: Februar 03, 2013, 11:52:31 »
Becchio hadde også en dårlig debut i dag, så da er det 1-1.

Drikker du hardt? Becchio inn i det 87. Minutt.

Ingen av de putta, jeg måler de etter målene de putter og ingenting annet. Jeg skrev vel at stillingen var 1-1 mellom de, men 0-0 er vel mer dekkende...

Du skriver at Becchio hadde en dårlig debut.......Hva forventer du en spiss skal gjøre på 3 min + tillegg?

En spiss skal score mål, jeg dømmer han kun etter det kriteriet..

Da burde du vel vurdert Morrison som komplett udugelig, med tanke på 22 kamper og ett mål for Norwich denne sesongen. Selv om 15 (tror jeg) var innhopp. Og antall minutter totalt sikkert ikke er all verden.

Morison kommer til å kose seg i Leeds og vi kommer til å bli glad i han. Ross og han kommer til å bli en meget fryktet duo..

Den som lever får oppleve.. Nå er det kun få dager til City, Blackpool og Blackburn. Ikke umulig at det blir "Morison" på en drakt..:)

Du kan aldri få lykkepiller, Leedsfan. Du må ha ramla i gryta som liten.  ;D
;D ;D ;D.Skulle ønske det var meg jeg ,må nok prøve noen av de pillene for jeg ser ingen lysning for vårt kjære leeds u .

Jeg sier at jeg tror at Ross og Morison kommer til å bli en god duo sammen og då får jeg høre den kommentaren.. Forteller vel mer om han enn om meg...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

marve

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #92 på: Februar 03, 2013, 12:06:40 »
Becchio hadde også en dårlig debut i dag, så da er det 1-1.

Drikker du hardt? Becchio inn i det 87. Minutt.

Ingen av de putta, jeg måler de etter målene de putter og ingenting annet. Jeg skrev vel at stillingen var 1-1 mellom de, men 0-0 er vel mer dekkende...

Du skriver at Becchio hadde en dårlig debut.......Hva forventer du en spiss skal gjøre på 3 min + tillegg?

En spiss skal score mål, jeg dømmer han kun etter det kriteriet..

Da burde du vel vurdert Morrison som komplett udugelig, med tanke på 22 kamper og ett mål for Norwich denne sesongen. Selv om 15 (tror jeg) var innhopp. Og antall minutter totalt sikkert ikke er all verden.

Morison kommer til å kose seg i Leeds og vi kommer til å bli glad i han. Ross og han kommer til å bli en meget fryktet duo..

Den som lever får oppleve.. Nå er det kun få dager til City, Blackpool og Blackburn. Ikke umulig at det blir "Morison" på en drakt..:)

Du kan aldri få lykkepiller, Leedsfan. Du må ha ramla i gryta som liten.  ;D
;D ;D ;D.Skulle ønske det var meg jeg ,må nok prøve noen av de pillene for jeg ser ingen lysning for vårt kjære leeds u .

Jeg sier at jeg tror at Ross og Morison kommer til å bli en god duo sammen og då får jeg høre den kommentaren.. Forteller vel mer om han enn om meg...
Var nok ikke vondt ment ,den spøken tåler du . :)
 

Leedsfan

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #93 på: Februar 03, 2013, 12:14:24 »
Becchio hadde også en dårlig debut i dag, så da er det 1-1.

Drikker du hardt? Becchio inn i det 87. Minutt.

Ingen av de putta, jeg måler de etter målene de putter og ingenting annet. Jeg skrev vel at stillingen var 1-1 mellom de, men 0-0 er vel mer dekkende...

Du skriver at Becchio hadde en dårlig debut.......Hva forventer du en spiss skal gjøre på 3 min + tillegg?

En spiss skal score mål, jeg dømmer han kun etter det kriteriet..

Da burde du vel vurdert Morrison som komplett udugelig, med tanke på 22 kamper og ett mål for Norwich denne sesongen. Selv om 15 (tror jeg) var innhopp. Og antall minutter totalt sikkert ikke er all verden.

Morison kommer til å kose seg i Leeds og vi kommer til å bli glad i han. Ross og han kommer til å bli en meget fryktet duo..

Den som lever får oppleve.. Nå er det kun få dager til City, Blackpool og Blackburn. Ikke umulig at det blir "Morison" på en drakt..:)

Du kan aldri få lykkepiller, Leedsfan. Du må ha ramla i gryta som liten.  ;D
;D ;D ;D.Skulle ønske det var meg jeg ,må nok prøve noen av de pillene for jeg ser ingen lysning for vårt kjære leeds u .

Jeg sier at jeg tror at Ross og Morison kommer til å bli en god duo sammen og då får jeg høre den kommentaren.. Forteller vel mer om han enn om meg...
Var nok ikke vondt ment ,den spøken tåler du . :)

Ja da, hadde lyst på å skrive en kommentar tilbake, men det er noen gamle karer her som er mer hårsåre enn meg.. Jeg har jo fortsatt hår igjen på hodet så jeg tåler litt..

Godt at Habib har mye hår hvis han ikke begynner å spille bra meget fort..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tom S

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #94 på: Februar 03, 2013, 13:08:07 »
De to kjempesjansene Leeds hadde, de hadde Becchio scora på. Men nå har vi vel ikke Becchio lenger da......... >:(

Sjølvsagt  ::)
COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #95 på: Februar 05, 2013, 16:23:08 »
Habib gikk målløs av banen i dag i en "U-21-kamp", han spilte 69 minutter. Kampen er ikke ferdig i skrivende stund, vi ligger under 2-1 borte mot Wigan (Poleon).
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #96 på: Februar 05, 2013, 18:11:32 »
Mick Jones fortalte meg i helgen at Habibou nok trenger tre ukers tid på å komme seg helt i matchform, men uansett blir det trolig en rolle for ham å være super-sub.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gufrias

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #97 på: Februar 05, 2013, 19:26:51 »
Dette blir rarere og rarere.
Vi har Morison, McC, Diouf, Varney, Somma og Poleon. Hva skal vi med en super-sub til?
Og hvordan kan han trenge tre uker på å komme seg i matchform, nå midt i sesongen?
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #98 på: Februar 05, 2013, 19:28:36 »
Synd vi har en skåkk med super-subs og ingen førstevalg på topp.
 

Svend Anders

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #99 på: Februar 05, 2013, 19:29:44 »
Dette blir rarere og rarere.
Vi har Morison, McC, Diouf, Varney, Somma og Poleon. Hva skal vi med en super-sub til?
Og hvordan kan han trenge tre uker på å komme seg i matchform, nå midt i sesongen?

Trenerne mener det fysiske nivået i dem belgiske ligaen er såpass langt unna Championship at han ikke vil klare fulle kamper på en stund.

Det blir Morison + Ross på topp, ikke plass til så mange flere. Diouf i fri rolle rundt disse.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jon R

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #100 på: Februar 05, 2013, 19:31:38 »
Synd vi har en skåkk med super-subs og ingen førstevalg på topp.

Morison er Warnocks prestisjekjøp og dermed et garantert førstevalg for resten av sesongen. (så snart han er skadefri).
Jon R.

Kato

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #101 på: Februar 05, 2013, 20:20:36 »
Synd vi har en skåkk med super-subs og ingen førstevalg på topp.

Morison er Warnocks prestisjekjøp og dermed et garantert førstevalg for resten av sesongen. (så snart han er skadefri).

Tror det blir bra prestisje rundt han her inne også. Det går fra Terningkast 1 til 6.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #102 på: Februar 05, 2013, 20:56:23 »


Tror det blir bra prestisje rundt han her inne også. Det går fra Terningkast 1 til 6.

...tror heller det blir 1 eller;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #103 på: Februar 05, 2013, 20:59:32 »


Tror det blir bra prestisje rundt han her inne også. Det går fra Terningkast 1 til 6.

...tror heller det blir 1 eller 6  ;D



...tror heller det blir 1 enn 6
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #104 på: Februar 05, 2013, 21:10:47 »

...tror heller det blir 1 enn 6

...basert på innhoppet lørdag kan det være du har rett. Han klarte ikke  å utnytte 'tyngden' sin, ved et par tilfeller ble han lett feid til side av rutinerte Championship-forsvarere. Heldigvis uttrykte Varney i går kveld på Lorimers Bar at han på treningene hadde vist at han var fysisk sterk - så akkurat det handler iallefall om tilvenning...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #105 på: Februar 05, 2013, 22:09:01 »
Trodde vi hadde den perfekte supersuben i Davide Somma.
Riktignok ikke lett å være supersub når han ikke får plass på benken en gang.
marching on together,
derudaf forever...

ar9

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #106 på: Februar 06, 2013, 12:03:54 »
Mick Jones fortalte meg i helgen at Habibou nok trenger tre ukers tid på å komme seg helt i matchform, men uansett blir det trolig en rolle for ham å være super-sub.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter å ha sett innhoppet hans lørdag tenker jeg og i samme baner. Det er veldig non-britts forunt å gli rett inn i Championship. Gi han litt tid til å venne seg til kick and run intensiteten og de spisse albuene.
Ettersom Leeds har hatt god tid til å vurdere han vil jeg anta att de har sett ett potensial som ligger der såsnart han er akklimatisert. Bra han ikke hadde en Frank Standstill debut.
For da ville utviklingen gått den andre veien :-)

Cherry

Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #107 på: Februar 06, 2013, 15:19:57 »
Somma!!!!! Vår lureste  spiss........hvorfor vraket kamp etter kamp??
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Spiller: Habib Habibou
« Svar #108 på: Februar 09, 2013, 12:57:55 »

Leeds United: Habibou keen for his feet to do talking
By Phil Hay
Published on Saturday 9 February 2013 09:13

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-habibou-keen-for-his-feet-to-do-talking-1-5396183

Leeds United’s experimental signings split easily into two categories with no significant grey area.



In one group are those who blossomed impressively: Jermaine Beckford, Luciano Becchio and to a lesser extent Davide Somma. In the other are deals which amounted to nothing: Filipe da Costa, Robbie Rogers, Sebastian Sorsa and more. There are diamonds hiding in the rough of world football but chunks of broken glass too.

It is down to Habib Habibou, United’s latest recruit, to decide how he is remembered by the club’s crowd: as a remarkable find or a waste of money. Unheralded in Leeds before he surfaced as a potential target last month, his transfer on loan from Belgium’s SV Zulte Waregem was another adventure for a striker whose life and career have taken him to two different continents, four different countries and five different clubs.

When he signed for Leeds last week, his reputation in these parts was patchy. The internet defined him as a tall, powerful footballer whose Kodak moment involved a confrontation with a duck and a subsequent run-in with animal rights campaigners. But his background is that of an African-born and deeply religious man who moved to Paris at a young age and gained his footballing education at Paris Saint-Germain and France’s Clairefontaine academy.

“Growing up in Paris, he played with his friends in the street, learning tricks and so on,” says Gary Niblock, an online blogger and an expert in Belgian football. “He describes himself as a street footballer which is a little strange for a player who had his education at PSG and the renowned Clairefontaine academy.

“But that’s how he sees himself.

“The potential is there and he’s a natural talent; good in the air with a powerful shot. He runs the channels and he’s very strong as you can see that from his build. But consistency is lacking.”

Habibou made his debut for Leeds as a second-half substitute in last weekend’s defeat to Cardiff City, two days after completing his transfer an hour-and-a-half before the January deadline.

The 25-year-old made hard work of touching the ball and left the crowd at Elland Road none the wiser about his suitability for the Championship but he has two-and-a-half months to convince Leeds that the option they negotiated to buy him in the summer is worth taking up.

Habibou is recognised as a centre-forward but his formative years and his earliest taste of senior football at Charleroi saw him used in the main as a left winger – “a very dangerous player,” as Niblock recalls: “He had an eye for goal and caused problems.”

He completed loans at AFC Tubize, another Belgian side, and Romanian powerhouse Steaua Bucharest, whose coach described him as the “new Adebayor”. Intrigued by Habibou potential, Zulte Waregem signed him in 2010.

Since then, Zulte Waregem and their current coach Francky Dury have found much to admire in his ability and were anxious not to lose him last month, so much so that they handed Habibou an extended contract before he left for Elland Road. His parent club have covered their back one way and the other, ready to sell to Leeds in a few months’ time but more than happy to take Habibou back if United withdraw their interest.

Dury argued strongly that Habibou should remain in Belgium until the end of the season and, as he put it, get games under his belt, score a lot of goals and improve his CV.

“His coach didn’t want him to move, though partly for selfish reasons,” Niblock says. “Zulte Waregem are second in the table (Belgium’s Pro League) which is a major surprise. They’re going for the Champions League qualifying spots. But he also had a hamstring injury earlier in the season and came back a little too early. Dury said it would be better for him to recover properly from injury. He’s often had his career interrupted by injury.”

The earliest parts of Habibou’s career with Zulte Waregem were dominated by a groin strain which required surgery. The forward refused to have an operation for as long as the threat of relegation hung over the club but the cost of his decision was a spell of more than six months in the treatment room.

There were other moments of difficulty too, none more bizarre than his treatment of a duck which appeared on the pitch during a 1-1 draw with KSC Lokeren. While other players watched from a distance, Habibou grabbed the bird by one wing and threw it over the advertising hoardings, leaving it dazed but apparently unharmed. His actions drew a pointed response from Global Action in the Interests of Animals, an animal rights group founded in Belgium.

“I heard the commentator say that GAIA will not be happy and he is correct. What the footballer did is not on.”

Habibou apologised and, after scoring twice in a victory over Sint-Truiden the following weekend, celebrated with a Donald Duck flag brought into the ground by Zulte Waregem’s supporters. “There was a lot written and said about me but I let my feet do the talking,” Habibou said.

It was clear for some time that Habibou hoped to let his feet talk in England. He had trials with Brighton and West Ham in 2011 and linked up with QPR before joining Leeds for several days’ training at the beginning of last month.

“He came over for a trial a few weeks back and I liked what I saw,” said United manager Neil Warnock. “Financially it’s not a lot of money so it’s a no-lose situation for us. He’s a big target man and it gives us another option.”

Unlike many of United’s previous leftfield recruits, Leeds have not committed heavily to Habibou’s potential. He was given 19 games to prove himself - 20 if Leeds progress any further in the FA Cup - and United are not obliged to sign him permanently. He did, however, give Warnock the additional forward he was looking for in January.

In all, Habibou has scored 20 goals in 57 appearances for Zulte Waregem and six in 13 games this season.

“I wouldn’t say he’s a world-beater but he’s not a bad player, said Niblock. He’s just not someone who consistently lit up the Belgian leagues. Perhaps that’s why Leeds have taken him on loan. It’s not a guarantee.”
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: EX-Spiller: Habib Habibou
« Svar #109 på: Februar 14, 2018, 13:40:42 »
I'd Radebe Leeds

Roses are red
Violets are blue...

Here's a duck about to be thrown by Habib Habibou

#lufc




Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: EX-Spiller: Habib Habibou
« Svar #110 på: Februar 14, 2018, 20:27:58 »
I'd Radebe Leeds

Roses are red
Violets are blue...

Here's a duck about to be thrown by Habib Habibou

#lufc



? Står et annet navn på ryggen hans.  ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: EX-Spiller: Habib Habibou
« Svar #111 på: November 11, 2018, 18:54:27 »
Legger inn målet hans fra denne helgen......


https://twitter.com/mundialmag/status/1061391156385325058?s=12


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-Spiller: Habib Habibou
« Svar #112 på: September 21, 2022, 17:24:39 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan