Skrevet av Emne: Premier League - favorittlag  (Lest 5746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Premier League - favorittlag
« på: September 02, 2012, 11:56:17 »
Inntil videre er Premier League diskusjoner off topic. La oss håpe det ikke varer lenge.
Jeg ser jo ganske mye kamper fra PL, og så lenge Leeds ikke er der kan jeg tillate meg å bruke relativt objektive briller. Det gjør seg som regel utslag i at jeg holder med underdog´en i kampene. Når f.eks United og City møtes så håper jeg på 0-0, mange skader og noen røde kort  :D

I natt ble jeg sittende å se andre omgang av Swansea-Sunderland, og Swansea imponerte meg noe voldsomt! Makan til fotball er det sjelden jeg ser. De kombinerer raskt pasningsspill langs bakken med en framdrift og gjennombruddslyst som gleder mitt hjerte. Synes ellers at lag som prioriterer ballkontroll har lett for å bli kjedelige fordi de prioriterer nettopp det, og ikke ønsker å komme seg raskt til scoringsposisjoner. Mens lag som søker framover ofte spiller "enklere" fotball med færre kombinasjoner. Swansea i går framsto med en tilnærmet perfekt miks mellom disse spillestilene. Kampen endte altså "bare" 2-2, men det må anses å være et an av dimensjoner.

Brendan Rogers skapte jo den spillende stilen som Swansea har benyttet seg av. Uten ham forventet mange, meg selv inkludert, at waliserne skulle slite. Så kommer Laudrup inn, og laget framstår faktisk som enda bedre!
kan det jo utmerket godt rakne helt, og ende med neddrykk. Men for min del kommer jeg til å følge disse gutta så ofte jeg kan framover, og håper de kan klå storlagene også når de kampene kommer.

Ellers synes jeg faktisk det er moro å følge Norwich, med sin nærmest fullstendig Leeds-dominerte midtbane. I går var de bedre enn Spurs på White Hart Lane, med Snoddy som BB. Trist at de forlot oss, men jeg har fortsatt et godt øye til særlig Howson og Snodgrass, og gidder dermed ikke å ønske meg de dit pepper´n gror slik jeg ser av en del andre her inne.

Dermed har jeg funnet mine to personlige favoritter denne sesongen. Let the games continue!

flynn
« Siste redigering: September 02, 2012, 14:15:59 av flynn »

Dennis

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #1 på: September 02, 2012, 12:08:12 »
Swansea er nok en liten favoritt i årets sesong, ellers er jeg svak for jobben Moyes gjør i Everton. Hadde de hatt samme poengfangst hver høst- som hver vårsesong, hadde de spilt Champions League, og det som et lag som ikke har pengene til å henge med de aller største.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #2 på: September 02, 2012, 12:08:54 »
Inntil videre er Premier League diskusjoner off topic. La oss håpe det ikke varer lenge.
Jeg ser jo ganske mye kamper fra PL, og så lenge Leeds ikke er der kan jeg tillate meg å bruke relativt objektive briller. Det gjør seg som regel utslag i at jeg holder med underdog´en i kampene. Når f.eks United og City møtes så håper jeg på 0-0, mange skader og noen røde kort  :D

I natt ble jeg sittende å se andre omgang av Swansea-Sunderland, og Swansea imponerte meg noe voldsomt! Makan til fotball er det sjelden jeg ser. De kombinerer raskt pasningsspill langs bakken med en framdrift og gjennombruddslyst som gleder mitt hjerte. Synes ellers at lag som prioriterer ballkontroll har lett for å bli kjedelige fordi de prioriterer nettopp det, og ikke ønsker å komme seg raskt til scoringsposisjoner. Mens lag som søker framover ofte spiller "enklere" fotball med færre kombinasjoner. Swansea i går framsto med en tilnærmet perfekt miks mellom disse spillestilene. Kampen endte altså "bare" 2-2, men det må anses å være et tan av dimensjoner.

Brendan Rogers skapte jo den spillende stilen som Swansea har benyttet seg av. Uten ham forventet mange, meg selv inkludert, at waliserne skulle slite. Så kommer Laudrup inn, og laget framstår faktisk som enda bedre!
kan det jo utmerket godt rakne helt, og ende med neddrykk. Men for min del kommer jeg til å følge disse gutta så ofte jeg kan framover, og håper de kan klå storlagene også når de kampene kommer.

Ellers synes jeg faktisk det er moro å følge Norwich, med sin nærmest fullstendig Leeds-dominerte midtbane. I går var de bedre enn Spurs på White Hart Lane, med Snoddy som BB. Trist at de forlot oss, men jeg har fortsatt et godt øye til særlig Howson og Snodgrass, og gidder dermed ikke å ønske meg de dit pepper´n gror slik jeg ser av en del andre her inne.

Dermed har jeg funnet mine to personlige favoritter denne sesongen. Let the games continue!

flynn

Er helt enig med deg i uttalelsene dine. Jeg er også svak for både Swansea og Norwich. Mye fordi vi kan identifisere oss med dem i mye større grad enn mange andre lag. Og mye fordi de spiller herlig fotball og mye fordi jeg er fryktelig glad i Snoddocop og Johnnyboy.

På samme tid er greit hvis Norwich rykker ned og vi rykker opp og rasker med oss noen av spillerne deres. :) Akkurat nå ønsker jeg dog Norwich alt godt. Southampton også forresten!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #3 på: September 02, 2012, 12:13:36 »
Swansea har helt klart imponert! Jeg trodde de ville slite når de mistet nøkkelspillere som Joe Allen, Scott Sinclair og Gylfi Sigurdsson. I stedet har de kanskje gjort årets overgang i Michu. Sinclair som var svært god i fjor, har blitt erstattet av en Nathan Dyer som er i fyr og flamme for tiden. Imponert, rett og slett imponert.

Når det er sagt, har jeg fulgt Newcastle ganske tett det siste året. De imponerte i fjor med en oppvisning i angrepsfotball. Har min favoritt i Hatem Ben Arfa. Hva den mannen kan gjøre med ballen i beina altså. Tror ikke det finnes mange bedre til å drible i PL! Når det er sagt er jeg ikke imponert over hva Newcastle har utført til nå i år.

Mine forhåpninger for i år, er egentlig bare at scum og SAF ikke får sin revansj. Om de går nok en sesong uten suksess, hadde det gjort meg svært glad.

Leedsfan

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #4 på: September 02, 2012, 13:24:34 »
Everton er en klubb jeg alltid har likt, det startet med kjøpet av Tony Cottee.. Paul Gascoigne ble også kjøpt for 2mill pund da for lenge lenge lenge siden..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gambi

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #5 på: September 02, 2012, 13:33:38 »
Om det er ett lag, utenom Newcastle jeg virkelig håper skal gjøre det bra i år, er det Wigan. Det Roberto Martinez har gjort med det laget, er noe av det sjukeste jeg har sett. Det er jo i utgangspunktet et crappy lag, men med en 3-4-3(!!) formasjon, ballbesittelse, kontringer og forskjellige kombinasjoner innad i laget, er det en nytelse å se på. Har enorm respekt for Martinez, og håper virkelig de gjør det godt i år.
Er litt svak for Everton og Southampton også, så hadde vært kult om de presterte godt!

Men alt i alt, en god sesong for mitt vedkommende er om Mænjuu ikke vinner noe som helst, Liverpool er like bedritne(eller værre, tvi tvi) som i fjor, og at Chelsea skuffer.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #6 på: Oktober 12, 2012, 13:40:07 »
Ja, så lenge vårt kjære lag er der de er blir det PL kamper med andre lag som gjelder. Har også likt Everton, og har en svakhet også for Newcastle. Norwich er artig og også andre lag som mot alle spådommer klorer seg fast i PL. Likte Boltons innsats i mange år.

Nå for tiden må jeg tilstå at Fulham likevel er det PLlaget jeg følger tettest. Det er en kombinasjon av at det var laget jeg så på min første kamp i England noensinne, og at det er nrodmenn der. De vant 2-1 hjemme på syttitallet en gang. Så de senest for tre-fire år siden, da Nevland kom inn i 2. omgang og putta to i en 3-1 seier. Lurer på om de møtte Birmingham i den kampen?

Savner Leeds veldig i PL, når fårvi oppleve det igjen tro.... :( ???
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #7 på: Oktober 12, 2012, 15:39:26 »
I årene før jeg landet på Leeds, var Stoke City et lag jeg likte, mest p.g.a. Gordon Banks. Ble litt satt ut da han gikk til Leicester. Synes det er bra at gamle Tippekamp-Stoke er tilbake på øverste nivå. Vet at de spiller litt tvilsomt til tider, men en kar som holder med Dirty-Leeds kan vel sympe litt med Dirty-Stoke? Ryan Shawcross er en grepa kar. Tony Pulis til Leeds!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gambi

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #8 på: Oktober 12, 2012, 18:42:54 »
Faktisk enig der :P
Har sansen for Stoke, og har stor respekt for måten de spiller fotball på. Nei, til tider er det ikke fint å se på, men det Stoke kan garantere er knallharde taklinger, de blør for drakta, knallgode cornerne og innkast. Ja, med andre ord Britisk fotball!
Hill Hill!
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Gufrias

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #9 på: Oktober 13, 2012, 08:31:54 »
Jeg har en svakhet for Arsenal, fordi
- de brøt Liverpool-dominansen i -89,
- Liam Brady var kanskje min største helt uten Leedsdrakt da jeg var liten,
- De er det eneste laget som realistisk sett har noen sjanse til å hindre at seriegullet går til et lag jeg ikke liker. (Sorry, Gambi. Newcastle er ikke helt der oppe ennå, tror jeg.)
Dessuten er de favorittlaget til min gamle far.
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #10 på: Oktober 13, 2012, 20:10:43 »
Har en liten Gunners-sympati også. Det skyldes at de "ga" oss liga-gullet i 1974. Den sesongen sitter som spikret. Leeds herjet i de første 2/3 av sesongen, med 28 spilte kamper på rad uten tap. Tapet kom i en tippekamp borte mot Stoke :o i februar. Leeds tok oppskriftmessig en 2-0 ledelse, første mål av Bremner (et lurt frispark). Stoke reduserte, og Leeds ledet 2-1 til pause. Stoke scoret to etter pause, og vant 3-2. Og bakom lurte Liverpool, som stadig lurte til seg kjipe 1-0 seire, ofte etter sene mål. L'pool hadde også kamper til gode på Leeds, og utpå vårparten i april var Leeds' overlegne ledelse nesten skrumpet inn. Det var bare et tidsspørsmål før L'pool tok oss igjen, og Super-Leeds nok en gang skullr få den sure 2. plassen (i de dagene var det bare ligatittelen som betød noe, ikke tre trøstepremier som gjør at man kan spille i CL). Men det varte og rakk, og til slutt var det bare en ligakamp igjen. Hengekampen mellom L'pool og Arsenal på Anfield. Vant L'pool var de et poeng forbi. Alt annet ville gi ligamesterskapet til Leeds. Eneste kilde til resultatservice den gangen var små notiser i lokalavisa. Så jeg bare ventet på å lese den sure notisen som kort forkynte: "Engelsk liga, Liverpool - Arsenal 1-0". Jeg husker at jeg grudde for å åpne avisa den morgenen, men jeg måtte. Fikk et gledessjokk da jeg så det utrolige resultatet: Liverpool - Arsenal 1-3!
Liverpool utviklet seg til mitt definitive hat-lag på 70-tallet og utover, og jeg hatet det intenst hver gang de vant noe. Kostelig var da det herostratiske 2-0 tapet for Arsenal (igjen!) på overtid i siste ligakamp (nok en gang) i 1989. Dette førte som kjent til at L'pools ligagull glapp nærmest p.g.a. sesongens siste spark på ballen! Kostelig ;D. Så, en liten positiv følelse for Gunners sitter vel igjen, og det er bare de som kan hindre at ligagullet havner hos Abramovitsj eller hos Scum. L'pool hindrer seg selv om dagen ;D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #11 på: Oktober 15, 2012, 08:26:49 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

bjoggis

Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #12 på: Oktober 15, 2012, 09:59:17 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
Enig!

Gambi

Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #13 på: Oktober 15, 2012, 16:40:10 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
¨

Hva er greia med at flere her signerer innleggene sine med Tapatalk 2 greiene sine..? :P
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Sleivind

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #14 på: Oktober 15, 2012, 19:11:49 »
Favorittlag og favorittlag, det er vel hvertfall langt lettere å si hvem jeg ikke liker. Vil si Arsenal og Everton er to klubber det går an å ønske godt.

Hallgeir *

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #15 på: Oktober 15, 2012, 19:23:32 »
Favorittlag og favorittlag, det er vel hvertfall langt lettere å si hvem jeg ikke liker. Vil si Arsenal og Everton er to klubber det går an å ønske godt.

Jeg deler ditt syn her. Jeg har heller ingen andre favoritter enn Leeds, men det kan være at jeg føler mer sympati for noen kontra andre. Under kategorien "andre" inngår definitivt "Stretford", Liverpool og Chelski.
Super Leeds since 1968

p0ndus

  • Gjest
Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #16 på: Oktober 15, 2012, 21:55:06 »
Milevis unna og ha et favorittlag (er kun plass til Leeds i hjertet mitt), men i den grad jeg jeg snuser på matchresultatene, så er Stoke , Arsenal og Everton lag , jeg har noe som ligner på sans for.

Gambi

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #17 på: Oktober 15, 2012, 22:01:05 »
Var da svært lite Newcastle sympati her da!
Trodde de gode gamle 90's med Keegan, duoen Shearer-Ferdinand, Ginola og Philippe Albert satte så sterke spor i sjela deres at dere våkner av mareritt om natta fordi dagens Newcastle lag er så stusselig i forhold til det legendariske 90'talls laget.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #18 på: Oktober 16, 2012, 13:16:22 »
Var da svært lite Newcastle sympati her da!
Trodde de gode gamle 90's med Keegan, duoen Shearer-Ferdinand, Ginola og Philippe Albert satte så sterke spor i sjela deres at dere våkner av mareritt om natta fordi dagens Newcastle lag er så stusselig i forhold til det legendariske 90'talls laget.


Du som holder med Newcastle unnlater å nevne supermac..... :o!!! For ung antagelig....he he. Ellers, enig med dere som hevder at plassen i hjertet er forbeholdt Leeds United only, det hanlder om sympati, intet annet. Trådstarter, kanskje du skal endre overskriften til Premier League- lag en har litt sympati for...?
Yeboahs vitne

Gambi

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #19 på: Oktober 16, 2012, 13:48:48 »
Glemte Malcolm i farta ja ;)
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

asLeeds

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #20 på: Oktober 16, 2012, 13:53:45 »
LEEDS
DALHEIM WHITES

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #21 på: Oktober 16, 2012, 16:38:53 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
¨

Hva er greia med at flere her signerer innleggene sine med Tapatalk 2 greiene sine..? :P
Tapatalk er forumleser for smarttelefoner, når folk bruker telefonen for å skrive innlegg kommer det litt reklame for den.  Helt genial, synes jeg. Har nesten sluttet å følge med på forum som ikke har Tapatalk-funksjon.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #22 på: Oktober 16, 2012, 18:45:29 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
¨

Hva er greia med at flere her signerer innleggene sine med Tapatalk 2 greiene sine..? :P
Tapatalk er forumleser for smarttelefoner, når folk bruker telefonen for å skrive innlegg kommer det litt reklame for den.  Helt genial, synes jeg. Har nesten sluttet å følge med på forum som ikke har Tapatalk-funksjon.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Det tok et halvt år før jeg selv fant ut hvordan jeg slo av den reklamen, men spesielt vanskelig var det ikke. 8)
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #23 på: Oktober 16, 2012, 18:56:41 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
¨

Hva er greia med at flere her signerer innleggene sine med Tapatalk 2 greiene sine..? :P
Tapatalk er forumleser for smarttelefoner, når folk bruker telefonen for å skrive innlegg kommer det litt reklame for den.  Helt genial, synes jeg. Har nesten sluttet å følge med på forum som ikke har Tapatalk-funksjon.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Det tok et halvt år før jeg selv fant ut hvordan jeg slo av den reklamen, men spesielt vanskelig var det ikke. 8)

:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Håvard

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #24 på: Oktober 16, 2012, 20:41:00 »

Lucas the Kop Cat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Premier League - favorittlag
« Svar #25 på: Oktober 17, 2012, 18:37:06 »
Leeds, klarer ikke å engasjere følelser for andre.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
¨

Hva er greia med at flere her signerer innleggene sine med Tapatalk 2 greiene sine..? :P
Tapatalk er forumleser for smarttelefoner, når folk bruker telefonen for å skrive innlegg kommer det litt reklame for den.  Helt genial, synes jeg. Har nesten sluttet å følge med på forum som ikke har Tapatalk-funksjon.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Det tok et halvt år før jeg selv fant ut hvordan jeg slo av den reklamen, men spesielt vanskelig var det ikke. 8)
Sikkert ikke, har så langt ikke brydd meg med det siden jeg fortsatt synes Tapatalk fortjener publisitet. 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #26 på: Mai 21, 2013, 13:27:36 »
...fant en Premier League-tråd   :P

Lars Sivertsen‏@larssivertsen1h
Ved å vinne den "meningsløse" kampen mot City på søndag hoppet Norwich opp fem plasser, fikk £3,8mil mer i PL-penger (via @JNorthcroft) #2pl

Sier mye om pengene i PL    ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Premier League - favorittlag
« Svar #27 på: Mai 21, 2013, 18:44:41 »
...fant en Premier League-tråd   :P

Lars Sivertsen‏@larssivertsen1h
Ved å vinne den "meningsløse" kampen mot City på søndag hoppet Norwich opp fem plasser, fikk £3,8mil mer i PL-penger (via @JNorthcroft) #2pl

Sier mye om pengene i PL    ::)
Vel, vi har jo mange ex-spillere i den klubben. Drypper det noe på Leeds ved evt. Norwich-suksess?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020