Skrevet av Emne: Virus på forumet?  (Lest 1635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gufrias

Virus på forumet?
« på: August 24, 2013, 22:02:57 »
når jeg skal inn på noen råder, særlig på off-topic, støter jeg på denne meldingen:
Sitat
Fare: skadelig programvare i sikte!
Google Chrome har blokkert tilgangen til denne siden på forum.leedsunited.no.
Innhold fra planetsmilies.net, som er en kjent distributør av skadelig programvare, har blitt satt inn på denne nettsiden. Hvis du besøker denne siden nå, er det svært sannsynlig at datamaskinen din blir infisert med skadelig programvare.
Skadelig programvare er ondsinnet programvare som forårsaker ting som identitetstyveri, økonomisk tap og permanent sletting av filer.
Hekta på Leeds siden 1974

Robert

Sv: Virus på forumet?
« Svar #1 på: August 24, 2013, 22:25:22 »
Er det noen spesielle tråder dette skjer, eller er det "tilfeldig"?
Skjer det hver gang på den samme tråden?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Robert

Sv: Virus på forumet?
« Svar #2 på: August 24, 2013, 22:42:48 »
Da har jeg fikset det.
Problemet var at en av brukerene våre hadde en smiley i signaturen sin, hentet ifra  planetsmilies.net. Smileyn var altså lagret på  planetsmilies.net sin server, og det fantes bare en link i profilen til brukeren.

Dette gjorde at hver gang man gikk inn i en tråd hvor denne brukeren hadde skrevet noe, blokkerte chrome siden, og advarte om malware/virus. Dette fordi denne siden i slutten av juni var infisert med en eller annen type for virus/malware/trojaner, og er derfor svartelistet av google.

Uansett, linken i signaturen til brukeren fungerte ikke, og derfor ble heller ikke noen maskiner infisert.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Virus på forumet?
« Svar #3 på: August 24, 2013, 23:26:05 »
Da har jeg fikset det.
Problemet var at en av brukerene våre hadde en smiley i signaturen sin, hentet ifra  planetsmilies.net. Smileyn var altså lagret på  planetsmilies.net sin server, og det fantes bare en link i profilen til brukeren.

Dette gjorde at hver gang man gikk inn i en tråd hvor denne brukeren hadde skrevet noe, blokkerte chrome siden, og advarte om malware/virus. Dette fordi denne siden i slutten av juni var infisert med en eller annen type for virus/malware/trojaner, og er derfor svartelistet av google.

Uansett, linken i signaturen til brukeren fungerte ikke, og derfor ble heller ikke noen maskiner infisert.

Bra jobbat, Robbe :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Robert

Sv: Virus på forumet?
« Svar #4 på: August 27, 2013, 10:35:34 »
Dette gjelder tydeligvis flere brukere.
Har fjernet dette på en bruker til idag.
Si ifra om det er noen tråder dere ikke kommer inn på, så skal jeg editere signaturene til folk :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM