Skrevet av Emne: Ex-SPILLER: Alex Mowatt  (Lest 85615 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #180 på: Januar 26, 2017, 19:24:44 »
Ny kontrakt bør signeres med Mowatt, deretter låne han ut til f.eks. Barnsley.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #181 på: Januar 26, 2017, 19:32:56 »
Mowatt har godt av et klubbskifte tror jeg. Han har neppe det som trengs for å spille i PL, og slik vi spiller nå er han akkurat god nok for benken. Hadde en god sesong for et par sesonger siden med mange mål, men har aldri imponert meg utover disse kremmerhusene sine..

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #182 på: Januar 27, 2017, 14:39:35 »
Ny kontrakt bør signeres med Mowatt, deretter låne han ut til f.eks. Barnsley.

Hvis han er billig til å gjøre det, ja!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #184 på: Januar 27, 2017, 17:35:06 »
Leeds Utd
 #LUFC can confirm that Alex Mowatt has completed a move to @bfc_official for an undisclosed fee. Read more at bit.ly/LUFCmowatt
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #185 på: Januar 27, 2017, 17:38:39 »
Fantastisk kjøp av Barnsley. Han kommer til å regjere på midtbanen der de neste par åra. Deretter blir han kjøpt til PL.
Håper Leeds har skaffet seg en klausul for videresalg + gjenkjøpsklausul.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #186 på: Januar 27, 2017, 17:39:06 »
Leeds Utd
 #LUFC can confirm that Alex Mowatt has completed a move to @bfc_official for an undisclosed fee. Read more at bit.ly/LUFCmowatt
Slo meg der. Vel, så var det bekreftet fra offisielt hold. Liker det ikke, og ønsker Alexander Mowatt lykke til videre i karrieren. Redd for at dette fort blir et nytt Snodgrass-salg.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jokern


Kato

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #188 på: Januar 27, 2017, 17:47:23 »
Synes salget ser fornuftig ut. Vært stopp på utviklinga over lang tid. God venstrefot, en som kan avgjøre kamper. Men manglene er store. Treg, forsvinner ofte i kamper, ingen stor duellspiller.

Tenker dette først og fremst viser at Leeds United har tatt steg. Og så tror jeg det åpner for spillere inn, som gjør oss enda bedre.
 

RoarG

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #189 på: Januar 27, 2017, 17:49:10 »
Og her fra Barnsleys hjemmesider. De er "delighted", og det kan jeg jo forstå. Røverkjøp. Gratulerer så mye, Barnsley.http://www.barnsleyfc.co.uk//news/article/2016-17/alex-mowatt-is-a-red-3539427.aspx
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #190 på: Januar 27, 2017, 17:58:37 »
Synes salget ser fornuftig ut. Vært stopp på utviklinga over lang tid. God venstrefot, en som kan avgjøre kamper. Men manglene er store. Treg, forsvinner ofte i kamper, ingen stor duellspiller.

Tenker dette først og fremst viser at Leeds United har tatt steg. Og så tror jeg det åpner for spillere inn, som gjør oss enda bedre.

Mowatt satt knapt nok på benken, forståelig nok, Leeds skal opp og frem, da må de som kommer inn være bedre enn de som spiller nå, alt annet er bortkastet.

Giske

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #191 på: Januar 27, 2017, 18:02:51 »
Salget er meiningslaust utan ny spelar står klar til å signere for Leeds. Mowatt kom vel inn siste 10 min siste seriekamp, og hadde vore god å hatt på søndag for å rotere på laget. Regner med Leeds presenterer ny spelar inn ganske snart.

Jon R

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #192 på: Januar 27, 2017, 18:27:51 »
Litt overraskende, ikke sjokkerende.  Håper pengene blir brukt på å fylle huller i stallen.

Mowatt har helt klart potensiale som han kan få ut i ny klubb og en klausul ved videresalg bør være en del av dealen. I Leeds har han fremstått som dårlig trent denne sesongen og en skygge av den spilleren som slo igjennom for noen sesonger siden. En av få spillere som ikke har utviklet seg under Monks ledelse. Tror derfor dette var det beste for både klubb og spiller.

Ønsker "Eskimo" lykke til i Barnsley!
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #193 på: Januar 27, 2017, 18:38:31 »
Tok nok ikke steget inn i High Pressure fotball med mye trøkk og raske kontringer!!!

Velkommen skal erstatteren være!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #194 på: Januar 27, 2017, 18:39:07 »
Leeds Utd
 #LUFC can confirm that Alex Mowatt has completed a move to @bfc_official for an undisclosed fee. Read more at bit.ly/LUFCmowatt
Slo meg der. Vel, så var det bekreftet fra offisielt hold. Liker det ikke, og ønsker Alexander Mowatt lykke til videre i karrieren. Redd for at dette fort blir et nytt Snodgrass-salg.
For en sammenligning  :o Vet ikke hva jeg skal si mer enn det. Good luck Alex !

Kato

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #195 på: Januar 27, 2017, 18:43:54 »
Litt overraskende, ikke sjokkerende.  Håper pengene blir brukt på å fylle huller i stallen.

Mowatt har helt klart potensiale som han kan få ut i ny klubb og en klausul ved videresalg bør være en del av dealen. I Leeds har han fremstått som dårlig trent denne sesongen og en skygge av den spilleren som slo igjennom for noen sesonger siden. En av få spillere som ikke har utviklet seg under Monks ledelse. Tror derfor dette var det beste for både klubb og spiller.

Ønsker "Eskimo" lykke til i Barnsley!

Tar man høyde for kontraktssituasjonen var det fullt forståelig.
 

Budda

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #196 på: Januar 27, 2017, 18:49:40 »
Ryktene sier i overkant av 500 000 pund. Helt latterlig spør du meg. Hvorfor selge han til den summen? Vi var vel sikret kompensasjon? Bedre å la han gå ut kontrakten og ha han som en god stallspiller ut sesongen. Den eneste grunnen til å selge han er å frigi lønnsmidler for å hente inn en ny spiller, eller at han har blitt et uromoment i spillergruppen. Det er i tilfelle litt skuffende at vi ikke har mer å gå på. Vi må få inn noe kvalitet, hvis ikke er dette et dårlig og veldig skuffende overgangsvindu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #197 på: Januar 27, 2017, 18:54:52 »
Alltid synd at en akademigutt som tidligere har blitt årets spiller forlater klubben. Likevel er det vanskelig å bli så lei seg - det har stagnert over lang tid nå. Han KAN få karrieren på stell igjen, men Barnsleys nåværende high pressure-fotball kan da ikke være tingen for ham???

Men i likhet med Monk venter jeg nå på ny mann inn. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #198 på: Januar 27, 2017, 19:19:58 »
Ryktene sier i overkant av 500 000 pund. Helt latterlig spør du meg. Hvorfor selge han til den summen? Vi var vel sikret kompensasjon? Bedre å la han gå ut kontrakten og ha han som en god stallspiller ut sesongen. Den eneste grunnen til å selge han er å frigi lønnsmidler for å hente inn en ny spiller, eller at han har blitt et uromoment i spillergruppen. Det er i tilfelle litt skuffende at vi ikke har mer å gå på. Vi må få inn noe kvalitet, hvis ikke er dette et dårlig og veldig skuffende overgangsvindu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tja. Ikke overraskende med forrige vindu i tankene. Pontus og Pablo inn permanent er ikke å kimse av det heller! Allikevel ikke utenkelig at det fortsatt kan komme inn 1 eller 2 som gjør at vi går styrket ut av også dette vinduet!   :)
Jon R.

willum

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #199 på: Januar 27, 2017, 19:30:28 »
Ryktene sier i overkant av 500 000 pund. Helt latterlig spør du meg. Hvorfor selge han til den summen? Vi var vel sikret kompensasjon? Bedre å la han gå ut kontrakten og ha han som en god stallspiller ut sesongen. Den eneste grunnen til å selge han er å frigi lønnsmidler for å hente inn en ny spiller, eller at han har blitt et uromoment i spillergruppen. Det er i tilfelle litt skuffende at vi ikke har mer å gå på. Vi må få inn noe kvalitet, hvis ikke er dette et dårlig og veldig skuffende overgangsvindu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ville bare fått kompensasjon i sommer om man hadde tilbudt ham ny kontrakt med minst like gode betingelser som det han har i dag. Og det ville ikke klubben gjøre, ergo risikerte man å miste han gratis til sommeren. Det presset prisen ned.

Om det følger en bedre spiller inn nå, så er jeg fornøyd. Hvis ikke er jo stallen svekka.

Håper Mowatt får god utvikling i Barnsley, blir spennende å se.

HåvardK

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #200 på: Januar 27, 2017, 19:43:22 »
Synes salget ser fornuftig ut. Vært stopp på utviklinga over lang tid. God venstrefot, en som kan avgjøre kamper. Men manglene er store. Treg, forsvinner ofte i kamper, ingen stor duellspiller.

Tenker dette først og fremst viser at Leeds United har tatt steg. Og så tror jeg det åpner for spillere inn, som gjør oss enda bedre.
Helt enig i dine betraktninger. Ønsker selvsagt Alex all hell og lykke på ferden videre, men frykter at han i Barnsley havner på riktig nivå. Tok dessverre ikke opp hansken i fjor, da de begrensningene du nevner ble tydelig.

Kato

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #201 på: Januar 27, 2017, 19:48:36 »
Synes salget ser fornuftig ut. Vært stopp på utviklinga over lang tid. God venstrefot, en som kan avgjøre kamper. Men manglene er store. Treg, forsvinner ofte i kamper, ingen stor duellspiller.

Tenker dette først og fremst viser at Leeds United har tatt steg. Og så tror jeg det åpner for spillere inn, som gjør oss enda bedre.
Helt enig i dine betraktninger. Ønsker selvsagt Alex all hell og lykke på ferden videre, men frykter at han i Barnsley havner på riktig nivå. Tok dessverre ikke opp hansken i fjor, da de begrensningene du nevner ble tydelig.

Virker ikke å være lett-trent. Kanskje en type som er avhengig av å spile over lengre tid for å komme seg i form. Det har ikke vi plass til.
 

HåvardK

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #202 på: Januar 27, 2017, 19:56:56 »
Synes salget ser fornuftig ut. Vært stopp på utviklinga over lang tid. God venstrefot, en som kan avgjøre kamper. Men manglene er store. Treg, forsvinner ofte i kamper, ingen stor duellspiller.

Tenker dette først og fremst viser at Leeds United har tatt steg. Og så tror jeg det åpner for spillere inn, som gjør oss enda bedre.
Helt enig i dine betraktninger. Ønsker selvsagt Alex all hell og lykke på ferden videre, men frykter at han i Barnsley havner på riktig nivå. Tok dessverre ikke opp hansken i fjor, da de begrensningene du nevner ble tydelig.

Virker ikke å være lett-trent. Kanskje en type som er avhengig av å spile over lengre tid for å komme seg i form. Det har ikke vi plass til.
Absolutt ikke, all den tid vi har Hernandez som førstevalg i 10-er-rollen.

Sølvreven

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #203 på: Januar 27, 2017, 19:59:40 »
Liker ikke!! Har sansen for Mowatt og han har vært blant de beste alle gangene han har fått sjansen. Tullesalg  >:(
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Xern

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #204 på: Januar 27, 2017, 20:13:45 »
Har utrolig sansen for Mowatt, virker som en kjernekar. Men det hjelper dessverre ikke med tanke på manglene han har i forhold til fotballen vi spiller. Ikke god nok for et lag som kjemper om opprykk, og ihvertfall ikke god nok for PL. Helt greit å selge.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

flynn

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #205 på: Januar 27, 2017, 20:16:20 »
Enig  med Søkvreven her. Mowatt har utvilsomt talent og potensial. Ingen i dagens lag har samme fintfølende pasningsfot som han. Og, til de som mener han er dårlig trent i år: jeg synes faktisk han har sett mer fit og fresh uti når enn i fjor. Tror det er litt tilfeldig at han ikke har havnet i startoppstillingen, og at han vil kunne blomstre i Barnsley. For en ekte Leedsgutt må det være svært blandede følelser knyttet til en overgang til en lokal rival, men han må jo få lov å spille fotball også og dermed er det jo til å begripe også.  Lykke til Alex!

flynn

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #206 på: Januar 27, 2017, 20:19:40 »
Liker ikke!! Har sansen for Mowatt og han har vært blant de beste alle gangene han har fått sjansen. Tullesalg  >:(

Fra mitt ståsted har han vært langt i fra de beste når han har fått muligheten med unntak av Cambridge-kampen som var mot langt svakere spillere enn han møter i Championship. Leeds United forbereder seg nå til opprykk til PL, eller i hvertfall håper vi de gjør det, hvilken rolle ser du for deg at Mowatt ville hatt for oss i PL?

Square Ball

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #207 på: Januar 27, 2017, 20:20:35 »
Hadde en god sesong,og en forventet store ting på sikt.Men gikk
dessverre ikke den veien.Kun fire kamper fra start denne sesongen,
fikk dog en liten oppreisning i sin siste kamp for oss fra start som
matchvinner og bestemann mot Cambridge.
Tenker litt Aiden White (ikke som spillertype) men med forhåpninger.
Trenger kanskje et klubbskifte,spilletid og ny selvtillit for å komme på
sporet igjen.
Tipper dette salget betyr  at vi har noen garantert på vei inn

auren

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #208 på: Januar 27, 2017, 20:28:42 »
Fornuftig valg av Mowatt. Tror han kommer til å gjøre det veldig bra i Barnsley. Selvsagt synd å miste en spiller som scoret tosifret antall mål fra sin posisjon på midten bare for et par sesonger siden, men kan ikke se at vi med dagens stall har all verdens bruk for ham lenger.

Lykke til i Barnsley, eskimo man

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #209 på: Januar 27, 2017, 20:31:43 »
Synes ofte at klubben selger en liten bit av sjela si når en "egenprodusert" spiller (kom opprinnelig fra Doncaster) blir solgt, men Mowatt har dessverre ikke utviklet seg særlig videre fra jubelsesongen for et par år siden.

Han kunne vært god å ha på benken, men jeg forstår hvorfor han selges nå.

Lykke til videre, Alex.
Super Leeds since 1968