Skrevet av Emne: Ex-SPILLER: Alex Mowatt  (Lest 85610 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Reaney

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #270 på: Mars 03, 2021, 22:43:48 »
Alex Mowatt med ny scoring i kveld og ny Barnsley seier som fører laget opp på play offs plass. Laget har 5 poeng mer (54 p.) enn det de avsluttet med i fjor (49 p.) 13 runder før slutt. Kommer aldri til å glemme fortvilelsen til Barnsley spillerne etter det ufortjente tapet (1-0) på Elland Road i fjor, da alle trodde at nedrykk var et faktum. På mirakuløst vis reddet de plassen i siste serierunde med seiersmål 90+3. Små marginer i fotball. Og kampen mot ligavinner Leeds viste at laget hadde potensiale som har slått ut i årets sesong. Mowatt er fortsatt bare 25 år, og jeg tror absolutt at han hadde hatt utviklingspotensiale under Bielsa. I tillegg har han en skuddfot og fysikk som mange av våre spillere mangler.

Reaney

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #271 på: Mars 03, 2021, 22:46:24 »
Ja, ja, Sein scoring av Bournemouth skyver Barnsley ned på 7. plass. Men som sagt imponert over utviklingen.

ar9

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #272 på: Mars 04, 2021, 00:30:21 »
Alex Mowatt med ny scoring i kveld og ny Barnsley seier som fører laget opp på play offs plass. Laget har 5 poeng mer (54 p.) enn det de avsluttet med i fjor (49 p.) 13 runder før slutt. Kommer aldri til å glemme fortvilelsen til Barnsley spillerne etter det ufortjente tapet (1-0) på Elland Road i fjor, da alle trodde at nedrykk var et faktum. På mirakuløst vis reddet de plassen i siste serierunde med seiersmål 90+3. Små marginer i fotball. Og kampen mot ligavinner Leeds viste at laget hadde potensiale som har slått ut i årets sesong. Mowatt er fortsatt bare 25 år, og jeg tror absolutt at han hadde hatt utviklingspotensiale under Bielsa. I tillegg har han en skuddfot og fysikk som mange av våre spillere mangler.
Jeg var såpass nysgjerrig på å se Alex Mowatt i form at jeg betalte 7 pund for å se den kampen på iFollow.
Jammen fikk jeg valuta for pengene.
Mowatt hadde 2 assist og en perle av ett frisparkmål oppe i vinkelen. Etter at han til slutt stagnerte i Leeds har han omsider kommet seg på fote igjen nå virker det som.
Har ikke sett han nok i Barnsley til å si om han kunne blitt en Bielsa disippel men det var artig å se han igjen i toppslag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #273 på: Mars 04, 2021, 09:54:45 »
Spennende og hyggelig å høre om Mowatt, Ar9

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #274 på: Mars 04, 2021, 10:09:10 »

Mowatt hadde 2 assist og en perle av ett frisparkmål oppe i vinkelen. Etter at han til slutt stagnerte i Leeds har han omsider kommet seg på fote igjen nå virker det som.
Har ikke sett han nok i Barnsley til å si om han kunne blitt en Bielsa disippel men det var artig å se han igjen i toppslag.
Kritikken mot Mowatt gikk gjerne på tempo og forlytningskraft, løpskraft, jeg ser ikke for meg ham som en Bielsaspiller. Men fikk du noe inntrykk på de områdene?

Han kom vel med noen bitre uttalelser om Leeds i etterkant, og jeg ser ofte på twitter kommentarer om ham som "not a Leeds fan"...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #275 på: Mars 04, 2021, 23:23:10 »

Mowatt hadde 2 assist og en perle av ett frisparkmål oppe i vinkelen. Etter at han til slutt stagnerte i Leeds har han omsider kommet seg på fote igjen nå virker det som.
Har ikke sett han nok i Barnsley til å si om han kunne blitt en Bielsa disippel men det var artig å se han igjen i toppslag.
Kritikken mot Mowatt gikk gjerne på tempo og forlytningskraft, løpskraft, jeg ser ikke for meg ham som en Bielsaspiller. Men fikk du noe inntrykk på de områdene?

Han kom vel med noen bitre uttalelser om Leeds i etterkant, og jeg ser ofte på twitter kommentarer om ham som "not a Leeds fan"...
Tja, nå var det vel Barnsley som hadde meste ball.
Veldig mye skulle innom Mowatt. Han spilte 10’er.
Når QPR hadde etablert angrep og Barnsley skulle kontre var det gjerne Mowatt som knallet den lange pasningen i bakrom. Litt sånn Johnny Howson aktig.

Mener å ha lest ett sted at Mowatt også har vært gjennom en periode hvor ikke alt har vært på topp være seg på banen eller utenfor.

Kan det være at karrieren han har hadde en stigende kurve i Leeds veldig lenge i Leeds.
Så svingte kurven andre veien og han taklet det dårlig.
Nå har han kanskje blitt voksen, tatt seg sammen og blitt mer seriøs. Fått tillit over en lengre periode, valgt til kaptein og fått gleden og motivasjonen skikkelig tilbake?

Blir synsing fra sofaen her men det holder ikke bare med talent for å lykkes i lengden, det er helt sikkert.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #276 på: Juli 01, 2021, 14:40:19 »
Alex Mowatt takker for seg i Barnsley. West Bromwich Albion next.

Kato

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #277 på: Juli 01, 2021, 17:45:24 »
Alex Mowatt takker for seg i Barnsley. West Bromwich Albion next.

Manageren tar han med seg.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #278 på: Juli 02, 2021, 16:45:06 »
Alex Mowatt takker for seg i Barnsley. West Bromwich Albion next.

Manageren tar han med seg.

https://theathletic.co.uk/2685950/2021/07/02/west-brom-new-boy-alex-mowatt-has-turned-career-round-to-become-one-of-the-championships-most-wanted/

The former golden boy of the Leeds United academy had fallen out of favour at Elland Road and was struggling to make a mark after moving across Yorkshire to Barnsley.

Four years on, he has signed for Albion as one of the most sought-after midfielders in the Football League.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #279 på: Oktober 03, 2021, 11:58:32 »
Interessant fra en selvreflekterende Mowatt, det virker som han har gjort seg klar for Premier League-spill nå :o

leedsunited_news
@leeds_utd_news

Mowatt on Bielsa, and leaving Leeds:

“One of the best managers in the world. To see the transformation on a lot of the players who are there, when I was there and they are playing in the PL, week in and week out. You never know. Maybe I left too early.”

Stuart Grant  @McClumsy84

Good interview with Alex Mowatt. Admits he didn't take football seriously enough at Leeds & now reflects he maybe left too early. Ismael, his manager at Barnsley & WBA, asks for same qualities in midfielders that Bielsa looks for. Running, pressing & winning the ball back!

https://www.skysports.com/watch/video/sports/football/teams/west-bromwich-albion/12422243/mowatt-reflects-on-barnsley-journey-and-wba-start
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #280 på: August 16, 2022, 19:49:41 »
Alex Mowatt forflytter seg fra West Bromwich Albion til Middlesbrough på et sesonglangt lån.

Han ser ut til å slite med å finne seg til rette?
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Ex-SPILLER: Alex Mowatt
« Svar #281 på: August 16, 2022, 20:58:01 »
Alex Mowatt forflytter seg fra West Bromwich Albion til Middlesbrough på et sesonglangt lån.

Han ser ut til å slite med å finne seg til rette?
Blir intr å se hva Wilder kan få ut av han.
Etter asbfjells analyse omkring Wilder for noen sesonger siden så er det både en manager og et system jeg gjerne skulle sett i PL igjen. Fascinerende tankesett og bevegelsesmønster. Ekstremt intr det overtallsspillet han setter opp. Så det senest på scoringen dems sist.
Svak start på sesongen. Ikke utenkelig at han tar et nytt lag opp.