Skrevet av Emne: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00  (Lest 50570 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Torpe-do

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #330 på: Januar 05, 2014, 18:27:17 »
Hadde vi blitt slått ut på en bedre måte - altså at vi spilte bra / ok fotball, men Rochdale spilte med kniven på strupen og kjempet seg til seier, så hadde jeg vært mindre bekymret. Det fordi jeg bare syns det er helt greit å ikke være med i cupen da vi trenger all styrke vi kan mønstre i serien. Spesielt når vi ser hvordan McDermott i lange perioder benytter den samme startelleveren.

Det som bekymrer meg her er at vi har spilt grusom fotball over lang tid nå. Ja, vi mangler noen spillere her og der, men det er slik jeg ser det ingen unnskyldning til å synke til et slikt nivå. Slik jeg ser det er det hovedsaklig to ting - slitne spillere og mangel på ønske å spille ball / hoofe ballen frem på Smith. Kanskje den første er grunnen til den andre?

Jeg tror uansett, som mange andre, veldig mye hadde blitt løst med en større rullering av spillerne. Og i går hadde vi en gylden mulighet til å hvile sentrale spillere.

Skuffet. Håper at fullt fokus på serien samt en spiller og to kan gi oss en boost.

Xern

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #331 på: Januar 05, 2014, 19:01:42 »
Paddy Kenny -     6  - Står veldig bra, kunne ingenting for de to målene. Hadde vi hatt en dårlig keeper kunne dette endt MYE verre.

Scott Wootton -   2 - Spiller elendig uten selvtillit og ro. Treffer ikke på en eneste pasning.
Marius Zailukas   3 - Spiller generelt greit, men klarer ikke å skape roen i forsvaret som tidligere. Roter litt.
Jason Pearce -      2 - Spiller dårlig, trives ikke ute på kant. Blir rundet som en kjegle.

Lee Peltier -           3 - Viser noen gode prestasjoner, kommer seg frem og får ballen i boksen. Skur av i 2. omgang og blir byttet ut.
Rodolph Austin - 1 - Får for oppmøtet. Løper rundt som om han ikke visste hvor han var.
Luke Murphy -     2 - Veldig lite synlig, gjorde heller lite.
Danny Pugh -        3 - Gjorde noe smått i første omgang. Gjorde heller lite i 2.

Sam Byram -         4 - Viser gode tendenser til å holde seg på en høyre ving, men skrur fullstendig av i andre omgang.
Matt Smith -         2 - Header noen baller på mål som blir stanset på strek. Hopper så vidt i duellene og veldig lite trykk i headingene.
McCormack -       2 - Lat, viser seg lite. Vil ha ballen hele tiden, istede for å kjempe den til seg. Nesten et perfekt plassert skudd i krysset, men gikk akkurat utenfor.

Samlet poengsum: 30

Dette er basert på mine meninger.
« Siste redigering: Januar 05, 2014, 19:40:49 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #332 på: Januar 05, 2014, 19:32:36 »
Ser det stadig refereres til at spillerne er så slitne, og at dette er grunnen til at vi tapte i går. At det er et hardt kampprogram rundt jul og at det til dels drives rovdrift på spillere i england er ikke noe nytt, men jeg stiller meg kritisk til påstanden om at Mc Dermotts gutter skal være så mye mer utsatt for slitasje enn andre lag det er naturlig å sammenligne oss med. Hvor mange av Rochdales spillere har startet de siste 4-5 kampene? Jeg har ikke sjekket men tipper at tallene deres ikke avviker så veldig fra våre.....

Det er antagelig mange negative faktorer som virker sammen  her, både på det relasjonelle, psykologiske og fyisologiske planet, uten at jeg skal begi meg inn på dypere spekulasjoner  om hva som er galt i klubben vår.....
Jon R.

Leedsfan

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #333 på: Januar 05, 2014, 20:00:58 »
Ser det stadig refereres til at spillerne er så slitne, og at dette er grunnen til at vi tapte i går. At det er et hardt kampprogram rundt jul og at det til dels drives rovdrift på spillere i england er ikke noe nytt, men jeg stiller meg kritisk til påstanden om at Mc Dermotts gutter skal være så mye mer utsatt for slitasje enn andre lag det er naturlig å sammenligne oss med. Hvor mange av Rochdales spillere har startet de siste 4-5 kampene? Jeg har ikke sjekket men tipper at tallene deres ikke avviker så veldig fra våre.....

Det er antagelig mange negative faktorer som virker sammen  her, både på det relasjonelle, psykologiske og fyisologiske planet, uten at jeg skal begi meg inn på dypere spekulasjoner  om hva som er galt i klubben vår.....

Nå er det vel slik at det er Kenny, Pearce, Ross og Austin som har spilt de fleste kampene.

De andre har vært hvilt og suspendert osv.

Jeg har også stilt spørsmålstegn om det er mulig at det kan være en fysisk grunn til at spillerne ikke beveger bena så fort som de burde/skal. Jeg tror det ikke er hovedårsaken.

En profesjonell fotballspiller skal fysisk kunne tåle å spille to fotballkamper i uka i noen uker.

Jeg heller mot å tro at de er slitne psykisk, at de er slitne av å konstant løpe etter ballen og ikke få så mye gratis. Dette er McD sitt ansvar da det må være taktikken og formasjonen som må ta skylden.

Hva tror du Jon?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #334 på: Januar 05, 2014, 22:18:49 »
Ser det stadig refereres til at spillerne er så slitne, og at dette er grunnen til at vi tapte i går. At det er et hardt kampprogram rundt jul og at det til dels drives rovdrift på spillere i england er ikke noe nytt, men jeg stiller meg kritisk til påstanden om at Mc Dermotts gutter skal være så mye mer utsatt for slitasje enn andre lag det er naturlig å sammenligne oss med. Hvor mange av Rochdales spillere har startet de siste 4-5 kampene? Jeg har ikke sjekket men tipper at tallene deres ikke avviker så veldig fra våre.....

Det er antagelig mange negative faktorer som virker sammen  her, både på det relasjonelle, psykologiske og fyisologiske planet, uten at jeg skal begi meg inn på dypere spekulasjoner  om hva som er galt i klubben vår.....

Nå er det vel slik at det er Kenny, Pearce, Ross og Austin som har spilt de fleste kampene.

De andre har vært hvilt og suspendert osv.

Jeg har også stilt spørsmålstegn om det er mulig at det kan være en fysisk grunn til at spillerne ikke beveger bena så fort som de burde/skal. Jeg tror det ikke er hovedårsaken.

En profesjonell fotballspiller skal fysisk kunne tåle å spille to fotballkamper i uka i noen uker.

Jeg heller mot å tro at de er slitne psykisk, at de er slitne av å konstant løpe etter ballen og ikke få så mye gratis. Dette er McD sitt ansvar da det må være taktikken og formasjonen som må ta skylden.

Hva tror du Jon?

Skulle ønske jeg hadde svaret.  :)

Noe var åpenbart fryktelig galt, både i hodet og  bena på spillerne i går. Kan vanskelig se for meg at de mentale forberedelsene har vært optimale. Når  manageren så velger en formasjon og taktikk som spillerne åpenbart ikke forstår og mestrer bar det fryktelig galt av sted. Det som bekymrer mest er mangelen på innsats og vilje til å blø for drakta. Det har blitt spilt mye dårlig fotball denne sesongen men det er faktisk første gang jeg har sett dette laget gå fullstendig i oppløsning. Jeg var dum nok til å tro at den tiden var forbi....
Jon R.

Lukic

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #335 på: Januar 05, 2014, 23:18:09 »
Ser det stadig refereres til at spillerne er så slitne, og at dette er grunnen til at vi tapte i går. At det er et hardt kampprogram rundt jul og at det til dels drives rovdrift på spillere i england er ikke noe nytt, men jeg stiller meg kritisk til påstanden om at Mc Dermotts gutter skal være så mye mer utsatt for slitasje enn andre lag det er naturlig å sammenligne oss med. Hvor mange av Rochdales spillere har startet de siste 4-5 kampene? Jeg har ikke sjekket men tipper at tallene deres ikke avviker så veldig fra våre.....

Det er antagelig mange negative faktorer som virker sammen  her, både på det relasjonelle, psykologiske og fyisologiske planet, uten at jeg skal begi meg inn på dypere spekulasjoner  om hva som er galt i klubben vår.....

Nå er det vel slik at det er Kenny, Pearce, Ross og Austin som har spilt de fleste kampene.

De andre har vært hvilt og suspendert osv.

Jeg har også stilt spørsmålstegn om det er mulig at det kan være en fysisk grunn til at spillerne ikke beveger bena så fort som de burde/skal. Jeg tror det ikke er hovedårsaken.

En profesjonell fotballspiller skal fysisk kunne tåle å spille to fotballkamper i uka i noen uker.

Jeg heller mot å tro at de er slitne psykisk, at de er slitne av å konstant løpe etter ballen og ikke få så mye gratis. Dette er McD sitt ansvar da det må være taktikken og formasjonen som må ta skylden.

Hva tror du Jon?

Skulle ønske jeg hadde svaret.  :)

Noe var åpenbart fryktelig galt, både i hodet og  bena på spillerne i går. Kan vanskelig se for meg at de mentale forberedelsene har vært optimale. Når  manageren så velger en formasjon og taktikk som spillerne åpenbart ikke forstår og mestrer bar det fryktelig galt av sted. Det som bekymrer mest er mangelen på innsats og vilje til å blø for drakta. Det har blitt spilt mye dårlig fotball denne sesongen men det er faktisk første gang jeg har sett dette laget gå fullstendig i oppløsning. Jeg var dum nok til å tro at den tiden var forbi....

Jeg har plaget meg selv til å se denne kampen i reprise idag, og noe av det som er meget fremtredende er at VI MANGLER HUMØR i spillet vårt. Se på Austin f.eks. Løper kun med blikket ned i bakken hele tiden, ingen entusiasme, ingen spilleglede. Se på Ross; forventer å få ballen servert på lissa og slår bare oppgitt ut med armene når ting ikke går hans vei. Dette er spillere som vi må kunne forvente tar i et ekstra tak når det butter som verst.
Til sammenligning kan vi se på Hogan, Henderson m.fl hos Rochdale som "sprudler" av spilleglede. Er det vårt manglende pasningsspill eller er det McD sin teamtalk som ødelegger gleden ved å spille fotball?
Vi har rett til å ha forventninger til klubben vår, men 1.omg var faktisk ikke sååå ille... Men spesielt andre halvdel av 2.omg derimot var forferdelig.
Mange snakket om Poleon før kampen, men når han først fikk sjansen tak han ikke så veldig godt vare på den. Det er en grunn til at McD ikke ser han som noe opplagt valg i elleveren.
Oppsummering: Smith ødelegger vårt spill og må ut. Kanskje kan han bli bra om noen år og han kan være en joker å sette inn når vi trenger fysikk der framme. Spillemessig må vi begynne å trille ball igjen - Dvs finne spillere som kan holde på ballen og trille den enkelt til bedre plasserte medspillere. Chelsea lar 4 raske og kreative spillere få utfolde seg fritt mens øvrige er mer densivt orientert og skal forsvare eget mål. Dette er dagens/fremtidens måte å spille på, og jo fortere vi skjønner dette, desto fortere får vi sving på laget vårt.

Keep the faith and let us keep Marching on TOGETHER.

Leedsfan

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #336 på: Januar 06, 2014, 13:44:27 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Masinga

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #337 på: Januar 06, 2014, 13:47:34 »
Noen ganger blir man skremt av det man ser. For noen år siden dro jeg med meg hele familien på The Kop og så Leeds prestere årsverste mot Swindon (0-3). Helgens kamp mot Rochdale forventer jeg også kommer i kategorien årsverste, selv om 2014 bare er noe dager gammel!

Jeg prøver å finne forklaringer på hvorfor Leeds underpresterer så til de grader. Jeg nekter å tro at Leeds spiller for spiller er så dårlig som dette. Kenny skal ikke klandres. Riktignok hadde han et par igangsettinger som han får minus for (men det kan like godt skyldes at de der ute på banen ikke var på nett). Zaliukas og Wootton fremsto som Bambi på isen. Er det slike typer McDermott vil ha? Pearce briljerte ikke han heller. Peltier, Pugh, Murphy, Austin, Byram og McCormack viser jo alle at de kan spille fotball, men ikke sammen. Smith hadde passet bedre på 1970-tallet. Denne type spisser er forgangen.

Jeg tror Leeds kom til Rochdale uten å være 100% skjerpet. Dersom man undervurderer motstanderen bare litt, kan det være nok til å tape kampen. I slike cupkamper opplever man ofte at det presumptivt sterkeste laget sparer noen av sine beste spillere og lar dem sitte på benken. Dersom det går dårlig, kan man jo bytte inn disse spillerne og forhåpentligvis snu kampen. På lørdag stilte Leeds med sitt beste lag. Og det var ingen på benken som kunne snu kampen.

På meg virker det som få eller ingen er helt komfortabel med formasjonen. Skal Leeds virkelig spille med 3 i forsvar? Det er hasard med Wooton og Zaliukas! Riktignok var Austin og Peltier i nærheten, men ikke nok til å stoppe Rochdale. Midtbanen henger ikke sammen. Samspillet er totalt fraværende. Hvor mange ganger så vi ikke at Pugh og Byram førte ballen uten å levere? Feilpasningene florerte. Austin var verst. Dessuten liker jeg Austin som offensiv midtbanespiller, ikke som anker. Hvorfor er han trukket tilbake? Han fungerer mye bedre lenger fram på banen. Det så vi tidligere i høst.

Det var ufattelig mye som ikke stemte på lørdag. Skal man få et orkester til å spille harmonisk, må man ha en dirigent og en førstefiolinist. Det mangler Leeds. Totalt.

Nå er det eksamen, McDermott! Jeg er spent på hvilke grep du tar videre! Noe må åpenbart gjøres. For dette var lavmål.
Masinga, medl.nr. 1250

Cherry

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #338 på: Januar 06, 2014, 13:57:05 »
Noen ganger blir man skremt av det man ser. For noen år siden dro jeg med meg hele familien på The Kop og så Leeds prestere årsverste mot Swindon (0-3). Helgens kamp mot Rochdale forventer jeg også kommer i kategorien årsverste, selv om 2014 bare er noe dager gammel!

Jeg prøver å finne forklaringer på hvorfor Leeds underpresterer så til de grader. Jeg nekter å tro at Leeds spiller for spiller er så dårlig som dette. Kenny skal ikke klandres. Riktignok hadde han et par igangsettinger som han får minus for (men det kan like godt skyldes at de der ute på banen ikke var på nett). Zaliukas og Wootton fremsto som Bambi på isen. Er det slike typer McDermott vil ha? Pearce briljerte ikke han heller. Peltier, Pugh, Murphy, Austin, Byram og McCormack viser jo alle at de kan spille fotball, men ikke sammen. Smith hadde passet bedre på 1970-tallet. Denne type spisser er forgangen.

Jeg tror Leeds kom til Rochdale uten å være 100% skjerpet. Dersom man undervurderer motstanderen bare litt, kan det være nok til å tape kampen. I slike cupkamper opplever man ofte at det presumptivt sterkeste laget sparer noen av sine beste spillere og lar dem sitte på benken. Dersom det går dårlig, kan man jo bytte inn disse spillerne og forhåpentligvis snu kampen. På lørdag stilte Leeds med sitt beste lag. Og det var ingen på benken som kunne snu kampen.

På meg virker det som få eller ingen er helt komfortabel med formasjonen. Skal Leeds virkelig spille med 3 i forsvar? Det er hasard med Wooton og Zaliukas! Riktignok var Austin og Peltier i nærheten, men ikke nok til å stoppe Rochdale. Midtbanen henger ikke sammen. Samspillet er totalt fraværende. Hvor mange ganger så vi ikke at Pugh og Byram førte ballen uten å levere? Feilpasningene florerte. Austin var verst. Dessuten liker jeg Austin som offensiv midtbanespiller, ikke som anker. Hvorfor er han trukket tilbake? Han fungerer mye bedre lenger fram på banen. Det så vi tidligere i høst.

Det var ufattelig mye som ikke stemte på lørdag. Skal man få et orkester til å spille harmonisk, må man ha en dirigent og en førstefiolinist. Det mangler Leeds. Totalt.

Nå er det eksamen, McDermott! Jeg er spent på hvilke grep du tar videre! Noe må åpenbart gjøres. For dette var lavmål.

Godt skrevet.
 

Leedsulf

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #339 på: Januar 06, 2014, 13:58:20 »
Gjør vondt å se på...


Andersen

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #340 på: Januar 06, 2014, 14:16:10 »
Blåser i om vi røyk ut av FA- cupen ! eller andre cuper , det er i ligaen vi skal prestere for å rykke opp igjen! Ryker vi ut av cupene , mindre kamper å spille, mindre slitasje på spillere!

bmoen

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #341 på: Januar 06, 2014, 14:33:58 »
Pumping, feilpasninger og frispark oppsummerer vel de ti første minuttene.

Fantastisk jul og nyttårsperiode for Leeds endte med et fortjent tap mot storlaget Rochdale. Selg hele laget!

Der var du tilbake..

Hvis du irriterer deg over alle negative innlegg, i dine øyne, får du jaggu noe å gjøre her på forumet etter denne kampen!  ;)


Jeg har i flere uker nå tenkt å skrive i kamptrådene:"Hvor ble det av bmoan?..:)

Hvem er nå det, da?
BMo - Leeds-fan siden 1964

bmoen

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #342 på: Januar 06, 2014, 14:36:19 »
En ekte supporter har alltid meninger. I dag var det  rævva og det må man få lov til å mene!

Så engi, så enig!  ;D
BMo - Leeds-fan siden 1964

bmoen

Sv: FA Cup 3rd round vs Rochdale, 04.01.14 kl 16:00
« Svar #343 på: Januar 06, 2014, 14:39:34 »
OBS- Kan inneholde stygge ord, og det beklager jeg for.

Må si jeg blir rimelig forbanna når jeg leser så jævla mye klaging og syting! Ja, vi er supportere, men vi er da for FAEN ikke verken født i går eller hjernedøde. Vi tapte fortjent, vi var ikke helt på i dag. Sånn er det bare. Vi tapte en kamp, røk ut av en cup vi ikke bryr oss om engang. So what?! Det er så mye syting og klaging uansett hver gang vi taper. Selg spillere, bytt trener osv osv. Greit vi har meninger, men vi kan da holde sånne dumme meninger for oss selv mtp det skjer hver forbanna kampdag?
Vi er ikke gode nok for PL per dags dato, det vet vi. Når vi vinner klager dere på at det enten var flaks, eller vi spilte dårlig. Det samme gjelder når vi taper eller også får 1 poeng og uavgjort. Syns det er så ufattelig mye negativitet hos de fleste her på forumet. Jeg er innpå relativt ofte, og hver gang er det noe nytt dere klager på. Om dere er EKTE supportere så støtter dere laget 150 prosent i gode og onde dager. Man støtter ikke laget når man KONSTANT slenger dritt og negative kommentarer. Skjerp dere, det er faktisk relativt flaut å lese alt dere skriver til tider.

Kian

Ja. hva skal men egentlig med et forum da?

Tipper det hadde blitt rimelig livat her inne, hvis alle hadde skrevet hvor glade og fornøyde de var til enhver tid. Og spesielt etter den dårligste kampen Leeds har spilt på LANGE tider.

Ja, man må passe seg så man ikke klager på et Leeds-lag som er i fritt fall. En seier på sju kamper. Vi har ingenting å klage på.

Syting og klaging går på følelser. Kritikken kommer når man har fått tenkt seg om. Et forum blottet for kritikk mot laget, kan ikke en gang kalles et forum. Syting, klaging og kritisering går ikke på det å ikke støtte laget. Alle her inne støtter laget. Det er bare en del av det å være supporter.

Fornuftig sagt!  :)
BMo - Leeds-fan siden 1964