Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426077 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #630 på: Februar 05, 2014, 22:53:26 »
Har prøvd å betrakte de siste dagers kaos litt fra sidelinjen. En av de tankene jeg har gjort meg, er den litt pussige observasjonen at flere forumister som alltid - dvs i hvert eneste transfervindu, hver eneste sommer og ovenfor de aller fleste med ledende posisjoner i klubben vår - har vært optimistiske og positive, nå dømmer Cellino nord og ned før han faktisk har kunnet ha noen som helst innflytelse på klubben vår. Hva er årsaken til dette (og NEI, dere trenger ikke gjenta alle de bravader italieneren i følge ulike mer eller mindre sikre kilder har på samvittigheten - de har jeg faktisk fått med meg!)?
For ordens skyld gir jeg Leedsfan kred for å stille med et tilsynelatende åpent sinn, til tross for at han helt klart har vært en av de ledende i det å forsvare det bestående tidligere, enten det har vært Bates, Grayson, Warnock (inntil en viss grense) eller McD.
Men alvorlig talt: Har du tro på at det finnes realistiske alternativer som er bedre? Eller for å svare med samme mynt: Du synes altså at GFH har opptrådt forbilledlig som eiere, og ønsker at det fortsetter i samme retning?

Fordi det for en gangs skyld finnes store mengder overveldende beviser og indiser for at mannen er mislykket som fotballeder?

Jeg syns de hadde opptrådt helt greit inntil denne takeoverfarsen.
Jeg har vært like negativ på forhånd her inne kun to ganger før. Da vi ansatte Giftdvergen Wise og Colin. Jeg håper jeg tar grundig feil den tredje gangen.
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #631 på: Februar 05, 2014, 22:56:20 »
Har prøvd å betrakte de siste dagers kaos litt fra sidelinjen. En av de tankene jeg har gjort meg, er den litt pussige observasjonen at flere forumister som alltid - dvs i hvert eneste transfervindu, hver eneste sommer og ovenfor de aller fleste med ledende posisjoner i klubben vår - har vært optimistiske og positive, nå dømmer Cellino nord og ned før han faktisk har kunnet ha noen som helst innflytelse på klubben vår. Hva er årsaken til dette (og NEI, dere trenger ikke gjenta alle de bravader italieneren i følge ulike mer eller mindre sikre kilder har på samvittigheten - de har jeg faktisk fått med meg!)?
For ordens skyld gir jeg Leedsfan kred for å stille med et tilsynelatende åpent sinn, til tross for at han helt klart har vært en av de ledende i det å forsvare det bestående tidligere, enten det har vært Bates, Grayson, Warnock (inntil en viss grense) eller McD.
Men alvorlig talt: Har du tro på at det finnes realistiske alternativer som er bedre? Eller for å svare med samme mynt: Du synes altså at GFH har opptrådt forbilledlig som eiere, og ønsker at det fortsetter i samme retning?

Fordi det for en gangs skyld finnes store mengder overveldende beviser og indiser for at mannen er mislykket som fotballeder?

Jeg syns de hadde opptrådt helt greit inntil denne takeoverfarsen.
Jeg har vært like negativ på forhånd her inne kun to ganger før. Da vi ansatte Giftdvergen Wise og Colin. Jeg håper jeg tar grundig feil den tredje gangen.
Jeg understreker at jeg baserer dette på rykter, men disse vil ha det til at GFH i lengre tid har drevet og lånt penger til den daglige driften, og at vi pt har gjeld til langt over kinnskjegget til Larry David. Vi har vel erfaring med at dette ikke er lønnsomt på sikt.

Josch

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #632 på: Februar 05, 2014, 23:03:55 »
Flowers/Farnan kunne kommet på banen for lenge siden, eller lagt inn et bedre bud hvis de virkelig var interessert. De avslutter pressemeldingen syrlig med at Cellinos eierskp ikke er i Leeds' interesser. For en rørende omsorg Flowers/Farnan har for Leeds United! Vi har nå opplevd ti år med prat om penger og investeringe som skulle  komme. vi er blitt lurt av Bates (som bevisst fikk oss ned  i nivå 3) og tørrpraten forsatte etter opprykket. "vi trenger investorer" hørte vi gang på gang. jeg mener de engelsek investorene har hatt sin sjanse.

Cellino, som har vært noe ukonvensjonell, har hittil vist at han HANDLER, og Cagliari har ikke vært dårlig drevet siste 20 år.  Han har nå raskt  lånt Leeds penger fordi sponsoren går til sak mot Leeds. Jeg tror mye handler om misunnelse og fordommer fra engelsk presse og etablisement. Jeg hørte allerede fredag kveld på SKY på Deadlline Day. (alle tok parti med BMD, alle i studio kjente ham personlig!) Utlendinger i England mobbes nesten alltid før de får sjansen. Ble mobbet: Drillo ("spilte poker for å overleve"), Arsene Who?, De Canio, Martin Jol, Christian Gross osv. Engelske medier lo av Eric Cantona da han signerte for Leeds, husker jeg. (de hadde bare hørt om en urokråke og ikke sjekket hvor god han var) Det er flere eksempler på dette. Jeg tror det er noe i det Drillo sa om engelsek aviser: "De er rasistiske og de tråkker på folk som ligger nede!"

PS! Italienske Gazzetta dello Sport har hele tiden skrevet det som var riktig i denne saken, at Celliono tar over (startet for to uker siden) . Engelske medier har enten spekulert feil eller kommet halsende etter.

Hvorfor skulle GFH, som har investert store summer, med lang erfaring fra business , være dumme og inngå en avtale med en mafiaboss?? Kanskje de stolte mer på de som la penger på bordet enn de som bare pratet? Hvorfor valgte GFH Massimo og ikke Haigh?

Jeg tror vi bør stille spørsmål til engelske medier og deres kilder. (hva de sier og hvilke motiver de har, hva er bekreftet og hva er ikke bekreftet).

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #633 på: Februar 05, 2014, 23:12:44 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Fit_and_proper_person_test

Er det noen som har kontroll på disse sakene? Tenker spesielt på
 In general, a businessman will fail the test if:
They have power or influence over another Football League club
They hold a significant interest in another Football League club

Er dette kun gjeldende for Premier League?
Så HVIS han tar oss opp har han valget mellom å droppe oss eller Cagliari?

Nøkkelordet er vel: Football League Club

Han skal bare ha en, ikke flere..

Det er på øya man blir blind først, sies det.   ::)
Takker, Leedsfan, ;D
Hvilken øy? Sardinia?
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #634 på: Februar 05, 2014, 23:14:35 »
Flowers/Farnan kunne kommet på banen for lenge siden, eller lagt inn et bedre bud hvis de virkelig var interessert. De avslutter pressemeldingen syrlig med at Cellinos eierskp ikke er i Leeds' interesser. For en rørende omsorg Flowers/Farnan har for Leeds United! Vi har nå opplevd ti år med prat om penger og investeringe som skulle  komme. vi er blitt lurt av Bates (som bevisst fikk oss ned  i nivå 3) og tørrpraten forsatte etter opprykket. "vi trenger investorer" hørte vi gang på gang. jeg mener de engelsek investorene har hatt sin sjanse.

Cellino, som har vært noe ukonvensjonell, har hittil vist at han HANDLER, og Cagliari har ikke vært dårlig drevet siste 20 år.  Han har nå raskt  lånt Leeds penger fordi sponsoren går til sak mot Leeds. Jeg tror mye handler om misunnelse og fordommer fra engelsk presse og etablisement. Jeg hørte allerede fredag kveld på SKY på Deadlline Day. (alle tok parti med BMD, alle i studio kjente ham personlig!) Utlendinger i England mobbes nesten alltid før de får sjansen. Ble mobbet: Drillo ("spilte poker for å overleve"), Arsene Who?, De Canio, Martin Jol, Christian Gross osv. Engelske medier lo av Eric Cantona da han signerte for Leeds, husker jeg. (de hadde bare hørt om en urokråke og ikke sjekket hvor god han var) Det er flere eksempler på dette. Jeg tror det er noe i det Drillo sa om engelsek aviser: "De er rasistiske og de tråkker på folk som ligger nede!"

PS! Italienske Gazzetta dello Sport har hele tiden skrevet det som var riktig i denne saken, at Celliono tar over (startet for to uker siden) . Engelske medier har enten spekulert feil eller kommet halsende etter.

Hvorfor skulle GFH, som har investert store summer, med lang erfaring fra business , være dumme og inngå en avtale med en mafiaboss?? Kanskje de stolte mer på de som la penger på bordet enn de som bare pratet? Hvorfor valgte GFH Massimo og ikke Haigh?

Jeg tror vi bør stille spørsmål til engelske medier og deres kilder. (hva de sier og hvilke motiver de har, hva er bekreftet og hva er ikke bekreftet).

Track recorden til klubben hans samt italiensk wikipedia holder i massevis for meg. Svindeldom og relativt nylig arrestasjon for ny svindel er heller ikke direkte tillittvekkende.

Og hvorfor et investeringsselskap skulle inngå avtale med den kjøperen som gir høyest avkastning på investeringen sier seg selv.

- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #635 på: Februar 05, 2014, 23:21:52 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Fit_and_proper_person_test

Er det noen som har kontroll på disse sakene? Tenker spesielt på
 In general, a businessman will fail the test if:
They have power or influence over another Football League club
They hold a significant interest in another Football League club

Er dette kun gjeldende for Premier League?
Så HVIS han tar oss opp har han valget mellom å droppe oss eller Cagliari?

Nøkkelordet er vel: Football League Club

Han skal bare ha en, ikke flere..

Det er på øya man blir blind først, sies det.   ::)
Takker, Leedsfan, ;D
Hvilken øy? Sardinia?
;D
Heller der enn på en av de britiske. :)
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #636 på: Februar 05, 2014, 23:23:16 »
Får håpe det er dette Cellino ønsker..!

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #637 på: Februar 05, 2014, 23:29:35 »
Alle fotballfans våte drøm: en investor som er en krysning av sultanen av Brunei og Florence Nightingale. Altså, en som har utømmelige økonomiske ressurser, men som ikke begår slemme handlinger som å sparke godt likte mennesker.

Nei nå er vi alle slitne av alt rotet og tullballet dere. Hva med en time-out i form av en munter liten historie?

Myten om Florence Nightingale er at hun var en mild og kjærlig dame som våket over pasientene med en aura av grenseløs omsorg. I virkeligheten var Florence en nesten diktatorisk og pedantisk figur som styrte sine under - (og over) såtter med jernhånd. Med denne stilen drev " The lady with the lamp" ut bakerier, virus og barselfeber fra pasientsalene og satte en ny standard for hygieniske prinsipper. Ved hjelp av statistikk, grafer og kurver klarte hun å overbevise hele maktapparatet av leger om at hennes prinsipper ville kunne drastisk redusere dødsfall relatert til sekundære infeksjoner. Med enkle tiltak (håndvask) og løfter om sterk reduksjon i dødsfall som følge av dette, fikk Florence legestanden over på sin side. For å gjøre en lang historie kort: Ved hjelp av empirisk forskning, små ressurser og hardt og målrettet arbeid revolusjonerte unge Florence helsetjenesten, og reddet tusener på tusener fra den sikre død.  :)

Ja var ikke dette en god historie så vet ikke jeg hva som skal til for å underholde dere.    >:(
« Siste redigering: Februar 05, 2014, 23:38:03 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #638 på: Februar 05, 2014, 23:38:12 »
Alle fotballfans våte drøm: en investor som er en krysning av sultanen av Brunei og Florence Nightingale. Altså, en som har utømmelige økonomiske ressurser, men som ikke begår slemme handlinger som å sparke godt likte mennesker.

Nei nå er vi alle slitne av alt rotet og tullballet dere. Hva med en time-out i form av en munter liten historie?

Myten om Florence Nightingale er at hun var en mild og kjærlig dame som våket over pasientene med en aura av grenseløs omsorg. I virkeligheten var Florence en nesten diktatorisk og pedantisk figur som styrte sine under - (og over) såtter med jernhånd. Med denne stilen drev " The lady with the lamp" ut bakerier, virus og barselfeber fra pasientsalene og satte en ny standard for hygieniske prinsipper. Ved hjelp av statistikk, grafer og kurver klarte hun å overbevise hele maktapparatet av leger om at hennes prinsipper ville kunne drastisk redusere dødsfall relatert til sekundære infeksjoner. Med enkle tiltak (håndvask) og løfter om sterk reduksjon i dødsfall som følge av dette, fikk Florence legestanden over på sin side. For å gjøre en lang historie kort: Ved hjelp av små ressurser og hardt og målrettet arbeid revolusjonerte unge Florence helsetjenesten, og reddet tusener på tusener fra den sikre død.  :)

Ja var ikke dette en god historie så vet ikke jeg hva som skal til for å underholde dere.    >:(

Med små midler, sier du? Er det noen som kjenner en necromancer?
Det var forøvrig en skikkelig god historie.

Snille rikinger begrenser seg kanskje til Warren Buffet og Bill Gates? Noen som kjenner dem?
- Leif Olav

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #639 på: Februar 05, 2014, 23:43:34 »

Det var forøvrig en skikkelig god historie.


Takk!  ;D
Jon R.

RoarG

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #640 på: Februar 05, 2014, 23:52:47 »
Farnan & Co bare prater. Jeg er så lei alt dette tomme gentlemanns-snakket om at man "vil det beste for Leeds", "vi tenker langsiktig", bla, bla,  bla.
Farnans kunngjøring inneholdt ingenting av substans, ikke noe konkret bud. De snakker ikke engang med GFH. Farnan: vil du "det beste" for Leeds, legger du et realistisk bud på bordet til GFH i morgen. Dere har hatt mer enn nok tid til å samrå dere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #641 på: Februar 05, 2014, 23:54:32 »
misscmiami på instagram.

Datteren til Cellino.

Tror du ikke spillerne blir motiverte til å vinne når hun sitter på tribunen?


Hu-jeda-mej!!

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #642 på: Februar 05, 2014, 23:57:19 »
misscmiami på instagram.

Datteren til Cellino.

Tror du ikke spillerne blir motiverte til å vinne når hun sitter på tribunen?


Hu-jeda-mej!!

Krøsamaja som ung?
Jon R.

Leedsfan

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #643 på: Februar 05, 2014, 23:57:24 »
Farnan & Co bare prater. Jeg er så lei alt dette tomme gentlemanns-snakket om at man "vil det beste for Leeds", "vi tenker langsiktig", bla, bla,  bla.
Farnans kunngjøring inneholdt ingenting av substans, ikke noe konkret bud. De snakker ikke engang med GFH. Farnan: vil du "det beste" for Leeds, legger du et realistisk bud på bordet til GFH i morgen. Dere har hatt mer enn nok tid til å samrå dere.


I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #644 på: Februar 06, 2014, 00:00:39 »
Vertfall et lyspunkt på et mørkt forum ;D

sportcarl1

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #645 på: Februar 06, 2014, 00:10:19 »
Flowers/Farnan kunne kommet på banen for lenge siden, eller lagt inn et bedre bud hvis de virkelig var interessert. De avslutter pressemeldingen syrlig med at Cellinos eierskp ikke er i Leeds' interesser. For en rørende omsorg Flowers/Farnan har for Leeds United! Vi har nå opplevd ti år med prat om penger og investeringe som skulle  komme. vi er blitt lurt av Bates (som bevisst fikk oss ned  i nivå 3) og tørrpraten forsatte etter opprykket. "vi trenger investorer" hørte vi gang på gang. jeg mener de engelsek investorene har hatt sin sjanse.

Cellino, som har vært noe ukonvensjonell, har hittil vist at han HANDLER, og Cagliari har ikke vært dårlig drevet siste 20 år.  Han har nå raskt  lånt Leeds penger fordi sponsoren går til sak mot Leeds. Jeg tror mye handler om misunnelse og fordommer fra engelsk presse og etablisement. Jeg hørte allerede fredag kveld på SKY på Deadlline Day. (alle tok parti med BMD, alle i studio kjente ham personlig!) Utlendinger i England mobbes nesten alltid før de får sjansen. Ble mobbet: Drillo ("spilte poker for å overleve"), Arsene Who?, De Canio, Martin Jol, Christian Gross osv. Engelske medier lo av Eric Cantona da han signerte for Leeds, husker jeg. (de hadde bare hørt om en urokråke og ikke sjekket hvor god han var) Det er flere eksempler på dette. Jeg tror det er noe i det Drillo sa om engelsek aviser: "De er rasistiske og de tråkker på folk som ligger nede!"

PS! Italienske Gazzetta dello Sport har hele tiden skrevet det som var riktig i denne saken, at Celliono tar over (startet for to uker siden) . Engelske medier har enten spekulert feil eller kommet halsende etter.

Hvorfor skulle GFH, som har investert store summer, med lang erfaring fra business , være dumme og inngå en avtale med en mafiaboss?? Kanskje de stolte mer på de som la penger på bordet enn de som bare pratet? Hvorfor valgte GFH Massimo og ikke Haigh?

Jeg tror vi bør stille spørsmål til engelske medier og deres kilder. (hva de sier og hvilke motiver de har, hva er bekreftet og hva er ikke bekreftet).
jag väljer cellino framför flowers/farnan alla veckans dagar, däremot är jag inte odelat positiv till cellino, men nu när det inte finns mer alternativ att välja på så är valet ganska lätt
 

RoarG

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #646 på: Februar 06, 2014, 00:16:33 »
Har prøvd å betrakte de siste dagers kaos litt fra sidelinjen. En av de tankene jeg har gjort meg, er den litt pussige observasjonen at flere forumister som alltid - dvs i hvert eneste transfervindu, hver eneste sommer og ovenfor de aller fleste med ledende posisjoner i klubben vår - har vært optimistiske og positive, nå dømmer Cellino nord og ned før han faktisk har kunnet ha noen som helst innflytelse på klubben vår. Hva er årsaken til dette (og NEI, dere trenger ikke gjenta alle de bravader italieneren i følge ulike mer eller mindre sikre kilder har på samvittigheten - de har jeg faktisk fått med meg!)?
For ordens skyld gir jeg Leedsfan kred for å stille med et tilsynelatende åpent sinn, til tross for at han helt klart har vært en av de ledende i det å forsvare det bestående tidligere, enten det har vært Bates, Grayson, Warnock (inntil en viss grense) eller McD.

Fordi det for en gangs skyld finnes store mengder overveldende beviser og indiser for at mannen er mislykket som fotballeder?
Men Flowers/Farnan/Haigh  er utmerkede foppalledere..?
Drevet Cagliari i 22 år, "overveldende bevis for mislykkhet som fotball-leder"? Jeg venter i spenning på bevisene for Farnans drevenhet i denne bransjen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #647 på: Februar 06, 2014, 00:20:12 »
Jeg jobber med fyldigere statistikk, men her er et veldig grovt overslag over Cagliari før og etter Cellino. Ikke fullt så ille som jeg frykta, ikke like fantastisk som Katosom jeg inbiller meg en del på forumet tror. Men kun basert på fotballresultater framstår han vel som relativt middels. Bendik Rugås snarere enn Jesus.

                        Ã…r i serie a   Nr 1 i    Kamper   Seire   Uavgjort   Tap   Målforskjell      Poeng   Snittponeng per år   
Under Cellino                17   0               602      174           182              246   699-834                 704   41,41                10.beste record i Italia
Fra 1929 til Cellino   18   3              560        171                219          170   572-562                    732   40,67                17. beste record

Fra 69/70 til Cellion, skulle bli omtrent like lang regjeringstid
13   3   398   109   167   122      383-417   -34   494   38,00      12. best i Italia. Og ett seriegull.

Dom: Moderat sportslig framgang fra 29, enda mer moderat fremgang fra 20 år før overtakelsen og framover.

Men katastrofe er det jo ikke.
- Leif Olav

baste

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #648 på: Februar 06, 2014, 00:21:10 »

Det var forøvrig en skikkelig god historie.


Takk!  ;D
Du kan si mye om Florence og  "Mor Theresa" og... noen engel va de ikke


Florence is dead- I`m here instead ( Nurse Baste)


Vil forøvring ha en løsning på denne sagaen snart. Leeds vil bestå som klubb, men når er vi tilbake i det gode selskap ? ?

MOT

Leedsfan

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #649 på: Februar 06, 2014, 00:27:12 »


Money talks??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #650 på: Februar 06, 2014, 01:47:53 »

Det var forøvrig en skikkelig god historie.


Takk!  ;D
Du kan si mye om Florence og  "Mor Theresa" og... noen engel va de ikke


Florence is dead- I`m here instead ( Nurse Baste)


Vil forøvring ha en løsning på denne sagaen snart. Leeds vil bestå som klubb, men når er vi tilbake i det gode selskap ? ?

MOT

Baste, Leedsfan and Jon R: the Fredrik Nightingales of the OEF!  ;D
Jon R.

ibmroald

Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #651 på: Februar 06, 2014, 01:53:56 »
 

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #652 på: Februar 06, 2014, 07:08:55 »

Det var forøvrig en skikkelig god historie.


Takk!  ;D
Du kan si mye om Florence og  "Mor Theresa" og... noen engel va de ikke


Florence is dead- I`m here instead ( Nurse Baste)


Vil forøvring ha en løsning på denne sagaen snart. Leeds vil bestå som klubb, men når er vi tilbake i det gode selskap ? ?

MOT

Baste, Leedsfan and Jon R: the Fredrik Nightingales of the OEF!  ;D
Ja, du er veldig flink...

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #653 på: Februar 06, 2014, 08:56:50 »
"We cannot prove funds unless they talk to us"

Akkurat ja. Så det har ingenting med pengebingen DERES å gjøre?
 

DenHviteYeboah

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #654 på: Februar 06, 2014, 09:16:36 »
"We cannot prove funds unless they talk to us"

Akkurat ja. Så det har ingenting med pengebingen DERES å gjøre?
Gammelt nytt....døm har akkurat klart å skrape sammen midler for å matche Cellinos bud...desperate amatører ;)
Dessverre finnes det ingen andre enn Cellino som har bra med midler...

Annesj

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #655 på: Februar 06, 2014, 09:29:41 »
Hvordan vet man at denne farnangruppa ikke eier nåla i veggen? Er ikke denne Pearson med her å mener da jeg har lest at han har noen kroner? Aner ikke jeg. Redd vi må ta til takke med cellino iom det er der folk tror penga ligger. Men jeg liker det ikke.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #656 på: Februar 06, 2014, 09:32:11 »
Giles leads calls for stricter vetting of new owners

>
Leeds United legend John Giles
John Fallon– 06 February 2014

Leeds United legend John Giles has pleaded with the English Football League authorities to overhaul their vetting process to avoid last weekend's chaotic scenes at Elland Road.


During a hectic 24-hour period, manager Brian McDermott was sacked by a lawyer acting on behalf of prospective new owner Massimo Cellino before being reinstated amid a backlash from fans and sponsors.

Giles, who played for Leeds in their most successful ever period between 1963 and 1975, feels that McDermott will likely be fired despite his reprieve.

He said: "Brian will be sacked anyway – it's only a matter of time really. He was right not to resign last weekend, though. By not leaving he has shown them up. I wouldn't have resigned. It's outrageous behaviour, absolutely outrageous. I've met Brian McDermott a couple of times and he's a gentleman.

"To treat anybody the way he's been treated shows total disrespect towards the supporters who have followed that club for a long time. The good thing is that the supporters protested and had him reinstated."

He added: "There should be more regulation from the English FA before they let these guys in. I think they get in too easily, far too easily, and it's doing the game a lot of harm.

"When these lads come in and buy the club they forget the tradition. They think – 'well I bought the club so I own it.' It's very sad for the Leeds supporters. I think there was 31,000 at the Championship match against Huddersfield at the weekend."

This episode is the latest in a litany of sagas that have dogged Leeds over the past decade.

While they came close to repeating the former glories of Giles' team in the late 1990s, United are now left stuck in a rut for the foreseeable future.

"You'll never get back in the Premier League unless the club is run properly from the top," reasoned Giles. "That means having good owners who have money to invest in the club.

"It's not just owners who buy the club and then try to sell it for a quick profit. You want owners who have the interests of the club at heart and have money to buy the club and buy new players.

"It's very hard to build a team now for the likes of Leeds because there's freedom of contract. All the best young kids can leave at the end of their contract, unlike our era when Don Revie was able to build his team."


http://www.independent.ie/sport/soccer/giles-leads-calls-for-stricter-vetting-of-new-owners-29984643.html
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #657 på: Februar 06, 2014, 09:34:32 »
Together Leeds said in a statement: "We have watched the events of the last week with considerable interest.
 
"We remain committed to delivering a fully-funded, sustainable, long-term plan, to rebuild Leeds United FC and restore it to its rightful place in English football.
 
"We have assembled a team of highly-regarded individuals and advisors who have substantial reputations in football and are ready to move quickly to resolve all outstanding issues.
 
"We have reached out to GFH with every intention of demonstrating that this is a bid backed by credible Leeds, Yorkshire and footballing people that offers them an acceptable solution and the club and its supporters a dynamic future.
 
"The commitment and determination shown by Andrew Flowers has made us more determined not to walk away.
 
"Together our group can and will deliver a vision that has at its heart the club we all cherish.
 
"In the best interests of Leeds United, our offer of constructive dialogue will remain open.
 
"We now await GFH's response and will look forward to finding a constructive, embracing solution to ensure that the distractions of this prolonged uncertainty can be put behind the club and the focus return to football.''



http://www.sportinglife.com/football/news/article/360/9152249/-

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

davidharvey

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #658 på: Februar 06, 2014, 10:17:21 »
http://www.scribd.com/mobile/doc/204601005
Verdt å lese om Cellino

Dette virker forutinntatt og har en svært negativ vinkling på Cellino. Tror han det blir bedre med Farnan eller andre blakke, nye eiere? Gi Cellino sjansen. Når han har klart å holde lille Cagliari så lenge stabilt i Serie A, tenk på hva han kan få til i storklubben Leeds United?
LUFC uansett vær!

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #659 på: Februar 06, 2014, 10:49:49 »
http://www.scribd.com/mobile/doc/204601005
Verdt å lese om Cellino

Dette virker forutinntatt og har en svært negativ vinkling på Cellino. Tror han det blir bedre med Farnan eller andre blakke, nye eiere? Gi Cellino sjansen. Når han har klart å holde lille Cagliari så lenge stabilt i Serie A, tenk på hva han kan få til i storklubben Leeds United?

Apropos forutinntatt: "Blakk" har visst blitt det nye mantraet på forumet og en nærmest etablert "sannhet" når man omtaler alle andre potensielle eiere enn Cellino. Jeg vil foreslå at alle som viser til at X og Y er blakke, snart legger frem noe dokumentasjon på dette. At de ikke kjøpte klubben for 2 uker, 3 mnd, 5 år eller 10 år siden kan da umulig være noe eksklusjonskriterium eller bevis på hvor bemidlet en gruppe er.  At Cellino var den første som fingern ut taler til hans fordel, men det har skjedd  mye i nær og fjerne historie som gir oss all grunn til å være kritiske til mannens inntreden i klubben vår.

Jeg finner heller ikke noe i Cellinos historie som tilsier at han kommer til å strø rundt seg med penger eller nærmest automatisk sikre oss opprykk, slik noen later til å tro.  

Når dette er sagt: Den dagen FL evt godkjenner Cellino som eier, skal jeg gi han blanke ark og goodwill inntil hans gjøren og laden evt skulle gi grunn til noe annet. Inntil ting er mer avklart tar jeg meg friheten til å ønske andre eiere inn....
Jon R.