Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v. Crewe A. Carabao Cup R2 - 24.08.21 kl 20:45@ E.R. - LUTV - audio  (Lest 10435 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AllWhiteTøyen

Mulig Bielsa valgte å toppe laget såpass fordi kampen var utsolgt, og at han ønsket å gi publikum valuta for pengene. Aldri lett å vite hva som svever rundt i hodet på et geni.
 

Eriksen55

Hadde ikke u23 spilt dagen før så hadde vi nok sett et annet lag. U23 spiller også et seriespill med opp/nedrykk så kan ikke bare dytte inn u18 laget.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvor mange sjanser enkelte skal få...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Hadde ikke u23 spilt dagen før så hadde vi nok sett et annet lag. U23 spiller også et seriespill med opp/nedrykk så kan ikke bare dytte inn u18 laget.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvor mange sjanser enkelte skal få...
I tillegg til at U23 spilte dagen før, har de ny kamp tre dager etter (fredag) så her er det flere hensyn å ta


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Jeg er fan av
Bielsa , men at han ikke lar dem som banker på døra til førstelags spill i en cup kamp mot en svak motstander er for meg helt jævlig å tenke på. Når skal de da få førstelagsspill? Blir for defensivt for min smak. Greit vi har lovende spillere men hva hjelper det når dem skjeldent eller aldri slipper til.

Prioritet 1 i denne kampen håper eg var å gå videre til neste runde. Punktum.

Sterland

Hadde ikke u23 spilt dagen før så hadde vi nok sett et annet lag. U23 spiller også et seriespill med opp/nedrykk så kan ikke bare dytte inn u18 laget.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvor mange sjanser enkelte skal få...
I tillegg til at U23 spilte dagen før, har de ny kamp tre dager etter (fredag) så her er det flere hensyn å ta


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så må vi ta med i betraktningen at laget skal være såpass slagkraftig at vi avanserer i cupen. Stilte redusert med U23 spillere i fjor og røyk på huet av begge cupene mot motstandere fra lavere divisjoner.. Men må si jeg gjerne skulle sett et innhopp fra Summerville, på bekostning av Costa

ar9

Ayling hadde jo også en utsøkt langpasning til Bamford på 3-0, eller var det på mål nr. 2?
Nr 3. Nr 2 mener jeg var en langpasning fra Klich til Bamford.
Synes Bamford var veldig livlig når han kom inn mot slitne motstandere og således må det vel regnes som ett vellykket siste bytte mhp å vinne kampen.
Tipper Summerville kunne hærja litt på slutten der han og men da måtte en annen stått kampen ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Jeg er fan av
Bielsa , men at han ikke lar dem som banker på døra til førstelags spill i en cup kamp mot en svak motstander er for meg helt jævlig å tenke på. Når skal de da få førstelagsspill? Blir for defensivt for min smak. Greit vi har lovende spillere men hva hjelper det når dem skjeldent eller aldri slipper til.

Prioritet 1 i denne kampen håper eg var å gå videre til neste runde. Punktum.
Det stemmer nok på en prikk. Så kan en diskutere hvorvidt Costas bidrag til dette var større enn et potensielt innhopp av Summerville.

Lucas the Kop Cat

Jeg er fan av
Bielsa , men at han ikke lar dem som banker på døra til førstelags spill i en cup kamp mot en svak motstander er for meg helt jævlig å tenke på. Når skal de da få førstelagsspill? Blir for defensivt for min smak. Greit vi har lovende spillere men hva hjelper det når dem skjeldent eller aldri slipper til.

Prioritet 1 i denne kampen håper eg var å gå videre til neste runde. Punktum.
Det stemmer nok på en prikk. Så kan en diskutere hvorvidt Costas bidrag til dette var større enn et potensielt innhopp av Summerville.
En stort sett samlet supporterflokk synes å ha avskrevet Costa fullstendig. Bielsa har tydeligvis ikke det men jobber med å få ham i gang. Synes vi skal ha litt tro på Bielsas nese når det gjelder potensialet til Costa en stund til.

HåvardK

Jeg er fan av
Bielsa , men at han ikke lar dem som banker på døra til førstelags spill i en cup kamp mot en svak motstander er for meg helt jævlig å tenke på. Når skal de da få førstelagsspill? Blir for defensivt for min smak. Greit vi har lovende spillere men hva hjelper det når dem skjeldent eller aldri slipper til.

Prioritet 1 i denne kampen håper eg var å gå videre til neste runde. Punktum.
Det stemmer nok på en prikk. Så kan en diskutere hvorvidt Costas bidrag til dette var større enn et potensielt innhopp av Summerville.
En stort sett samlet supporterflokk synes å ha avskrevet Costa fullstendig. Bielsa har tydeligvis ikke det men jobber med å få ham i gang. Synes vi skal ha litt tro på Bielsas nese når det gjelder potensialet til Costa en stund til.
Jeg syns Costa var frisk ved starten av sesongen i fjor, og tenkte at han faktisk passet bedre i PL enn i Championship. Dessverre hadde han en dalende kurve gjennom sesongen, og det han har vist i trenings- og offisielle kamper i år tyder ikke på at pila har snudd. Og at han i liten grad bidro i gårsdagens kamp, må en kunne få påstå uten at en blir beskyldt for å trekke Bielsas teft i tvil.

Lucas the Kop Cat

Jeg er fan av
Bielsa , men at han ikke lar dem som banker på døra til førstelags spill i en cup kamp mot en svak motstander er for meg helt jævlig å tenke på. Når skal de da få førstelagsspill? Blir for defensivt for min smak. Greit vi har lovende spillere men hva hjelper det når dem skjeldent eller aldri slipper til.

Prioritet 1 i denne kampen håper eg var å gå videre til neste runde. Punktum.
Det stemmer nok på en prikk. Så kan en diskutere hvorvidt Costas bidrag til dette var større enn et potensielt innhopp av Summerville.
En stort sett samlet supporterflokk synes å ha avskrevet Costa fullstendig. Bielsa har tydeligvis ikke det men jobber med å få ham i gang. Synes vi skal ha litt tro på Bielsas nese når det gjelder potensialet til Costa en stund til.
Jeg syns Costa var frisk ved starten av sesongen i fjor, og tenkte at han faktisk passet bedre i PL enn i Championship. Dessverre hadde han en dalende kurve gjennom sesongen, og det han har vist i trenings- og offisielle kamper i år tyder ikke på at pila har snudd. Og at han i liten grad bidro i gårsdagens kamp, må en kunne få påstå uten at en blir beskyldt for å trekke Bielsas teft i tvil.
Ingen beskyldninger fra min side, tenker bare at Bielsa fortsatt ser en mulighet som ikke vil ser. Når det er sagt, er jeg enig i at han har vist lite i lang tid og han hadde sikkert hatt godt av et låneopphold eller salg for å få opp selvtilliten (hvis det er det som mangler).

Blank_File

Var Rodrigo dårlig i går igjen??

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Var Rodrigo dårlig i går igjen??

YEP:
Rodrigo
6 - Ran around a lot, trying to get involved and make things happen but a lot of his work was slightly inaccurate.

Leeds-Live:
Rodrigo
Not quite clicking for the Spaniard in the opening weeks of this season. Had chances in and around the box, but well blocked by the visitors. Kept asking for the ball and didn't let his head drop. 5

YEP:
Marcelo Bielsa's belief and Leeds United's big hope for Rodrigo one year on from Valencia's statement:
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/marcelo-bielsas-belief-and-leeds-uniteds-big-hope-for-rodrigo-one-year-on-from-valencias-statement-3359811


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
To av de som blogger etter hver kamp gir iallefall meg noen innfallsvinkler eg ikkje har sett i pressen:

David Watkins om 'de nye' på laget:
This was a great opportunity for a few of the Leeds players who appear to be classed as ‘first reserves” these days; in came Shackleton, Forshaw, Costa, Roberts and Rodrigo who must all be considered in that group, while it was a good opportunity for Diego Llorente to get his match legs back too. It has to be said that Shackleton, Forshaw and Llorente took their opportunities with both feet while the rest, to a lesser or greater degree didn’t.

Of those who didn’t, Costa had a shocker in my opinion; there was plenty of effort from him but little went right and he was responsible for a few of those off-target shots. Time must be running out for the £15 million man, and I wonder what young Crysencio Summerville was thinking as he watched Costa from the touchline. Surely the tricky little Crysencio will feature soon particularly as Ian Poveda has now been shipped out to Blackburn. Of the others, well, Tyler Roberts was always busy as he often is and I wouldn’t say he had a poor game and yet he was another who’s effort was seldom rewarded by any telling final ball or shot. A couple of times he tamely side-footed efforts at goal that really needed him to put his laces through it. Similarly Rodrigo once again looked like a man who doesn’t altogether buy into the system Leeds use, certainly he doesn’t thrive in it and he looks unlikely to start ahead of Klich or Dallas in the middle. With the dramatic change-about that occurred when Paddy B came on it’s pretty certain he’ll not start up front either, short of an injury to the now near iconic Patrick Bamford although I’d be hard pressed to decide if Tyler or Rodrigo should get that call in the event.

Those that thrived were Shacks, buzzing here there and everywhere but without fuss or bother; Adam Forshaw who belied all his injury woes with a powerful display and some crunching tackles both given and received; and Diego Llorente who was all class and composure and is surely a first choice for centre back once fully fit.

​https://www.davidwatkinslufc.com/crewe-home-aug-2021

Denne Daniel Chapman:

That didn’t prevent performances being rated for Premier League adequacy, and Diego Llorente came out best by starting attacks with some Pogba style pings; he didn’t have much defending to do. Tyler Roberts was, y’know, fine, his role in the third goal summing up his hesitancy: swing a boot through it, Tyro! Rodrigo summed his own night up by walking straight off to the sidelines when his number went up, trudging dejected to the bench, and posing for photos in the car park, apparently soon after full-time, wearing a faint expression of anguish. Jamie Shackleton was a storm of energy from right-back but, whenever there was a break in play, Bielsa would bring him together with Helder Costa as if trying to work out if there’d been a falling out, does someone need to apologise, why aren’t your passes finding each other. Costa was where all Shackleton’s good ideas were going to die, until Costa’s best moment at the end of the first half, when he cut in from the wing, beat a defender, and shaped to shoot. If you saw what happened next, no you didn’t. The Carabao Cup is still subject to the EFL broadcast deal that cost Shaun Harvey his job as league exec, so nobody could watch live on TV, and those of us who were there have entered into a pact of silence.

https://www.thesquareball.net/blog/leeds-crewe-jackie-harrison/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Fulham borte i neste runde.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Fulham borte i neste runde.
London


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Fulham borte i neste runde.
London


Sent from my iPhone using Tapatalk
«Alt å vinne, ingenting å tape» som Jokke synger i Plenty


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Fulham borte i neste runde.
London


Sent from my iPhone using Tapatalk
London-spøkelset ble vel jaget på dør i vår