Skrevet av Emne: Rykter: Ny head-coach  (Lest 204910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #270 på: September 07, 2014, 14:04:48 »
Lurer litt på hvem som hjelper Massimo med å vurdere de ulike britiske kandidatene? Hvem var det som f.eks. anbefalte Steve Clark? Tviler på at den godeste Massimo kjente til ham.


Håper rådgiveren som kom dragende med anbefaling om Hocken ikkje får fornyet tillit.
Den rådgiveren har sikkert også fått sparken...

Rådgiver du liksom. Som om Cellino har rådgivere. *LOL*  :D

Den der må nok Cellino ta 100 % på sin egen kappe, ref hva han selv har fortalt om hva som ledet til ansettelsen.

Han har jo flere rådgivere! Bean, Salerno og sønnene, og sikkert flere!

Jeg tror presset fra fansen fikk Hockaday sparket. Cellino hadde nok lyst til å gi han mer tid.

Spillerne virker å ha likt han og likt treninger + måten å spille på!
mr Bean ;)
 

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #271 på: September 07, 2014, 14:16:03 »
Lurer litt på hvem som hjelper Massimo med å vurdere de ulike britiske kandidatene? Hvem var det som f.eks. anbefalte Steve Clark? Tviler på at den godeste Massimo kjente til ham.


Håper rådgiveren som kom dragende med anbefaling om Hocken ikkje får fornyet tillit.
Den rådgiveren har sikkert også fått sparken...

Rådgiver du liksom. Som om Cellino har rådgivere. *LOL*  :D

Den der må nok Cellino ta 100 % på sin egen kappe, ref hva han selv har fortalt om hva som ledet til ansettelsen.

Han har jo flere rådgivere! Bean, Salerno og sønnene, og sikkert flere!

Jeg tror presset fra fansen fikk Hockaday sparket. Cellino hadde nok lyst til å gi han mer tid.

Spillerne virker å ha likt han og likt treninger + måten å spille på!


Cagliari er som Forest Green Rovers - ingen forventninger og knapt nok noen som bryr seg om resultater.

I Leeds lider folket MED laget på godt og vondt. Presset er enormt. ALLE forventer at klubben skal være intoppen av PL. Vi regner oss som topp 6 i England. Tålmodighet med "failure" i forhold til suksessen vi synes vi fortjener er lik null. Taper Leeds så sørger en halv verden (i hvert fall i min verden  ;) ). Hvis Leeds vinner så er laget, manageren og eieren Champions Of Europe!
Internasjonalt vil et topplag fra Leeds gi enorme inntekter i tillegg som den vanvittige pengeflommen i Premier League.
Potensialet i klubben er enormt. Langt større enn alle som har rykket opp fra Championship de siste 15 årene med unntak av Newcastle.


Her kan man ikke belage seg på flaks vs uflaks ved ansettelser.

Det er klart at Cellino er i ferd med å skjønne dette. Jeg håper inderlig at han tar de grepene denne klubben og fansen fortjener!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #272 på: September 07, 2014, 14:43:13 »
Lurer litt på hvem som hjelper Massimo med å vurdere de ulike britiske kandidatene? Hvem var det som f.eks. anbefalte Steve Clark? Tviler på at den godeste Massimo kjente til ham.


Håper rådgiveren som kom dragende med anbefaling om Hocken ikkje får fornyet tillit.
Den rådgiveren har sikkert også fått sparken...

Rådgiver du liksom. Som om Cellino har rådgivere. *LOL*  :D

Den der må nok Cellino ta 100 % på sin egen kappe, ref hva han selv har fortalt om hva som ledet til ansettelsen.

Han har jo flere rådgivere! Bean, Salerno og sønnene, og sikkert flere!

Jeg tror presset fra fansen fikk Hockaday sparket. Cellino hadde nok lyst til å gi han mer tid.

Spillerne virker å ha likt han og likt treninger + måten å spille på!
"At the end of the day it's all up to the supportes" :) Dette er vel en del av mekanismen i profesjonell fotball, som alle må leve med. Hockaday er ikke den første som fikk sparken pga misfornøyde supportere hvor "treneren egentlig burde fått bare litt mer tid".

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #273 på: September 07, 2014, 15:41:22 »
Phil Hay intervju i Square Ball:

https://soundcloud.com/thesquareball/82-village-aunties


Første 20 min av sendingen. 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AndyRobinson

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #274 på: September 07, 2014, 20:33:14 »
Nå har oddsen på Steve Clarke blitt veldig lav..
Noe skjer..

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #275 på: September 07, 2014, 20:55:02 »
Nå har oddsen på Steve Clarke blitt veldig lav..
Noe skjer..


Odds-utviklingene er ikke basert på twittermeldinger, i alle fall. Og det er jo stort sett alt som er 'lekket ut'...   ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #276 på: September 07, 2014, 22:02:06 »
Leeds United FC ‏@LUFCNewsFeed  · 11m 
Steve Clarke will be named new head coach tomorrow.

Source: Russ Vernon.



Mens Pope har snakket med Massimo i dag:


Adam Pope ‏@APOPEY  · 21m 
#lufc MC reiterates "For now Neil Redfearn. He prepares for the Birmingham match. That's it."


Sitat
Lee Thompson ‏@lufcThommo  · 18m 
@APOPEY has he said this tonight Adam?

 
 Adam Pope ‏@APOPEY  · 5m 
@lufcThommo yes



...tror nok mest på Pope
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #277 på: September 07, 2014, 23:32:16 »
Lurer litt på hvem som hjelper Massimo med å vurdere de ulike britiske kandidatene? Hvem var det som f.eks. anbefalte Steve Clark? Tviler på at den godeste Massimo kjente til ham.


Håper rådgiveren som kom dragende med anbefaling om Hocken ikkje får fornyet tillit.
Den rådgiveren har sikkert også fått sparken...

Rådgiver du liksom. Som om Cellino har rådgivere. *LOL*  :D

Den der må nok Cellino ta 100 % på sin egen kappe, ref hva han selv har fortalt om hva som ledet til ansettelsen.

Han har jo flere rådgivere! Bean, Salerno og sønnene, og sikkert flere!


Jeg har ikke tro på at Cellino tar viktige beslutninger på bakgrunn av råd fra andre! Slik jeg har tolket Cellino stoler han dypest sett kun på sin egen dømmekraft og intuisjon. Hadde han kunnet hadde han gjort alt arbeidet selv, inkludert klippet gresset og vært vaktmester. Cellino verken ber om, eller ønsker råd, noe ikke minst poor Dave H. fikk erfare:

Sitat Cellino:  "‘David Hockaday, the first day he heard McCormack wanted to go he said, “I don’t want him in pre- season, sell him”. I told Hockaday, “Did I ask your f****** advice? No. So shut the f***   ::)
Jon R.

Woody

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #278 på: September 08, 2014, 18:20:22 »

Sikkert sant og ord rett alt samma :o
LIFE IS LEEDS

Jon R

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #279 på: September 08, 2014, 18:22:03 »

Sikkert sant og ord rett alt samma :o

Selvfølgelig. Det stod jo i avisen.

Like sikkert som at ord deling sjelden er et problem i det norske språket.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #280 på: September 08, 2014, 20:10:37 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 11h 
Last time I asked, Cellino was due back on Thursday but his plans often change. Would imagine that Redfearn will be in charge for Birmingham

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Woody

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #281 på: September 08, 2014, 20:12:57 »

Sikkert sant og ord rett alt samma :o

Selvfølgelig. Det stod jo i avisen.

Like sikkert som at ord deling sjelden er et problem i det norske språket.
[/quote
 ;D
LIFE IS LEEDS

erik4england

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #282 på: September 08, 2014, 20:32:44 »
Lurer litt på hvem som hjelper Massimo med å vurdere de ulike britiske kandidatene? Hvem var det som f.eks. anbefalte Steve Clark? Tviler på at den godeste Massimo kjente til ham.


Håper rådgiveren som kom dragende med anbefaling om Hocken ikkje får fornyet tillit.
Den rådgiveren har sikkert også fått sparken...

Rådgiver du liksom. Som om Cellino har rådgivere. *LOL*  :D

Den der må nok Cellino ta 100 % på sin egen kappe, ref hva han selv har fortalt om hva som ledet til ansettelsen.

Han har jo flere rådgivere! Bean, Salerno og sønnene, og sikkert flere!

Jeg tror presset fra fansen fikk Hockaday sparket. Cellino hadde nok lyst til å gi han mer tid.

Spillerne virker å ha likt han og likt treninger + måten å spille på!


Cagliari er som Forest Green Rovers - ingen forventninger og knapt nok noen som bryr seg om resultater.

I Leeds lider folket MED laget på godt og vondt. Presset er enormt. ALLE forventer at klubben skal være intoppen av PL. Vi regner oss som topp 6 i England. Tålmodighet med "failure" i forhold til suksessen vi synes vi fortjener er lik null. Taper Leeds så sørger en halv verden (i hvert fall i min verden  ;) ). Hvis Leeds vinner så er laget, manageren og eieren Champions Of Europe!
Internasjonalt vil et topplag fra Leeds gi enorme inntekter i tillegg som den vanvittige pengeflommen i Premier League.
Potensialet i klubben er enormt. Langt større enn alle som har rykket opp fra Championship de siste 15 årene med unntak av Newcastle.


Her kan man ikke belage seg på flaks vs uflaks ved ansettelser.

Det er klart at Cellino er i ferd med å skjønne dette. Jeg håper inderlig at han tar de grepene denne klubben og fansen fortjener!

 :)
 

erik4england

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #283 på: September 08, 2014, 20:35:30 »

Sikkert sant og ord rett alt samma :o

Selvfølgelig. Det stod jo i avisen.

Like sikkert som at ord deling sjelden er et problem i det norske språket.
;D ;D ;D
 

Kontakinte

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #284 på: September 08, 2014, 22:24:09 »

Sikkert sant og ord rett alt samma :o

Selvfølgelig. Det stod jo i avisen.

Like sikkert som at ord deling sjelden er et problem i det norske språket.
Knegg! ;D

Cherry

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #285 på: September 09, 2014, 10:10:53 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 11h 
Last time I asked, Cellino was due back on Thursday but his plans often change. Would imagine that Redfearn will be in charge for Birmingham



Vinner vi mot Brum`, så sitter Redfearn en stund...begynner det å skrante (les taper vi på lørdag)
så er dette med NY mann inn brennaktuelt , kjapt igjen.. ::)
 

Leedsgutt

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #286 på: September 09, 2014, 16:06:18 »
Sky Sports are reporting that former #LFC & #LUFC player Robbie Fowler has applied for the managers job at Leeds.

Trond90

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #287 på: September 09, 2014, 16:27:26 »
FOWLER?!  :-\ :-[
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Gufrias

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #288 på: September 09, 2014, 16:38:14 »
Han får den ikke.










Det er jo ingen managerjobb i Leeds
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #289 på: September 09, 2014, 17:34:38 »
Sky Sports are reporting that former #LFC & #LUFC player Robbie Fowler has applied for the managers job at Leeds.


Hehehe  ;D ;D

LUFC Tommy D ‏@tdski_LUFC  · 21m 
Might as well appoint Robbie Fowler as manager since we're still paying him. #lufc

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #290 på: September 09, 2014, 17:41:00 »
Robbie Fowler som Leeds manager !? VVVVVVVVVVVVVVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Cherry

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #291 på: September 09, 2014, 17:55:25 »
Robbie Fowler som Leeds manager !? VVVVVVVVVVVVVVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tja, hvem vet- kanskje emne...... Og dessuten er arbeidstittelen " coach"....
 

Andersen

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #292 på: September 09, 2014, 17:59:52 »
Robbie Fowler som Coach !? VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ !  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Promotion 2010

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #293 på: September 09, 2014, 18:13:05 »
http://www.tv2.no/2014/09/09/sport/leeds/5997074       ::)


Sky Sports: Robbie Fowler har søkt Leeds-jobben
Den tidligere Liverpool-stjernen kan ta over roret etter David Hockaday.

Joar Hystad
Tirsdag 09. september 2014, kl. 17:32

Sky Sports skriver tirsdag at Robbie Fowler har søkt på den ledige managerjobben i Leeds United.

I forrige uke fikk David Hockaday sparken av Leeds' mye omtalte styreformann Massimo Cellino.

Nå kan altså 39 år gamle Robbie Fowler bli Hockadays etterfølger.

Fowler scoret 183 mål på 369 kamper for Liverpool. I 2001 meldte Fowler overgang til nettopp Leeds. Etter én sesong der, tilbragte spissen tre sesonger i Manchester City, før han igjen var tilbake i Liverpool, der han scoret åtte mål på 30 kamper.

Fowler fikk også 26 kamper for det engelske landslaget, der han til sammen nettet sju ganger.

Etter et kort opphold i Cardiff og i Blackburn prøvde han lykken i Australia og i Thailand, før han i 2012 returnerte til England.

 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #294 på: September 09, 2014, 18:31:09 »
Sky Sports are reporting that former #LFC & #LUFC player Robbie Fowler has applied for the managers job at Leeds.

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 1h 
@LeedsMatchWorn @BenFowler86 @tommy23h from what we're hearing, there's been contact from Fowler's camp but no formal application.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #295 på: September 09, 2014, 19:27:47 »
Håper og tror ikke Fowler er aktuell. Han har vel ikke engang hatt en assistentstilling hos noen som helst klubb?

Nei, om Hockaday sin trener-CV var uimponerende så var det i alle fall en CV der. Det kan ikke Fowler stille med.

Dyktig spiller, men det er mange som har vært dyktige spillere som ikke nødvendigvis er dyktigere trenere og motivatorer. Og omvendt.


Josch

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #296 på: September 09, 2014, 19:49:14 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  Â· 11h  
Last time I asked, Cellino was due back on Thursday but his plans often change. Would imagine that Redfearn will be in charge for Birmingham


Jeg utelukker ikke at Redfearn blir ansatt pemanent inntil videre. Usikkerheten ligger i de kommende resultatene selvsagt, men jeg tror Leeds-fansen lettere vil akseptere at han mislykkes i noen kamper  enn de gjorde med Hockaday.
Readfearn er vel en av Leeds' "egne folk" og er godt likt av fansen. Jeg føler han har en større tabbekvote enn Hockaday eller  en coach utenfra. Det er flere fordeler ved Redfearn:

-han kjenner mange av spillerne allerede
-han kjenner Leeds united
-fansen vil gi ham tid
-pressen vil gi ham tid
-Cellino har sett ham lede Leeds i februar og august med seier.(meget god kamp i 5-1 kampen)
-det er en "billig" løsning (han kan gå tilbake til gammel jobb om han mislykkes) :)

Selvsagt vil resultatene telle, men utgangspunktet er et annet enn med Hockaday, som fikk veldig fokus fordi han var et ukjent navn (sensasjon) og sesongstart 8)

Neste som overtar (etter Redfearn) kan være en som nå ansettes som u-lagstrener, f.eks Carbone.
Jeg begynner å skjønne hvordan Cellinos sparking av coacher har foregått.  Han bytter bare ut EN coach, ikke et helt trenerapparat som har kjøpt inn SINE spillere. Og han ansetter ikke en dyr manager (m.sine folk) som har en dyr ønskeliste (spillerønsker).

Jeg leste at det bare kostet £10.000 å sparke Hockaday. Det er billig i disse dager!

Filosofien er : Coacher kommer og går, mens spillere/trenerapparat/Cellino består!!! 8) 8)

Eller er jeg helt på jordet?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #297 på: September 09, 2014, 19:54:56 »
Eller er jeg helt på jordet?
Neida, du er på trygg grunn :)

La meg legge til at han ofte angrer seg, flere av de 36 ham brukte i løpet av sine 22 år i Cagliari var 'gjeninnsettelser' (men da flere år senere også osv...). Argumentet var da 'at de hadde utviklet seg...' :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #298 på: September 09, 2014, 20:30:42 »
Eller er jeg helt på jordet?
Neida, du er på trygg grunn :)

La meg legge til at han ofte angrer seg, flere av de 36 ham brukte i løpet av sine 22 år i Cagliari var 'gjeninnsettelser' (men da flere år senere også osv...). Argumentet var da 'at de hadde utviklet seg...' :)

även denna klubb har vana att byta managers ofta, är väl bara att kolla typ de sista 15 åren, 
 

DenHviteYeboah

Sv: Rykter: Ny manager
« Svar #299 på: September 09, 2014, 20:36:54 »
Eller er jeg helt på jordet?
Neida, du er på trygg grunn :)

La meg legge til at han ofte angrer seg, flere av de 36 ham brukte i løpet av sine 22 år i Cagliari var 'gjeninnsettelser' (men da flere år senere også osv...). Argumentet var da 'at de hadde utviklet seg...' :)

även denna klubb har vana att byta managers ofta, är väl bara att kolla typ de sista 15 åren, 
Sant :)