Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Souleymane "Sol" Bamba  (Lest 76015 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Per-Stian

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #30 på: Februar 15, 2015, 14:57:49 »
Eg hugsar - med grøsningar - alle desse stoggarane vi har henta inn sidan fallet frå Premier League, som hausta bestemannsprisa dei fyrste kampane, men som så fort dei fekk servert fast kontrakt, fall fullstendig gjennom

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #31 på: Februar 15, 2015, 15:53:22 »
Så lenge formasjonen sitter så pass godt som nå tror jeg vi kan spille med nesten hvem som helst i midtforsvaret ref vår defensive record etter at vi la om til 4-2-3-1 formasjon. Bamba er en flott spiller og  " the icing on the cake" i den bemerkelsesverdige oppturen vi har sett etter nyttår.  :)
Jon R.

sportcarl1

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #32 på: Februar 15, 2015, 20:17:48 »
Så lenge formasjonen sitter så pass godt som nå tror jeg vi kan spille med nesten hvem som helst i midtforsvaret ref vår defensive record etter at vi la om til 4-2-3-1 formasjon. Bamba er en flott spiller og  " the icing on the cake" i den bemerkelsesverdige oppturen vi har sett etter nyttår.  :)
Bamba skall vi signa, är väl tveksamt om han är icing on the cake men helt klart en förstärkning
 

Ove

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #33 på: Februar 22, 2015, 10:25:55 »
Bamba kan både engelsk og italiensk. Dermed er det lettere å dirigere forsvaret når han kan kommunisere med Silvestri, Bellusci @ co på italiensk og de andre på engelsk.

http://hereisthecity.com/en-gb/2015/02/21/sol-bamba-reveals-which-unique-ability-is-helping-leeds-uniteds/
 

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #34 på: Februar 22, 2015, 12:29:39 »
Vi må vel tilbake til Kisnorbos dager for å finne en kamp hvor en stopper til de grader har dominert for oss i en kamp. Med unntak av et hjelpeløst forsøk på et offensivt raid og situasjonen hvor han fikk gult, var vel dette en prikkfri kamp av Bamba, som hadde ufattelig mange inngripener i kritiske situasjoner.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #35 på: Februar 22, 2015, 14:11:48 »
Vi må vel tilbake til Kisnorbos dager for å finne en kamp hvor en stopper til de grader har dominert for oss i en kamp. Med unntak av et hjelpeløst forsøk på et offensivt raid og situasjonen hvor han fikk gult, var vel dette en prikkfri kamp av Bamba, som hadde ufattelig mange inngripener i kritiske situasjoner.
känns som den bästa innerbacken vi haft sedan våra PL-dagar, kisnorbo var en giant mot MU i cupen, men i ligan var han ganska medelmåttig och mest skadad
 

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #36 på: Februar 22, 2015, 14:22:08 »
@LeeSobotYEP: Eddie Gray also calling for Sol Bamba to keep captaincy - "He's a leader and players respond to him." #lufc @LeedsNews

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #37 på: Februar 22, 2015, 15:41:37 »
Hans mange inngripener i siste sekund minnet meg om Warnock tidligere i sesongen. Godt vi har fått en slik spillertype inn i laget igjen :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #38 på: Februar 22, 2015, 15:55:12 »
@LeeSobotYEP: So it seems Sol Bamba handed Liam Cooper the captain's armband of his own accord when Coops was brought on yesterday. Touch of class. #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #39 på: Februar 22, 2015, 16:09:59 »
Godt å ha en stopper med fart i laget igjen. Eneste jeg har å klage over er at han, sammen med resten av laget er sløv i markeringene innimellom. Spesielt i første omgang. Definitivt en viktig ervervelse som ledelsen skal ha kudos for å ha hentet. Ja, selv hvis det skulle vise seg at det var Cellino som "fant" ham.  :)
- Leif Olav

AndyMathie

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #40 på: Februar 22, 2015, 21:17:39 »
Bamba vår nye bauta. Vi har jo faktisk ikke hatt en skikkelig bauta siden Radebes dager om ikke vi skal ta med Paddys par sesonger som også var bra før han ble skada.

Jeg hyller Bamba herfra til månen! Han er som skapt for Engelsk fotball :-)
We are Leeds and we are proud of it!

Runar

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #41 på: Februar 22, 2015, 21:26:47 »
Bamba vår nye bauta. Vi har jo faktisk ikke hatt en skikkelig bauta siden Radebes dager om ikke vi skal ta med Paddys par sesonger som også var bra før han ble skada.

Jeg hyller Bamba herfra til månen! Han er som skapt for Engelsk fotball :-)

Var vel bare litt over en halv sesong?
 

AndyMathie

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #42 på: Februar 23, 2015, 15:27:42 »
Bamba vår nye bauta. Vi har jo faktisk ikke hatt en skikkelig bauta siden Radebes dager om ikke vi skal ta med Paddys par sesonger som også var bra før han ble skada.

Jeg hyller Bamba herfra til månen! Han er som skapt for Engelsk fotball :-)

Var vel bare litt over en halv sesong?

Ja var litt usikker på om det jeg skrev var riktig der, men lat som jeg er giddet jeg ikke å sjekke. Da var det bare en halv sesong og da er jo ikke paddy i nærheten av det Bamba kan bli om vi signer han permanent ;)
We are Leeds and we are proud of it!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #43 på: Februar 23, 2015, 19:46:09 »
Lån han så lenge som mulig, så fort en permanent kontrakt er på plass så daler sikkert innsatsen og motivasjonen  :-\

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #44 på: Februar 23, 2015, 19:57:40 »
Leeds United: Bamba plays down play-off bid but wants to stay

Alex Mowatt and Sol Bamba celebrate victory over Middlesbrough.
by Phil Hay
Updated on the
23 February
2015
08:26
Published 23/02/2015 00:00
Print this
Sponsored by

11 comments
Have your say!

Sol Bamba played down the prospect of a late promotion bid from Leeds United in the aftermath of Saturday’s 1-0 win over Middlesbrough but said he was determined to remain at Elland Road and front the club’s charge next season.

The centre-back claimed it was “too soon” to talk about a pursuit of the top six, despite Leeds registering their fifth victory in six league games, but he admitted that the club’s impressive form was increasing his interest in a permanent transfer to Yorkshire.

An early goal from midfielder Alex Mowatt earned United a hard-earned win at The Riverside and knocked Middlesbrough off the top of the Championship, despite Aitor Karanka’s side dominating a pulsating match.

Leeds have taken 15 points from a possible 18 during a spectacular turnaround since the start of January, drawing a line under the threat of relegation and focusing their attention on the top end of the division.

The club are 11th in the table after Saturday’s result but 15 points adrift of sixth place with 14 games left to play.

Bamba, who produced another compelling display in the centre of defence, said he was reluctant to “blow the confidence of the fans” with strong momentum behind United but he gave a realistic assessment of the club’s chances of reaching the play-offs.

“Mathematically it’s possible so I’m not going to blow the confidence of the fans,” Bamba said. “It’s a tough league and we start from far (back) so if we manage to do that it would be brilliant and if we keep on winning we can do it. But I’m not sure it’s realistic.

“When you beat top sides, confidence comes and obviously if we keep going we can think about the play-offs. But I think it’s too soon to be honest.”

Saturday’s result was Middlesbrough’s first defeat at home since August and United’s victory allowed Derby County to replace Karanka’s squad as Championship leaders.

Boro produced almost 30 shots on goal but were unable to find a way past Leeds goalkeeper Marco Silvestri who took the man-of-the-match award afterwards.

“(Middlesbrough) is tough place to come and I don’t think a lot of teams will get points here,” Bamba said. “We can be really happy about the performance.

“You could feel it was our day when the goalkeeper was making a lot of saves and we were making a lot of blocks. We dug deep and managed to win it.”

Bamba joined Leeds on loan from Palermo last month and the 6ft 3ins centre-back has been highly influential during their recent resurgence.

The 30-year-old has carried the armband for the past three games and he was in the thick of a resilient display at The Riverside as Leeds completed a home-and-away double over Boro.

Leeds signed Bamba on a half-season deal and the club have the right to take him from Palermo permanently in the summer.

Bamba, a former Leicester City player, said: “I couldn’t ask for any more here. I’ve come back to a big club like Leeds in a league I know, playing in front of thousands of people. Hopefully I can stay many more years. To be part of it is one of the best feelings.”

The Ivory Coast international, meanwhile, said he would be happy to give up the captaincy away at Brighton tomorrow with Liam Cooper – Leeds’ skipper before his recent injury – set to replace the banned Giuseppe Bellusci.

Bamba said: “It’s no fight. The manager’s obviously going to decide but for me, Cooper is the club captain. It’s no problem if he’s the captain tomorrow.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #45 på: Februar 25, 2015, 20:41:17 »
Svært lite squadrotasjon for Bamba også. 1 kamp i høst og 6 på 17 (?) dager...var det det?


Leeds United's defensive linchpin was below his best on Tuesday evening.

Ever since Sol Bamba arrived at Leeds United on loan from Italian side Palermo, he has been nothing short of sensational for Neil Redfearn’s side.

The 30-year-old centre-back has played every single minute of Leeds’ last six Championship matches, but against Brighton & Hove Albion he looked below par and ultimately could not prevent his side from losing 2-0.

But is there a very simple reason for the Ivorian’s slight dip in form? Has the very fact that he has burst onto the scene at Elland Road so quickly played a role in his slip?

After all, when he first signed for Leeds he told their official website that he was lacking match fitness, having featured just once for Palermo all season.

Thrust immediately into the action against Huddersfield and not having a breather since could have affected the centre-back, especially when you consider he put his all into keeping a clean-sheet against Middlesbrough, who will still be wondering how they did not break Leeds down last weekend.

There is no doubt Bamba is an outstanding centre-back, but having barely featured before he arrived at Leeds he is now playing week in, week out, and when Giuseppe Bellusci returns from suspension, it would be no surprise if his defensive colleague was given a chance to put his feet up.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #46 på: Februar 25, 2015, 20:44:10 »
Sterk i duellspillet, allestedsnærværende med en tå her og der.

Men jeg er ennå ikke overbevist om det taktiske nivået til denne karen.....
 

sportcarl1

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #47 på: Februar 25, 2015, 21:10:36 »
Sterk i duellspillet, allestedsnærværende med en tå her og der.

Men jeg er ennå ikke overbevist om det taktiske nivået til denne karen.....
jag har ingen koll på någon av våra försvarare eller övriga spelare hur taktiska de är, men spelmässigt av alla  de matcher bamba spelat så har han visat att han är vår bästa innerback
 

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #48 på: Februar 28, 2015, 17:43:48 »
Flere grove tabber av Bamba i dag. The honeymoon er over!

Treghet ga bort 2-3 nå.  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #49 på: Februar 28, 2015, 19:16:35 »
Flere grove tabber av Bamba i dag. The honeymoon er over!

Treghet ga bort 2-3 nå.  :o

Imponerte ikke mot Brighton heller.

Omtrent samme prestasjonskurve som de fleste andre stoppere som har tatt på seg en Leeds drakt de siste åra altså.
Jon R.

fjellhaugen

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #50 på: Mars 02, 2015, 12:08:21 »
han kunne alene ha hindret alle 3 målene på lørdag, hvis han ikke var så redd for å bli skitten på shortsen  :P :P :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leedsfan

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #51 på: Mars 02, 2015, 12:48:20 »
2-0 mot Watford = legge laget bakpå og forsøke å kontre inn ett mål eller to! Ikke lett for Cooper og Bamba å forsvare seg når vi spiller så naivt mot et frittscorende Watford!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #52 på: Mars 02, 2015, 13:00:30 »
Se  på "høydepunktene" mot Brighton. Backlinjen er fullstendig på hæla der også.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #53 på: Mai 02, 2015, 16:17:12 »
Bamba's loan spell has finished, told me he's desperate to return to #lufc on a permanent deal but hasn't had an offer yet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #54 på: Mai 02, 2015, 16:18:31 »
Sol Bamba talking to #lutvlive and the press. Full of support for Neil Redfearn and Steve Thompson. #lufc http://t.co/H6L1A1OOvq

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #55 på: Mai 29, 2015, 10:57:09 »

AndyMathie

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #56 på: Mai 29, 2015, 11:20:56 »
Ikke med videre tydeligvis. Ville ikke signe
http://hereisthecity.com/en-gb/2015/05/29/bamba-rejects-leeds-offer/?


Ja så desperat va han i å joine vår klubb. Æ e veldig glad for at han ikke signerte. Helsikas fjott!
We are Leeds and we are proud of it!

J-R

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #57 på: Mai 29, 2015, 11:33:28 »
Hører til i League one uansett.......
Lykke til videre!

Bjorn

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #58 på: Mai 29, 2015, 12:48:18 »
Marching On! 4276

Andersen

Sv: Ny lånespiller: Souleymane "Sol" Bamba
« Svar #59 på: Mai 29, 2015, 12:49:22 »
Så mye banket hjerte hans for Leeds ! Sa han ikke da han kom til Leeds , at han håpet på en kontrakt videre ved sesong slutt !? Eller er det Cellino han har fått nok av !?