Skrevet av Emne: Hva leser du nå tråden.  (Lest 50627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #120 på: Januar 30, 2017, 08:31:18 »
En bok om Conor McGregor. Herlig type. UFC-mester. Ble bitt av fyren etter å ha sett dokumentaren på Nrk.

For de som ikke kjenner han; tenk cockiness a la Zlatan og Northug. Hvis de ligger på 3, er han justert til 11.
Marching on together!

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #121 på: Januar 30, 2017, 21:41:43 »
En bok om Conor McGregor. Herlig type. UFC-mester. Ble bitt av fyren etter å ha sett dokumentaren på Nrk.

For de som ikke kjenner han; tenk cockiness a la Zlatan og Northug. Hvis de ligger på 3, er han justert til 11.
Hater han NRK siden han tyr til vold når du setter på Statskanalen?
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #122 på: Januar 31, 2017, 08:58:28 »
En bok om Conor McGregor. Herlig type. UFC-mester. Ble bitt av fyren etter å ha sett dokumentaren på Nrk.

For de som ikke kjenner han; tenk cockiness a la Zlatan og Northug. Hvis de ligger på 3, er han justert til 11.
Hater han NRK siden han tyr til vold når du setter på Statskanalen?

Hadde håpa på en kommentar på referansen, i stedet. 8)
Marching on together!

Ove

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #123 på: Februar 02, 2017, 21:53:02 »
"Fortielsen" av Jørgen Jæger er ferdiglest. Spennende, men ikke like bra som tidligere bøker av samme forfatter, synes jeg.

Det nærmer seg noen dager på hytta. Da tar jeg med meg et par julepresanger, "Den fremmede" av Harlan Coben og "Kaninjegeren" av Lars Kepler.
 

Xern

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #124 på: Februar 22, 2017, 03:00:26 »
"Fra evig vekst til grønn politikk"

Handler om hvordan man kan gjør økonomien om til en bærekraftig faktor, da dagens modell krever "evig" vekst, noe som enten blir stanset av at markedet blir mettet, økonomiske nedgangstider eller økologiske grunner. Det er sistnevnte vi sliter med i dag.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #125 på: Mars 02, 2017, 16:59:44 »
Arne Dahl: "Misterioso"
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #126 på: Mars 02, 2017, 23:37:16 »
Brennende skip. Jon Michelet.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #127 på: Mars 03, 2017, 14:24:55 »
"Fra evig vekst til grønn politikk"

Handler om hvordan man kan gjør økonomien om til en bærekraftig faktor, da dagens modell krever "evig" vekst, noe som enten blir stanset av at markedet blir mettet, økonomiske nedgangstider eller økologiske grunner. Det er sistnevnte vi sliter med i dag.

Politikerne har nok en slitsom jobb med dette, så lenge enorme konglomerat som baseres på billig utvinning av fossilt brensel lobbyerer mot alt som henviser til at mennesket KANSKJE har påvirket miljøet rundt seg noe.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #128 på: Mai 24, 2017, 18:23:59 »
Frode Granhus: "Forliset"  (ferdiglest) - skuffer ikke denne gangen heller.

Pierre Lemaitre: "Irene"
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #129 på: Mai 29, 2017, 23:37:44 »
Assassin's Fate. Robin Hobb
- Leif Olav

roaldv

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #130 på: Juli 14, 2017, 09:14:48 »
Assassin's Fate. Robin Hobb
Har registrert at det har kommet noen nye bøker om Fitz nylig. Likte jo de første trilogiene veldig godt for 10-15 år siden, så kanskje jeg skal prøve meg på disse også? Var de bra?

Forøvrig har jeg akkurat ferdiglest Bienes historie. OK bok, men er vel ikke helt med på den hypen som har vært i norske medier.

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #131 på: Juli 14, 2017, 13:04:05 »
Assassin's Fate. Robin Hobb
Har registrert at det har kommet noen nye bøker om Fitz nylig. Likte jo de første trilogiene veldig godt for 10-15 år siden, så kanskje jeg skal prøve meg på disse også? Var de bra?

Forøvrig har jeg akkurat ferdiglest Bienes historie. OK bok, men er vel ikke helt med på den hypen som har vært i norske medier.
Den første boka bruker for lang tid på å komme igang, men det er verd ventetiden, syns jeg.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #132 på: Juli 14, 2017, 21:18:52 »
Wilbur Smith: "Den gylne løve"
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #133 på: Juli 14, 2017, 23:02:53 »
Havboka av Morten Støksnes.
Sakprosa og fiskeskrøner. Bra så langt.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

- Leif Olav

TK20

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #134 på: Juli 16, 2017, 17:34:59 »
"Clockers" av Richard Price.

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #135 på: Juli 17, 2017, 15:34:57 »
Michael Robotham: "Liv eller død"

Svært lovende første 100 sider. Boka har fått strålende omtale.

21.07.17

Boka ferdiglest. Originalt plot, spennende og velskrevet. Den beste jeg har lest på en stund.

Anbefales.
« Siste redigering: Juli 21, 2017, 13:37:14 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Ove

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #136 på: Juli 23, 2017, 12:54:49 »
Har akkurat lest ferdig en bok jeg i utg.punkt ikke ønsket å lese, men en ivrig sjel lånte meg boken og ville høre hva jeg synes. Boken "Det som ikke dreper oss" skapte oppstyr for noen år siden pga. David Lagercrantz fullførte verket som avdøde Stieg Larssons hadde påbegynt i sin Millennium-serie.

Boken var overraskende bra og spennende. Kunstig intelligens som boken handler om er også et aktuelt tema i disse dager. 
Ut i fra hvordan boken slutter kommer det nok enda en Millennium-bok regner jeg med.

Nå har jeg børstet støvet av et par gamle John Grisham bøker - Dødskammeret i to bind. De blir med på ferie nå.
 

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #137 på: Juli 23, 2017, 15:25:16 »
Har akkurat lest ferdig en bok jeg i utg.punkt ikke ønsket å lese, men en ivrig sjel lånte meg boken og ville høre hva jeg synes. Boken "Det som ikke dreper oss" skapte oppstyr for noen år siden pga. David Lagercrantz fullførte verket som avdøde Stieg Larssons hadde påbegynt i sin Millennium-serie.

Boken var overraskende bra og spennende. Kunstig intelligens som boken handler om er også et aktuelt tema i disse dager. 
Ut i fra hvordan boken slutter kommer det nok enda en Millennium-bok regner jeg med.

Nå har jeg børstet støvet av et par gamle John Grisham bøker - Dødskammeret i to bind. De blir med på ferie nå.

Jeg husker at jeg var skuffet over Lagercrantz sin bok. Ikke i nærheten av Stieg Larsson, så jeg vet ikke om jeg kommer til å lese fortsettelsen.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #138 på: Juli 23, 2017, 16:56:15 »
Fantasysommer for meg.
Ferdig med Ben Aaronovich' siste: The hanging tree. Serie, starter med Rivers of London.
Holder på med Christopher Moore: Secondhand souls. Fortsettelse etter A dirty job.
Ser fram til Neil Gaiman: Norse mythology.

Tre av de morsomste i bransjen, etter at Terry Pratchett døde.

Edit: Gaimans bok er faktisk norrøn mytologi, ikke en fantasyroman. En god og lettlest mytesamling, tho.
« Siste redigering: Juli 29, 2017, 12:59:01 av Gufrias »
Hekta på Leeds siden 1974

lowfields

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #139 på: Juli 29, 2017, 10:35:29 »
Svetlana Aleksijevitsj: Kister av sink - Sovjetiske stemmer fra krigen i Afghanistan.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #140 på: August 03, 2017, 12:24:43 »
Kjell Westö; Svik, nettopp begynt men virker lovende.

Nylig ferdig med Harstad sin "Misha og Tetoffensiven". God, men kanskje litt i lengste laget.
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #141 på: November 14, 2017, 18:49:23 »
Daniel Ahnhem: "Den niende graven" (2016)

Knallgod krim.
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #142 på: November 15, 2017, 07:57:32 »
Brooklyn Follies - Paul Auster

Gufrias

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #143 på: Januar 29, 2018, 19:42:15 »
Akkurat ferdig med den kanskje beste biografien jeg noen sinne har lest:
Erik Bye, av Asbjørn Bakke.

Terningkast 6 blir faktisk i snaueste laget.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #144 på: Mars 12, 2018, 11:56:50 »
Val McDermid: "Skjelettets vei"
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #145 på: April 02, 2018, 17:38:40 »
Frode Granhus: "Forsvinningen"

Utrolig trist å tenke på at dette ble hans siste bok.  :(  De innledende sidene tegner meget bra for fortsettelsen.

Boka er nå ferdig lest:

Historien(e) har en rolig fremdrift første halvdel, men deretter tar det av. Som vanlig klarer Frode å overraske på slutten.

Dette ble en verdig avslutning på hans forfatterkarriere, og jeg koste meg skikkelig.

Takk skal du ha, Frode....
« Siste redigering: April 17, 2018, 21:00:19 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #146 på: Juni 22, 2019, 18:37:54 »
"Papillon" av Henri Charriere.

Dette er boka som Frode Granhus mente var den beste han hadde lest.

Husker at filmatiseringen, med Steve McQueen og Dustin Hoffmann, sett på 70-tallet, gjorde ganske sterkt inntrykk.

"I 99% av tilfellene er boka bedre enn filmen". Får se om den påstanden holder vann.
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #147 på: Juni 23, 2019, 21:29:01 »
Jeg er på siste bind i krigsseilereposet til Jon Michelet. Av en eller annen grunn for det tregere å komme gjennom denne enn de forrige bøkene.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

berlin

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #148 på: Juni 24, 2019, 08:38:46 »
"Papillon" av Henri Charriere.

Dette er boka som Frode Granhus mente var den beste han hadde lest.

Husker at filmatiseringen, med Steve McQueen og Dustin Hoffmann, sett på 70-tallet, gjorde ganske sterkt inntrykk.

"I 99% av tilfellene er boka bedre enn filmen". Får se om den påstanden holder vann.

Leste den ifm norsk særoppgave på gymnaset i 1982. Den gjorde sterkt inntrykk den gang. Filmen var nok en nedtur ift boken, men det gikk vel 25 år før jeg så filmen.

Hallgeir *

Sv: Hva leser du nå tråden.
« Svar #149 på: Juni 24, 2019, 17:39:13 »
"Papillon" av Henri Charriere.

Dette er boka som Frode Granhus mente var den beste han hadde lest.

Husker at filmatiseringen, med Steve McQueen og Dustin Hoffmann, sett på 70-tallet, gjorde ganske sterkt inntrykk.

"I 99% av tilfellene er boka bedre enn filmen". Får se om den påstanden holder vann.

Leste den ifm norsk særoppgave på gymnaset i 1982. Den gjorde sterkt inntrykk den gang. Filmen var nok en nedtur ift boken, men det gikk vel 25 år før jeg så filmen.

Bok vs film...

Kun en eneste gang har jeg syntes at filmen var bedre enn boka, og det gjelder "Ã…tte glass" av Alistair MacLean.

Nå må jeg jo tilføye at jeg sikkert har sett mange filmer der det nok finnes en tidligere bokutgivelse, uten at jeg har lest den.
Super Leeds since 1968