Skrevet av Emne: Spissparet - en nøkkel til suksess  (Lest 3028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Spissparet - en nøkkel til suksess
« på: November 09, 2015, 08:36:16 »
Noe av det viktigste som har skjedd etter at Evans tok over (ved siden av Lady Luck), er at det er blitt plass til både Antenucci og Wood i vår startellever.

Godt med kjeft har de både fått, og fremdeles får (inkl fra undertegnede).

Men hva viser egentlig stats?

Jo at Wood er nr 11 på toppscorerlista med sine 6, mens Antenucci (med begrenset spilletid) er nr 19 med sine 5.

Spissene har scoret 11 av 16 mål så langt denne sesongen.


Pr dags dato er det bare Fulham (McCormack-Dembele) og Reading (Blackman-Sa) som er vesentlig bedre enn våre spisser.

Så vi kan jo klage så mye vi vil på at Wood er for lite mobil, vinner for lite dueller, og er for lat. Fakta er at han ved siden av dette er i ferd med å vokse inn som målscorer i et  viktig partnership med Antenucci.

Antenucci på sin side er best med en stor sterk ved sin side, mangler noe tempo og fysikk, men er god med ball og en flink avslutter.

I det siste har det løsnet, i det siste har vi sett tendenser til servering fra kantene.

Denne duoen er i gang.
 

Sydhagen

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #1 på: November 09, 2015, 08:58:05 »
Det kommer til å løsne enda mer for Wood/Ante når hele laget kommer.
Håpet er at midtbanen skal komme med flere mål. Mowatt har jo bidratt på en pen måte de siste to kampene  8) . Kanskje stopperne på dødball og?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #2 på: November 09, 2015, 09:37:38 »
Jeg er enig i at Wood har fått mye fortjent ris. Mye av dette avhenger av hans "oppførsel". Irritert og lat til tider.

Samtidig mener jeg helt klart at vi ikke har spilt han god på noe som helst måte. Wood er en typisk engelsk spiss og bør passe divisjonen perfekt - noe han også bevist i Leicesters opprykksesong. Stor og sterk, men ikke spesielt rask eller teknisk.

Ã… pole baller fra backrekke (gjerne sentralt fra Cooper) opp mot Wood feilvendt, er derimot helt dødfødt. Han er ikke god nok i lufta til det, samtidig er det ekstremt få som fyller opp etter andreballen. Jeg kan forstå hvorfor dette frustrerer Wood, men som kjent er ikke fotballfans glad i at spillere slår ut med armene - meg inkludert.

Nå så vi plutselig tendenser til vingspill mot Huddersfield. 0-1 er en perle av et mål. Raskt i lengderetning, en-touch og innlegg til en spiss som stuper inn bak backrekka. Enkelt og greit, helt etter boka. Selv om det er Antenucci som dytter ballen i mål, syns jeg dette er et mål som typisk kunne vært Woods. Innbiller meg at han er langt bedre når ballen kommer inn fra kant, kontra Flo-polere.

At Wood er statisk, er jeg enig i. I et tospann er det derimot ikke sikkert at det er noen stor ulempe. Dersom han binder opp to motstandere, vil dette gi rom til Antenucci, Dallas og Botaka/Buckley/Cook eller hvem som måtte spille på kanten. Ã… sette han alene på topp i 4-5-1 uten å følge opp; det er helt nytteløst.

Så får han selv stå for innsatsen. Det er en grunn til at Leeds-fansen hakket hodet av Paynter og ikke McCormack, i en sesong hvor begge slet med å finne maskene. Så lenge man gir 100%, er det mange kvalitetsmangler som kan tilgis.

Skal også nevnes at Antenucci ikke spiller like mye for seg selv etter at Evans kom inn, heller. Her er den nye trenerens nøkkel til suksess - et lag som spiller som en helhet. Både defensivt og offensivt.
Marching on together!

Kato

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #3 på: November 09, 2015, 09:48:40 »
Med andre ord har vi i høst ikke vært flinke nok til å utnytte Woods kvaliteter.

Nå står han med 6 fulltreffere likevel. Vi ser da at det er et solid potensiale i spilleren. Et par-tre gode prestasjoner og mål nå fremover fra spissduoen (selvtillitsboost), og dette kan bli skikkelig moro.

Håper spillestilen vi er inne på nå vil hjelpe på , så får det være Wood sitt eget ansvar å sørge for at han er svett når han går av matta.

Duoen mangler litt på tempo seg i mellom, men utover det er de ganske komplementære.
 

Dennis

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #4 på: November 09, 2015, 11:06:47 »
...
Duoen mangler litt på tempo seg i mellom, men utover det er de ganske komplementære.

Enig.

Samtidig har vi sett klar forbedring fra Dallas, mens Botaka har egenskaper som få andre i laget har en-mot-en. En spiller som kan endre kampbildet veldig, også fra benken. Med andre ord, link up mellom midtbane og angrep har sett bedre ut i det siste. Og endelig har Mowatt klart å løfte dødballene over førstemann.

Jeg er derimot litt bekymra over dybden i spissrollen. Doukara er ikke god nok i mine øyne og Erwin er for meg helt ukjent. Unggutta virker enda å være et stykke unna førstelaget.
« Siste redigering: November 09, 2015, 12:22:46 av Mr Kaizer »
Marching on together!

flynn

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #5 på: November 09, 2015, 11:15:32 »
Enig i at denne duoen har potensiale, og forhåpentligvis vil score jevnt og trutt framover. Men, de trenger konkurranse! Antenucci har jo vært ute av startoppstillingen i perioder, men om vi spiller 4-4-2 så er de nærmest bankers begge to. Det kan fort bli en sovepute for dem, og et problem om de blir skadet eller ryker på karantener.

Nå er Erwin tilbake i Leeds, men det virker ikke akkurat som om han er klar for å steppe inn. Og Doukara har i alle fall jeg mistet fullstendig troen på. Da står vi ganske tynne tilbake. Jeg skulle gjerne sett at Erwin fikk noen innhopp, slik at vi finner ut av om han er klar eller ikke. Og jeg skulle gjerne sett at vi fikk opp (eller inn) en ren angriper til, for å ta opp konkurransen. Nå for tiden har vi  plenty med alternativer både sentralt på midten, og på flankene, men på topp er det altså behov for minst en til slik jeg ser det.

flynn

TK20

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #6 på: November 09, 2015, 12:30:43 »

Noe av det viktigste som har skjedd etter at Evans tok over (ved siden av Lady Luck), er at det er blitt plass til både Antenucci og Wood i vår startellever.

Godt med kjeft har de både fått, og fremdeles får (inkl fra undertegnede).

Men hva viser egentlig stats?

Jo at Wood er nr 11 på toppscorerlista med sine 6, mens Antenucci (med begrenset spilletid) er nr 19 med sine 5.

Spissene har scoret 11 av 16 mål så langt denne sesongen.


Pr dags dato er det bare Fulham (McCormack-Dembele) og Reading (Blackman-Sa) som er vesentlig bedre enn våre spisser.

Så vi kan jo klage så mye vi vil på at Wood er for lite mobil, vinner for lite dueller, og er for lat. Fakta er at han ved siden av dette er i ferd med å vokse inn som målscorer i et  viktig partnership med Antenucci.

Antenucci på sin side er best med en stor sterk ved sin side, mangler noe tempo og fysikk, men er god med ball og en flink avslutter.

I det siste har det løsnet, i det siste har vi sett tendenser til servering fra kantene.

Denne duoen er i gang.

Dallas-kvalitet på det innlegget, Kato! Det er lov å være kritisk, men det er viktig å se litt på tallene i blant også!

AndyMathie

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #7 på: November 09, 2015, 13:44:10 »
Tror det hadde vært langt flere scoringer med en bedre partner ved siden av Ante! Wood virker meget svak og hadde vært en solid forsterkning å fått inn Crouch. Uansett veldig fornøyd med formasjons skiftet. Vi er mye bedre med 2 på topp en bare 1!
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #8 på: November 09, 2015, 13:54:19 »
Tror det hadde vært langt flere scoringer med en bedre partner ved siden av Ante! Wood virker meget svak og hadde vært en solid forsterkning å fått inn Crouch. Uansett veldig fornøyd med formasjons skiftet. Vi er mye bedre med 2 på topp en bare 1!

Det er vel slik at Antenucci er helt avhengig av å ha en ved sin side for å levere. Og da gjerne en som er  komplementær med solid fysikk. I forhold til Wood har jeg også vært kritisk til mye. Men saken er nå engang sånn at om han fortsetter i det tempoet han har nå, så scorer han 20 mål i championship i år. Og da kan ingen klage.

Når hadde vi sist det? (Utenom McCormack en sesong).
 

AndyMathie

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #9 på: November 09, 2015, 17:12:33 »
Tror det hadde vært langt flere scoringer med en bedre partner ved siden av Ante! Wood virker meget svak og hadde vært en solid forsterkning å fått inn Crouch. Uansett veldig fornøyd med formasjons skiftet. Vi er mye bedre med 2 på topp en bare 1!

Det er vel slik at Antenucci er helt avhengig av å ha en ved sin side for å levere. Og da gjerne en som er  komplementær med solid fysikk. I forhold til Wood har jeg også vært kritisk til mye. Men saken er nå engang sånn at om han fortsetter i det tempoet han har nå, så scorer han 20 mål i championship i år. Og da kan ingen klage.

Når hadde vi sist det? (Utenom McCormack en sesong).

Rob Hulse er vel det nærmeste vi kommer de siste 15 åran til en slik spiss, forutenom det så er det kun McCormack, men både McCormack og Hulse var bedre i banespillet enn det Wood er. Når det er sakt så er jeg uansett fornøyd om Wood får 20 scoringer denne sesongen. Jeg tipper han ender opp rundt 15 og da skal vi være sånn passe fornøyd med antallet.
We are Leeds and we are proud of it!

baste

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #10 på: November 09, 2015, 18:25:05 »
Æ har ønsket Ante og Wood i tospann, nettopp fordi det gir mer trøkk. Wood er ikke god nok, eller bevegelig nok til å spille midtspiss i 4-3-3

Dette blir bedre og bedre for hver seier.?! Selvtillitten øker, publikum hjelp laget fram..
Julen er HVIT

MARCHING ON TOGETHER

Eriksen55

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #11 på: November 09, 2015, 19:01:27 »
Med andre ord har vi i høst ikke vært flinke nok til å utnytte Woods kvaliteter.

Nå står han med 6 fulltreffere likevel. Vi ser da at det er et solid potensiale i spilleren. Et par-tre gode prestasjoner og mål nå fremover fra spissduoen (selvtillitsboost), og dette kan bli skikkelig moro.

Håper spillestilen vi er inne på nå vil hjelpe på , så får det være Wood sitt eget ansvar å sørge for at han er svett når han går av matta.

Duoen mangler litt på tempo seg i mellom, men utover det er de ganske komplementære.

Akkurat det jeg mener. Wood sitt ansvar at han tar seg ut, de kampene jeg har sett så kan han ikke være mye sliten når han går av banen. Er han så er han for dårlig trent! 6 mål er vel og bra det. Men som jeg har sagt i det siste.. De 6 kunne fort vært 10 om han hadde jobbet enda hardere, laget kunne scoret flere, større sjanser for straffer. Vi bør få inn en spiss med egenskapene til Wood, bare at han er mer bevegelig og raskere. Wood er en bra back-up!

Tiden med en stillestående spiss er forbi. Det må forventes at spissen bidrar i mange flere deler av spillet. Dit kommer nok aldri Wood om han ikke tilpasser seg og skaffer seg bedre kapasitet og større register.

Cherry

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #12 på: November 09, 2015, 19:05:41 »
James Vaughan , kom inn mot oss sist- tidligere Everton.... Han jobbet som en skikkelig spiss skal gjøre ;)
 

Frode

Sv: Spissparet - en nøkkel til suksess
« Svar #13 på: November 09, 2015, 19:10:40 »
Jeg forsvarte Beckford i sin tid, med at målene talte for seg - lat eller ikke lat.
Hva angår Wood, er jeg rimelig fornøyd med både innsats og antall mål, det går mer på at jeg er overrasket over hvor svak han er på hodet. Han har fått servert noen krempasninger (i perfekt høyde slik at han ikke engang trengte å hoppe) som han har headet i hytt og pine.(ex. mot Brighton) Savner Chapman ...