Skrevet av Emne: Ligacupkamp: vs Fleetwood @ Highbury Stadium, onsdag 10/8 2016, kl 20.45  (Lest 25056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Like overrasket over hvor godt vi er forsterket offensivt som jeg er sjokkert over mangelen på forsterkninger bak i midten. Lyser stoppertrøbbel alle veier.
 

auren

Dette var godt, for Monk og laget.

Roofe og Antonsson fra start på lørdag please :)

Green - Coyle, Bartley, Bamba, Taylor - Dia, Vieira - Roofe, Mowatt, Hernandez - Antonsson

Veldig usikker på hvem jeg vil ha på sentral midtbane, men både Murphy og Mowatt og evt Hernandez blir for offansivt og lett. Står vel mellom Phillips, Dia og Vieira.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Samme hvordan denne seieren kom in the end. Mentalt viktig å vinne å gå videre. Forsvaret MÃ… forsterkes. Inn med bridcutt så blir det noe helt annet bakover. Hvis ikke blire krise. Roofe antonsson hernandez blir viktige spillere iår. Sacko også kanskje. Spent på lørdagen nå.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Like overrasket over hvor godt vi er forsterket offensivt som jeg er sjokkert over mangelen på forsterkninger bak i midten. Lyser stoppertrøbbel alle veier.

En annen ting er det mentale på dødballer i mot. Vi virrer som hodeløse høns i 5-meteren. Nå har vi sluppet inn 2 mål på cornere. Redd vi tar med oss en negativ følelse og psykologsik sperre med tanke på dødballer videre i sesongen. Husker med gru FK Haugesund rundt årtusentalls-skiftet. Det ble sikkert 15 mål på cornere i mot i løpet av sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Her datt det helt ut mot slutten, men fikk med mæ de siste straffan og ikke minst den herlige straffederningen til Green. Det va djevelsk deilig! YES!!!

Uansett så blir Hernandez til å bli en vanvittig signering. Han blir en nøkkel for å nå playoff(dette laget er ikke godt nok for direkte opprykk pr dags dato!). I tillegg er det vanvittig bra vi har fått inn Roofe. Vi er by far mye bedre enn forige sesong. Håper bare vi får orden bakover. Så lenge vi klarer det kan det bli vanvittig artig framover.

Coyle spilte seg heldigvis opp, men det skulle ikek så mye til for værre omgang enn den første omgangen han hadde skal man lete lenge etter.

Til sist vil æ berømme Antonsson som æ påstår blir en mega hit. Kan jo ikke starte med Wood når du han en sånn spiss i stallen!! Om Monk gjør det mister han fort min tillit!
We are Leeds and we are proud of it!

sportcarl1

Roofe och Hernandez  gjorde en riktigt bra match. Och Antonsson  och Mowatt  inhopp  var matchavgörande
 

Cannavaro

Dette var en fin seier, og vi vinner en straffekonk !!
Svært mye positivt å ta med seg videre her, Pablo var storartet, og Roofe blir en hit iår.  Marcus viser også at han kommer til å score mange mål for oss denne sesongen. Coyle har potensiale for å bli en vel så god back som Taylor.  Jeg tror vi har potensielt flere spillere i denne gruppa som kan være matchavgjørende for oss fremover.  Green fikk også på seg selvtillit, og at spissene scorer er alltid pluss.  Vi trenger forsterkning inn i midtforsvaret, utenom det syns jeg dette er grobunn for fortsatt optimisme til denne sesongen.  Gledet meg virkelig over mye av spillet, fremoverrettet, angrepsvillig og mer energi enn på lenge. Koste meg litt med denne kampen selv om det var et lag fra L1, som heller ikke var dårlig.  Flott å se Røsler gi unggutta våre en god klem og sikkert et "lykke til videre" etter kampen. Artig.
MFLU - Miracles For Leeds United

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Luton borte i neste runde ...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Trond90

1 omgangen i dag var nesten like dårlig som mot QPR. 2 omgang så burde vi avgjort kampen, Antonsson imponerte meg veldig med innhoppet sitt, Hernandez og Mowatt var også veldig gode. Men lett og se vi mangler en skikkelig sjef på midtbanen og en GOD midtstopper.
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Josch

Vi rundspilte  Fleetwood i perioder i 2. omg . Etter  90 min var de helt kjørt etter å løpt etter ballen hele tiden . Ufattelig at vi kunne miste grepet på 2-1.

Særlig Antonsson overrasker. Han har skapt mer enn Wood, selv  om Wood har spilt to hele kamper. Antonssons scoring var Solskjær-klasse: snartenkt, frekk  og kontant. Og løpet inn i feltet ved straffen var klasse. Hele tiden søker han rom i boksen. Spansk TV (som jeg så på ) snakket mye om Antonsson i kveld.

Jeg ville sagt at  Leeds var best selv om vi hadde tapt  0-1. Tendensen i spillet var bra : høyt tempo, presise pasninger,  langs bakken , fremdrift  og sjanser/halvsjanser når vi er på vårt beste. Jeg ser et bedre Leeds-lag enn i fjor selv om dette var mot nivå 3 lag.

Ambisjonen til Monk er høy når det gjelder spillestil og her lykkes det glimtvis meget godt. Vi har ikke alle spilletypene ennå , men jeg mener dette går riktig vei. Ønsker meg klarering i forvar noen ganger, fremfor pasning.
« Siste redigering: August 11, 2016, 00:31:41 av Josch »

Promotion 2010

Nå ser vi i hvert fall intensjonene til Monk og de er jo ganske lovende:


FLEETWOOD: GARRY MONK'S VERDICT
The head coach reflects on Wednesday night's EFL Cup tie...

PUBLISHED 11 AUGUST 2016 AT 12:00


Lufc vs Fleetwood, Monk og Røsler

Garry Monk hailed the character of his side following Wednesday evening’s penalty shoot-out victory over Fleetwood Town in the EFL Cup.

United booked a Round Two tie away to Luton Town after winning 5-4 on penalties following a dramatic 2-2 draw at Highbury, with goals from Marcus Antonsson and Chris Wood helping send the game to spot-kicks.

“It’s important to be in the next round,” said Monk. “Over the course of the game, I thought we deserved to win, albeit on penalties in the end.

“I thought the players showed really good character and that was the biggest thing for me after a difficult result over the weekend.

“We went a goal behind and in difficult conditions, so all of that was on young shoulders. I thought they did very well and showed good character.

“They didn’t have too many chances after scoring the goal in the first half. We should have put the game to bed before that, especially in the 90 minutes when we were pushing for it.

“Even in that period of extra-time when we got the second goal, we had a number of chances and we should have taken them to make it that bit more comfortable for ourselves.

“It was a proper cup tie – I think everyone got their money’s worth tonight. The most important thing is that we won and got into the draw.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/mt4ar6fqap191gpjyhryigvkh/title/null#sthash.VXSKM51N.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Vi rundspilte  Fleetwood i perioder i 2. omg . Etter  90 min var de helt kjørt etter å løpt etter ballen hele tiden . Ufattelig at vi kunne miste grepet på 2-1.

Særlig Antonsson overrasker. Han har skapt mer enn Wood, selv  om Wood har spilt to hele kamper. Antonssons scoring var Solskjær-klasse: snartenkt, frekk  og kontant. Og løpet inn i feltet ved straffen var klasse. Hele tiden søker han rom i boksen. Spansk TV (som jeg så på ) snakket mye om Antonsson i kveld.

Jeg ville sagt at  Leeds var best selv om vi hadde tapt  0-1. Tendensen i spillet var bra : høyt tempo, presise pasninger,  langs bakken , fremdrift  og sjanser/halvsjanser når vi er på vårt beste. Jeg ser et bedre Leeds-lag enn i fjor selv om dette var mot nivå 3 lag.

Ambisjonen til Monk er høy når det gjelder spillestil og her lykkes det glimtvis meget godt. Vi har ikke alle spilletypene ennå , men jeg mener dette går riktig vei. Ønsker meg klarering i forvar noen ganger, fremfor pasning.

Ganske enig der Josch!
Tror Monk må terpe dødball  imot en god del fremover, hvem som skal stå hvor og hva man må gjøre. Bartley og Coyle gikk på en skikkelig forsvarssmell på 1-0. Unødvendig!
Resten av kampen og i stigende grad utover i kampen, hadde vi jo grei kontroll på.

Dagene da L1 lag blir valset over av lag høyere i divisjonene tror jeg er forbi for lengst. Semiproffe pubgjengere som Roy Toothless og Brian Frecclebottom har lagt skoene på hylla.
Det vi ser nå er en utjevning av ligaene med tanke på treningsmengde og organisering. Over hele sesonger vil nok forskjellene vises tydligere fra Championship til L2, men i isolerte kamper vil det ikke være så stor forskjell og heller små marginer som avgjør. Det er ikke helt tilfeldig at så mange Championship-lag ryker ut i første runde. Tviler sterkt på at så mange av de lagene som til nå er involvert har råd til å nedprioritere denne cupen.

Glad jeg fikk streamet denne kampen. MINE lyspunkter i kampen var Taylor, Vieira (fordi han jobbet godt bakover og forstyrret mye av spillet til Fleetwood), Hernandez, Roofe, Antonsson og Mowatt når han kom innpå. Likte arbeidsmoralen til Coyle i store deler av kampen og selv om han slurver litt for mye ennå. Vi har dfinitivt offensive backer pdd.!
Marching On! 4276

flynn

Min spillerbørs:

Green 7. Kan ikke lastes for målene. Generelt rolig dag på jobb, med grei kontroll. Trodde han gjorde det enkelt for straffeskytterne å score, siden han gikk veldig tidlig til en side, men det viste seg til slutt å være matchavgjørende for oss!

Coyle 6. På feil side av mostander noen ganger, åpenbart ikke rutinert nok enda. Men lovende takter framover.

Bartley 6. Har hodestyrke nok til å rydde unna mye, men da må han befinne sg der ballen kommer noe oftere. Heldig som ikke får rødt kort etter en real grisetakling

Cooper 5. Ikke helt matchfit? Hans fremste egenskap er å lese oppspill og bryte foran angriper. Der manglet han timingen i går.

Taylor 7. Solid, og svært mye med framover. Men, han blir for enkel i den avgjørende fasen. Står og slår høye innlegg snarere enn å utfordre for å komme rundt backen. Kan enda bedre

Sacko 5. Are you Botaka in disguise? Fikk lite igjen for fart og dribleferdigheter. Sikkert ikke bare hans feil, men det ble faktisk bedre med innoverkanten Mowatt

Vieira 6. Viktig ryddegutt. Gjorde ting enkelt, blant annet ved å spille ballen ut av banen når det var fare på ferde. Lovende, men ikke den som skal dra lasset på defensiv midtbane enda

Philips 6. Usynlig lenge, men kom mer og mer inn i kampen etterhvert. Viktig stabilisator etter at Vieira ble tatt av

Roofe 8. Banens beste. Her har vi fått en utrolig spennende kar! Fart, frekkhet, og kjapp på avtrekkeren. Uheldig som ikke fikk sin første pinne i går

Hernandez 7. Viste fra start at han har egenskaper vi ikke har sett på Leeds-laget siden... Tja, hvem da, McAllister kanskje? Forsvant lengre ned i banen, og ble mindre dominerende etterhvert

Wood 6. Var deadwood igjen, i lange perioder. Er ubeskrivelig klønete noen ganger, men ble bedre etter at Antonsson kom inn og frigjorde rom både i lengde og bredderetning. To dønn sikre straffer trekker opp

Bamba 7. En del viktige inngripener, selv om ikke Fleetwood hadde all verdens å komme med. Er nok på laget igjen neste gang

Antonsson 8. Den egentlige matchvinneren. Virker å være svært målfarlig, og glad i å utnytte bakrom. Med Hernandez til å slå stikkerne kan det være en vinneroppskrift. Virker foreløpig som en fin fyr også. I like!

Mowatt 7. Meget bra innhopp. Selv om han ikke er noen ving kan faktisk høyrekanten passe ham bra. Kan dra seg innover og sentre eller skyte med godfoten. Virket lettere på tå enn i fjor

Monk 7: Traff bra med laguttaket, og bestemte seg til slutt for å ikke bytte ut alt og alle. Spillestilen vår var i alle fall egnet til å skape problemer for Fletetwood, men det kan jo straks bli værre i serien. Må jobbe med defensive dødballer, og finne to mann til å tette slusene sentralt bak i banen (defensiv midtbane og stopper)

I Antonsson og Roofe kan vi ha truffet blink. Begge kommer fra lavere nivå (allsvenskan er kanskje omtrent på høyde med Championsship, men består av fotball som spilles ganske andeledes). Fordelen med disse to er at de er i sonen. De var begge toppscorere i sine divisjoner i fjor vel, og bringer med seg en herlig selvtillit foran mål. Dette tror jeg er langt smartere enn å kjøpe spisser som gjorde det bra for 2-4 år siden, men som den seneste tiden har mistet plassen på laget, og mistet selvtilliten foran mål. Wood kan kanskje stå som et eksempel på en slik.


flynn

Kato

Fått kampen litt på avstand, og som underveis ser jeg fortsatt at det var mye positivt i går:

1. Hernandez gir meg trua på livet igjen. Fantastisk boksåpner, mye mer involvert enn jeg hadde trodd. God med ball. Har mye å gå på når det gjelder dødballer.

2. Roofe akkurat så engasjert, villig og god som jeg hadde håpet. Innspillet til Svensken var klasse. Kommer med sine vilje til mange målsjanser. Garanterer at han scorer tosifret i år. Trenger bare å stille inn siktet litt.

3. Coyle veldig svak før pause. Etter hvilen spilte han seg stort opp, med fart og vilje fremover. Mangler noe taktisk men det kommer.

4. Mowatt langt mer engasjert og involvert enn jeg har sett tidligere.

5. Svensken kommer til Leeds på riktig tidspunkt. Har nok noen mangler, men glimrende avslutningsteknikk i går. Med den servicen spissene ser ut til å få i år kan det bli mange mål på denne karen. Straffen var fantastisk, lar keeperen ta valget og triller ballen motsatt. Full kontroll.

6. Sacko som alle kanter noe av og på. Har mye å bidra med når han er på. Øv på avslutninger. Botaka er ikke nært.

7. Green fikk gitt svar på tiltale etter en anstrengt start i Leeds-trøya. Endel å gå på i feltarbeidet, men ble matchvinner i går.

8. Artig å se hvor offensive backene var.


Så er det også noe i andre enden:

1. Wood med kred for to straffescoringer. Utover det helt krise. Den siste timen av ordinær tid kjørte vi over Fleetwood. Det haglet med innlegg. Han avsluttet ikke mot mål en eneste gang. Var aldri der det skjedde. Jobbet faktisk best utenfor 16-meteren. Sammenlignet med touchet til Svensken er det to verdener. Så får vi håpe fysikken, servicen han får, historikken med å være målscorer hjelper han til å bli den toppscoreren vi trenger. I går var det altfor svakt i boksen der han skal være sterk.

2. Philips er ung og kommer sikkert. I går synes jeg han var altfor lite involvert. Fin straffe. Kanskje han blir bedre med mer rutine rundt seg på midtbanen.Passer pr nå best med å komme inn.

3. Vieira har helt klart noe over seg. En del slurv i går. Tenker også han blir bedre med mer rutine rundt seg på midtbanen.

4. Bamba er akkurat like utrygg med ballen som alltid. En fattigmanns Bartley. Posisjonering og taktiske egenskaper gjør oss svært rufsete. Ikke god nok er min vurdering, som så mange ganger før. Det skriker etter en sjefsstopper.
« Siste redigering: August 11, 2016, 10:22:50 av Kato »
 

Sydhagen

Det viktigste, for min del, med kampen igår var at jeg faktisk ble engasjert over måten de spilte på.
Det var en positiv glød over spillet etter første 30 min. Laget ville angripe og angripe.

Måtte det fortsette.

Herlig!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lundewhites

Kom hjem i natt etter en laaang tur fra Fleetwood. Og selv om det var verdt turen til slutt er jeg overrasket over alle de positive tilbakemeldingene her.... for stemninga blant fansen her borte er ikke like god. Vi spilte mot et lag som holt på å rykke ned til 4 nivå i fjor.... 
Jeg begynner med Green.
Det lyser usikkerhet over han og han er ikke den sjefs organisatoren jeg håpet på. Han er sjokkerende treg og har like dårlige utspark som vår italienske venn. et pluss for stafferedningen, den så jeg ikke komme for han var katastrofe på de 4 første. han får karakter 3 minus av 6.
Coyle er utrulig svak i kroppen, men en back av Leeds skolen og spilte seg greit opp. Men med den katastrofale 1 omgangen så får han kun 2 av meg.
Bartley var anonym og virket sur og lei. Ikke et kapteinemne i alle fall. 3
Cooper ... Ja for de som har hauset opp denne spilleren i det siste så må dette ha vært en ordentlig nedtur. svak i posisjonering, svak i dueller og og generell svak. 1
Taylor. Er ikke i nærheten av fjorårsformen og jeg forventer mye mer av en som mener han er for god for Championship. 3
Bamba. For å gjøre det helt klart. Jeg er IKKE en Bambafan men i de to kampene jeg har sett nå er han den klart beste i forsvaret til Leeds. Der Cooper blir leka med i 1 omgang kommer Bamba inn og tar fullstendig lurven av de tøffe spissene til Fleetwood. Hele forsvaret blir mye bedre og han tar tak og dirigerer og leder laget sitt der vi ikke hadde en leder i førsteomgang. 4 minus
Vieira er et kjempetalent, men la han få lov til å være akkurat det en stund til. Et talent. Han gjør mye bra men ligger konstant feil og gir ikke forsvaret den støtten de trenger. Men for all del, han er 18 og kommer til å bli bra. 3 minus
Phillips starter svakt som hele Leedslaget men noen hederlige unntak. Men spiller seg godt opp og viste seg kampen sett under ett at han er det beste alternativet av han Dave og Vieira. 3
Hernandez var klasse de første 30 minuttene og må vel ha lurt på hva i all verden for et lag han har kommet til? Du ser han venter på de rette løpene fra Sacko, Wood og Roofe, men de kom sjeldent...for Sacko og Wood trur jeg ikke skjønner fotball og Roofe lå for lavt i banen. Men Hernandez ble sliten og kreativiteten falt i takt med pulsen som økte. Men dette er en FOTBALLSPILLER og han kommer til å bli avgjørende i år. 5 minus
Sacko. Han er like rask som han er taktisk dårlig. Han virker klossete og skapte nesten ingenting i løpet av den tiden han spilte. Dette er en spiller en kan sette inn som vi gjorde mot QPR. Han er IKKE en startspiller på Leeds. 2
Roofe. Var svak i begynnelsen av kampen og tar mye defensivt ansvar. Jeg skulle ønske han lengre opp på banen, noe han kom etterhvert og da ble han mye bedre. Dette er en spiller som kommer til å bli bedre og bedre! 4 minus
Wood. Er en katastrofe! Han gjør absolutt ingenting og er svak i absolutt alt. 1 minus.
Antonsson. En fantastisk scoring og ellers bevegelig, men virker ekstremt svak i kroppen. Men når en får inn en spiss som i motsetning til Wood faktisk rører på seg, så bli en vel kanskje litt blind over hvor god han egentlig er?  Jeg trur heller ikke denne karen er en startspiller, men en som kan lage liv og røre mot slutten av kamper mot slitne forsvars bein. 3 pluss
Mowatt. Dette innbyttet snudde kampen. Han var spillbar absolutt hele tiden og ble den kreative spilleren vi manglet etter at Hernandez ble sliten. Han spilte andre gode og det er godt å se han tilbake mot 2015 form. 4

Vi har dessverre et ubalansert lag og vi MÃ… få inn noen nye spillere for ikke å havne for langt bak i starten av sesongen. Det viktigste er en skikkelig defensiv midtbane spiller og en ny spiss. Wood kan vi ikke bruke og Antonsson er ikke en midtspiss i 4-3-3( han må ha en tøffing ved siden av seg) Det er masse kreativitet i Hernandez, Mowatt og Roofe, men de trenger et beist av en defensiv spiller bak seg.
Monk... tja... feil startoppstilling for andre kamp på rad. Den taktiske kampen mellom han og Røsler vant Røsler klart fram til det 89 minutt.   
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Xern

Største forskjellen på Wood og Anton var i mine øyne bevegeligheten. Fulgte godt med på de - Anton løpte frem, tilbake, mellom og så videre. Wood sto stort sett still. Men begge er gode spisser, og håper å se dem spille ilag fra start neste kamp, da jeg mener at Wood ikke er en spiss som skal spille alene.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Kom hjem i natt etter en laaang tur fra Fleetwood. Og selv om det var verdt turen til slutt er jeg overrasket over alle de positive tilbakemeldingene her.... for stemninga blant fansen her borte er ikke like god. Vi spilte mot et lag som holt på å rykke ned til 4 nivå i fjor.... 
Jeg begynner med Green.
Det lyser usikkerhet over han og han er ikke den sjefs organisatoren jeg håpet på. Han er sjokkerende treg og har like dårlige utspark som vår italienske venn. et pluss for stafferedningen, den så jeg ikke komme for han var katastrofe på de 4 første. han får karakter 3 minus av 6.
Coyle er utrulig svak i kroppen, men en back av Leeds skolen og spilte seg greit opp. Men med den katastrofale 1 omgangen så får han kun 2 av meg.
Bartley var anonym og virket sur og lei. Ikke et kapteinemne i alle fall. 3
Cooper ... Ja for de som har hauset opp denne spilleren i det siste så må dette ha vært en ordentlig nedtur. svak i posisjonering, svak i dueller og og generell svak. 1
Taylor. Er ikke i nærheten av fjorårsformen og jeg forventer mye mer av en som mener han er for god for Championship. 3
Bamba. For å gjøre det helt klart. Jeg er IKKE en Bambafan men i de to kampene jeg har sett nå er han den klart beste i forsvaret til Leeds. Der Cooper blir leka med i 1 omgang kommer Bamba inn og tar fullstendig lurven av de tøffe spissene til Fleetwood. Hele forsvaret blir mye bedre og han tar tak og dirigerer og leder laget sitt der vi ikke hadde en leder i førsteomgang. 4 minus
Vieira er et kjempetalent, men la han få lov til å være akkurat det en stund til. Et talent. Han gjør mye bra men ligger konstant feil og gir ikke forsvaret den støtten de trenger. Men for all del, han er 18 og kommer til å bli bra. 3 minus
Phillips starter svakt som hele Leedslaget men noen hederlige unntak. Men spiller seg godt opp og viste seg kampen sett under ett at han er det beste alternativet av han Dave og Vieira. 3
Hernandez var klasse de første 30 minuttene og må vel ha lurt på hva i all verden for et lag han har kommet til? Du ser han venter på de rette løpene fra Sacko, Wood og Roofe, men de kom sjeldent...for Sacko og Wood trur jeg ikke skjønner fotball og Roofe lå for lavt i banen. Men Hernandez ble sliten og kreativiteten falt i takt med pulsen som økte. Men dette er en FOTBALLSPILLER og han kommer til å bli avgjørende i år. 5 minus
Sacko. Han er like rask som han er taktisk dårlig. Han virker klossete og skapte nesten ingenting i løpet av den tiden han spilte. Dette er en spiller en kan sette inn som vi gjorde mot QPR. Han er IKKE en startspiller på Leeds. 2
Roofe. Var svak i begynnelsen av kampen og tar mye defensivt ansvar. Jeg skulle ønske han lengre opp på banen, noe han kom etterhvert og da ble han mye bedre. Dette er en spiller som kommer til å bli bedre og bedre! 4 minus
Wood. Er en katastrofe! Han gjør absolutt ingenting og er svak i absolutt alt. 1 minus.
Antonsson. En fantastisk scoring og ellers bevegelig, men virker ekstremt svak i kroppen. Men når en får inn en spiss som i motsetning til Wood faktisk rører på seg, så bli en vel kanskje litt blind over hvor god han egentlig er?  Jeg trur heller ikke denne karen er en startspiller, men en som kan lage liv og røre mot slutten av kamper mot slitne forsvars bein. 3 pluss
Mowatt. Dette innbyttet snudde kampen. Han var spillbar absolutt hele tiden og ble den kreative spilleren vi manglet etter at Hernandez ble sliten. Han spilte andre gode og det er godt å se han tilbake mot 2015 form. 4

Vi har dessverre et ubalansert lag og vi MÃ… få inn noen nye spillere for ikke å havne for langt bak i starten av sesongen. Det viktigste er en skikkelig defensiv midtbane spiller og en ny spiss. Wood kan vi ikke bruke og Antonsson er ikke en midtspiss i 4-3-3( han må ha en tøffing ved siden av seg) Det er masse kreativitet i Hernandez, Mowatt og Roofe, men de trenger et beist av en defensiv spiller bak seg.
Monk... tja... feil startoppstilling for andre kamp på rad. Den taktiske kampen mellom han og Røsler vant Røsler klart fram til det 89 minutt.

Synes du er altfor hard på gassen.

Den siste timen av ordinær tid kjørte vi over Fleetwood. Til slutt ble det et spørsmål om tid før vi scoret. Med tanke på at halvparten av lagene i championship røk ut, er det bare å glemme å tro man kan spasere seg til seiere mot lag fra league 1 og 2. Hva skal Aston Villa si i dag om vi skal slaktes for å ha kjørt Fleetwood ned i kjelleren i store deler av kampen i går?
 

Josch

Mange kritiser Wood her. Han ble faktisk toppscorer i fjor med  13 mål (mål i ca hver 3. kamp og fikk godkjent av de fleste) Han hadde noe måltørke ifjor men tallene ble helt ok til slutt . Noe sier meg at Monks fotball ikke passer Wood helt. (ikke på nett med  Hernandez/Roofe/Sakcko)  Det betyr ikke at Wood er dårlig. Det blir spennede å se om Wood egentlig er med i Monks planer for det laget han ønsker. ( Om det hentes en ny spiss eller om Antonsson starter istedet for Wood etter hvert. )

Xern

Mange kritiser Wood her. Han ble faktisk toppscorer i fjor med  13 mål (mål i ca hver 3. kamp og fikk godkjent av de fleste) Han hadde noe måltørke ifjor men tallene ble helt ok til slutt . Noe sier meg at Monks fotball ikke passer Wood helt. (ikke på nett med  Hernandez/Roofe/Sakcko)  Det betyr ikke at Wood er dårlig. Det blir spennede å se om Wood egentlig er med i Monks planer for det laget han ønsker. ( Om det hentes en ny spiss eller om Antonsson starter istedet for Wood etter hvert. )
Som sagt, håper at Anton starter i lag med Wood - da har man to som oppfyller hverandre. En som kan gå på løp i bakrom og en som har styrke og høyde. Begge kan skape rom for hverandre.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Nørgaard

Man skal vel også huske på hvor mange nye spillere vi har fået ind i sommer. Det tager tid at spille et hold sammen. Jeg synes vi gjorde det godt.
Hernandez, især Roofe, Antonsson, men også Bamba da han kom ind var gode.
Det bliver kun bedre det her.

Bjorn

Kom hjem i natt etter en laaang tur fra Fleetwood. Og selv om det var verdt turen til slutt er jeg overrasket over alle de positive tilbakemeldingene her.... for stemninga blant fansen her borte er ikke like god. Vi spilte mot et lag som holt på å rykke ned til 4 nivå i fjor.... 
Jeg begynner med Green.
Det lyser usikkerhet over han og han er ikke den sjefs organisatoren jeg håpet på. Han er sjokkerende treg og har like dårlige utspark som vår italienske venn. et pluss for stafferedningen, den så jeg ikke komme for han var katastrofe på de 4 første. han får karakter 3 minus av 6.
Coyle er utrulig svak i kroppen, men en back av Leeds skolen og spilte seg greit opp. Men med den katastrofale 1 omgangen så får han kun 2 av meg.
Bartley var anonym og virket sur og lei. Ikke et kapteinemne i alle fall. 3
Cooper ... Ja for de som har hauset opp denne spilleren i det siste så må dette ha vært en ordentlig nedtur. svak i posisjonering, svak i dueller og og generell svak. 1
Taylor. Er ikke i nærheten av fjorårsformen og jeg forventer mye mer av en som mener han er for god for Championship. 3
Bamba. For å gjøre det helt klart. Jeg er IKKE en Bambafan men i de to kampene jeg har sett nå er han den klart beste i forsvaret til Leeds. Der Cooper blir leka med i 1 omgang kommer Bamba inn og tar fullstendig lurven av de tøffe spissene til Fleetwood. Hele forsvaret blir mye bedre og han tar tak og dirigerer og leder laget sitt der vi ikke hadde en leder i førsteomgang. 4 minus
Vieira er et kjempetalent, men la han få lov til å være akkurat det en stund til. Et talent. Han gjør mye bra men ligger konstant feil og gir ikke forsvaret den støtten de trenger. Men for all del, han er 18 og kommer til å bli bra. 3 minus
Phillips starter svakt som hele Leedslaget men noen hederlige unntak. Men spiller seg godt opp og viste seg kampen sett under ett at han er det beste alternativet av han Dave og Vieira. 3
Hernandez var klasse de første 30 minuttene og må vel ha lurt på hva i all verden for et lag han har kommet til? Du ser han venter på de rette løpene fra Sacko, Wood og Roofe, men de kom sjeldent...for Sacko og Wood trur jeg ikke skjønner fotball og Roofe lå for lavt i banen. Men Hernandez ble sliten og kreativiteten falt i takt med pulsen som økte. Men dette er en FOTBALLSPILLER og han kommer til å bli avgjørende i år. 5 minus
Sacko. Han er like rask som han er taktisk dårlig. Han virker klossete og skapte nesten ingenting i løpet av den tiden han spilte. Dette er en spiller en kan sette inn som vi gjorde mot QPR. Han er IKKE en startspiller på Leeds. 2
Roofe. Var svak i begynnelsen av kampen og tar mye defensivt ansvar. Jeg skulle ønske han lengre opp på banen, noe han kom etterhvert og da ble han mye bedre. Dette er en spiller som kommer til å bli bedre og bedre! 4 minus
Wood. Er en katastrofe! Han gjør absolutt ingenting og er svak i absolutt alt. 1 minus.
Antonsson. En fantastisk scoring og ellers bevegelig, men virker ekstremt svak i kroppen. Men når en får inn en spiss som i motsetning til Wood faktisk rører på seg, så bli en vel kanskje litt blind over hvor god han egentlig er?  Jeg trur heller ikke denne karen er en startspiller, men en som kan lage liv og røre mot slutten av kamper mot slitne forsvars bein. 3 pluss
Mowatt. Dette innbyttet snudde kampen. Han var spillbar absolutt hele tiden og ble den kreative spilleren vi manglet etter at Hernandez ble sliten. Han spilte andre gode og det er godt å se han tilbake mot 2015 form. 4

Vi har dessverre et ubalansert lag og vi MÃ… få inn noen nye spillere for ikke å havne for langt bak i starten av sesongen. Det viktigste er en skikkelig defensiv midtbane spiller og en ny spiss. Wood kan vi ikke bruke og Antonsson er ikke en midtspiss i 4-3-3( han må ha en tøffing ved siden av seg) Det er masse kreativitet i Hernandez, Mowatt og Roofe, men de trenger et beist av en defensiv spiller bak seg.
Monk... tja... feil startoppstilling for andre kamp på rad. Den taktiske kampen mellom han og Røsler vant Røsler klart fram til det 89 minutt.

Synes du er altfor hard på gassen.

Den siste timen av ordinær tid kjørte vi over Fleetwood. Til slutt ble det et spørsmål om tid før vi scoret. Med tanke på at halvparten av lagene i championship røk ut, er det bare å glemme å tro man kan spasere seg til seiere mot lag fra league 1 og 2. Hva skal Aston Villa si i dag om vi skal slaktes for å ha kjørt Fleetwood ned i kjelleren i store deler av kampen i går?

Sånn det blir når man står for lenge i regnet..
Marching On! 4276

Sydhagen

Kom hjem i natt etter en laaang tur fra Fleetwood. Og selv om det var verdt turen til slutt er jeg overrasket over alle de positive tilbakemeldingene her.... for stemninga blant fansen her borte er ikke like god. Vi spilte mot et lag som holt på å rykke ned til 4 nivå i fjor.... 
Jeg begynner med Green.
Det lyser usikkerhet over han og han er ikke den sjefs organisatoren jeg håpet på. Han er sjokkerende treg og har like dårlige utspark som vår italienske venn. et pluss for stafferedningen, den så jeg ikke komme for han var katastrofe på de 4 første. han får karakter 3 minus av 6.
Coyle er utrulig svak i kroppen, men en back av Leeds skolen og spilte seg greit opp. Men med den katastrofale 1 omgangen så får han kun 2 av meg.
Bartley var anonym og virket sur og lei. Ikke et kapteinemne i alle fall. 3
Cooper ... Ja for de som har hauset opp denne spilleren i det siste så må dette ha vært en ordentlig nedtur. svak i posisjonering, svak i dueller og og generell svak. 1
Taylor. Er ikke i nærheten av fjorårsformen og jeg forventer mye mer av en som mener han er for god for Championship. 3
Bamba. For å gjøre det helt klart. Jeg er IKKE en Bambafan men i de to kampene jeg har sett nå er han den klart beste i forsvaret til Leeds. Der Cooper blir leka med i 1 omgang kommer Bamba inn og tar fullstendig lurven av de tøffe spissene til Fleetwood. Hele forsvaret blir mye bedre og han tar tak og dirigerer og leder laget sitt der vi ikke hadde en leder i førsteomgang. 4 minus
Vieira er et kjempetalent, men la han få lov til å være akkurat det en stund til. Et talent. Han gjør mye bra men ligger konstant feil og gir ikke forsvaret den støtten de trenger. Men for all del, han er 18 og kommer til å bli bra. 3 minus
Phillips starter svakt som hele Leedslaget men noen hederlige unntak. Men spiller seg godt opp og viste seg kampen sett under ett at han er det beste alternativet av han Dave og Vieira. 3
Hernandez var klasse de første 30 minuttene og må vel ha lurt på hva i all verden for et lag han har kommet til? Du ser han venter på de rette løpene fra Sacko, Wood og Roofe, men de kom sjeldent...for Sacko og Wood trur jeg ikke skjønner fotball og Roofe lå for lavt i banen. Men Hernandez ble sliten og kreativiteten falt i takt med pulsen som økte. Men dette er en FOTBALLSPILLER og han kommer til å bli avgjørende i år. 5 minus
Sacko. Han er like rask som han er taktisk dårlig. Han virker klossete og skapte nesten ingenting i løpet av den tiden han spilte. Dette er en spiller en kan sette inn som vi gjorde mot QPR. Han er IKKE en startspiller på Leeds. 2
Roofe. Var svak i begynnelsen av kampen og tar mye defensivt ansvar. Jeg skulle ønske han lengre opp på banen, noe han kom etterhvert og da ble han mye bedre. Dette er en spiller som kommer til å bli bedre og bedre! 4 minus
Wood. Er en katastrofe! Han gjør absolutt ingenting og er svak i absolutt alt. 1 minus.
Antonsson. En fantastisk scoring og ellers bevegelig, men virker ekstremt svak i kroppen. Men når en får inn en spiss som i motsetning til Wood faktisk rører på seg, så bli en vel kanskje litt blind over hvor god han egentlig er?  Jeg trur heller ikke denne karen er en startspiller, men en som kan lage liv og røre mot slutten av kamper mot slitne forsvars bein. 3 pluss
Mowatt. Dette innbyttet snudde kampen. Han var spillbar absolutt hele tiden og ble den kreative spilleren vi manglet etter at Hernandez ble sliten. Han spilte andre gode og det er godt å se han tilbake mot 2015 form. 4

Vi har dessverre et ubalansert lag og vi MÃ… få inn noen nye spillere for ikke å havne for langt bak i starten av sesongen. Det viktigste er en skikkelig defensiv midtbane spiller og en ny spiss. Wood kan vi ikke bruke og Antonsson er ikke en midtspiss i 4-3-3( han må ha en tøffing ved siden av seg) Det er masse kreativitet i Hernandez, Mowatt og Roofe, men de trenger et beist av en defensiv spiller bak seg.
Monk... tja... feil startoppstilling for andre kamp på rad. Den taktiske kampen mellom han og Røsler vant Røsler klart fram til det 89 minutt.

Fansen England kan jo si hva de vil.
Vi kjørte fullstendig over Fleetwood fra 30-90 minutt + .1 ekstra omgang.

Men er faktisk enig i vurderingen din av Phillips. Synes han for ufortjent mye pepper her inne. Synes han rett og slett var god fra det 30. minutt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jallar

Fått kampen litt på avstand, og som underveis ser jeg fortsatt at det var mye positivt i går:

1. Hernandez gir meg trua på livet igjen. Fantastisk boksåpner, mye mer involvert enn jeg hadde trodd. God med ball. Har mye å gå på når det gjelder dødballer.

2. Roofe akkurat så engasjert, villig og god som jeg hadde håpet. Innspillet til Svensken var klasse. Kommer med sine vilje til mange målsjanser. Garanterer at han scorer tosifret i år. Trenger bare å stille inn siktet litt.

3. Coyle veldig svak før pause. Etter hvilen spilte han seg stort opp, med fart og vilje fremover. Mangler noe taktisk men det kommer.

4. Mowatt langt mer engasjert og involvert enn jeg har sett tidligere.

5. Svensken kommer til Leeds på riktig tidspunkt. Har nok noen mangler, men glimrende avslutningsteknikk i går. Med den servicen spissene ser ut til å få i år kan det bli mange mål på denne karen. Straffen var fantastisk, lar keeperen ta valget og triller ballen motsatt. Full kontroll.

6. Sacko som alle kanter noe av og på. Har mye å bidra med når han er på. Øv på avslutninger. Botaka er ikke nært.

7. Green fikk gitt svar på tiltale etter en anstrengt start i Leeds-trøya. Endel å gå på i feltarbeidet, men ble matchvinner i går.

8. Artig å se hvor offensive backene var.


Så er det også noe i andre enden:

1. Wood med kred for to straffescoringer. Utover det helt krise. Den siste timen av ordinær tid kjørte vi over Fleetwood. Det haglet med innlegg. Han avsluttet ikke mot mål en eneste gang. Var aldri der det skjedde. Jobbet faktisk best utenfor 16-meteren. Sammenlignet med touchet til Svensken er det to verdener. Så får vi håpe fysikken, servicen han får, historikken med å være målscorer hjelper han til å bli den toppscoreren vi trenger. I går var det altfor svakt i boksen der han skal være sterk.

2. Philips er ung og kommer sikkert. I går synes jeg han var altfor lite involvert. Fin straffe. Kanskje han blir bedre med mer rutine rundt seg på midtbanen.Passer pr nå best med å komme inn.

3. Vieira har helt klart noe over seg. En del slurv i går. Tenker også han blir bedre med mer rutine rundt seg på midtbanen.

4. Bamba er akkurat like utrygg med ballen som alltid. En fattigmanns Bartley. Posisjonering og taktiske egenskaper gjør oss svært rufsete. Ikke god nok er min vurdering, som så mange ganger før. Det skriker etter en sjefsstopper.

Her er det veeeeldig mye som jeg er enig i. Sacko må få av seg "sackosekken" og trene skudd - helt klart. Wood avsluttet sist sesong bra - han var god etter skadeavbruddet(!) - men nå ser han ut til å være tilbake til "god gammel dårlig form" (Men bra straffer). Coyle var litt skuffende - glimtet til innimellom, men trenger nok litt tid og må heve seg et hakk. Hernandez, Roofe og Antonsson var de store lysglimtene for meg. Roofe jobbet hardt hele kampen. Tror også Hernandez kan bli en god servitør for Antonsson.
Bamba og Bartley virket som litt store og "tunge". Mowatt er kanskje på vei til å finne den fine formen han hadde for et par sesonger siden?

Lundewhites

Så kan dere som så kampen på tv i en tørr og fin stue fortelle meg hvor mange målsjanser vi klarte å produsere før scorinen til Svensken i det 89 minutt? Ja siden dere mener vi var så fryktelig gode i 60 min? Jeg fikk med meg to langskudd av Roofe og et framspill av Hernandez (men usikker på om det var i de siste 60?) Ja vi trykte på fordi Fleetwood la seg dypt, men det var nok hele hensikten til Fleetwood og de manglet bare noen få minutter på å lykkes med det. De så veldig godt organisert ut og jeg var imponert over hva Røsler fikk ut av en gjeng middelmådige spillere. Jeg håper virkelig at vi viser oss fra en bedre side mot Birmingham. For hvis jeg skal sammenligne med serieåpningen i fjor, så var Leeds mange hakk bedre i 1-1 kampen mot Burnley en hva de har vist denne uka her.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Josch

Så kan dere som så kampen på tv i en tørr og fin stue fortelle meg hvor mange målsjanser vi klarte å produsere før scorinen til Svensken i det 89 minutt? Ja siden dere mener vi var så fryktelig gode i 60 min? Jeg fikk med meg to langskudd av Roofe og et framspill av Hernandez (men usikker på om det var i de siste 60?) Ja vi trykte på fordi Fleetwood la seg dypt, men det var nok hele hensikten til Fleetwood og de manglet bare noen få minutter på å lykkes med det. De så veldig godt organisert ut og jeg var imponert over hva Røsler fikk ut av en gjeng middelmådige spillere. Jeg håper virkelig at vi viser oss fra en bedre side mot Birmingham. For hvis jeg skal sammenligne med serieåpningen i fjor, så var Leeds mange hakk bedre i 1-1 kampen mot Burnley en hva de har vist denne uka her.

Fra min tørre stue så jeg klart at Fleetwoof ble rundspilt i perioder og de hadde ikke kontroll. De avverget sjanser i siste liten eller det ble halvsjanser.  Høydepunkter på TV viser også det. Fotball er sånn at man kan oganisere seg til seier selv om motparten er bedre . Til slutt vant godt spill og kvalitet  over middelmådighet og organisering denne gang. Seieren var rettferdig, selv om det ble straffekonk og få klare målsjanser til Leeds. All ære til Leeds for at de SPILTE fotball slik den bør spilles.

Kamp1: Kampen mot Burnley hjemme kan ikke sammenliknes med  borte mot QPR på en åpningsdag.  Bortekamp er vanskeligere. Dessuten hadde Burnley sjanser nok til å vinne kampen i fjor.
Kamp2: Cup-kampen mot Doncaster på samme tid i fjor (tap på straffekonk med Cook utvist), kan sammenliknes med denne cup-kampen.  Dette var mot samme type motstand borte. Denne kampen var bedre av Leeds. Toppnivået viste hva som bor i laget. Kampen mot Doncaster var grå og kjedelig.
« Siste redigering: August 11, 2016, 23:46:59 av Josch »

Promotion 2010

LUFC
Our @EFLCup Round Two tie away to @LutonTown has been confirmed for Tuesday August 23 (7.45pm kick-off) #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973